-
Rynek pracy w pandemii. Gorzkie podsumowanie 2020 roku?
... , w 2019 roku proporcja była odwrotna – 53% ofert pochodziło z I półrocza, a 47% - z drugiego. Kogo rynek pracy poszukiwał w 2020 roku? Podobnie, jak w ubiegłych latach, ... obostrzeń związanych z prowadzeniem sklepów w okresie pandemii. Mimo nowych wyzwań m.in. marketów wielkopowierzchniowych czy mniejszych podmiotów handlowych, popyt w sprzedaży ...
-
Rynek mediów: trendy 2014
... zachowań konsumenckich w przypadku różnych typów urządzeń oraz potrzebę odpowiedniego korygowania nakładów reklamowych – zdaniem autorów raportu jest to najważniejsze wyzwanie dla marketów na rok 2014. Marketerzy będą potrzebowali pogłębionej wiedzy o odbiorcach docelowych, co pozwoli im na planowanie swoich działań. Muszą oni wiedzieć ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,8% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Oznacza ... r., zanim wprowadzono pierwszy lockdown. Wśród firm z tego sektora uwagę zwracają wydatki sieci marketów oferujących sprzęt RTV i AGD, mianowicie Media Expert. Za nim ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... rynku zdecydował się największy europejskie detalista odzieżowy Inditex (właściciel m.in. Zary). Do wejścia na rumuński rynek przygotowują się kolejne zagraniczne firmy. Niedawno taki zamiar ogłosiła sieć marketów budowlanych OBI. Mniej oficjalne są informacje o planach sieci dyskontowych Lidl i Aldi, a także o portugalskiej firmie Jeronimo ...
-
Nieruchomości komercyjne 2021. Rynek magazynowy zdał egzamin
... marketów i hipermarketów, zapewniających łatwy dostęp do dóbr pierwszej potrzeby. Takie nieruchomości mają duży potencjał do wzrostu także w przyszłości, szczególnie jeżeli zabezpieczone są długimi umowami najmu. Gorzej wyglądała sytuacja w obszarze centrów handlowych. Wielu dotychczasowych inwestorów zamieniło je na inne sektory. Widzimy, że rynek ...
-
Rośnie rynek wyposażenia wnętrz
... pod uwagę brana jest jakość, komfort i ciekawy projekt. … a sieci sprzedaży rosną Rynek wyposażenia wnętrz jest w Polsce rynkiem bardzo rozdrobnionym, na którym ... będzie się powoli zmniejszał przede wszystkim na korzyść sieci specjalistycznych, a także marketów budowlanych, które stopniowo poszerzają swoją ofertę o kolejne produkty z dziedziny ...
-
Rynek spożywczy w Polsce 2012-2014
Według szacunków PMR w 2011 roku rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość prawie 250 mld zł, blisko 9 mld zł więcej niż w 2010 roku. Wzrost ten jest przede ...
-
Polscy konsumenci a hipermarkety
... produktów, a także takie, w których ceny nie są transparentne - wynika z polskiej części międzynarodowego badania "Syndicated Price Image Study 2013" firmy ARC Rynek i Opinia i Vocatus. Klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami: cena: wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ...
-
Na karmę dla psa i kota wydamy w 2015 roku 2 miliardy zł
... to, że równolegle do spadku liczby dzieci w Polsce wzrasta liczba zwierząt towarzyszących. Rynek to pewny i warty 2 mld zł! Wiadomo, że pieniędzy na dzieci się nie żałuje. ... recesję. Rynek to zatem nie tylko duży, ale i pewny. To rynek zarówno masowy, jak i luksusowy. To już nie jest nisza dla małych sklepików, jest tu miejsce dla dużych marketów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... sytuację na rynkach: POLACY CORAZ CHĘTNIEJ KUPUJĄ ODZIEŻ W MODOWYCH DYSKONTACH Polski rynek odzieżowy wart jest ponad 7 mld euro. Za cztery lata jego wartość ... rosła jeszcze przez długi czas. PMR prognozuje, że w perspektywie najbliższych kilku lat rynek będzie rósł kilka procent rocznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bogusz Kruszyński ...
-
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
... sprzedaż detaliczną. Chociaż wciąż mierzymy się z konsekwencjami COVID-19, to polski rynek handlowy na tle Europy wygląda dobrze. Według Oxford Economics, PKB w ... zostało zrealizowane w ramach wolnostojących magazynów handlowych[1], głównie marketów budowlanych. Wolnostojący magazyn handlowy - spójnie zaprojektowany i wybudowany obiekt handlowy ...
-
Systemy ERP z EDI w hipermarketach
... także mniejsze spółki. Nie tylko dlatego, że ich ceny spadły. Polski rynek, będąc częścią Unii Europejskiej i podlegając, jak inne gospodarki, globalnym procesom, staje się ... 10 lat specjalizuje się w projektach na polskim i zagranicznych rynkach. Globalizujący się rynek, w mniejszym czy większym stopniu, daje się we znaki wszystkim firmom. Stojący ...
-
Sprzedaż kosmetyków w Polsce rośnie
... marketów Polacy zostawili w ubiegłym roku ponad 7,2 miliarda złotych. To o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Produkty do pielęgnacji skóry i zapachy to ponad połowa rynku kosmetyków w Polsce. Wraz ze starzeniem się społeczeństwa wydatki na nie będą rosły. W 2009 r. wzrósł cały rynek ... ,5 proc. w 2009 r.) rożnie też rynek aptecznych kosmetyków, ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... niespełna 15 minut dziennie. Wydatki na reklamę radiową wzrosły po dziewięciu miesiącach tego roku o 7,7%. Rynek napędzany były przez branżę handlową. Drugi kwartał był rewelacyjny – budżety wzrosły o ... zarówno sieci dyskontów, takich jak Lidl, Biedronka, czy Kaufland, jak i sieci marketów RTV AGD, takich jak Media Expert czy RTV EURO AGD. Znaczące ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce VII-IX 2009
... oferujących łącznie około 415 000 mkw GLA, które mają trafić na rynek w 2010 roku. Jednak stopień zaawansowania prac w przypadku niektórych projektów i ... oraz w branży spożywczej. Brytyjski Electro World zdecydował się na wycofanie z Polski i sprzedaż 8 marketów polskiej sieci Mix Electronics. Natomiast 25 sklepów sieci Billa trafiło do portfolio ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce 2009
... mkw. Najwięcej nowych projektów – niemal połowę całkowitej nowej podaży dostarczonej na rynek w 2009 roku otwarto w czwartym kwartale. Najważniejsze projekty ukończone na koniec roku ... Electro World sprzedał osiem swoich sklepów polskiej sieci Mix Electronics, a 25 marketów Billa znalazło się w portfolio E. Leclerc. Ogłoszono także możliwość przejęcia ...
-
To zrobił Victor Orban, co zrobi rząd PiS?
... niektóre postulaty są z węgierskimi zbieżne: np. kreacja polskiego kapitału w oparciu o pracę i oszczędności, opodatkowanie banków i supermarketów, inne sprzeczne: podatek liniowy, elastyczny rynek pracy, podniesienie VAT. Polityka prorodzinna na Węgrzech jest realizowana poprzez system podatkowy, PiS mówi o 500 zł z budżetu na dziecko. Polski ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2008
Rynek prywatnych marek detalistów w Polsce rozwija się nadal bardzo dynamicznie - wynika z raportu PMR. ... wzrostu udziału handlu tradycyjnego na skutek marek własnych wprowadzanych na rynek małych sklepów przez duże grupy handlowe takie jak Emperia Holding czy Eurocash. Rynek marek własnych w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy wzrostu. Do ...
-
Programy lojalnościowe zyskują popularność
... domeną stacji benzynowych oraz super- i hipermarketów - wynika z najnowszego raportu BTL Monitor przygotowywanego corocznie przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Tegoroczny BTL Monitor instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia pokazuje stan polskiego rynku programów lojalnościowych po zmianach, jakie zaszły na nim w ostatnim czasie. We ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... . z rozwoju e-commerce, obecności coraz silniej przebijających się na rynku marek własnych marketów oraz rosnących oczekiwań ze strony klientów, muszą przystosować swoje strategie. W ... ceny i wygodniejszą dostawę. Cóż zatem mogą robić firmy, by zawalczyć o rynek? Przede wszystkim postawić na innowacyjność produktów i modeli dystrybucji. Niestety, ...
-
Centra handlowe kompletnie zdominowane przez pandemię
... zakazem działalności salonów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu i piercingu oraz zamknięciem marketów budowlanych w weekendy do odwołania. Ponadto zaostrzono ogólne zasady bezpieczeństwa ... że wybuch epidemii koronawirusa w Polsce był kluczowym wydarzeniem mającym wpływ na rynek handlu w kraju, w ciągu trzech pierwszych miesięcy roku miały miejsca ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... kategorii reklamy w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE Po 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 16,2% względem roku poprzedniego i aż o 7% ... 35% w porównaniu z rokiem 2019. Wśród firm z tego sektora, w pierwszej piątce znalazły się sieci marketów oferujących sprzęt RTV AGD, Euro-Net i Mediaexpert, a także Lidl, Biedronka i ...
-
Programy lojalnościowe w Polsce
... , hipermarketów i sieci komórkowych. Zdaniem specjalistów boom na tego typu produkty dopiero przed nami - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Według badań Instytutu ARC Rynek i Opinia, w ciągu dwóch lat ilość klientów biorących udział w programach lojalnościowych podwoiła się. Co ciekawe, są to głównie osoby lepiej wykształcone ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... szerokiego wyboru miejsca zakupów produktów pierwszej potrzeby. Handel detaliczny FMCG w Polsce stanowi zatem dziedzinę, w której wyprzedziliśmy inne kraje UE, gdzie rynek zdominowany jest przez sklepy dużego formatu. W aktualnej edycji rankingu liderem został Auchan (79.65 pkt.), przed Biedronką (79.44 pkt ...
-
Centra handlowe po pandemii. Czy restart się udał?
... - wynika z najnowszych doniesień opracowanego przez BNP Paribas Real Estate raportu "At A Glance – Rynek nowoczesnego handlu w Polsce II kw. 2021". Z tego tekstu dowiesz się m. ... Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych BNP Paribas Real Estate W tym duchu w sieci marketów Auchan pojawiły się używane ubrania znanych marek, które można kupić w ...
-
PR w nowych mediach
... oraz zapobieganie rozwojowi kryzysu[10]. PRZYKŁADY WPROWADZANIA Z SUKCESEM BRANDÓW NA RYNEK PRZEZ KAMPANIE PR "Inspiracje OBI" Specjalnie z myślą o sieci marketów budowlanych OBI został opracowany program pt. "Inspiracje OBI". Projekt ten zakłada prezentowanie marketów OBI jako placówek handlowych, które prócz materiałów budowlanych i narzędzi ...
-
E-commerce w Polsce 2005
... 5 lat. Te dane uświadamiają, jak trudny i wymagający jest to rynek. Przyczyn takiego stanu należy upatrywać przede wszystkim w braku znajomości realiów prowadzenia biznesu internetowego oraz unikalnej wiedzy na temat e-klienta i jego potrzeb. Właściciele marketów coraz częściej uświadamiają sobie, że do odniesienia sukcesu w internecie ...
Tematy: handel elektroniczny, e-commerce -
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2017 r.
... Investor w formie oferty publicznej sfinalizował sprzedaż sieci marketów DINO. Zmiana właściciela nastąpiła również w przypadku sieci marketów Mila, która zniknęła z portfela Argus Capital ... wód i soków Wosana. Producent napojów izotonicznych Oshee, w celu wejścia na rynek wód mineralnych, przejął markę Kinga Pienińska. W listopadzie miała miejsce ...
-
Telewizory LCD: preferencje zakupowe V 2010
... lista sklepów i marketów prezentujących w porównywarce cen Okazje.info telewizory LCD liczyła około 180 sprzedawców. Internauci najchętniej przeglądali oferty z marketów, ... telewizorów LCD o 4 punkty procentowe rzadziej niż w Electroworld. Wnioski ogólne Choć rynek telewizorów charakteryzuje wysoka dynamika rozwoju, do najczęściej poszukiwanych ...
-
Najpopularniejsze sklepy wg internautów X 2012
... zakupy przez internet O Tesco i Biedronce pisano często w kontekście ich wejścia na rynek e-delikatesów. Opinie internautów na temat zakupów w Tesco z dowozem są w większości ... Lewiatan. Sklepy specjalistyczne – witamy Pepco IKEA znowu zdominowała zestawienie marketów specjalistycznych, zaraz po niej uplasował się Empik. Trzecie miejsce należy ...
-
Grunty inwestycyjne w pandemii. Co jest w cenie?
... Joanna Kieszczyńska. Rynek handlowy – mniejsze miasta wchodzą do gry Pandemia COVID-19 bardzo mocno wpłynęła na rynek handlowy, praktycznie ograniczając aktywność inwestycyjną w tym sektorze do parków handlowych, centrów zakupów codziennych („convenience centres”), wolno stojących sklepów spożywczych, marketów budowlanych i dekoracyjnych ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2014
... od 15 EUR/mkw./miesiąc w Krakowie do 13 EUR/mkw./miesiąc w Łodzi. „W Warszawie rynek deweloperski stopniowo się konsoliduje. Coraz większą rolę zaczynają odgrywać ... Dużą ostrożność w podejmowaniu decyzji o nowych lokalizacjach widać również wśród właścicieli marketów budowlano-ogrodowych (DIY) oraz parków handlowych. Nowe inwestycje widać za ...
-
Parki handlowe i centra convenience z rekordem w 2022 roku?
... w I poł. 2022 r. rynek inwestycyjny pozostawał wciąż bardzo aktywny, a liczne parki i centra handlowe typu convenience weszły w fazę wyłączności. Uwaga inwestorów nadal skupia się głównie wokół mniejszych obiektów handlowych oferujących szybkie i wygodne zakupy, tj. parków handlowych, małych centrów typu convenience, marketów budowlanych i sklepów ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2017 r.
... 2017 roku Alicja Kukla-Kowalska,Key Account Manager z FORDATA Zgodnie z naszym przewidywaniem rynek M&A w Polsce w 1 kwartale 2017 roku rozwijał się nadal stabilnie - odnotowaliśmy w ... 2 transakcjami liczonymi w miliardach złotych. Największą, długo oczekiwaną przez rynek była sprzedaż sieci marketów Żabka i Freshmarket przez fundusz Mid Europa ...
-
Rosną centra handlowe, ale nie wszystkie
... dla sieci dyskontowych, które zyskiwały udziały w rynku dotychczas należące do dużych marketów. Przyczyniły się do tego wzrosty cen i postępująca inflacja.. To również ... 2010 roku i obecna jest w 15 krajach na całym świecie. W wejściu na polski rynek oraz w dalszym rozwoju sieci, Lovisę wspierają doradcy z Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych z BNP ...