-
Centra handlowe: pustki i liczenie strat?
Centra handlowe w dość wyraźny sposób odczuły i nadal odczuwają skutki pandemii. Najpierw uderzył w nie lockdown, teraz problemem mogą okazać się pustostany. I wprawdzie wskaźnik niewynajętej powierzchni wspiął się w górę jedynie w nieznacznym stopniu, to niewykluczone, że przyszłość przyniesie jego wzrosty. Najemcy nadal negocjują warunki najmu, ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
U schyłku lata odwiedzalność centrów handlowych sięgała 87% frekwencji notowanej przed wybuchem pandemii, a obroty wynosiły 90% wyników notowanych na początku roku. Widać jednak istotną zmianę w tym, jak wyglądają nasze odwiedziny w obiektach handlowych. Analiza nowych zachowań konsumentów w trakcie i po lockdownie umożliwia oszacowanie, jak ...
-
Sprzedaż ratalna: co kupujemy stacjonarnie?
Wraz z wybuchem pandemii stacjonarna sprzedaż detaliczna w wielu branżach doświadczyła potężnego wyhamowania. Podobną tendencję widać było również w kredytach konsumenckich. Po pół roku pandemii i zniesieniu pierwszych obostrzeń przywykliśmy już nieco do nowej rzeczywistości, czego dowodem może być chociażby - odnotowany w niektórych sklepach ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
Pandemia pandemią, ale pod choinką i w tym roku nie powinno zabraknąć prezentów. Szacunki Deloitte wskazują, że od listopada do stycznia wspomożemy e-sprzedawców kwotą o 35% wyższą aniżeli w tym samym okresie poprzedniego roku. Trendem, który zasługuje na podkreślenie jest wzmożona popularność zakupów z poziomu smartfona lub tabletu. Nie jest to ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
Sytuacja na rynku pracy stabilizuje się - wynika z 42. edycji badania "Plany Pracodawców", zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wspólnie z Gfk Polonia. I to pomimo pandemii koronawirusa, która nie pozostała bez wpływu na nastroje pracodawców. COVID-19 zrewidował prognozy gospodarcze i te dotyczące wynagrodzeń. Względem badań sprzed ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
Zimowe wyprzedaże w Polsce cieszyły się w minionych latach sporą popularnością. Rok 2020 był jednak inny z uwagi na pandemię i ograniczenia w handlu. Dlatego w styczniu 2021 na okazyjne zakupy planuje się wybrać tylko 27 proc. Polaków - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów. W badaniu ...
-
Zakupy online w styczniu 2021. Co kupimy taniej?
W styczniu 2021 roku stacjonarny handel właściwie nie funkcjonuje. Galerie handlowe są zamknięte z powodu pandemii. Ci, którzy chcą skorzystać z noworocznych wyprzedaży, muszą więc zrobić zakupy w sklepach internetowych. Na jakie okazje cenowe mogą liczyć? Zbadała to firma Deloitte we współpracy z Dealavo w ramach kolejnej edycji "Świątecznego ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
Rynek nieruchomości handlowych najbardziej ucierpiał w czasie pandemii COVID-19. Kolejne lockdowny spowodowały, że zamiast myśleć o rozwoju, sektor musiał walczyć o przetrwanie. W największym stopniu skutki obostrzeń odczuły branża modowa oraz rozrywkowo-gastronomiczna - uważają eksperci z BNP Paribas Real Estate Poland. Pandemia koronawirusa ...
-
Rekrutacja pracowników w dobie pandemii: czego oczekują kandydaci?
O tym, że doświadczenia, które towarzyszą kandydatom podczas procesu rekrutacyjnego (tzw. candidate experience), mają duże znaczenie dla wizerunku przedsiębiorstwa, mówi się coraz więcej. Dla aplikujących istotne znaczenie ma m.in. feedback ze strony rekrutera. W tej kwestii jest jeszcze sporo do poprawienia. Jak bowiem wynika z przeprowadzonego ...
-
Rynek pracy kobiet. Pandemia szansą czy zagrożeniem?
Rynek pracy to jeden z obszarów, który nie zdołał uniknąć negatywnych skutków pandemii. Jak prezentowała się w ostatnich miesiącach sytuacja pracujących kobiet? Odpowiedzi na to pytanie przynosi wspólna analiza Kodilla.com i Randstad. Wynika z niej m.in., że na przestrzeni minionego roku panie najczęściej znajdowały pracę w HR, handlu, obsłudze ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
Pandemia nie odpuszcza i związane z nią obostrzenia wciąż rzutują na nasze życie, także to zawodowe. Wciąż boimy się zwolnienia z pracy, choć bardziej optymistycznie spoglądamy na możliwość znalezienia nowej posady. Ci, którzy pracują zdalnie, częściej wykonują swoje obowiązki poza standardowym czasem pracy. To niektóre wnioski z najnowszego 43. ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
E-commerce w dobie pandemii zanotował bezprecedensowy właściwie wzrost. Początek bieżącego roku nic właściwie w tej sytuacji nie zmienił. Opracowany przez Salesforce Indeks Zakupów (Shopping Index) wskazuje, że na przestrzeni pierwszych trzech miesięcy 2021, wartość sprzedaży w globalnym handlu elektronicznym wzrosła aż o 58%. To dowód na to, że ...
-
Branża kosmetyczna i farmaceutyczna to najlepsze miejsca pracy
Ostatni rok ze względu na pandemię COVID-19 był szczególnie trudny dla pracowników. Co w tym okresie doceniali oni najbardziej u pracodawców? Z badania Randstad Employer Brand Research wynika, że była to stabilność zatrudnienia. A największą zdaniem ankietowanych zapewniali pracodawcy z branży farmaceutycznej i kosmetycznej. Polacy badani przez ...
-
Zmiana pracy efektem pandemii? Niektórzy byli zmuszeni
Dla starszych pokoleń wiązanie się na długie lata z jednym pracodawcą było swoistego rodzaju standardem. Dziś realia mają się zgoła inaczej - normą stała się bowiem zmiana pracy. Niestety nie zawsze jest ona kwestią wyboru i realizacją kolejnych kroków w pięciu się po szczeblach kariery. Wyraźnie unaoczniła to nam pandemia - aż 40% respondentów ...
-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
Wybuch pandemii wstrząsnął polską gospodarką, nie omijając przy tym rynku pracy. Sytuacja wprawdzie wydaje się normować, ale wiele wskazuje na to, że skutki kryzysu będą jeszcze odczuwalne. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby ostatnie doniesienia Hays Poland, z których wynika, że 2 na 3 reprezentantów pokolenia Z nie jest dziś pewnych swojej ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
W najnowszym rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ tradycyjnie już prym wiodą marki technologiczne. Okazuje się jednak, że w minionym roku po piętach zaczęły im deptać marki odzieżowe. To w dużej mierze zasługa ogromnie popularnej w czasie pandemii kategorii athleisure, czyli ubrań sportowych projektowanych z myślą o codziennym ...
-
Cisco: szerokopasmowy dostęp do internetu napędzi wzrost gospodarczy?
Pandemia wstrząsnęła światowymi gospodarkami i zmusiła do postawienia pytania o sposoby ich jak najszybszej odbudowy po pandemii. Z najnowszego badania Cisco Broadband Index. "Indeks Łączności Szerokopasmowej" wynika, że wyjściu z koronakryzysu sprzyja posiadanie dobrze rozwiniętej infrastruktury szerokopasmowej. Zdaniem blisko 8 na 10 pracowników ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2021 r.
Rynek M&A w Polsce rośnie pomimo pandemii - wynika z najnowszego raportu M&A Index Poland przygotowanego przez FORDATA i Navigator Capital. W ciągu drugiego kwartału 2021 roku przeprowadzono 30 transakcji więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego, pandemicznego roku. Ponownie dominowała branża Media/IT/Telecom oraz inwestorzy prywatni. ...
-
Polacy wrócili do centrów handlowych
Czerwiec był najlepszym miesiącem w tym roku pod względem odwiedzalności centrów handlowych. Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że do galerii wybrało się o 5 proc. klientów więcej niż w maju. Niestety odwiedzalność nie wróciła jeszcze do poziomów sprzed pandemii. W czerwcu 2021 roku odwiedzalnośc w centrach handlowych była o 19 proc ...
-
Masz smartfon z Androidem? Uważaj na Android/FakeAdBlocker
Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa z firmy ESET ostrzegają posiadaczy smartfonów z systemem Android przed coraz powszechniejszym zagrożeniem - Android/FakeAdBlocker. Jak działa Android/FakeAdBlocker? Jak zapobiegać infekcji tym złośliwym oprogramowaniem? Android/FakeAdBlocker wykorzystuje usługi skracania adresów URL i udostępnianie wygenerowanych w ...
-
7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
Wybuch pandemii wstrząsnął gospodarką i doprowadził do wielu zakrojonych na szeroką skalę zmian. Niektóre branże zamarły, inne wyszły z kryzysu obronną ręką, za co podziękować mogą przede wszystkim możliwościom, jakie otworzyła przed nimi sprzedaż przez internet. Zakupy online pomogły przedsiębiorcom, wzmacniając jednocześnie pozycję samego ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
E-commerce to jedna z branż, która okazała się niezaprzeczalnym beneficjentem wybuchu pandemii. Boom na zakupy online jeszcze wyraźniej unaocznił nam, w jak dużym stopniu sukces handlu internetowego uzależniony jest od logistyki. Przyznają to zresztą sami sprzedawcy B2B, wskazując, że liczy się dla nich przede wszystkim szybkość i terminowość ...
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
Eksperci Colliers podsumowali I połowę 2021 roku na polskim rynku handlowym, wybierając najważniejsze, ich zdaniem, wydarzenia. Całkowite zasoby powierzchni handlowej to obecnie 12,2 mln mkw. Pierwsze półrocze upłynęło pod znakiem mocnej ekspansji sieci ekonomicznych. Na polskim rynku działalność rozpoczynają dark stores. Na mocy ustawy covidowej ...
-
Ulice handlowe w czasach pandemii. Co się zmienia?
Pandemia wywarła przemożny wpływ na wiele dziedzin życia i gospodarki, nie omijając przy tym handlu zlokalizowanego przy głównych ulicach handlowych naszego kraju. Co zmienił koronawirus na Marszałkowskiej, krakowskim Rynku Głównym czy na łódzkiej Pietrynie? Odpowiedzi na te i inne pytania niesie za sobą najnowsza analiza Colliers. Z tego tekstu ...
-
Centra handlowe: pandemia tylko nieznacznie zwiększyła poziom pustostanów
Handel został mocno dotknięty przez ograniczenia związane z pandemią. Jednak jak się okazuje, centra handlowe nie ucierpiały aż tak bardzo, jak się spodziewano. Liczba pustych lokali zwiększyła się nieznacznie - wynika z danych CBRE. CBRE podaje, że średni poziom niewynajętej powierzchni w obiektach handlowych największych aglomeracji wzrósł ...
-
Rynek handlowy 2021 i prognozy na rok 2022
Po trudnym dla branży handlowej, pandemicznym 2020 r., bieżący rok przyniósł powrót aktywności na tym rynku. W reakcji na zmieniające się trendy zakupowe, potrzeby klientów i ograniczenia związane z sytuacją epidemiczną firmy zaczęły wprowadzać nowe rozwiązania i formaty, które na nowo definiują branżę. Eksperci Colliers wybrali najistotniejsze ...
-
E-commerce - najważniejsze wydarzenia 2021 roku
Zakupy mobilne, omnichannel, personalizacja, social selling, ekologiczny re-commerce, cyfryzacja seniorów, marketplace’y, wzrosty w handlu B2B, a nad tym widmo pandemii… To wszystko trendy, które wpływają na handel internetowy, ale większość z nich widoczna jest już od kilku lat. Eksperci merce.com wybrali zatem najistotniejsze wydarzenia ze ...
-
10 kroków do udanej transformacji cyfrowej w stronę chmury
... of ownership, całkowity koszt posiadania) – komentuje Artur Kmiecik, Head of Cloud and Data Services CIS w Capgemini Polska. Wykonywanie migracji i modernizacji aplikacji Drugim ... warunkami rynkowymi oraz naszymi wymaganiami organizacji – dodaje Artur Kmiecik, Head of Cloud and Data Services CIS w Capgemini Polska. Zapewnienie jakości (QA) Zapewnienie ...
-
Nieruchomości komercyjne: w jakim stopniu pandemia hamuje inwestycje?
Nieruchomości komercyjne nie uniknęły negatywnych skutków pandemii, ale też okazały się dość odporne na związany z nią kryzys. Dobitnym tego dowodem jest sytuacja w sektorze magazynów, który nie tylko nie dostał covidowej zadyszki, ale wręcz pobijał własne rekordy. Na rynku centrów handlowych i biur było nieco gorzej, choć i tam nie doszło do ...
-
Walentynki: aplikacje randkowe, czyli miłość pod napięciem
Zbliżające się Walentynki to sprzyjająca okazja, aby porozmawiać na temat bezpiecznego randkowania online. Serwisy i aplikacje randkowe cieszą się wśród internautów niesłabnącą popularnością, którą wyraźnie wzmógł wybuch pandemii. Konieczność utrzymywania dystansu społecznego sprawiła, że jeszcze częściej niż wcześniej miłości poszukiwaliśmy w ...
-
Rynek handlowy 2021: 300 tys. mkw. nowej powierzchni i 11 nowych marek
300 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, 11 nowych marek i duża popularność parków handlowych - tak CBRE podsumowuje 2021 rok na rynku handlowym. Za nami kolejny rok pełen wyzwań dla rynku handlowego. Podobnie jak w 2020 roku funkcjonowanie części obiektów było ograniczone przez 2,5 miesiąca. Jednak negatywny wpływ obostrzeń okazał się mniejszy. ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
Efektem związanego z pandemią zamknięcia sklepów w centrach handlowych była znacznie obniżona ich odwiedzalność. Handel stacjonarny okazał się jedną z najbardziej doświadczonych przez koronawirusa branż. Co się zmieniło na przestrzeni ostatnich dwóch lat? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela opracowany przez Inquiry i firmę doradczą Knight ...
-
Kolejny Vendo Park powstanie w Ciechanowie
Trei Real Estate Poland wybuduje w Ciechanowie swój kolejny park handlowy Vendo Park. Inwestycja dostarczy na rynek 6 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej i ma zostać ukończona jeszcze w tym roku. Vendo Park powstanie przy ul. Gostkowskiej w Ciechanowie, na działce o powierzchni 2,4 ha. Obiekt, ze względu na swoją powierzchnię, mieści się w ...
-
Automotive po pandemii: w Chinach dobrze, gorzej w Europie
Branża motoryzacyjna wyraźnie odczuła negatywne skutki pandemii. Po spowolnieniu nadeszło odbicie, ale niestety nie wszędzie. Najlepiej radzą sobie Chiny, które już wróciły do poziomu sprzed pandemii. O wiele gorzej jest na Starym Kontynencie - Europa notuje ciągle niższą rejestrację aut niż w 2019 roku - wynika z danych Santander Bank Polska. Nie ...
-
Handel internetowy nie wyprze tradycyjnego
W czasie pandemii handel internetowy dynamicznie się rozwijał. Zdaniem ekspertów nie wyprze on jednak handlu tradycyjnego. Z prognoz Euromonitor International wynika, że sprzedaż stacjonarna do 2026 roku zwiększy się o 10,5 proc. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy e-handel wyprze zakupy stacjonarne? Jak sieci handlowe przyciągają konsumentów? ...