-
Młodzi Polacy o pandemii.Wnioski z badania ARC Rynek i Opinia zaskakują
Mogłoby się wydawać, że młodzi Polacy będą tą grupą, która do tematu pandemii podchodzić będzie z lekkością. Tymczasem, jak pokazują badania ARC Rynek i Opinia, to właśnie osoby pomiędzy 18. a 24. rokiem życia, pomimo że to nie im koronawirus zagraża najbardziej, są w tej kwestii bardziej ostrożne. Jak czytamy w komunikacie z badania ARC Rynek i ...
-
KRD: obędzie się bez redukcji zatrudnienia w MŚP?
Wraz z pandemią problemy rodzimych przedsiębiorstw uległy nasileniu. 2-ga edycja badania „KoronaBilans MŚP”, zleconego IMAS przez KRD, daje jednak powody do optymizmu. Okazuje się bowiem, że dziś o możliwości redukowania etatów wspomina już tylko 8,7 proc. pracodawców z sektora MŚP. Dla porównania, jeszcze miesiąc temu odsetek ten sięgał 25,8 proc ...
-
Kto ma oferty pracy dla inżyniera?
Pandemia zatrzęsła polską gospodarką, nie omijając przy tym rynku pracy. Jej następstwem jest zarówno spadek ilości prowadzonych procesów rekrutacyjnych, jak i wzrost liczby specjalistów poszukujących zatrudnienia. Firma rekrutacyjna Bergman Engineering uważa, że właśnie teraz pracodawcy mają wyjątkową wręcz okazję do uzupełnienia braków kadrowych ...
-
Notebooki i tablety Acer Enduro
Na GPC 2020 Acer zaprezentował nowe notebooki Acer Enduro N7 i Acer Enduro N3 oraz tablety Acer Enduro T5 i Acer Enduro T1. To urządzenia klasy rugged, które są zgodne ze standardami od MIL-810G do IP65. Dodatkowo posiadają szereg zabezpieczeń fizycznych i specjalne oprogramowanie, takie jak Acer Enduro Manageability Suite. Notebook Acer Enduro N7 ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
Przeciętny Europejczyk zostawia w detalicznych sklepach stacjonarnych 29,9 proc. swojego budżetu. Średnią nieco przewyższają Polacy (35,7 proc.), ale i tak daleko nam do Węgrów (50 proc.). Okazuje się jednak, że wydatki na tradycyjne zakupy nie rosną – w minionym roku w 27 państwach UE spadły o 1 p.proc. Niewątpliwie jest to duża zasługa prężnie ...
-
Ciągle pandemia, a Polacy chcieliby już wrócić do kin i na koncerty
Na czas pandemii wydarzenia kulturalne w naszym kraju praktycznie zamarły. I wprawdzie ludzie kultury i sztuki robili, ile w ich mocy, aby dać Polakom chociażby namiastkę normalności, to jednak nie zniwelowało to tęsknoty za kinami, teatrami, czy koncertami. Brak tego rodzaju aktywności towarzyszył 6 na 10 z nas - wynika z badania zrealizowanego ...
-
Trendy HR 2020: kapitał ludzki w erze COVID-19
Reorganizacja pracy, przejście na home office, wdrożenie zupełnie nowych strategii działania oraz konieczność powierzania pracownikom zadań o krytycznym znaczeniu. Tym m.in. zaowocował wybuch pandemii. Teraz przed organizacjami pojawia się kolejne wyzwanie - konieczność przedsięwzięcia kroków, które utrwalą wprowadzone działania i zapiszą je na ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
Colliers International przedstawia wyniki badania, w którym działających na polskim rynku reprezentantów sieci handlowych i marek zapytano o prognozy i plany odnośnie inwestycji w rozszerzanie kanałów sprzedaży i komunikacji z klientem. Rezultaty ankiet złożyły się na raport „Omnichanel – z ewolucji w rewolucję”. Oto, co udało się ustalić. Badanie ...
-
Hotelarze kontra pandemia. Jakie działania naprawcze podjąć?
Wybuch pandemii i gospodarczy lockdown sprawiły, że działalność wielu polskich przedsiębiorców zamarła. W tej grupie znaleźli się hotelarze. I wprawdzie ten sektor naszej gospodarki został odmrożony 4 maja, to jednak końca odrabiania strat będziemy wypatrywać jeszcze długo. Jaki wpływ COVID-19 wywarł na hotele? Jakie kroki powinna podjąć branża ...
-
Gry wideo: ilość ataków wzrosła o 50%, 130 tys. uderzeń w Minecraft
W czasie pandemii internauci oddali się cyfrowym rozrywkom. Na popularności zyskał m.in. streaming, a także gry wideo. Nie jest chyba żadnym zaskoczeniem, że fakt ten niemal natychmiast spostrzegli cyberprzestępcy - tylko w kwietniu ilość blokowanych każdego dnia przekierowań na lub ze szkodliwych stron związanych z grami podskoczyła o pokaźne 54 ...
-
Wakacje 2020: city break zamiennikiem urlopu?
Wakacje 2020 będą inne niż wszystkie. Ze względu na pandemię i ciągle istniejące zagrożenie epidemiczne wielu Polaków postawi tego lata na krótsze wypady i to głównie w granicach naszego kraju. Czy city break ma szanse na stałe zagościć w polskiej turystyce? 78% respondentów sondy zrealizowanej przez Prezentmarzeń uważa, że tak właśnie się stanie. ...
-
Usługi dla biznesu generują popyt na biurowce Wrocławia
Wrocław utrzymuje silną pozycję na mapie polskiego rynku biurowego. Obecnie dysponuje już ponad 1,2 mln mkw. powierzchni zlokalizowanej w biurowcach i wszystko wskazuje na to, że - pomimo zamrożenia związanego z COVID-19 - ten wynik będzie wzrastał. Popyt na wrocławskie powierzchnie biurowe generują przede wszystkim usługi dla biznesu i to właśnie ...
-
Nowy pracownik tymczasowy w czasach COVID-19
Rynek pracy tymczasowej wyraźnie obrazuje, jakie konsekwencje dla pracowników niesie za sobą pandemia. Po pracę tymczasową coraz częściej zgłaszają się osoby, których COVID-19 wysłał na "zieloną trawkę". Aż 45% nowych pracowników tymczasowych to osoby, które zostały zwolnione z poprzedniej pracy. 30% tej rzeszy stanowią z kolei ci, którzy przed ...
-
Polacy nieprzygotowani na kryzys. Oszczędności nie wystarczą nam na długo
Przed nami wyniki przeprowadzonego przez InterviewMe.pl badania "Życie bez pensji". Objęło ono swoim zasięgiem przeszło 1400 respondentów, których zapytano o ich oszczędności, obawy o kondycję finansową oraz plany awaryjne na wypadek utraty pracy w następstwie pandemii. Odpowiedzi respondentów nie nastrajają optymistycznie. Z jednej strony okazuje ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
W najświeższym zestawieniu BrandZTM Top 100 na pierwszym miejscu podium, podobnie jak rok wcześniej, uplasował się Amazon, druga pozycja przypadła w udziale Apple, a Microsoft zyskał tym razem brązowy medal, awansując o jedno oczko. Od początku publikacji rankingu, czyli od 2006 roku, najsilniejszą pozycję, która pozwala im triumfować na szczytach ...
-
Nieruchomości komercyjne: więcej szans czy zagrożeń?
Solidne fundamenty gospodarcze to gwarancja możliwości szybkiej odbudowy aktywów w postpandemicznych realiach - uważa dr Bolesław Kołodziejczyk, Dyrektor Działu Badań Rynkowych i Doradztwa, Cresa Polska. Ekspert podkreśla, że jeśli nie zachwieją nimi nadmierne regulacje, również fiskalne, a przedsiębiorcy otrzymają wsparcie w utrzymaniu płynności, ...
-
Kanały online po pandemii: bardziej ewolucja niż rewolucja
W czasach pandemii znaczna część naszej codziennej aktywności przeniosła się do kanału online. Dorośli zaczęli pracę zdalną, dzieci rozpoczęły e-lekcje, do internetu przenieśliśmy również zakupy. Czy po zniesieniu restrykcji gospodarczych i sanitarnych wrócimy do swoich wcześniejszych nawyków, czy też zagrzejemy miejsca w cyfrowej rzeczywistości? ...
-
OLX: na jakie oferty pracy można liczyć w dobie COVID-19?
Wybuch pandemii sparaliżował wiele dziedzin życia i gospodarki. Jego następstwa odczuwalne są również na rynku pracy. Od marca, a więc od momentu pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem i wprowadzenia pierwszych restrykcji sanitarnych i gospodarczych, liczba publikowanych ofert pracy wyraźnie zmalała. Widoczny ...
-
Monitor Philips Momentum 558M1RY i 278M1R
Philips prezentuje dwa nowe modele monitorów z linii Momentum. 558M1RY ma panel o rozdzielczości 4K i częstotliwości odświeżania 120 Hz oraz wspiera standard VESA DisplayHDR 1000. Natomiast 278M1R to 27-calowy monitor o rozdzielczości 4K i częstotliwości odświeżania 60 Hz. Oba zaprojektowano z myślą o współpracy z konsolami. Philips Momentum ...
-
Clicktrans: w czasie pandemii transport zwierząt ruszył z kopyta
Serwis Clicktrans.pl przyjrzał się zlecanemu przez Polaków transportowi zwierząt. Analiza pokazała, i nie jest to zaskoczeniem, że najczęściej przewozimy psy lub koty, ale zdarzają się również alpaki czy wiewiórki lub węże. Okazuje się również, że w czasie pandemii nasze zwierzaki podróżowały nieco częściej niż zwykle. Raport powstały na podstawie ...
Tematy: transport, transport zwierząt -
Antal: w dobie pandemii liczy się elastyczność
Opublikowany właśnie raport „Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany” autorstwa Antal oraz Cushman & Wakefield rzuca światło na postawy i zachowania towarzyszące menedżerom w dobie pandemii. Opracowanie przygląda się również perspektywom, jakie rysują się przed działającymi na polskim rynku firmami oraz dotyka zagadnienia tzw. „ ...
-
Firmy rodzinne: liczy się utrzymanie kontroli i dyskrecja
Wybuch pandemii zatrząsł biznesem, nie omijając przy tym firm rodzinnych. Nie jest zaskoczeniem, że koronawirus, podobnie zresztą jak inne czynniki zewnętrzne, w tym brexit, nie pozostaje bez wpływu na decyzje odnośnie pozyskiwania kapitału. Opracowany przez Deloitte raport „Firmy prywatne – wyzwania i możliwości 2020” pokazuje również, że dla ...
-
Santander Consumer Bank: co 3. Polak nie jedzie na wakacje 2020
Wakacje 2020 można uznać za oficjalnie rozpoczęte. Jakie plany na ten okres mają Polacy? Badanie zrealizowane przez Santander Consumer Bank jest kolejnym, które potwierdza, że to lato będzie wyraźnie różnić się od poprzednich. Winne temu są oczywiście reperkusje związane z koronawirusem, które spowodowały, że spora rzesza z nas przestała w ogóle ...
-
Firmy w czasie pandemii. Czego boją się najbardziej?
Z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że firmy różnie postrzegają swoją sytuację w czasach pandemii i mają odmienne wizje swojej przyszłości. Przykładowo firmy transportowe najbardziej boją się braku zleceń, budownictwo liczy się ze spadkiem cen, a firmy usługowe stoją przed widmem upadłości. Najbardziej o swoją ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
Polska gospodarka hamuje, ale wyniki najnowszego raportu Coface jeszcze tego nie odzwierciedlają. W I połowie br. nie odnotowano bowiem wzrostu upadłości i restrukturyzacji. Za taki obrót spraw odpowiadają przede wszystkim skierowane do przedsiębiorców programy pomocowe, ale również fakt, że w okresie pandemii praca sądów jest w znacznym stopniu ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
Wybuch pandemii wywołał w społeczeństwie wzmożone obawy nie tylko o zdrowie, ale i o finanse. Najnowsza fala badania zrealizowanego przez GfK pokazuje jednak, że odsetek osób obawiających się o swój budżet i zdolność regulowania rat kredytu i innych zobowiązań finansowych jest istotnie niższy aniżeli na początku naszych zmagań z koronawirusem. To ...
-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wszystkich właściwie dziedzinach życia i gospodarki. Wielu przedsiębiorców liczy dziś straty, ale widać również pewną poprawę. Potwierdzeniem tego jest najświeższa, lipcowa odsłona opracowanego przez KRD „KoronaBilansu MŚP”, z której wynika, że przedsiębiorcy powoli oswajają się z sytuacją i lepiej oceniają ...
-
60% Polaków zdecydowało się podczas pandemii na pomaganie innym
Wybuch pandemii zatrząsł naszym życiem, ale pokazał również, że w obliczu zagrożenia Polacy potrafią się zjednoczyć. Potwierdza to badanie zrealizowane przez Orange Polska, z którego wynika, że w pomoc innym zaangażowało się niemal 60% z nas. Do potrzebujących płynęło zarówno wsparcie materialne, jak i finansowe. 41% osób poświęciło swój czas i ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) przedstawia wyniki drugiej fali badania poświęconego kondycji biznesu w dobie pandemii. Pierwsza jego edycja miała miejsce w marcu, kiedy to zapytano firmy o spodziewane następstwa koronawirusa. Z kolei najświeższa odsłona pozwala sprawdzić, na ile przewidywania firm okazały się słuszne. Oto, co udało się ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
Ostatnie miesiące upłynęły nam na odmienianiu przez wszystkie przypadki słów "pandemia" i "koronawirus". COVID-19 zamieszał w naszych życiach, nie pozostając obojętnym dla nawyków i zachowań konsumenckich. Co się zmieniło? M.in. to, że obawy, dotyczące zarówno teraźniejszości, jak i przyszłości, stały się właściwie nieodłącznym elementem naszego ...
-
Polak w świecie telekomunikacji. Doceniliśmy ją w czasach COVID-19
Jak Polacy funkcjonują w świecie telekomunikacji? Co prawda urządzenia telekomunikacyjne są obecne w naszym życiu już od lat, niemniej jednak doceniliśmy je szczególnie w czasach pandemii COVID-19. Najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll pokazało, że ich największą zaletą jest możliwość szybkiej komunikacji z bliskimi, oddalonymi od nas często o ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
Czy pandemia koronawirusa zmieniła trendy w światowym marketingu? Przeanalizowała to firma Salesforce. Na pewno rośnie znaczenie sztucznej inteligencji oraz „empatycznego marketingu”. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "Salesforce State of Marketing"? Szósta edycja międzynarodowego badania marketerów "Salesforce State of Marketing" została ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
Pandemia koronawirusa dotknęła wiele firm na całym świecie. Zmusiła je do podjęcia najróżniejszych kroków, takich jak redukcja pensji czy etatów, po to aby uratować biznesy przed upadłością. Jak na te działania zapatrują się pracownicy? Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego przez firmę ADP Polska wynika, że europejscy pracownicy zgadzają ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Oto 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach konsumenckich. Mimo, że wdrażane są kolejne etapy odmrażania gospodarki, a ...
-
Pracownicy z Ukrainy: wyjechali z powodu koronawirusa, czy wrócą?
Wybuch pandemii zaowocował znacznymi roszadami na polskim rynku pracy. Spora rzesza zatrudnionych zmierzyła się z koniecznością poszukiwania nowego pracodawcy. W tej grupie znaleźli się również pracownicy z Ukrainy. 39% Ukraińców wróciło do ojczyzny właśnie z powodu utraty pracy, a 36% zdecydowało się na powrót ze względu na towarzyszącą im ...