-
Jak walczyć ze zmianą klimatu? Polacy chcą zacząć od siebie
Wprawdzie na skutek pandemii zmiana klimatu stała się tematem, który nieco usunął się w cień, to jednak niewątpliwie pozostaje ona jednym z największych, środowiskowych problemów naszych czasów. Jak jej przeciwdziałać? Kolejna już partia wyników ankiety przeprowadzonej przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) dowodzi, że szans na zmianę Polacy ...
-
HoReCa i eventy. Jak radzą sobie rok po wybuchu pandemii?
HoReCa oraz eventy to te branże, które w największym stopniu odczuwają negatywne skutki pandemii. I wprawdzie pewnym ratunkiem okazały się dla nich sprzedaż na wynos i z dostawą, tarcze antykryzysowe czy współpraca z instytucjami finansowymi, to jednak blisko co 2. firma z tego sektora została zmuszona do zawieszenia swojej działalności albo wręcz ...
-
Dlaczego home office sprzyja zmianie pracy?
W czasie pandemii COVID-19 wiele firm zdecydowało się na zdalny tryb pracy. Niestety home office oprócz korzyści w postaci większego bezpieczeństwa pracowników, niesie ze sobą także zagrożenia, takie jak: utrata więzi z firmą i współpracownikami, brak motywacji czy problemy natury psychicznej. HRK S.A zwraca uwagę, że pracownicy chętniej biorą ...
-
Handel zagraniczny I 2021: saldo na poziomie 3,7 mld PLN
Główny Urząd Statystyczny podsumował obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu 2021 roku. W analizowanym okresie obroty wyniosły 86,6 mld PLN w eksporcie oraz 82,9 mld PLN w imporcie. W porównaniu do stycznia 2020 roku eksport wzrósł o 1%, a import spadł o 2%. Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 3,7 mld PLN, w styczniu ubiegłego ...
-
W e-commerce produkty spożywcze droższe o 6% r/r
Pandemia COVID-19 spowodowała, że konsumenci w trosce o swoje bezpieczeństwo, częściej decydowali się na zakupy w internecie. Także te spożywcze. Z "Badania i Raportu Koszyk Zakupowy" autorstwa ASM Sales Force Agency wynika, że w kanale e-commerce produkty spożywcze są droższe niż w sklepach stacjonarnych. W ramach badania przeanalizowane zostały ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Niespodziewany wybuch pandemii w istotnym stopniu zmienił nasze przyzwyczajenia. Jednym z jego „skutków ubocznych” okazało się jeszcze bardziej wzmożone zainteresowanie zakupami online. Jak podkreśla Shoper, minione miesiące są jednym z najciekawszych okresów w całej historii polskiego e-commerce, który zaowocował całym szeregiem zmian. Oto 10 z ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
Wprawdzie rodzimi pracownicy oczekują od swoich pracodawców, że praca zdalna zostanie w ich grafikach również po zakończeniu pandemii, to jednak zdradzają również wyraźne przywiązanie do biurka i atrakcyjnej powierzchni biurowej, z których nie chce rezygnować 58% badanych. To jeden z wniosków, które niesie za sobą badanie zrealizowane przez Antal ...
-
Mniej opóźnionych płatności. W najgorszej sytuacji handel
Poprawiła się sytuacja we wzajemnych rozliczeniach firm. Jak wynika z najnowszego, cyklicznego badania MŚP przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, obecnie 4 na 10 firm w ciągu ostatniego półrocza miało problem z przeterminowanymi o ponad 60 dni fakturami. Pod koniec ubiegłego roku takich firm było ponad 45 proc. Jest więc nieco ...
-
Nowe monitory dotykowe Philips z serii B1TC i B1TFL
... Mode i redukcja migotania Flicker-Free. Technologia SmartContrast pozwoli natomiast dynamicznie dopasować podświetlenie ekranu do wyświetlanych treści. Monitory działają w trybie plug and play z Windowsem, Androidem i różnymi dystrybucjami Linuksa. Certyfikat EMI Class B sprawia, że monitory można wdrażać również w takich środowiskach jak np ...
-
Patenty w czasie pandemii. EPO ujawnia dane nt. zgłoszonych innowacji
W pandemicznych realiach europejska wynalazczość nieco hamuje - w minionym roku liczba europejskich zgłoszeń wystosowanych do Europejskiego Urzędu Patentowego spadła 0,7%. Na tym tle pozytywnie prezentują się patenty znad Wisły, których było o 4,3% więcej niż w 2019 roku. Największa ilość polskich zgłoszeń patentowych ponownie pochodziła z ...
-
Jak pandemia zmieniła zwyczaje kulinarne Polaków?
Pandemia COVID-19 wywarła negatywny wpływ na wiele aspektów naszego życia. Okazuje się jednak, że zamknięcie w domach miało także swoje dobre strony. Według raportu Mastercard, w ciągu minionego roku aż 68% Polaków poprawiło swoje umiejętności kulinarne, a Polacy chętniej wspólnie gotowali i spożywali posiłki. Z raportu Mastercard, że więcej czasu ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Warszawa gwiazdą regionu?
Pomimo zawirowań związanych z pandemią, inwestycje w nieruchomości komercyjne radzą sobie dość dobrze. Z opracowanego przez CBRE raportu "Investors Intentions Survey" wynika, że blisko co 2. inwestor z Europy Środkowo-Wschodniej przekonany jest, że najbliższe miesiące zaowocują polepszeniem aktywności transakcyjnej. Najbardziej optymistyczne ...
-
Pandemia wzmaga cyberataki na protokół RDP
Niespodziewany wybuch pandemii dokonał rewolucji w naszym życiu zawodowym. Ogromna rzesza firm niemal z dnia na dzień zdecydowała się na wdrożenie pracy zdalnej, co niejednokrotnie czynione było pospiesznie i bez odpowiedniego przygotowania. Nie jest zatem dużym zaskoczeniem, że pracującymi na home office natychmiast zainteresowali się ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
Są już pierwsze doniesienia najnowszej, XV już edycji Barometru Rynku Pracy Work Service. Okazuje się, i nie jest to żadnym zaskoczeniem, że firmy w dość istotnym stopniu odczuwają skutki kryzysu związanego z pandemią. Sytuacja nie jest jednak beznadziejna - połowa przedsiębiorców, głównie średnich i dużych, wskazuje, że symptomów spowolnienia nie ...
-
Czy są szanse na zatrudnienie w produkcji przemysłowej?
Wprawdzie wybuch pandemii przełożył się negatywnie na optymizm pracodawców, to jednak okazuje się, że są tacy, którzy planują więcej rekrutacji. W najnowszym "Barometrze ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia" już 10% firm deklaruje, że będzie zatrudniać nowych pracowników. Wciąż jednak 83% nie planuje żadnych ruchów personalnych. Zatrudniać będą ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
Wybuch pandemii zaowocował wzmożonym zainteresowaniem zakupami online. Szacuje się, że w internecie kupuje już 70% Polaków, a w tym roku co 5. z nas ma zamiar wydać w e-commerce więcej niż w minionym roku. Branża ma zatem powody do zadowolenia, ale musi też zwrócić uwagę na rosnące wymagania i oczekiwania e-konsumentów – wynika z badania ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
Po ponad roku od ogłoszenia pandemii i rozpoczęcia pracy zdalnej na masową skalę, firmy nadal dostosowują się do nowych okoliczności. Należy oczekiwać, że w 2021 roku nastaną kolejne zmiany w środowiskach pracy czy korzystaniu z internetu. Analitycy Derek Manky oraz Aamir Lakhani z działającego w strukturach Fortinetu laboratorium FortiGuard Labs ...
-
Wideokonferencje. Czy pracownicy pogodzili się z nową codziennością?
Pandemia gwałtownie zmieniła życie zawodowe Polaków, sprawiając m.in., że ich chlebem powszednim stały się wideokonferencje ze współpracownikami i przełożonymi. I wprawdzie całkiem spora rzesza zatrudnionych miała z nimi styczność już przed laty, to jednak równie liczna jest grupa tych, dla których była to zupełnie nowa rzeczywistość. Jak się w ...
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
Miniony rok zaowocował, co nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem, blisko 9-procentowym spadkiem wydatków na reklamę w sektorze telekomunikacji. Jak jednak wynika z opublikowanego właśnie raportu „Zenith Business Intelligence – Telekomunikacja” sytuacja powoli będzie się normować. Do 2023 roku średnioroczny wzrost ma wynieść 4,5%. Na 12 ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na wiele dziedzin naszego życia, jak się okazuje także na naszą aktywność sportową. Z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że o 12 p.p. spadł odsetek Polaków uprawiających sport. Nie zmieniły się za to ulubione dyscypliny sportowe - to wciąż jazda na rowerze oraz bieganie. W roku pandemicznym ...
-
Trojan udający aplikację Clubhouse w natarciu
ESET ostrzega przed trojanem udającym aplikację Clubhouse na systemy Android. Trojan o nazwie BlackRock, kryjący się w złośliwej aplikacji, wyświetla fałszywe okna logowania do Facebooka, Twittera, Netflixa oraz do 455 innych popularnych aplikacji. Clubhouse to aplikacja społecznościowa, której popularność cały czas rośnie, ale dostępna jest ...
-
Praca zdalna i hybrydowa staje się normą. 73 proc. pracowników chce elastyczności
Wybuch pandemii przyniósł za sobą masowe przejście na pracę zdalną. I choć gros pracowników ciągle pozostaje na home office, to inni już powrócili do biur. Jesteśmy też naocznymi świadkami rozwoju nowego, hybrydowego sposobu pracy. To bez wątpienia nie pozostanie bez wpływu na pozyskiwanie i utrzymywanie talentów w organizacji – wynika z ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
Influencer marketing nie odczuwa pandemii? Z pewnością pewne jej symptomy dają się tej branży we znaki, ale mówienie o kryzysie jest w tym przypadku nieuzasadnione. Dobitnym tego potwierdzeniem są wyniki badania zrealizowane w lutym br. przez REACHaBLOGGER.pl. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika m.in., że wydatki na działania ...
-
Jaka będzie Wielkanoc 2021? Ile wydamy? Jak ją spędzimy?
Pandemia COVID-19 nie odpuszcza. Tegoroczna Wielkanoc prawdopodobnie będzie bardzo podobna do poprzedniej. Jak spędzimy te święta? Ile wydamy na wielkanocny stół? Na te i inne pytania odpowiada najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Gdzie zrobimy zakupy na wielkanocny stół? Ile planujemy wydać na organizację świąt ...
-
Droga do chmury: co jest barierą wdrażania rozwiązań chmurowych?
Wprawdzie już zdążyliśmy się przyzwyczaić, że o pandemii mówi się przeważnie w kontekście jej negatywnych następstw, to jednak nie można nie dostrzegać, że niesie ona za sobą również pozytywne zmiany. Ich dobrym przykładem jest znaczne przyspieszenie transformacji cyfrowej polskich firm. Kolejnym tego potwierdzeniem jest raport opracowany przez EY ...
-
Coface: ukryta niewypłacalność początkiem fali upadłości firm?
Jednym z wielu negatywnych skutków wybuchu pandemii okazał się pokaźny wzrost niewypłacalności oraz upadłości firm we Francji i w całej strefie euro. Jednocześnie jednak okazuje się, że w minionym roku we wszystkich dużych gospodarkach europejskich liczba niewypłacalności faktycznie spadła. Jak mogło do tego dojść? Coface podejrzewa, że chodzi tu ...
-
Magazyny gwiazdą rynku inwestycyjnego
Magazyny górą. Ten segment nieruchomości komercyjnych okazał się absolutnym wygranym czasów pandemii. Potwierdzeniem tego są rezultaty zrealizowanego przez Colliers raportu "The CEE Industrial Scene 2020-2021". Wynika z niego, że miniony rok okazał się rekordowym pod względem wolumenu inwestycji w powierzchnie magazynowe. Transakcje zawarte w ...
-
Pandemia COVID-19 a rynek pracy w Polsce
Pandemia COVID-19, z którą zmagamy się od roku, wpłynęła na wiele dziedzin życia i gospodarki. Nie ominęła rynku pracy. Z "Barometru Rynku Pracy" przygotowanego na zlecenie Work Service wynika, że miała ona negatywny wpływ na sytuację zawodową 57% Polaków. Kryzys odczuło 40% firm. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez ARC ...
-
Na opóźnienia w płatnościach skarży się co trzecia firma
Z jakimi problemami związanymi z pandemią borykają się obecnie przedsiębiorcy? Co trzeci skarży się na opóźnienia w płatnościach, a 71 proc. na dodatkowe koszty ponoszone w związku z epidemią. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "KoronaBilans MŚP" przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej? Z tego tekstu ...
-
Praca w Holandii, czyli jak imigranci ratują Niderlandy
Holenderski rynek pracy mierzy się z całkiem podobnymi kłopotami, co nasz rodzimy. Coraz poważniejszym problemem Niderlandów staje się starzejące się społeczeństwo, niewysoki przyrost naturalny oraz systematycznie kurcząca się rzesza aktywnych zawodowo Holendrów. Sytuacja nie jest zatem łatwa, ale nadzieją na jej poprawę są imigranci, którzy w ...
-
5 aplikacji wspierających oszczędzanie
Pandemia oraz jej ekonomiczne skutki spowodowała, że ponad połowa Polaków zamierza regularnie odkładać pieniądze na tzw. "czarną godzinę". Oszczędności szukać zamierzamy głównie na większych zakupach. Czy istnieją aplikację mogące wspomóc proces oszczędzania? W jaki sposób działają? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym zestawieniem! Według ...
-
WannaCry powraca
... liczby organizacji dotkniętych tego typu problemem, co oznacza w perspektywie półrocznej wzrost aż o blisko 60%. Według raportów i oficjalnych komunikatów Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) w USA ataki ransomware są wymierzone głównie w Microsoft Exchange Server, wykorzystując niedawno ujawnione luki w zabezpieczeniach. Tylko ...
-
Jak praca zdalna zmienia życie zawodowe? Na gorsze czy na lepsze?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął naszą rzeczywistością, nie omijając przy tym sfery zawodowej. Wszystko zaczęło się od masowego przejścia na home office, w którym to trybie nadal pracuje wielu z nas, godząc obowiązki pracownicze z domowymi. Na przestrzeni roku nawyki polskich pracowników uległy potężnej przemianie, ale nie jest to raczej ...
-
Polityka prorodzinna firm. Na co mogą liczyć pracujący rodzice?
Pogodzenie pracy z opieką nad dzieckiem zawsze było wyzwaniem. Tak jest i dzisiaj pomimo tego, że rodzice z młodszych pokoleń wypracowali sobie dość sprawnie działający system podziału obowiązków związanych z wychowaniem dzieci. Problem ten dodatkowo uwypukliła pandemia, bowiem w warunkach pracy zdalnej środowisko pracy stało się jednocześnie ...
-
Wielkanoc 2021 - gorsza czy lepsza niż poprzednia?
Wielkanoc 2020 okazała się dla nas niezwykle zaskakująca. Wówczas mało kto podejrzewał, że i następną przyjdzie nam spędzić w pandemicznej rzeczywistości i przy znacznie większej liczbie dziennych zachorowań. Teraz jednak wielu z nas jest już oswojonych z nową rzeczywistością, w efekcie czego inny jest też nasz stosunek do panujących obostrzeń. ...