-
Ulice handlowe, osiedla, biurowce. Nowe preferencje zakupowe
Rynek nieruchomości ulega dziś intensywnym zmianom, a dynamiczny rozwój centrów handlowych, biurowców i rynku mieszkaniowego modyfikuje w znacznym stopniu preferencje zakupowe Polaków, tworząc atrakcyjną niszę dla inwestorów, którzy poszukują lokalizacji dla swoich sklepów. Jednocześnie wyraźnie dostrzegalna jest przemiana, którą przechodzą ulice ...
-
Handel zagraniczny I-II 2018
Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wstępne wyniki, jakie osiągnął w okresie styczeń - luty bieżącego roku handel zagraniczny. Z opublikowanych danych wynika, że w badanym okresie obroty towarowe w cenach bieżących wyniosły 140,3 mld zł dla wysyłki towarów oraz 143,9 mld zł dla importu. Obroty z pierwszą dziesiątką naszych partnerów handlowych ...
-
Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie
... na doświadczeniu klienta, inwestują w lepsze przeszkolenie pracowników oraz integrują wielokanałowe systemy informatyczne, będą nadal odnosić sukcesy” – mówi Greg Buzek, Founder and President, IHL Group. „Badanie Retail Transformation firmy Zebra potwierdza, że głównymi czynnikami wzrostu w handlu detalicznym są: wielokanałowa sprzedaż detaliczna ...
-
Centra handlowe. Gdzie największe nasycenie powierzchnią?
Które z polskich miast charakteryzuje się największym nasyceniem powierzchnią handlową, a które najwyższym współczynnikiem pustostanów? Odpowiedzi na to pytanie udziela raport przygotowany przez Polską Radę Centrów Handlowych. Oto, czego dowodzi. Nasycenie powierzchnią centrów handlowych Okazuje się, że regionem Polski o największym nasyceniu ...
-
Galerie handlowe do liftingu
Galerie handlowe w naszym kraju powoli osiągają dojrzałość. To już zatem najwyższa pora, aby pomyśleć o zmianach. Widać, że właściciele centrów do tego wyzwania podchodzą z należytą powagą. Jak dotąd rozbudowy doczekało się już co czwarte centrum handlowe. Innymi sposobami na zaspokojenie apetytów konsumentów i zatrzymanie procesu starzenia się ...
-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
Zakaz handlu w niedziele, a także inne, zwiększające się regulacje nie pozostaną bez wpływu na polski handel detaliczny, w tym również na branżę FMCG, która ma zyskiwać coraz to większy udział w rynku e-commerce. Jak jednak podkreśla opracowany przez DNB Bank Polska i firmę doradczą PwC raport „Kierunki 2018. Ingerencja państwa w wybranych ...
-
Omnichannel: o co w nim chodzi i dlaczego ma znaczenie
Cyfrowa rewolucja, postęp technologiczny, powszechność internetu, a także zmiany w prawie sprawiają, że tradycyjny handel nie jest już tym, czym był jeszcze przed dekadą. Dzisiaj kanały sprzedażowe muszą się przenikać. Trudno właściwie wyobrazić sobie marki, które istniałyby jedynie w realu, nie zaznaczając swej obecności w świecie wirtualnym. ...
-
Dlaczego łatwiej znaleźć pracę niż dobrego pracownika?
Zmienia się rzeczywistość, a wraz z nim rynek pracy oraz pracownicy. Tych ostatnich cechuje dziś kreatywność i odwaga, co znajduje swoje odzwierciedlenie w danych dotyczących wskaźnika rotacji w naszym kraju. Kandydaci do pracy nie ograniczają się dziś do standardowych działań autopromocyjnych. Dziś gigantyczne CV wywieszone naprzeciw okien ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
Jeszcze do niedawna mówiło się, że e-commerce może stanowić poważne zagrożenie dla handlu stacjonarnego. Dziś tego rodzaju opinie są coraz rzadsze. Na popularności zyskuje natomiast idea tzw. connected stores, a więc połączenia zalet tradycyjnego handlu z potencjałem drzemiącym w kanałach cyfrowych. Opracowany przez Deloitte Digital raport „Retail ...
-
Android, czyli złośliwe oprogramowanie co 10 sekund
Jeszcze w tym roku Android powinien poprawić skuteczność swoich zabezpieczeń. Google pracuje już nad szybszym dostarczaniem niezbędnych aktualizacji tak, aby nie tracić czasu na łatanie pojawiających się luk. Zważywszy, że na Androidzie pracują smarfony aż 74% użytkowników z całego świata (źródło: Statcounter), jest to niewątpliwie krok w dobrym ...
-
Fair Value Index: które rynki nieruchomości najbardziej niedoszacowane?
Przed nami wyniki najnowszej odsłony publikowanego kwartalnie wskaźnika European Fair Value Index. Z danych przedstawionych przez Cushman & Wakefield wynika, że 123 badane europejskie rynki nieruchomości biurowych, handlowych i logistycznych znajdują się obecnie w późnej fazie cyklu. W I kwartale br. 12 lokalizacji zmieniło swoją kategorię na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 20/2018
Zakaz handlu spowoduje 5-procentowy spadek sprzedaży detalicznej, a zatrudnienie może stracić nawet 36 tys. pracowników z handlu i branży pośrednich - wyliczyli eksperci z Business Centre Club. Już teraz wiadomo, że znacznie zmieniły się warunki pracy - w soboty, a nawet w piątki sklepy czynne są o kilka godzin dłużej, a w poniedziałek ...
-
Jedno CV, kilka rekrutacji a RODO
Jak wynika ze zrealizowanego przez eRecruiter badania „RODO w rekrutacji 2018”, 8 na 10 kandydatów aplikujących na konkretne stanowisko nie widzi przeciwwskazań, aby pracodawca brał ich CV pod uwagę również przy kolejnych rekrutacjach. Niemal połowa kandydatów uważa, że termin przechowywania takich dokumentów powinien wynosić 12 miesięcy od czasu ...
-
Powierzchnie handlowe: kolejne 400 tys. mkw. jeszcze w tym roku
Przed nami najnowsza odsłona opracowanego przez Cushman & Wakefield raportu "MARKETBEAT: Rynek powierzchni handlowych w Polsce", którego autorzy dokonali podsumowania sytuacji z I kwartału br. Czego dowodzi opracowanie? Okazuje się m.in., że mamy dziś do czynienia z wyraźnym wzrostem znaczenia mniejszych miast i miejscowości poniżej 100 tys. ...
-
Pierwsze skutki zakazu handlu w niedziele
Obowiązujący od marca br. zakaz handlu w niedziele ciągle budzi ożywioną dyskusję. Nie cichną m.in. pytania o to, kto na nim zyskał, a kto stracił. Problematyka ta interesuje w głównej mierze zarządy firm, ale również ekspertów oraz opinię publiczną. Nad kwestią pochylił się Retail Institute, który opublikował właśnie wyniki odwiedzalności centrów ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się kwietniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in. ciągłego wzrostu wydatków w branży handlowej. Wiosna sprzyjała również działaniom promocyjnym sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do ...
-
Handel zagraniczny I-IV 2018
Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wstępne wyniki, jakie osiągnął w okresie styczeń - kwiecień bieżącego roku handel zagraniczny. Z opublikowanych danych wynika, że w badanym okresie obroty towarowe w cenach bieżących wyniosły 293,3 mld zł dla wysyłki towarów oraz 296,2 mld zł dla importu. Obroty z pierwszą dziesiątką naszych partnerów ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w V 2018
Stopa bezrobocia w naszym kraju utrzymuje się na rekordowo niskim poziomie. To dobre wieści, ale niestety nie dla wszystkich. Okazuje się bowiem, że pracodawcy zgłaszają coraz większe trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. Z tego też powodu rekruterzy coraz częściej sięgają po tzw. direct search, a więc sami odzywają się do ...
-
RODO: kandydaci z nowymi prawami
Od 25 maja br. obowiązują w naszym kraju przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO). Zakres zmian, jakie wniósł obowiązek podporządkowania się unijnemu porządkowi jest spory i obejmuje m.in. osoby biorące udział w rekrutacjach, nad których danymi rozpięta została dodatkowa ochrona. Dziś kandydaci mają duży wpływ na to, jak długo i w ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
Instytut Monitorowania Mediów kolejny już raz przeanalizował wydatki na reklamę w pięciu branżach (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 39% ogółu analizowanych wydatków (w ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 25/2018
Nie ma żadnych wątpliwości, że Meksyk, ojczyzna lucha libre, kolorowych czaszek i chili, to twardy orzech do zgryzienia. Jednak po wielu latach pozostawania w cieniu Stanów Zjednoczonych dopiero w ostatnich tygodniach kraj ten zaprezentował się jako dumny sygnatariusz Północnoamerykańskiego Układu Wolnego Handlu i zdeterminowany partner handlowy. ...
-
Nastroje handlowców w obliczu zakazu handlu w niedzielę
Obowiązujący od marca br. zakaz handlu w niedziele ciągle budzi ożywioną dyskusję. Nie cichną m.in. pytania o to, kto na nim zyskał, a kto stracił. Nad kwestią tą pochyla się również 15. fala badania Bibby MSP Index. Z odpowiedzi udzielonych przez jego respondentów wynika, że ograniczenia handlu utrudniają funkcjonowanie przeszło 37% firm. Co ...
-
Handel zagraniczny w 2017 r. - dane ostateczne
Główny Urząd Statystyczny zaprezentował ostateczne już wyniki, jakie osiągnął w minionym roku handel zagraniczny. Z opublikowanych danych wynika, że w badanym okresie obroty towarowe w cenach bieżących wyniosły 882,6 mld zł dla wysyłki towarów oraz 880,1 mld zł dla importu. Obroty z pierwszą dziesiątką naszych partnerów handlowych - podobnie jak w ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się lipcowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, ale po piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się, że wszystkie analizowane sektor postanowiły ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2018
Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wstępne wyniki, jakie osiągnął w okresie styczeń - czerwiec bieżącego roku handel zagraniczny. Z opublikowanych danych wynika, że w badanym okresie obroty towarowe w cenach bieżących wyniosły 452,5 mld zł dla wysyłki towarów oraz 457,7 mld zł dla importu. Obroty z pierwszą dziesiątką naszych partnerów ...
-
Powierzchnie handlowe: najwyższa podaż od 3 lat
Przed nami podsumowujący sytuację na rynku powierzchni handlowych raport MarketBeat. Z danych zebranych przez Cushman & Wakefield wynika, że w I półroczu br. zasób powierzchni handlowej w naszym kraju powiększył się o 180 000 mkw. Na szczególne podkreślenie zasługuje jednak kolejne 330 000 m kw. (+25% r/r) biur, których realizacja powinna ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w VII 2018
Stopa bezrobocia w naszym kraju utrzymuje się na rekordowo niskim poziomie. To dobre wieści, ale niestety nie dla wszystkich. Okazuje się bowiem, że pracodawcy zgłaszają coraz większe trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. Z tego też powodu rekruterzy coraz częściej sięgają po tzw. direct search, a więc sami odzywają się do ...
-
Centra handlowe, czyli największe aglomeracje górą
Colliers International opublikował raport stanowiący podsumowanie sytuacji panującej na rynku centrów handlowych w I półroczu bieżącego roku. Okazuje się, że najbardziej wzmożony ruch panował w największych aglomeracjach, gdzie oddano do użytkowania przeszło 172 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, a więc 75% ogólnopolskiej podaży. Popyt ze ...
-
Firmy ubezpieczeniowe przychylnie patrzą na MSSF 17
Ogłoszony przez Radę Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (IASB) standard MSSF 17 wchodzi w życie wraz z początkiem 2021 roku. Zdecydowana większość firm ubezpieczeniowych jest przekonana, że z jego wdrożeniem zdoła się uporać jeszcze przed ostatecznym terminem. Jednocześnie przyznają one, że największe wyzwania wiążą się z dostosowaniem ...
Tematy: MSSF 17, firmy ubezpieczeniowe -
E-commerce vs handel tradycyjny, czyli kurczący się dystans
Tempo, w którym rozwija się branża e-commerce, godne jet pozazdroszczenia. Szacunki Boston Consulting Group wskazują, że do 2022 roku handel internetowy w Europie i USA wzrośnie o kolejne 76%. W tym samym czasie jego tradycyjny odpowiednik ma zyskać jedynie 16%. Podobne tendencje zauważalne są również na polskim rynku, gdzie kurczy się nie tylko ...
-
Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?
Walka o klientów trwa. Na placu boju mamy sieci handlowe i sklepy osiedlowe. Kto wygrywa? To zależy. Okazuje się bowiem, że obie kategorie detalistów mają swoje niezaprzeczalne zalety. Pierwsze wygrywają głównie ceną, promocjami i szerokim wachlarzem produktów. Drugie dominują pod względem sprawnej i miłej obsługi, dostępności i smacznego pieczywa ...
-
Gastronomia opanowuje galerie handlowe?
O zmieniającym się charakterze galerii handlowych mówi się nie od dziś. Obecnie muszą one umieć sprostać zmieniającym się zwyczajom konsumentów, w tym również przywiązywaniu coraz to większej wagi do celebrowania wspólnych posiłków. W Europie ten trend dostrzeżono. Z danych przedstawionych przez JLL wynika, że do 2025 r. udział gastronomii w ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
Dziś tym, co w handlu detalicznym liczy się najbardziej, są pozytywne doświadczenia klientów. Oczekiwania kupujących rosną, a sieci handlowe robią co w ich mocy, aby im sprostać, kreując holistyczne i spersonifikowane doznania zakupowe. Bazują przy tym zarówno na wiedzy behawiorystów, jak i na nowoczesnych technologiach. Obecnie skuteczna ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się wrześniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, a po piętach - podobnie jak w minionych miesiącach - deptała jej farmacja. Wydatki reklamowe w podziale na ...
-
Handel zagraniczny I-VIII 2018
Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wstępne wyniki, jakie osiągnął w okresie styczeń - sierpień bieżącego roku handel zagraniczny. Z opublikowanych danych wynika, że w badanym okresie obroty towarowe w cenach bieżących wyniosły 607,7 mld zł dla wysyłki towarów oraz 615,8 mld zł dla importu. Obroty z pierwszą dziesiątką naszych partnerów ...