-
Po pandemii już tylko zakupy online?
Zakupy online cieszą się w Polsce olbrzymią popularnością, która w czasach pandemii tylko przybrała na sile. W kwietniu 2020 r. udział e-commerce w sprzedaży detalicznej sięgnął rekordowych 11,9%. Znoszenie kolejnych obostrzeń spowodowało, że Polacy ponownie zwrócili się w stronę handlu stacjonarnego. Ciągle jednak największe przywiązanie do ...
-
Najlepsi pracodawcy 2021 według Polaków. Samsung liderem
Kto według Polaków jest najbardziej atrakcyjnym pracodawcą? Z badania Randstad Employer Brand Research 2021 wynika, że jest to Samsung Electronics Polska. Na podium znalazły się także Volvo Polska i Polskie Linie Lotnicze LOT. Badanie Randstad Employer Brand Research 2021 zostało przeprowadzone na próbie blisko 5 tysięcy respondentów w wieku od 18 ...
-
Branża turystyczna z nadzieją czeka na wakacje
Branża turystyczna z nadzieją wyczekuje rozpoczynających się właśnie wakacji. Jak wynika z danych KRD, jej długi urosły w czasie pandemii o prawie 30 proc. Na szczęście z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Turystyczne plany Polaków w pandemii", 62 proc. Polaków planuje wyjazd na wakacje, a trzy czwarte chce go spędzić ...
-
Aplikacje randkowe: cyberstalking i doxing ciągle groźne
Wprawdzie aplikacje randkowe uchodzą za coraz bezpieczniejsze pod względem technicznym, to jednak nie oznacza to, że na randkach online nie powinna towarzyszyć nam czujność. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Kaspersky, z których wynika, że apki dla poszukujących miłości nierzadko np. umożliwiają przechwycenie danych użytkowników lub ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
Niespodziewane nadejście pandemii nie pozostało bez wpływu na zachowania konsumentów. Jej efektem jest m.in. mniejsza skłonność do konsumpcji oraz trzymanie wydatków w ryzach - wynika badania zrealizowanego przez porównywarkę Rankomat.pl. I wprawdzie zachorowania już wyhamowały, a gospodarka wraca na tory sprzed pandemii, to co trzeciemu Polakowi ...
-
Restauracje przed nowymi wyzwaniami. Czego chcą konsumenci?
Gastronomia to jeden z sektorów, który dość dotkliwie odczuł negatywne skutki pandemii. I wprawdzie spora część komplikujących jej życie obostrzeń już została zniesiona, to jednak teraz nadszedł dla niej czas wyzwań. To jeden z wniosków, do których prowadzi zrealizowana przez Deloitte ankieta "Global State of Consumer Tracker". Mowa jest m.in. o ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
Zmęczeni pandemią Polacy w ostatnim czasie nieco odetchnęli i z większym optymizmem zaczęli patrzeć w przyszłość. Przyczyniło się do tego zarówno stopniowe luzowanie obostrzeń, jak i powszechność szczepień przeciwko koronawirusowi. Potwierdzeniem tego są wyniki raportu opracowanego przez Nationale-Nederlanden. Z opracowania wynika, że co 2. z nas ...
-
Aplikacje randkowe: miłość z dreszczykiem
W czasach powszechnej komputeryzacji do świata online przeniosła się również sfera uczuciowa, czego najlepszym dowodem może być intensywnie rosnąca w ostatnich latach popularność aplikacji randkowych. Podczas miłosnych uniesień w sieci warto jednak zachować dużą dozę zdrowego rozsądku, ponieważ zagrożeń dla randkujących jest naprawdę sporo. I nie ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
Lepsze nastroje na rynku pracy. Z 44. edycji Monitora Rynku Pracy realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wynika, że pracownicy mniej obawiają się zwolnienia z pracy. Rotacja pracowników jednak spadła, a to może być wyzwaniem dla pracodawców poszukujących kandydatów z odpowiednim doświadczeniem. Problemem jest dużo zaległych dni urlopu. Z ...
-
PIE: globalizacja ma się dobrze, podobnie polski eksport
Polski Instytut Ekonomiczny przedstawił rezultaty raportu „Globalizacja w czasie pandemii”. Wynika z niego m.in., że w minionym roku wolumen światowego handlu towarami skurczył się o 5,5 proc. rdr. Jednocześnie udział naszego kraju w globalnym eksporcie wzrósł o 0,14 pkt. proc. W przypadku Chin było to 1,6 pkt. proc. Na uwagę zasługuje pokaźny ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
Niespodziewany wybuch pandemii wywrócił nasze życie do góry nogami, nie pozostając bez wpływu na zachowania konsumentów. Kolejne obostrzenia, zamknięcie placówek handlowych oraz obawy o zdrowie przeniosły nasze zakupy do internetu. Ten trend potwierdza wyraźnie badanie zrealizowane przez Mobile Institute. Opracowanie wskazuje również na coraz ...
-
Producenci opakowań kontra kryzys: kto ma przewagę?
O tym, że skala produkcji polskich opakowań jest tak duża, że z powodzeniem można nazywać nasz kraj europejskim potentatem opakowaniowym, mówiło się już przed pandemią, która doprowadziła do potężnych zawirowań w wielu branżach. Czy producenci opakowań silnie je odczuli, czy też udało im się wyjść z koronakryzysu obronną ręką? Odpowiedzi na to ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
Pandemia COVID-19 trwa już drugi rok i wygląda na to, że Polacy już się z nią oswoili. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor wynika, że według co czwartego Polaka pandemia przyniosła tyle samo plusów, ile minusów. Co szósty rodak nie doświadczył żadnych jej negatywnych skutków. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy myślą o ...
-
Powstają głównie parki handlowe
Do końca 2021 roku do użytku zostanie oddane 200 tys. mkw. powierzchni handlowej. Będą to głównie małe obiekty, przede wszystkim parki handlowe - wynika z najnowszego raportu CBRE. Jak podaje CBRE, w I połowie 2021 roku oddano do użytkowania 110 tys. mkw. powierzchni handlowej. W budowie znajduje się obecnie 250 tys. mkw. nowej powierzchni, z ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
Wprawdzie motoryzacja to sektor, który dość dotkliwe odczuł negatywne skutki pandemii, to jednak wiele wskazuje na to, że najgorsze jest już za nią. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez MotoFocus.pl dla Santander Bank Polska i Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Oto, do jakich wniosków prowadzą. Z tego ...
-
HoReCa: czy 4. fala pandemii przerwie odbicie w gastronomii?
Wprawdzie branża HoReCa to jeden z sektorów, który w największym stopniu odczuł negatywne skutki pandemii, to jednak okazuje się, że dość szybko też staje na nogi. Obecna jej dynamika jest dwucyfrowa. Taki wynik może być powodem do optymizmu, choć trzeba pamiętać, że w dużym stopniu jest on efektem bardzo niskiej, ubiegłorocznej bazy. Jednocześnie ...
-
Galeria Tarnobrzeg z pozwoleniem na budowę
Galeria Tarnobrzeg już z pozwoleniem na budowę. Inwestycję zrealizuje konsorcjum spółek Master Development Poland i PKB Inwest Budowa. Na powierzchni 16 tys. m2 GLA zaplanowano około 60 lokali handlowych i usługowych. Otwarcie planowane jest na I połowę 2022 roku. Galeria Tarnobrzeg powstanie w ścisłym centrum miasta przy ul. Sikorskiego i ...
-
Czy po pandemii do biur powrócił dress code?
W czasach pandemii codziennością wielu Polaków stał się home office, który wprowadził sporo zmian w naszym podejściu do kwestii zawodowych. Dobrym tego przykładem jest zupełnie nowy dress code - praca zdalna sprawiła, że spora rzesza pracowników przestała o nim zupełnie myśleć, a siedzenie przed komputerem w piżamie i z potarganymi włosami stało ...
-
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
W II kwartale 2021 roku powstało 123 000 mkw. nowej powierzchni handlowej - wynika z podsumowania przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. W trakcie budowy jest obecnie 450 000 mkw., połowę powstających obiektów stanowią parki handlowe. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile powierzchni handlowej oddano w II kw. 2021? ...
-
Programiści już tylko na pracy zdalnej?
Wraz z wybuchem pandemii praca zdalna przeszła błyskawiczną wręcz metamorfozę od pożądanego benefitu pozapłacowego do standardu, bez którego trudno jest sobie wyobrazić rynek pracy. Dziś, gdy gospodarki na nowo wracają na dotychczasowe tory, wydawać by się mogło, że normą będzie również powrót pracowników do biur. Tymczasem rzeczywistość okazuje ...
-
Nowe magazyny rosną jak grzyby po deszczu
... w Trójmieście, Krakowie i w strefie Warszawa II. Autorzy raportu z działu Business Intelligence Hub and Consultancy w BNP Paribas Real Estate Poland podkreślają, że sektor magazynowy ... pakietami benefitów – ocenia Klaudia Okoń, Konsultant w dziale Business Intelligence Hub and Consultancy, BNP Paribas Real Estate Poland Nowe inwestycje logistyczne ...
-
Wydatki na zdrową żywność wzrosły w czasie pandemii
Pandemia uzmysłowiła nam, jak ważne jest nasze zdrowie i życie. W trosce o nie powinniśmy zadbać między innymi o prawidłowe odżywianie. Z badania międzynarodowej firmy doradczej Bain & Company wynika, że w czasie pandemii niemal połowa Europejczyków, głównie młodych z pokolenia Z oraz milenialsów, zwiększyła swoje wydatki na zdrową żywność. Z ...
-
Rekrutacja finansistów. Jakie wyzwania w 2021 roku?
Rekrutacja specjalistów w branży finansowej jest obecnie prawdziwym wyzwaniem dla pracodawców. Utrudnieniem jest nie tylko kryzys wywołany przez pandemię, ale także coraz większe oczekiwania kandydatów wobec potencjalnych pracodawców - informuje Michael Page. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakich kandydatów poszukuje branża finansowa? Jakie są ...
-
Jakie benefity pracownicze dla specjalisty z sektora finansów?
O tym, że rekrutacja wykwalifikowanych specjalistów bywa nie lada wyzwaniem, mówi się nie od dziś. Branża finansowa nie jest pod tym względem wyjątkiem. Utrudnieniem dla zatrudniających była ostatnio pandemia, ale coraz częściej okazują się nim również rosnące oczekiwania kandydatów. Jak im sprostać? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza ...
-
Co ósma firma MŚP beneficjentem pandemii
Negatywny wpływ pandemii na firmy nie okazał się tak trwały, jak się spodziewano. Coraz mniej przedsiębiorców skarży się na niższe niż przed pandemią obroty, a przybywa tych, którym wiedzie się nawet lepiej niż przed pojawieniem się Covid-19 - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
Wprawdzie pandemia znacznie przyspieszyła plany przedsiębiorstw w zakresie rozpoczęcia działalności w e-commerce, to jednak okazuje się, że niektóre branże ciągle podchodzą do świata online z dość sporą wstrzemięźliwością. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Santander Consumer Banku, z których wynika, że digitalizacja sprzedaży B2B w ...
-
Nie tylko zmiany klimatu. Jakie problemy społeczne bolą młodych?
... się, że nie pozostają obojętni również na problemy społeczne. Wyraźnym tego potwierdzeniem są doniesienia opracowanego przez Deloitte badania „Global Millennial and Gen Z Survey 2021”, z którego wynika, że pokolenia Y i Z wrażliwe są m.in. na takie zagadnienia jak zmiany klimatyczne, zdrowie psychiczne, prawa człowieka ...
-
Ransomware bardziej przerażający niż inne cyberataki
... rodzajów złośliwego oprogramowania odgrywają rozwiązania do analizy zachowania użytkowników i podmiotów (User and Entity Behavior Analytics, UEBA) oraz środowiska testowe typu sandbox ... obrony przed oprogramowaniem ransomware – mówi John Maddison, EVP of Products and CMO w Fortinet. Informacje o badaniu: Raport powstał na bazie wyników globalnego ...
-
Praca zdalna wabikiem na kandydatów?
Instytut Badawczy Randstad i Instytut Badań Pollster opublikowały właśnie wyniki 45. edycji badania "Monitor Rynku Pracy". Jak wygląda sytuacja na rynku pracy? Wciąż spada rotacja pracowników, co będzie skutkować zaciekłą walką o kandydatów. Pracodawcy mogą do nich dotrzeć przy pomocy mediów społecznościowych, a oferowanie pracy zdalnej może ich ...
-
Polski PKB mocno w górę. Wychodzimy z koronakryzysu?
Ostatnio opublikowane wyniki polskiej gospodarki są imponujące - wzrost PKB przekroczył 11 proc. r/r w drugim kwartale 2021 r. Jednak pamiętajmy, że dane te stanowią porównanie do drugiego kwartału ubiegłego roku, kiedy to gospodarka boleśnie odczuła wpływ pandemii COVID-19 i pierwszego lockdownu. Kolejne miesiące, nawet przy ograniczonej ...
-
Zachowania konsumentów już nie takie, jak w pandemii
Kolejne doniesienia cyklicznych raportów Deloitte Digital Consumer Trends wyraźnie potwierdzały, że pandemia wywarła przemożny wpływ na zachowania konsumentów, powodując m.in., że duża część naszej aktywności przeniosła się do świata online. Czy przyzwyczailiśmy się do zdalnego załatwiania spraw, czy też wraz ze zmniejszającym się ryzykiem ...
-
7 etapów modelu kill chain. Jak zatrzymać cyberatak?
Na rynku pracy w wielu obszarach wąskie specjalizacje odchodzą do przeszłości, a pracodawcy poszukują kandydatów o szerokim wachlarzu umiejętności. Dzieje się tak m.in. w branży cyberbezpieczeństwa. Posiadanie rozległej wiedzy z zakresu ochrony środowisk IT, chmury i sieci zwiększy szanse na znalezienie się w gronie najlepszych kandydatów do pracy ...
-
Rusza budowa Vendo Parku w Skarżysku-Kamiennej
Trei Real Estate Poland wybuduje w Skarżysku-Kamiennej Vendo Park. Park handlowy będzie miał powierzchnię 6 800 mkw. i znajdzie się w nim dwanaście sklepów. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Daldehog. Inwestycja ma zostać ukończona w III kwartale 2022 r. Vendo Park w Skarżysku-Kamiennej powstanie na działce o powierzchni ponad 4,4 ha ...
-
Jakie benefity pracownicze pożądane w 2021 roku?
Gdy w 2020 roku pojawiła się pandemia COVID-19, wiele firm podjęło działania oszczędnościowe, które w dużej mierze obejmowały redukowanie benefitów oferowanych pracownikom. Pandemia pokazała, z których benefitów pracownicy naprawdę chcą korzystać i które są dla nich ważne. Z drugiej strony firmy musiały na nowo zrewidować swoją ofertę aby w ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
Przed nami święto zakupów, czyli Black Friday. Czy kryzys wywołany pandemią wpłynie w tym roku na jego przebieg? Z badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021" wynika, że Europejczycy ograniczyli swoje wydatki, starając się odpowiedzialnie zarządzać swoim budżetem. 6 na 10 konsumentów kupuje mniej niż przed pandemią. Wyniki naszego ...