-
Fiat najlepiej znaną marką
... jako idealnej dla wielu użytkowników. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że 56% gospodarstw domowych w Polsce posiada co najmniej jeden samochód osobowy. Dwa lub więcej pojazdów znajduje się w 7% gospodarstw. Średni wiek posiadanych przez Polaków aut wynosi 10 lat. Biorąc za podstawę wyliczeń ...
-
Przemysł motoryzacyjny w 2009 r.
... pożyczki w wysokości 10 tys. euro. Miało to bezpośrednie przełożenie na sytuację w naszym kraju: w 2009 roku, blisko co szósty sprzedany samochód osobowy został kupiony przez klienta z zagranicy. Większość z tych samochodów została zarejestrowana w Niemczech, gdzie popyt był stymulowany przez dopłaty wynoszące 2500 euro ...
-
Inwestycje światowej motoryzacji w Polsce
... . Tymczasem ponad 98 proc. samochodów wyprodukowanych w Polsce w roku 2010 trafiło na eksport. Niezależnie od oficjalnego eksportu, co szósty nowy samochód osobowy kupiony w 2009 roku w Polsce był reeksportowany za granicę. Dopłatom unijnym przypisuje się 35 proc. nowych rejestracji w Niemczech (główny odbiorca polskiej ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2005
Lipcowa sprzedaż samochodów osobowych była niższa niż w poprzednich miesiącach - podaje Samar, firma monitorująca rynek samochodowy. Sprzedane w lipcu 19.722 sztuki samochodów osobowych to o 10,75 procent mniej niż przed rokiem i o 15 procent mniej w porównaniu do czerwca tego roku. Skumulowana sprzedaż po siedmiu miesiącach roku wyniosła 149 tys. ...
-
Produkcja samochodów w Polsce nie wzrośnie
Sprzedaż samochodów osobowych rośnie głównie na rynkach rozwijających się, poza Europą. Na naszym kontynencie istnieje wciąż spora, ok. 3 milionowa nadwyżka możliwości produkcyjnych nad popytem - i to jest główna przyczyna umiarkowanych wyników także polskich fabryk samochodów (niezależnie od decyzji o lokowaniu produkcji poszczególnych modeli). ...
-
Motoryzacyjni reklamodawcy
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w październiku firma Skoda Auto Polska - wynika z monitoringu firmy analitycznej Expert-Monitor. Wydatki czeskiego producenta na reklamę w Polsce wyniosły 14 mln 478 tysięcy złotych, co stanowi 16,8 procent wszystkich nakładów przeznaczonych na ...
-
Reklama w motoryzacji XI 2004
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w listopadzie firma Fiat Auto Poland - wynika z opracowania firmy Expert-Monitor, analizującej rynek reklamy. Wydatki tej firmy wyniosły niewiele ponad 11 mln zł, co stanowi 16 procent wszystkich nakładów przeznaczonych na reklamę samochodów ...
-
Produkcja samochodów 2005
Całkowita produkcja samochodów osobowych w Polsce w grudniu 2005 roku zamknęła się liczbą 45 tysięcy 906 sztuk, o 14,1 proc. większą w porównaniu do grudnia 2004 roku - podał Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Całkowita produkcja samochodów osobowych wyniosła w ciągu całego 2005 roku 527 tysięcy 20 sztuk, co jest wynikiem o ...
-
Sprzedaż samochodów I 2006
W styczniu 2006 roku sprzedano w Polsce łącznie 18 tysięcy 555 nowych samochodów osobowych - podał w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Styczniowy wynik jest o 0,7 procent mniejszy niż sprzedaż w grudniu 2005 i aż o 16,5 procent mniejszy niż przed rokiem, kiedy to nabywców znalazło 22 tys. 228 nowych ...
-
Rynek motoryzacyjny ratują firmy
Malejąca z roku na rok sprzedaż samochodów osobowych była przede wszystkim wynikiem ograniczania zakupów przez osoby prywatne. Na przełamanie spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych wpłynęły jednak zakupy aut dokonywane przez firmy - wynika z raportu Instytutu Rynku Motoryzacyjnego Samar. Liczba nowych pojazdów zarejestrowanych na osoby ...
-
Kryzys w nowych samochodach
Polski rynek nowych samochodów osobowych przechodzi głęboki kryzys. Sprzedaż osiągnęła kolejny negatywny rekord - donosi w comiesięcznym raporcie firma analityczna Samar. Przyczyny spadku sprzedaży samochodów nowych pozostają te same - ograniczone zasoby finansowe Polaków, negatywny wpływ zmian w podatku VAT, stopniowe podwyżki cen samochodów oraz ...
-
Kryzys wpływa na zakup samochodu
Co czwarty badany planuje kupić samochód osobowy w ciągu najbliższego roku, wynika z cyklicznego raportu sporządzonego przez firmę badawczą Gemius "Internauci a rynek samochodów nowych i używanych". Coraz rzadziej sprowadzamy samochody ...
-
Rośnie zapotrzebowanie na samochody elektryczne
Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej (ang. Central Eastern Europe, CEE), regionie, który może się pochwalić stabilną sytuacją makroekonomiczną oraz populacją przekraczającą 101 mln ludzi, powinna według prognoz przekroczyć 60 000 sztuk do roku 2017. W Polsce segment samochodów elektrycznych powinien osiągnąć około 4,4 ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2013
W 2013 roku produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego osiągnęła wartość 109,2 mld zł. To nominalnie o 6,3% więcej niż w 2012 roku. Za wzrost odpowiada produkcja samochodów użytkowych oraz części i akcesoriów motoryzacyjnych. Wzrost odnotował także polski rynek pojazdów samochodowych. Do 289,9 tys. sztuk (o 6,3% r/r) zwiększyła się ...
-
Produkcja samochodów VIII 2004
Produkcja samochodów osobowych w Polsce utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie - donosi firma analityczna Samar, badająca polski rynek motoryzacyjny. W sierpniu wyprodukowano 29.994 samochody osobowe, o niemal 125 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Rośnie także produkcja samochodów dostawczych. Od początku roku ilość ...
-
Załamanie rynku motoryzacyjnego
Wyraźnie spada w Polsce sprzedaż nowych samochodów osobowych. Obserwacja bieżącej sytuacji potwierdza, iż to co się obecnie dzieje, to nie chwilowe załamanie, ale ponowny kryzys - twierdzi w swoim comiesięcznym raporcie firma analityczna Samar. Październik był kolejnym miesiącem spadku poziomu sprzedaży nowych samochodów - w miesiącu tym nabywców ...
-
Produkcja samochodów X 2005
Produkcja samochodów w Polsce utrzymuje się na wysokim poziomie, pomimo spadku sprzedaży nowych samochodów - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W październiku produkcja samochodów osobowych Polsce wyniosła 52 tys. 599 sztuk, o 19,34 procent więcej w porównaniu do października ubiegłego roku i o niecałe 7 procent więcej ...
-
Samochody dostawcze XI 2005
W listopadzie sprzedano 3 tysiące 343 nowe samochody dostawcze. To najwyższy rezultat miesięczny od początku roku - podaje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W przeciwieństwie do segmentu samochodów osobowych, rynku aut dostawczych nie dotknęło gwałtowne załamanie poziomu sprzedaży nowych samochodów. ...
-
Motoryzacja: firmy ratują rynek
Podczas gdy klienci indywidualni ograniczali swoje zakupy, przedsiębiorcy utrzymywali zapotrzebowanie na samochody, ograniczając tym samym poziom spadku - podaje Instytut Samar, monitorujący posli rynek motoryzacyjny. Od początku roku do końca września bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 163 tys. 627 nowych samochodów osobowych, o niemal 5 ...
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
10% Polaków kupiło w 2006 r. samochód. Zdecydowana większość (89%) wybrała auto używane. Tak negatywny, z punktu widzenia producentów samochodów osobowych, obraz polskiego rynku motoryzacyjnego tłumaczony jest małą zamożnością społeczeństwa. Wyniki ostatniego badania TNS OBOP pokazują jednak, że pozaekonomiczne czynniki wyboru samochodu nabierają ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2005
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród marek samochodów osobowych zajęła w lipcu firma Toyota Motor - podaje Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Wydatki na reklamę, poniesione przez tego japońskiego producenta wyniosły prawie 4 mln zł, co stanowi 12,7 procent wszystkich nakładów ...
-
Sprzedaż samochodów VIII 2005
Sprzedaż nowych samochodów osobowych w sierpniu bieżącego roku zamknęła się liczbą 17 tys. 824 sztuk, o 12 procent mniejszą niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej i o 9,6 procent mniejszą w porównaniu do lipca - podał w raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Podobny poziom miesięcznej sprzedaży polski rynek osiągał 10 ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2007
W lipcu sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku wyniosła 24 tys. 183 sztuki i była o 6,25 procent mniejsza niż w czerwcu - podaje w raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Wynik z ostatniego miesiąca jest o 28,2 procent większy od ubiegłorocznego - w lipcu 2006 roku sprzedano 18.864 aut osobowych. To ...
-
Jacy są polscy kierowcy?
Mężczyzna w wieku między 26 a 45 lat; wykształcony mieszkaniec dużego miasta. Posiada dobrze płatną pracę i żyje w stałym związku. Tak, w dużym uproszczeniu, przedstawia się portret przeciętnego posiadacza samochodu, jaki zarysował się w badaniu Consumer Monitor przeprowadzonym na zlecenie Programu Bonusowego PAYBACK. Szczegółowe wyniki badania ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2015
W pierwszym półroczu bieżącego roku produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego sięgnęła 63,3 mld zł, czyli o 9,2% (nominalnie) więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Siłą napędową tego wzrostu okazała się produkcja pojazdów osobowych. Wzrosty zanotowała również sprzedaż aut. W przypadku samochodów osobowych okazała się ona ...
-
Motoryzacyjny kryzys trwa
Sierpień był kolejnym miesiącem zapaści rynku nowych samochodów osobowych w Polsce - informuje firma analityczna Samar w swym comiesięcznym raporcie o polskim rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie gwałtownie rośnie import samochodów używanych, zwłaszcza z krajów Europy Zachodniej. W ósmym miesiącu roku polscy klienci kupili 20 tysięcy 309 aut ...
-
Sprzedaż samochodów spada
Polski rynek nowych samochodów osobowych odczuwa skutki zmian w podatku VAT oraz postępującego wzrostu cen - donosi firma analityczna Samar. Zaczyna także odczuwać skutki sprowadzania do Polski samochodów używanych. Od kilku miesięcy zmniejsza się ilość klientów odwiedzających autoryzowane salony dealerskie i to zarówno klientów instytucjonalnych, ...
-
INTERIA.PL sprzedaje opony
Portal INTERIA.PL uruchomił serwis Opony, umożliwiający dobór i zakup opon samochodowych. Użytkownicy serwisu mogą wybierać pośród blisko 400 rozmiarów opon ponad 30 producentów. Serwis oferuje opony zimowe, letnie i całoroczne do samochodów osobowych, dostawczych i z napędem na cztery koła. Asortyment serwisu można przeszukiwać posługując się ...
-
Sprzedaż samochodów XI 2004
Kryzys na rynku nowych samochodów nadal się pogłębia. Sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku w listopadzie bieżącego roku w wysokości 19 tysięcy 233 sztuk jest najniższa nie tylko w 2004 roku, ale na przestrzeni ostatnich trzech lat - donosi Samar, firma analityczna badająca polski rynek motoryzacyjny. Wyniki miesięczne ...
-
Produkcja samochodów I 2005
Produkcja samochodów w Polsce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie - donosi Instytut Samar. W styczniu wyprodukowano w naszym kraju 41.958 samochodów osobowych, o niemal 7,5 procent więcej niż w grudniu ubiegłego roku i o 4,3 procent więcej niż w analogicznym okresie 2004 roku. Tak dobry rezultat wynika głównie z wysokiego popytu poza granicami ...
-
Produkcja samochodów II 2005
W lutym 2005 roku wzrosła w Polsce produkcja samochodów osobowych i dostawczych - donosi Instytut Samar. W Polsce produkuje się coraz więcej samochodów, pomimo tego, że coraz mniej się ich sprzedaje. W segmencie samochodów osobowych produkcja krajowa w ubiegłym miesiącu wyniosła 42.609 sztuk, o ponad 5 procent więcej niż notowano w tym samym ...
-
Dostawczych więcej
W przeciwieństwie do samochodów osobowych, gdzie nastąpił wyraźny spadek, produkcja samochodów dostawczych w Polsce została utrzymana w maju na dotychczasowym poziomie - donosi w raporcie Instytut Samar. W ciągu tego miesiąca wyprodukowano 7.245 pojazdów, o 10,8 procent więcej w stosunku do maja roku ubiegłego i o 0,8 procent więcej niż w kwietniu ...
-
Produkcja samochodów X 2006
Produkcja samochodów osobowych i dostawczych w Polsce systematycznie rośnie, głównie na eksport - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Od początku 2006 roku wyprodukowano w polskich fabrykach niemal 600 tysięcy nowych samochodów. To oznacza 20-procentowy wzrost w stosunku do 2005 roku. Liczba samochodów osobowych, które ...
-
Produkcja samochodów III 2007
W marcu wyprodukowano w polskich fabrykach rekordową liczbę prawie 72 tysięcy samochodów, co oznacza prawie 15-procentowy wzrost w stosunku do lutego, a ponad 11-procentowy w stosunku do marca ubiegłego roku - podaje w raporcie Instytut Samar monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Łącznie taśmy montażowe opuściło od początku roku 198 tys. 577 ...
-
Produkcja samochodów IV 2007
W kwietniu w polskich fabrykach wyprodukowano 62,5 tys. samochodów, o prawie 10 procent więcej niż rok wcześniej, ale o 12,8 procent mniej niż w poprzednim miesiącu - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Łącznie od początku roku z polskich fabryk wyjechało 261 tys. 107 pojazdów, o 10,6 procent więcej niż przed rokiem. ...