-
Rynek napojów rośnie wolniej
... kilku latach rynek napojów bezalkoholowych rósł w Polsce bardzo dynamicznie. Polacy wydali w 2008 r. o kilkaset milionów złotych więcej na napoje bezalkoholowe, niż w 2007 r. Według danych ACNielsen w 2008 r. wartość sprzedaży napojów sięgnęła już 10,8 mld zł. To wzrost o 1,6 mld zł w porównaniu z 2007 r. Sektor napojów bezalkoholowych należy do ...
-
Sektor usług w Polsce 2007
... w cenach bieżących 517,4 mld zł. Wartość sprzedanych towarów poprzez punkty sprzedaży detalicznej wyniosła 497,7 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych 137,0 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych 43,6 mld zł i towarów nieżywnościowych 317,1 mld zł. W placówkach gastronomicznych sprzedaż detaliczna osiągnęła wartość 19 ...
-
Sektor spożywczy odporny na kryzys
... i napojów na świecie. Jednak w porównaniu z innymi branżami, ta okazała się odporna na negatywne zjawiska. Rentowność ... również rozważała fuzję ze swoim brytyjskim odpowiednikiem. - Jeśli spojrzymy na listę największych producentów żywności i napojów na świecie to widać, że zdecydowana większość z nich jest obecna również w Polsce i również u nas ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... reklamowe. Tym razem analizie poddano III kwartał br. i sektor FMCG. Wynika z niej m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła ... analizy Codemedia, w analizowanym okresie największymi budżetami na reklamę mogli pochwalić się producenci soków i napojów, którzy wydali niemal 55 milionów złotych (1/4 całego tortu reklamowego branży), czyli ...
-
Jakie działania CSR podejmuje sektor MŚP? Ochrona środowiska na 1. miejscu
... klient w centrum uwagi Jak wynika z badania EFL, aktywność podejmowana przez sektor MŚP w zakresie CSR najczęściej ukierunkowana jest na pracowników i klientów. Firmy deklarują ... podejścia w obrębie CSR jest odpowiedzią na obecne trendy konsumenckie. Polacy chcą napojów w butelkach zwrotnych i są coraz częściej gotowi płacić za nie kaucję, a w ...
-
Sektor MŚP udowadnia swoją siłę
... jeśli chodzi o mniejsze biznesy, szczególnie wzrosły wydatki w sektorze spożywczym. Inflacja cen żywności i napojów bezalkoholowych spadła z najwyższego poziomu 19,2% w marcu 2023 r. do 1,6% w ... rozrywkowej - mówi Natalia Lechmanova, główna ekonomistka Mastercard Economics Institute. Polski sektor MŚP Dane MEI pokazują, że nad Wisłą małe i średnie ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... do 2012 gdy różnica ta wynosiła 1,5 razy. Łącznie wydatki sektora napojów ciepłych (kawa i herbata) wzrosły w tym roku o 14% i zamknęły się ... na miejscu trzecim - Magazyny – 6%. Pozostałe media pełnią marginalną rolę. Informacje o badaniu Analiza reklamy sektora napojów w okresie I – VII 2012 i 2013. Materiał stanowi opracowanie ekspertów Equinox ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... (łącznie z VAT). Chociaż sektor HoReCa odpowiada jedynie za 27% wielkości sprzedaży, to przypada na niego 58% jej całkowitej wartości. Jak pokazuje wykres zamieszczony poniżej, w Europie najwięcej konsumuje się wódki i smakowych napojów spirytusowych. Wykres przedstawia udziały w rynku UE sześciu rodzajów napojów spirytusowych jako odsetek ...
-
Rynek M&A nie przejmuje się polityką
... widać ożywienie na rynku M&A w segmencie dóbr konsumpcyjnych w Polsce, w szczególności w sektorze tzw. zdrowej żywności, np. produkcji wafli ryżowych, kasz, ciastek, napojów, czy też suplementów diety, zarówno dedykowanych dla profesjonalnych sportowców, jak i osób utrzymujących aktywność fizyczną na amatorskim poziomie” – dodaje Kamil Kucharczyk ...
-
Rynek wewnętrzny 2005
... sektorze usług wykazywała tendencje zbliżone do gospodarki narodowej ogółem. W 2005 roku sektor usług wytworzył w Polsce 64,5% wartości dodanej całej gospodarki, dając miejsca pracy dla ... sprzedano towarów za 420,4 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 127,7 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 39,3 mld zł i towarów ...
-
Rynek wewnętrzny 2006
... usług w tworzeniu wartości dodanej wyniósł w 2004 roku – 64,1%. Natomiast najniższy udział sektor ten uzyskał w Czechach – 58,8%. W okresie 2000-2006 (według danych wstępnych) wartość dodana ... sprzedano towarów za 450,9 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 130,3 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 40,2 mld zł i ...
-
Rynek wewnętrzny 2004
... działalności usługowych w gospodarce krajowej. W 2003 roku sektor usług wytworzył w Polsce prawie 66% wartości dodanej całej gospodarki, dając miejsca pracy ... detalicznej sprzedano towarów za 417,2 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 124,6 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 37,0 mld zł i towarów nieżywnościowych za ...
-
Wolne miejsca pracy I-VI 2005
... zostały utworzone w ponad 22% zbadanych jednostek. Ponad 40% nowych miejsc pracy zostało utworzone w przetwórstwie przemysłowym, głównie w produkcji artykułów spożywczych i napojów, produkcji pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep, produkcji maszyn i urządzeń, produkcji wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych oraz w produkcji mebli; pozostałej ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... całej branży FMCG sięga ok. 13% , tak znaczne straty istotnie obciążają sektor handlu detalicznego. Spadek produkcji wyrobów tytoniowych będzie miał ... strefa w branży spirytusowej Branża spirytusowa w 2010 r., zgodnie z danymi organizacji branżowych producentów napojów spirytusowych, dostarczyła do budżetu państwa 6 mld zł samej akcyzy. Wartość ...
-
Jak sprzedaż piwa "nakręca" rynek pracy
... Kudosz, redaktor naczelna „Nowości Gastronomicznych” i wydawanego co roku raportu „Rynek Gastronomiczny”. Zamawiamy, bo nam smakuje Na pozycję piwa wśród innych napojów serwowanych w lokalach gastronomicznych pracują wybory konsumentów, z których aż jedna trzecia deklaruje, że odwiedzając restaurację zawsze lub prawie zawsze zamawia piwo ...
-
Powierzchnie magazynowe w Polsce I-III 2012
... stołeczny. Wśród nowych najemców znajdziemy tu głównie dystrybutorów rynku farmaceutycznego, producentów z pokrewnych segmentów rynku, a także dystrybutorów żywności, napojów oraz artykułów motoryzacyjnych. Sektor II, obejmujący obszar w odległości pomiędzy 15 a 80 km od centrum Warszawy, to przede wszystkim duże parki dystrybucyjne dedykowane ...
-
Praca w Polsce I-VI 2006
... przemysłowego (39%), zwłaszcza zaliczanych do działalności związanej z produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją maszyn i urządzeń gdzie indziej nie sklasyfikowaną, produkcją mebli, działalnością produkcyjną gdzie indziej nie sklasyfikowaną oraz produkcją odzieży ...
-
Praca w Polsce I-VI 2008
... zostały utworzone w 14,6% zbadanych jednostek. Najwięcej nowych miejsc pracy zostało utworzone w przetwórstwie przemysłowym (28%), głównie w produkcji artykułów spożywczych i napojów, produkcji metalowych wyrobów gotowych, z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcji mebli; pozostałej działalności produkcyjnej, produkcji wyrobów gumowych i z tworzyw ...
-
Praca w Polsce I-VI 2009
... Najwięcej wolnych miejsc pracy zanotowano w jednostkach przetwórstwa przemysłowego (20,6%), głównie zaliczanych do działalności związanej z produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją odzieży i wyrobów futrzarskich, produkcją wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych ...
-
Praca w Polsce I-VI 2010
... zanotowano w jednostkach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa przemysłowego (23,8%), głównie zaliczanej do działalności związanej z produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją odzieży i wyrobów futrzarskich, produkcją wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2011
... zanotowano w jednostkach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa przemysłowego (26,5%), głównie zaliczanych do działalności związanej z produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją odzieży i wyrobów futrzarskich, produkcją wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych ...
-
Przetargi - raport XI 2012
... już od wielu miesięcy, coraz poważniejsze spowolnienie zaczyna dotykać sektor przemysłu. Sektor budownictwa przez wiele ostatnich lat napędzany był z jednej ... było w listopadzie 2012 – w ciągu miesiąca najwięcej przybyło ogłoszeń na dostawy żywności i napojów (przyrost liczby ogłoszeń o 491 procent), usługi pocztowe (+420 proc.), pieczywo, świeże ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... raz pierwszy weszli dostawcy technologii (chipów) do gier: Nvidia i AMD. Sektor mediów i rozrywki wyprzedziła jednak kategoria odzieży, notująca 53-procentowy wzrost ... Nike, Mercedes-Benz czy Heineken. Sektor napojów alkoholowych utrzymał wzrost przez cały okres pandemii za sprawą marek chińskich napojów alkoholowych typu baijiu. Najcenniejszą marką ...
-
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw II kw. 2015
... sygnały „kurczenia się” zanotowano zaś w branżach: odzieżowej i tekstylnej, produkcji skór, produkcji napojów oraz działalności wydawniczej. Nie zanotowano wyraźnych związków między eksportointensywnością a zmianami liczebności branż, zwłaszcza jeśli chodzi o sektor przetwórczy. Innymi słowy, silny wzrost liczebności nie dotyczył branż najbardziej ...
-
Branża spożywcza. Ryzyko bez zmian, ale...
... odczuwają hodowcy wieprzowiny z powodu Afrykańskiego Pomoru Świń (AFS). Według analityków, sektor odczuje korzyści z uwagi na spodziewane inwestycje dużych, międzynarodowych graczy. Dobrą ocenę analityków zyskuje polski przemysł mleczarski, z kolei dla przekąsek i napojów prognozy są neutralne, z uwagi na problem dużej konkurencji cenowej. Dużą ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... oferujących alkohol, okazało się jednak dość łagodną próbą. Tak przynajmniej można sądzić po zmianie poziomu zaległości firm zajmujących się sprzedażą napojów alkoholowych. Ich przeterminowane zobowiązania spadły – zauważa Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. Z danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie BIK wynika ...
-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
... sprawia, że nie jest poważnym graczem rynkowym w tym sektorze. Wynika to z faktu, że sektor handlu detalicznego nie jest rynkiem o znaczeniu strategicznym, w którym znaczący udział ... konsumentów. Warto wspomnieć, że w Polsce udział tylko zakupów żywności i napojów bezalkoholowych w wydatkach ogółem gospodarstw domowych stanowi prawie jedną czwartą. ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
... miesiącem jest oceniana koniunktura w sektorze FMCG (producenci artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych) oraz pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep. Wśród firm ... odnotowano także największy spadek liczby ogłoszeń - sięgający prawie 100. Ostatecznie sektor uzyskał 9% udział w badanych ogłoszeniach (o 2 punkty procentowe mniej niż w ...
-
Dobra konsumenckie: sprzedaż w górę
... łączna stopa zysku netto wyniosła 9,8%. Większą dochodowość, na poziomie 10,9% (stopa zysku netto), uzyskała tylko branża produktów spożywczych, napojów i tytoniowa (traktowane jako jeden sektor Food, Drink and Tobacco Sector). Dynamika sprzedaży tej branży była natomiast poniżej średniej dla 250 firm i wyniosła 7,6 %. Największe ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2018 r.
... R. (28 stycznia) Food Care, właściciel marek Frugo i Black, wzbogacił swój portfel marek napojów o Wody Mineralne Ostromecko. Food Care jest liderem branży FMCG na ... Soczewki. Duże znaczenie na krajowym rynku fuzji i przejęć w ubiegłym kwartale miał sektor mediów, IT i telekomunikacji. Polskie przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii rozwijają ...
-
Praca w Polsce VII-IX 2011
... zanotowano w jednostkach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa przemysłowego (25,4%), głównie zaliczanych do działalności związanej z produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją odzieży i wyrobów futrzarskich, produkcją wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych ...
-
Mapa Rynku Pracy - Październik 2004
... kolejne podwyżki. W październiku najlepiej ocenili koniunkturę producenci sprzętu i urządzeń rtv, papieru oraz wyrobów papierniczych, mebli, artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych oraz maszyn i urządzeń. Negatywnie ocenili październikową koniunkturę przedsiębiorcy z firm odzieżowych i futrzarskich, metali, skór i wyrobów skórzanych ...
-
Branża chemiczna, materiałowa i spożywcza: trendy 2012
... w 2016 roku Igrzyskom Olimpijskim. Natomiast dostawcy dla sektora spożywczego (żywności i napojów) kierują swoje zainteresowanie w stronę rynków wschodzących: Chin, Indii oraz Brazylii. W Europie dominującym rynkiem pozostanie sektor produktów piekarniczych. Konsolidacja Ukierunkowana konsolidacja w branży chemicznej i materiałowej jest nadal ...
-
Przetargi - raport VIII 2013
... się inflacji na tym poziomie miał wzrost cen żywności, opłat związanych z mieszkaniem, podwyżki cen w zakresie rekreacji i kultury oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. W sierpniu w relacji rocznej płace poszły w górę o 2 procent, podczas gdy jeszcze miesiąc wcześniej roczna dynamika płac wyniosła 3,5 proc ...
-
Upadłości firm w 2014 r.
... budowlane stanowiły blisko 1/3 ogółu (29,8%) upadłych firm. Przez „sektor budowlany” rozumieć należy podmioty realizujące projekty związane ze wznoszeniem budynków, przedsięwzięcia ... podmioty, których działalność polega na przetwórstwie żywnościowym i sprzedaży żywności i napojów – w tym detalistów i hurtowników. Inne branże Wśród hurtowników ...