-
Koniunktura przemysłowa V 2015
... oceniany jest w branży mniej korzystnie niż w analogicznych pięciu miesiącach 2014 r.). Jedynie producenci odzieży (minus 14 w maju, minus 19 w kwietniu) zgłaszają negatywne oceny koniunktury ... i 5%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt, sprzedaż oraz sytuacja finansowa oceniane są bardziej korzystnie niż w ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2015
... tej tendencji). Negatywne oceny koniunktury zgłaszają jedynie producenci odzieży (minus 17 w czerwcu, minus 14 w maju – w porównaniu z czerwcem ostatnich ... 20% i 6%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt, sprzedaż i sytuacja finansowa są oceniane bardziej korzystnie niż w ostatnich trzech miesiącach ...
-
Przetargi - raport II kw. 2015
... produkcji urządzeń elektrycznych - prawie jedną czwartą. Wzrost sprzedaży detalicznej nastąpił we wszystkich grupach produktów poza „pozostałymi". Znacznie wzrosła sprzedaż samochodów, ale również odzieży i obuwia. Przeciętne zatrudnienie w firmach zatrudniających ponad 9 osób wyniosło w czerwcu 5 mln 577,8 tys. osób i było tylko nieznacznie wyższe ...
-
Przetargi - raport VIII 2015
... a także napojów (o 12,3 proc.). Najsilniej natomiast spadła sprzedaż w dziale produkcji metali (o 5,3 proc.). Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu wzrosła w skali roku o 2 ... 2015 r., był spadek cen żywności – o 0,8 proc., a także odzieży i obuwia - o 2,4 proc. - oraz w transporcie, gdzie ceny spadły o 1,1 proc. Przeciętne wynagrodzenie w ...
-
Przetargi - raport III kw. 2015
... przemysłu. Znaczący wzrost odnotowano w produkcji metali - o 6,6 proc. Najsilniej natomiast spadła sprzedaż w dziale produkcji odzieży (6,6 proc.). We wrześniu 2015 r w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku spadła, o 2,5 proc., sprzedaż przedsiębiorstw budowlanych. Ceny produkcji sprzedanej przemysłu we wrześniu 2015 r. były niższe niż ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2016
... ), urządzeń elektrycznych (plus 12,7 w lutym, plus 13,3 w styczniu). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują producenci odzieży (minus 8,5 w lutym, minus 17,4 w styczniu – opinie te są mniej ... ,2% i 5,7%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt, sprzedaż usług oraz sytuacja finansowa oceniane są mniej pozytywnie ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2016
... 17,2 w marcu, plus 17,4 w lutym). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują producenci odzieży (minus 8,3 w marcu, minus 8,5 w lutym – opinie te są mniej pesymistyczne niż w ... i 13,2%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż oceniane są mniej niekorzystnie niż przed miesiącem, przy utrzymujących się ...
-
Przetargi - raport I kw. 2016
... ceny paliw. Rosnąć jednak zaczynają już ceny żywności oraz odzieży i obuwia. Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w marcu 2016 roku produkcja sprzedana ... sygnalizują malejącą skłonność do inwestycji. Poniżej oczekiwań wypadła marcowa sprzedaż detaliczna. Sprzedaż detalicznej w cenach bieżących wzrosła w marcu o 0,8 proc., a w cenach stałych o ...
-
Wakacje 2016: 500 zł na dziecko nie pomogło?
... dwukrotnie poszła w górę dynamika wzrostu sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia (z 6,4 do 13,6 procent), a ponad półtorakrotnie dynamika wzrostu sprzedaży mebli, RTV i AGD (z 3,9 do 6,3 procent), natomiast sprzedaż wycieczek (nawet na kierunki bezpieczne) w tym czasie nawet spadła. Ogólna sprzedaż już rośnie, a wycieczek też wzrośnie, ale później ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2016
... plus 11,8 w czerwcu – podobnie jak przed rokiem). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 13,8 w lipcu, minus 14,3 w czerwcu). Podmioty duże (o liczbie ... Bieżący popyt, sprzedaż oraz sytuacja finansowa są oceniane w lipcu pozytywnie, podobnie jak przed miesiącem. Przedsiębiorcy przewidują, że popyt i sprzedaż w ...
-
Podrabiane wyroby alkoholowe generują w UE olbrzymie straty
... z powodu podrabiania produktów każdego roku francuski sektor produkcji win i napojów spirytusowych traci sprzedaż o wartości 136 mln euro. Obecność podrabianych win i produktów spirytusowych na rynku powoduje ... dotyczyły następujących branż: nagrań muzycznych; zegarków i biżuterii; torebek i bagaży; zabawek i gier; towarów sportowych; odzieży, ...
-
Wakacje 2016: wrzesień last minute
... przełożenia na zakupy towarów żywnościowych, nieco większe na zakupy odzieży i obuwia, jeszcze większe na popyt na artykuły AGD, RTV, meble i wyposażenie mieszkań ... kiedy projekt przygotowany pod auspicjami MSiT szeroko otwiera wrota na sprzedaż bardziej ryzykownych produktów turystycznych (oferowanych przykładowo przez nowe podmioty) powstaje ...
-
Ferie zimowe 2017: na razie 122 zł drożej niż rok temu
... istopad 2016-październik 2017. Jego wyniki są rozczarowujące. Okazuje się bowiem, że sprzedaż najważniejszych z punktu widzenia branży imprez lotniczych wzrosła o zaledwie 10,1 procent, a skumulowana ... negatywnego wpływu na poziom zakupów artykułów żywnościowych, niewielki na zakupy odzieży i obuwia, zwykle nieco większy na zakupy RTV i AGD (lecz ...
-
Wakacje 2017: wszędzie drożej niż przed rokiem
... o koniunkturze w branży turystycznej. I. Ważne wydarzenia ostatniego tygodnia w turystyce wyjazdowej Skumulowana sprzedaż w górę, ale bieżące wyniki nie zachwycają Jedenasty raport z systemu ... słabe nastroje konsumenckie w odróżnieniu od wielu towarów np. żywności, odzieży, czy obuwia. Osłabianie nastrojów może (na szczęście) zabrać turystyce jedynie ...
-
Wakacje 2017: Rainbow może imponować
... wiele innych pytań znajdziecie poniżej. I. Ważne wydarzenia ostatniego tygodnia w turystyce wyjazdowej Sprzedaż wycieczek na rekordowym w tym sezonie poziomie Ostatni raport z systemu ... poglądy wyprzedzające w stosunku do tych, jakie determinują bieżące poziomy sprzedaży np. odzieży lub obuwia. W miarę zbliżania się do terminu wakacji stopniowo coraz ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2017
... (plus 14,8 w sierpniu, plus 15,1 w lipcu). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 2,0 w sierpniu, minus 3,5 w lipcu). Budownictwo W sierpniu ogólny ... 5,3%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Zarówno bieżący popyt, jak i sprzedaż oceniane są nieco bardziej korzystnie niż przed miesiącem, ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2017
... we wrześniu, plus 14,6 w sierpniu). Negatywne oceny koniunktu-ry sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 5,0 we wrześniu, minus 2,0 w sierpniu). Budownictwo We wrześniu ogólny ... 21,8% i 4,9%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt, sprzedaż oraz sytuacja finansowa oceniane są nieco bardziej korzystnie niż ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2017
... grudniu, plus 7,0 przed miesiącem). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 7,5 w grudniu, minus 6,3 w listopadzie) oraz metali (minus 3,5 w grudniu, ... i 11,4%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane bardziej negatywnie niż przed miesiącem. Przewidywania w ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
... polskich konsumentów. Wprowadzanie kolejnych kategorii produktowych do niewyspecjalizowanych sklepów wielkopowierzchniowych nie jest oczekiwaniem Polaków. Sprzedaż książek, sprzętu RTV/AGD, odzieży czy sprzętu sportowego powinna pozostać w rękach wyspecjalizowanych sprzedawców. W przeciwnym razie istnieje niebezpieczeństwo, że niewyspecjalizowane ...
-
Przetargi - raport IV 2018
... o 0,5 proc. W porównaniu z marcem, najbardziej wzrosły ceny w transporcie (o 2,4 proc.), odzieży i obuwia (o 2,9 proc.) i żywności (o 0,4 proc.). Ceny paliw ... czynników sezonowych była nawet niższa o 1,2 proc. Sprzedaż detaliczna wzrosła w kwietniu, w ujęciu rocznym, w cenach stałych, o 4 proc. jednak sprzedaż detaliczna w ubiegłym miesiącu była ...
-
Upadłości firm VIII 2018 r.
... liczba niewypłacalności producentów art. konsumenckich (obok żywności – także odzieży i obuwia) oraz z sektora metalowego (w tym producentów konstrukcji i maszyn i urządzeń wykorzystywanych ... po roku, niezależnie czy w przypadku danej firmy w tym czasie jej sprzedaż rosła czy spadała, czyli czy podejmowano działania restrukturyzacyjne starając skupić ...
-
Przetargi - raport VIII 2018
... 2,1 proc.). Natomiast niższe o 3,4 proc. ceny odzieży i obuwia obniżyły ten wskaźnik. W skali roku paliwa do prywatnych środków transportu podrożały o 15,3 proc. benzyny o 13,5 proc., gazu o 23,4 proc., a oleju napędowego o 16,7 proc. Bardzo dobrze wygląda dynamika sprzedaży detalicznej. Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu była ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... się do Polski OECD. Oszczędzamy nawet na żywności Brak chętnych na zakup odzieży staje się jeszcze mniej zaskakujący, jeśli spojrzeć na stanowiące największą część ... popyt na preparaty używane w przypadku infekcji wirusowych. Podczas, gdy w lutym sprzedaż takich produktów była niższa niż średnia ostatnich 5 lat, w marcu po pierwszych informacjach o ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... sprzedaż stacjonarna, bo zakupy w sieci wciąż są bardziej popularne niż przed pandemią. W sprzedaży o kondycji w znacznym stopniu decyduje profil i oferta firmy. Trudno porównać notowany w ostatnich tygodniach popyt na art. spożywcze, sprzęt IT, RTV, AGD czy materiały budowlane ze sprzedażą odzieży ... po tym jak gwałtownie spadła sprzedaż aut. Również ...
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
... związane z hobby (51 proc.). Ci, którzy decydują się na zakup odzieży i obuwia oraz akcesoriów sportowych, sklepy online wskazywali niemal równie często co ... i w równym stopniu sklepy online znanych marek, które prowadzą również sprzedaż stacjonarną. W niemal wszystkich wiodących kategoriach kobiety częściej niż mężczyźni wybierały e-commerce. ...
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... i Biedronka. W kategorii detalicznych sklepów niespożywczych: Action, Pepco i Dealz, wśród odzieży i obuwia: eobuwie.pl, Reserved i Zara, a w kategorii drogerie: Rossmann, Hebe i Sephora ... będzie się utrzymywać jeszcze w 2023 r. Z drugiej strony warto zauważyć, że sprzedaż wciąż zachowuje pozytywną dynamikę, a niskie bezrobocie, duża nowa grupa ...
-
5 kluczowych trendów w e-commerce. Bez nich zginiesz na rynku
... momentów w podróży klienta. Nawet najmniejsza przeszkoda podczas tego procesu może zamienić sprzedaż w utratę klienta. Dla wielu z nich kluczowe jest zapewnienie elastycznych ... pokolenia Z i millenialsów twierdzi, że zrównoważony rozwój jest ważny, jeśli chodzi o zakupy odzieży, akcesoriów lub obuwia – wzrost o 10 pp. względem badania z 2022 roku. ...
-
Rynek konsumencki 2004
... ankietowanych). Na drugim miejscu znalazła się, co ważne dla producentów odzieży, unifikacja (73%). Polakom nie przeszkadza, że mają takie same produkty ... nie tak wyraźnie – 51%. W porównaniu z grudniem 2003 r., w grudniu 2004 r. zmniejszyła się sprzedaż kosmetyków, chemii, zimnych napojów i tłuszczów. Zwiększa się popyt na paczkowaną żywność, słone ...
-
Ministerstwo Gospodarki: gospodarka ma się lepiej
... optycznych, zegarów i zegarków (o 18 proc.). Spadła natomiast produkcja sprzedana odzieży i wyrobów futrzarskich (o 17,9 proc.), skór wyprawianych i wyrobów z nich (o ... styczeń-październik 2005 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku zwiększyła się sprzedaż robót o charakterze inwestycyjnym o 7,6 proc. oraz remontowym o 6,0 proc. O 4 proc. ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza IX 2006
... ), metalowych wyrobów gotowych (plus 23 - spadek o 4 punkty). Najgorsze oceny formułują producenci odzieży i wyrobów futrzarskich (plus 5 - wzrost o 7 punktów) oraz skór wyprawionych i ... i 10%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane korzystnie, lepiej niż w poprzednim miesiącu. Dyrektorzy ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza X 2006
... , przyczep i naczep (plus 19 – spadek o 7 punktów). Najgorsze oceny formułują producenci odzieży i wyrobów futrzarskich (0 – spadek o 5 punktów) oraz skór wyprawionych i wyrobów ze skór ... %). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt na usługi i sprzedaż nadal rosną, w tempie zbliżonym do sygnalizowanego we wrześniu ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2006
... i oczekiwana nieznaczna jej poprawa w nadchodzących miesiącach. Bieżąca sprzedaż zwiększa się. W najbliższych miesiącach oczekuje się niewielkiego ... wyrobów tytoniowych (plus 18 – wzrost o 1 punkt). Negatywne oceny formułują jedynie producenci odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 4 – spadek o 4 punkty). W listopadzie producenci sprzętu i ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2007
... (plus 23 – wzrost o 2 punkty). Niekorzystne oceny formułują jedynie producenci odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 4 – spadek o 6 punktów). Producenci wyrobów chemicznych ... 2%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący i przyszły popyt oraz sprzedaż są oceniane bardzo korzystnie, lepiej niż w grudniu. W konsekwencji ...
-
Tydzień 39/2007 (24-30.09.2007)
... oświatowa będzie o ponad 10% wyższa niż w 2007 roku. Według GUS sierpniowa sprzedaż detaliczna wzrosła o 16,1% r/r (w lipcu 15% r/r). Największy wzrost zanotowano w sprzedaży samochodów (37,2% r/r), leków i kosmetyków (22,5% r/r), odzieży i obuwia 24,9% r/r), mebli, sprzętu RTV i AGD wzrosła (18,3% r/r) oraz ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-IX 2007
... zajmujących się produkcją mebli (20), maszyn i urządzeń (19) oraz odzieży i obuwia (19). Usługi to kolejny sektor, który wykazuje dużą liczbę upadłości. ... instalatorskie. Miało w nich miejsce odpowiednio 11 i 4 upadłości. Dwa pozostałe sektory: sprzedaż hurtowa i detaliczna zanotowały liczbę bankructw na poziomie odpowiednio 58 oraz 37 przypadków ...