-
Strategie marketingowe: zawężanie marki
... z segmentu wyższego, takich jak Audi. Zawężanie marki a strategia biznesowa Decyzja włoskiego koncernu wiąże się ze zmianami na rynku. W zeszłym roku sprzedaż opon z segmentu premium wzrosła prawie o 30%, osiągając pułap prawie 2 mld euro. Równocześnie wzrosła konkurencyjność na rynku opon standardowych. Marka Pirelli ...
-
Jaka powinna być nazwa firmy?
... efektywne stosowanie. Naming to sztuka tworzenia nazw unikalnych, wspierających sprzedaż a zarazem bezpiecznych prawnie. Jaka więc powinna być nazwa? Nazwa prosta Dobra ... jednak cechą z perspektywy biznesowej, jest skuteczność nazwy. Taki cel postawiony przed agencją namingową, powinien prowadzić do opracowania nazw unikalnych i perswazyjnych. ...
-
Efektywność energetyczna w ramach programu PolSEFF
... również decyzja o tym, że z programu mogą skorzystać również wspólnoty mieszkaniowe. PolSEFF może być również doskonałym narzędziem marketingowym wspierającym sprzedaż produktów producentów i dostawców technologii, urządzeń i materiałów energooszczędnych oraz z obszaru odnawialnej energii. Wystarczy, że producent zarejestruje swoją firmę w bazie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... kino, radio i przede wszystkim internet - wynika z obserwacji szefa OMD. - W epoce przed mediami społecznościowym wydawało się, że internet to jest medium reklamowe samochodów, ubezpieczycieli i banków, czyli wszędzie tam, gdzie można było prowadzić sprzedaż online. Media społecznościowe pokazały reklamodawcom, że to jest ciekawe otoczenie ...
-
Usługi double i triple play w 2011 r.
... przedstawił raport z analizy usług wiązanych w Polsce i krajach Unii Europejskiej, ich ceny oraz zakres korzystania przez konsumentów. Usługa wiązana jest to sprzedaż dwóch lub więcej produktów w jednym pakiecie, w tzw. formie „czystej" lub „mieszanej". Pierwszy przypadek dotyczy sytuacji, gdy produkty sprzedawane są wyłącznie ...
-
Polskie firmy a bezpieczeństwo inwestycyjne X 2012
... ankietowanych w Polsce deklaruje jednak zadowolenie z rządowych strategii wsparcia biznesu. Poniższe kwestie stanowią największe wyzwanie dla małych i rozpoczynających działalność firm: sprzedaż (50 proc.) budowanie sieci kontaktów (43 proc.) zadania administracyjne (36 proc.) Ankietowani wymienili także najważniejsze rozwiązania, które ich zdaniem ...
-
Centra handlowe: światowe trendy
... przy stopach kapitalizacji na poziomie 6%, a przez inwestorów są postrzegane jako pewne, długoterminowe inwestycje, to wiele słabszych projektów, które są na sprzedaż od dawna, nadal czeka na nabywców. Łączna wartość transakcji inwestycyjnych na rynku powierzchni handlowych w trzech pierwszych kwartałach 2012 r. wyniosła 128 ...
-
Kadra zarządzająca w social media X 2012
... , które zamierza zwiększyć kredytem do 7,5 mld zł i przeznaczyć na przejęcia. „Jesteśmy zainteresowani każdym aktywem ubezpieczeniowym w regionie, które zostanie wystawione na sprzedaż” – deklaruje prezes Andrzej Klesyk. Na drugim miejscu wśród szefów firm ubezpieczeniowych uplasował się Jarosław Parkot, dowodzący Wartą TUnŻ S.A. Główną przyczyną ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej XI 2012
... proc. wyraża zaś nadzieję, że jednak zakupi więcej (spadek o 24 pp). Niestety niemal pięciokrotnie wzrósł odsetek tych, którzy sądzą , że sprzedaż przeważy (14 proc. w porównaniu do 3 proc. z wiosny tego roku.). Eksperci Deloitte ostrzegają, że jeżeli sytuacja gospodarcza nadal pozostanie niepewna, te ...
-
Bibby MSP Index XI 2012
... produkty finansowe takie jak faktoring, które zapewnią nie tylko płynność finansową i poprawę struktury wiekowej należności, ale także pomagają zwiększyć sprzedaż i dają profesjonalne wsparcie administracyjne w zarządzaniu należnościami.” Informacje o badaniu Badanie Bibby MSP Index jest autorskim projektem badawczym polskiego oddziału Bibby ...
-
Reklama nieruchomości - wizualizacje
... rozczarowań, gdy budynek będzie już stał, a przeprowadzenie ulepszeń nie będzie możliwe lub też pociągnie za sobą dodatkowe wydatki. Przyszłość wizualizacji Sprzedaż domów, mieszkań czy też każdego innego rodzaju obiektów, aby była skuteczna, musi czerpać z rozwiązań, jakie oferuje współczesny marketing. Wizualizacje w postaci ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... 2015 roku będą rosły o 10-11% rocznie. Rynek reklamowy w Ameryce Północnej jest znacznie silniejszy niż w Europie. Rosną wskaźniki zaufania konsumentów, sprzedaż detaliczna, liczba pracujących i liczba budowanych domów. ZenithOptimedia prognozuje, że rynek reklamy w Ameryce Północnej, napędzony niespodziewanie wysokimi wynikami oglądalności letniej ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2012 i prognoza IV kw. 2012
... badania Keralla Research, przedsiębiorcy informują o malejącej marżowość i silnej presji na sprzedaż po niższych cenach. Równocześnie koszty działalności wciąż są wysokie i nie ... nieliczne inwestycje, głównie będą kierowane na reklamę, która ma uchronić, przed jeszcze gorszą sprzedażą (wydatki na marketing chce ponieść 26 proc. przedsiębiorców). 15,7 ...
-
Luksusowe produkty żywnościowe okiem IH
... zawartość tłuszczu, cukru czy innego składnika, to powinno być go o co najmniej 30 proc. mniej niż w innych takich samych wyrobach. Przed zakupem sprawdź wartość odżywczą, bowiem np. może się okazać, że jogurt smakowy o obniżonej zawartości tłuszczu zawiera duże ilości węglowodanów (cukrów ...
-
Kompleks biurowy NORDEA HOUSE i Green Corner
... został wynajęty w całości przez jedną z instytucji administracji centralnej. Za zarządzanie NORDEA HOUSE i Green Corner odpowiedzialna jest firma Jones Lang LaSalle. “Sprzedaż niedawno oddanych do użytku budynków NORDEA HOUSE i Green Corner, które tak szybko znalazły najemców, dowodzi jeszcze raz, że nasze zielone ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2013
... samochodowego Opel (należącego do General Motors), oświadczył, że marka nie jest na sprzedaż. Wcześniej gotowość do zakupu wykazał francuski koncern Peugeot-Citroen (PSA). Według Organizacji ... osiągnął dziś poziom 340 procent światowej produkcji. To miara problemu, przed którym stoi dzisiejszy świat i globalna gospodarka. Nic więc dziwnego, że ...
-
Apple sprzedało 49 milionów iPhonów. Ale dało się wyprzedzić LG
... sprzedawanych w trzecim kwartale smartfonów Apple, co wpłynęło z kolei na zmniejszenie przychodów firmy, w stosunku do spodziewanych. Kolejny rekord padł jeśli chodzi o sprzedaż innego sztandarowego produktu - iPada. W czwartym kwartale 2012 roku klienci kupili łącznie 22,9 miliona egzemplarzy różnych modeli tabletów produkcji giganta z Cupertino ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 7/2013
... w dalszym ciągu w recesji. PKB Czech spadł w IV kw. 2012 r. o 0,2 proc. kw/kw, a licząc r/r czeski PKB spadł w IV kw. 2012 o 1,7 proc. Sprzedaż detaliczna spadła w grudniu 2012 r. o 5,1 proc. r/r, stopa bezrobocia wzrosła w styczniu 2013 r. do 8 proc., a produkcja przemysłowa spadła w grudniu ub. roku o 12 ...
-
Google prezentuje Chromebook Pixel
... mówiąc o laptopach innych producentów. Mimo to na pewno znajdą się chętni na Pixela - już teraz mogą go zamawiać w Google Play. Sprzedaż rozpocznie się 25 lutego.
-
Polskie górnictwo węgla kamiennego coraz mniej konkurencyjne
... logiczne (PLC), systemy inspekcji i pozyskiwania danych (SCADA), systemy zarządzania produkcją (MES), systemy analityki biznesowej i zaawansowane systemy produkcyjne. Te stojące przed branżą wydobywczą zadania dotyczą także jej polskiej części. „Polskie górnictwo musi w sposób ciągły dostosowywać się do zmieniających się warunków. Z jednej ...
-
Upadłości firm I-III 2013
... się na gorsze wskaźniki płynności, sprzedaży i jej rentowności czy zadłużenia. - Jedna w wielu pozostałych przypadkach obserwować można było nie tylko rosnącą sprzedaż, ale także polepszającą się rentowność i bieżącą płynność – a jednak firmy te upadły, poprawa nadeszła zbyt późno – mówi Michał Modrzejewski z Euler Hermes ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan III 2013
... raz pierwszy od ponad pół roku odnotowały niewielki wzrost, co przyhamowało wprawdzie dalszy spadek funduszu płac, jednak produkcja sprzedana przemysłu i sprzedaż detaliczna nadal maleje. To potwierdza brak ożywienia popytu wewnętrznego, a także niedostateczną siłę efektu dodatniego eksportu netto, który mógłby skompensować recesję ...
-
Branża motoryzacyjna optymistyczna
... . Z pewnością kolejny krok to zdobywanie przez nasz kraj przewag konkurencyjnych ze względu na polską innowacyjność. W tym przypadku jeszcze trochę pracy przed nami. Są już pierwsze oznaki poprawy – kolejne firmy z sektora zakładają lub rozwijają swoje centra badań i rozwoju w Polsce. Polska mało innowacyjna ...
-
Jakie dane przechowujemy na urządzeniach mobilnych?
Sprzedaż urządzeń przenośnych rośnie lawinowo, a użytkownicy chętniej i odważniej wykorzystują ... ściągasz Kiedy instalujesz aplikacje, sprawdź jakich pozwoleń od Ciebie żąda Zainstaluj program chroniący urządzenie przed złośliwym oprogramowaniem Kiedy łączysz się z publiczną siecią bezprzewodową, odznacz pole „automatycznych połączeń w przyszłości”. ...
-
Moralność płatnicza MMP
... z myślą o tej grupie. Zalicza się do nich m.in. Elektroniczny System Windykacji EGB Finanse Sp. z o.o., czyli dostępna online platforma umożliwiająca m.in. sprzedaż niewymagalnych faktur czy odzyskiwanie należności już o wartości kilkuset złotych czy samodzielny wybór narzędzi windykacyjnych, takich jak np. SMS głosowy, telefon ...
-
Upadłości firm I-IV 2013
... sektora odzieżowego, obuwniczego oraz artykułów gospodarstwa domowego i wyposażenia wnętrz. Sprzedaż hurtowa – wyrobów metalowych i generalnie – budowlanych Sektor art. metalowych ... tylko w kilku: kujawsko-pomorskim, śląskim czy łódzkim. Znacząco mniejsza ich liczba niż przed rokiem jest w woj. mazowieckim Wzrost liczby upadłości wiąże się głównie z ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IV 2013
... maleje zatrudnienie, a pomimo że płace realne, dzięki spadającej inflacji, odnotowały niewielki wzrost, to nie uchroniło to przed dalszym spadkiem funduszu płac. Produkcja sprzedana przemysłu i sprzedaż detaliczna nadal maleją, co potwierdza brak ożywienia popytu wewnętrznego. Wprawdzie sytuację ratuje ciągle dodatni eksport netto, ale ...
-
Dział finansowy coraz istotniejszy
... zmieniać się kompetencje osób zarządzających finansami. Nowe wyzwania wymagają ścisłej współpracy z rozlicznymi klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi - poczynając od zarządu, poprzez sprzedaż czy IT, aż po inwestorów czy audytorów. Finansista musi rozumieć biznes i umiejętnie komunikować się z otoczeniem. Mieć wszechstronną wiedzę, ale jednocześnie ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... pozytywnymi jak i negatywnymi doświadczeniami pod tym względem. 60% badanych rekomendowało firmę, z której usług byli zadowoleni, zaś ponad 70% ostrzegało przed usługodawcą, którego obsługa ich rozczarowała. Warto zauważyć również, że młodzież coraz częściej wykorzystuje w celu rekomendacji media społecznościowe i fora internetowe, gwarantujące ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2013
... innymi branżami przemysłu przetwórczego (wzrost produkcji sprzedanej wyniósł aż 8%). Przed sektorem poligraficznym stoi jednak wiele wyzwań i problemów. Firmy poligraficzne ... Jednym z kluczowych czynników napędzających wzrost polskiego sektora poligraficznego jest sprzedaż na rynkach zagranicznych. Lata 2009-2012 przyniosły 50% wzrost nominalny ...
-
Polacy piją jasne piwo
... prawda nie możemy porównać danych sprzedażowych rok do roku, ponieważ Pszeniczniak debiutował dokładnie rok temu, jednak w stosunku do miesięcy zimowych sprzedaż tego pszenicznego piwa górnej fermentacji wzrosła trzykrotnie. Spodziewamy się dalszej tendencji wzrostowej, do której na pewno przyczyni się pogoda – mówi ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 23/2013
... koniec br. ukształtuje się na poziomie niższym niż 14 proc. Według EUROSTAT-u sprzedaż detaliczna w Polsce w kwietniu wzrosła o 2,7 proc. r/r (po wzroście o 1,6 proc. r/r w marcu), jednak m/m ... nowym paliwem. – Benzyna czy olej napędowy są to paliwa z długą historią, przed wojną już były znane, a LPG jest paliwem młodym i to dojrzewało, dojrzewa ...
-
Etyka w biznesie: brakuje specjalistów
... tym zagadnieniem. Inne wskazywane bariery to, m.in. wielkość firmy, brak czasu, brak odgórnych zaleceń, nieświadomość kierownictwa czy obecna sytuacja gospodarcza. Sprzedaż „pod ostrzałem” Najbardziej narażeni na niewłaściwe zachowania w przedsiębiorstwach są pracownicy sprzedaży oraz zakupów (odpowiednio 35% i 30% wskazań). To właśnie w tych ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 28/2013
... o 15,1 proc., wzrosła sprzedaż art. rolno-spożywczych. Po 5 miesiącach tego roku polski eksport osiągnął wartość 61,6 mld euro, a import do Polski wyniósł 62,2 mld euro i był o 1,9 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2012 r. Deficyt został zredukowany do 0,6 mld euro (przed rokiem był na poziomie ...
-
Pośrednictwo kredytowe 2012
... punktów sprzedaży zwiększyła się z 946 do 1 042. Pozyskiwanie klientów firmy prowadziły drogą telefoniczną (43), internetową (41), w 43 firmach stosowana była sprzedaż osobista, a w 40 firmach pozyskiwano klientów w placówkach handlowo-usługowych. Wiele firm oferowało swoje usługi poprzez ulotki (42 firmy) oraz reklamę w prasie, radiu ...