-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
... oceniany ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym. Wśród ankietowanych przez GUS firm tylko 11% sygnalizuje poprawę nastrojów, a 34% - ich pogorszenie. Sprzedaż bieżącą oceniają negatywnie firmy sprzedające żywność, włókno, odzież i obuwie. Wzrost sprzedaży zanotowały przedsiębiorstwa zajmujące się dystrybucją mebli i sprzętu RTV AGD ...
-
Tydzień 4/2005 (24-30.01.2005)
... mamy do czynienia z nieco gorszymi wynikami gospodarczymi. Także ustabilizowała się, a nawet ostatnio zaczęła wolno spadać inflacja. Według GUS w 2004 roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 11%, a hurtowa o 13%. To dane w cenach bieżących. Jesli jednak uwzględnić średnią inflację w roku ubiegłym (3,5%), to wzrost sprzedaży wyniósłby ...
Tematy: -
Kradzież danych - jak się ustrzec
... i średnich firm oraz menedżerów nie zdaje sobie sprawy z tego, co można znaleźć w koszach na śmieci działów takich jak Księgowość czy Sprzedaż. Błędny wydruk trafia tam niemal odruchowo. Tymczasem takie materiały jak rankingi klientów, zestawienia należności, projekty akcji promocyjnych czy choćby listy ...
-
Tydzień 12/2005 (21-27.03.2005)
... ratingowe Fitch i Standard &Poor's poinformowały, że podwyższają perspektywę naszego zadłużenia w walutach obcych ze stabilnej na pozytywną. Według GUS w lutym sprzedaż detaliczna w porównaniu ze styczniem spadła o 4,3%, a w ujęciu rocznym wzrosła o 2,3%. To kolejny czynnik wpływajacy na wyhamowywanie wzrostu gospodarczego. Stopa bezrobocia w lutym ...
-
Kościelne dzwonki polifoniczne
Parafia św. Piotra w Hamburgu postanowiła w nietypowy sposób zdobyć pieniądze na renowację zabytkowych organów. Za pośrednictwem strony internetowej rozpoczęła sprzedaż polifonicznych dzwonków z hymnami kościelnymi. Odwiedzający witrynę parafii mogą za cenę 1,99 euro ściągnąć na swój telefon jedną z pięciu klasycznych kompozycji ...
-
eBay już w Polsce
... w złotówkach. Zarówno osoby prywatne, jak i małe firmy z Polski mogą oferować i sprzedawać towary i usługi bezpłatnie. eBay Polska umożliwia im nie tylko sprzedaż do innych miejscowości w Polsce, ale także zapewnia dostęp do globalnej giełdy eBay. Każdego dnia można tu kupić coś interesującego – od ...
-
Nadużycia gospodarcze w polskich firmach
... zdecydowanej opinii o wpływie działalności e-commerce na ryzyko wystąpienia nadużyć. Bez wątpienia warto przeprowadzić bardziej szczegółowe badania w tej sferze, jako że sprzedaż tą drogą cieszy się w Polsce rosnącą popularnością. 49% (60% - 2003 r.) dyrektorów i prezesów firm, które poniosły straty w wyniku nadużyć gospodarczych, ujawniło ...
-
Kondycja finansowa polskich firm 2005
... dobrych relacji. Najczęściej stosowane terminy płatności to 30 dni oraz powyżej 45 dni, które oferuje odpowiednio 37% oraz 24% ankietowanych. Sprzedaż na kredyt stanowi najczęściej od 30% do 50% wszystkich zawartych transakcji, co zadeklarowało 63% ankietowanych. W przypadku natomiast 12% firm obejmują ...
-
Tydzień 18/2005 (02-08.05.2005)
... % więcej niż w 2003 roku. W kwietniu o 20% m/m i o ponad 57% r/r spadła ilość sprzedanych, nowych samochodów osobowych. W pierwszych czterech miesiacach roku sprzedaż ta spadła o 40,5% w stosunku do roku ubiegłego. W Polsce liczba aparatów komórkowych jest szacowana na 24,5 mln. W ciągu ostatniego kwartału nastąpił ...
-
Prywatyzacja w 2004 r.
... trwałego zagospodarowania łączna powierzchnia gruntów wchodzących w skład Zasobu zmniejszyła się o 1790,9 tys. ha. Głównym kierunkiem trwałego rozdysponowania gruntów była ich sprzedaż, w efekcie której z Zasobu ubyło 1478,5 tys. ha gruntów. W końcu 2004 r. na stanie Zasobu znajdowało się 2917,7 tys. ha gruntów, w tym ...
-
Tydzień 24/2005 (13-19.06.2005)
... 580 mln euro. W ocenie ekspertów za 15-20 lat polski rynek będzie podobnie chłonny na nowe samochody jak Hiszpania. Dziś roczna sprzedaż jest w przedziale 300-400 tysięcy aut, a na rynku hiszpańskim sprzedaje się 1,9 mln samochodów rocznie. Komentarz do wydarzeń gospodarczych A JEDNAK SIE KRĘCI! ...
-
Tydzień 30/2005 (25-31.07.2005)
... kwartale bieżącego roku jego przyrost na rynek rosyjski wyniósł 40%, podczas gdy na unijny – 49%. W latach 2001 - 2004 dwukrotnie wzrosła sprzedaż detaliczna żywności w rosyjskich sklepach, przekraczając 83 mld USD. W ocenie analityków Rosja jest obecnie uznawana za najszybciej rozwijający się rynek detalicznej ...
-
Impuls BPSC w POCH
... prawnych, ekologicznych i zdrowotnych charakterystycznych dla produkcji substancji niebezpiecznych, obowiązujących w branży chemicznej. Podstawą działalności POCH jest produkcja i sprzedaż odczynników chemicznych i produktów chemii specjalizowanej, w tym również produkowanych na zamówienie. Firma dostarcza swoje produkty odbiorcom zarówno w kraju ...
-
Opakowania szklane wracają do łask
... z opakowań z tworzyw sztucznych i metalu i wracają do tradycyjnych – szklanych. Przykładowo produkcja butelek ze szkła wzrosła od 2000 roku o 18,5 proc. Rośnie sprzedaż opakowań szklanych – w 2002 o 4,5 proc, w 2003 o 6,6 proc., a w 2004 o 13 proc. Największymi wytwórcami opakowań szklanych w Polsce są trzy firmy, które mają 60 ...
-
Symfonia dla firm budowlanych
... . Z myślą o potrzebach klientów z branży budowlanej SYMFONIA została zintegrowana z systemem do kosztorysowania WINBUD umożliwiając łączne wdrożenie oprogramowania wspomagającego m.in. sprzedaż i gospodarkę magazynową, finanse i księgowość, kadry i płace oraz ewidencjonowanie środków trwałych” – mówi Katarzyna Wosik, dyrektor handlowy Sage Symfonia ...
-
Tydzień 42/2005 (17-23.10.2005)
... tego kraju z 3,3% do 2,8%. VW chce obniżyć koszty produkcji w Chinach o 40%, chce też zwiększyć produkcję i utrzymać pozycję dominującą na rynku. Spada sprzedaż samochodów i Ford (drugi co do wielkości producent aut w USA) w trzecim kwartale miał stratę na poziomie ponad 284 mln USD. Przy ...
-
Ministerstwo Gospodarki: gospodarka ma się lepiej
... w przedsiębiorstwach przygotowujących teren pod budowę, gdzie wzrosła o 85,9 proc. W okresie styczeń-październik 2005 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku zwiększyła się sprzedaż robót o charakterze inwestycyjnym o 7,6 proc. oraz remontowym o 6,0 proc. O 4 proc. mniej niż w październiku 2004 roku i o 14,6 proc. mniej niż we wrześniu ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2005
... 17% w 2003 r. do 31% w 2004 r. Podobna tendencja dotyczy płatności on-line - w przedsiębiorstwach średnich odnotowano wzrost z 3% do 7%, a w dużych z 4% do 7%. 4.5. Sprzedaż przez Internet W 2004 r. odsetek przedsiębiorstw dokonujących sprzedaży przez Internet (nie licząc zamówień otrzymanych pocztą elektroniczną) oraz otrzymujących płatności ...
-
E-faktura w pakiecie TETA 2000
... tworzenie, przechowywanie, przesyłanie i odczytywanie faktur elektronicznych, podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym. Aplikacja e-Faktura pozwala na utworzenie faktury w module Sprzedaż w postaci pliku XML, podpisanie go bezpiecznym podpisem elektronicznym i wysłanie do kontrahenta. Możliwe jest również odebranie e-Faktury w module ...
-
Tydzień 2/2006 (09-15.01.2006)
... Gdańsk jest jeszcze własnością Stoczni Gdynia. Trwa jednak proces „rozwodowy”. Jego skutkiem ma być podział na dwa niezależne organizmy gospodarcze i sprzedaż Stoczni Gdańsk inwestorowi zagranicznemu. Problemem jest wyjaśnienie pomocy publicznej udzielonej Stoczni Gdynia w wysokości 400 mln zł, którą kwestionuje Komisja Europejska ...
-
AIBO przechodzi do historii
Koncern Sony ogłosił rezygnację z prac nad nowymi wersjami elektronicznego psa AIBO oraz humanoidalnego robota QRIO. Firma zapowiedziała również zakończenie sprzedaży wspomnianych produktów. Model AIBO podbił wiele serc w Japonii, szczególnie u najmłodszych miłośników zaawansowanych technologicznie „zabawek”. Decyzja japońskiego koncernu została ...
-
Tydzień 5/2006 (30.01-05.02.2006)
... . W końcowej fazie są negocjacje pomiędzy Gazpromem, a norweskimi koncernami energetycznymi Statoil (to koncern państwowy) i Norsk Hydro AS. Przedmiotem negocjowanej umowy jest sprzedaż Rosji udziałów w norweskich polach naftowych i gazowych (Snohvit i Ormen Lange). W zamian będą udziałowcami w eksploatacji pól Shtokman. Kontrakt jest co prawda ...
-
Wehikuł czasu: co przyniesie przyszłość
... . Pierwszy BT Timeline zidentyfikował wiele modeli biznesowych handlu online, które dzisiaj są dla nas chlebem powszednim – np. handel detaliczny czy sprzedaż usług turystycznych.
-
Kiedy marketing mobilny jest efektywny?
... nakłady finansowe, jakie zostaną przeznaczone na kampanię reklamową, a przez to narzędzia marketingu wykorzystywane przy jej realizacji, dostarczą nowych klientów, zwiększą sprzedaż, a w konsekwencji zyski firmy? I choć wszyscy zdają sobie sprawę, że odpowiedź na te pytania znana będzie dopiero po zakończeniu działań reklamowych ...
-
Tydzień 16/2006 (17-23.04.2006)
... , że Jukos nie może rozporządzać swoim majątkiem, w tym nie może też sprzedać akcje Możejek. Podstawą decyzji jest to, że sprzedaż zagraża procedurze bankructwa toczącej się również przed rosyjskim sądem i mogą ucierpieć interesy wierzycieli Jukosu (największym jest rosyjski państwowy koncern Rosnieft ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IV 2006
... wskazują, że do nie słabnącego eksportu dołączył trwale popyt wewnętrzny, zarówno konsumpcyjny jak i inwestycyjny. Zarówno produkcja sprzedana przemysłu jak i sprzedaż detaliczna rosną w tempie powyżej wcześniejszych oczekiwań. Przy prawie zerowej inflacji rośnie systematycznie zatrudnienie i znowu zaczęło spadać bezrobocie. Powoduje to, że ...
-
Budownictwo mieszkaniowe będzie rosło
... segmentów rynku budowlanego. Wzrost w budownictwie mieszkaniowym napędzany będzie w głównej mierze przez deweloperów. Coraz więcej firm angażuje się w budowę mieszkań na sprzedaż, o czym świadczy rosnąca liczba pozwoleń budowlanych wydawanych na tego typu projekty. Obecnie deweloperzy oddają do użytku co trzecie budowane w Polsce ...
-
Tydzień 26/2006 (26.06-02.07.2006)
... Steel. Jednak wkrótce ta sytuacja zmieni się, bo posiadający 7,8% udziałów w Arcelorze inwestor Romain Zaleski (poprzez koncern Carlo Tassara International) zaoferował sprzedaż swoich akcji Mittalowi. Formalności stało się też zadość. Akcjonariusze Arcelora odrzucili propozycję fuzji z rosyjskim Siewerstalem (większością 57,9% akcji) i coraz bliżej ...
-
Brytyjczycy wydają w sieci najwięcej
... analityczna Mintel. Konkurencja między dostawcami usług internetowych spowodowała zmniejszenie kosztów korzytania z dostępu szerokopasmowego, co ułatwiło zakupy online. M.in. dzięki temu sprzedaż przez internet wzrosła w Europie o 51 proc. osiągając poziom 40,2 mld euro w ubiegłym roku. Mintel przewiduje, że liczba ta potroi się ...
-
Tanie rozmowy przez Internet
... " - powiedział Ian Fogg, starszy analityk Jupiter Research. "Łączenie ze stacjonarnym numerem telefonu jest sprzedawane jako darmowe - dlatego, że jest to sprzedaż promocyjna. Firmy chcą zyskać nowych klientów lub sprzedać inne usługi np. pocztę głosową czy dzwonki" - powiedział pan Fogg. Tak jak ...
-
Telepraca mało popularna
... . Prace najchętniej powierzane telepracownikom - usługi finansowe - 32,50% - grafika komputerowa - 28,10% - księgowość - 25,40% - usługi prawnicze - 21,60% - sprzedaż, przedstawicielstwo handlowe - 18,70% - projekty techniczne ("inżynierskie") - 17,7% - projektowanie systemów informatycznych - 15,7% - praca edytorska, redaktorska - 13,5% - analizy ...
-
Internauci lubią hipermarkety
... najczęściej kupują w hipermarketach wielobranżowych (91 proc.). Na brak klientów nie mogą także narzekać właściciele wielkopowierzchniowych placówek specjalistycznych, nastawionych na sprzedaż artykułów RTV/AGD lub materiałów budowlanych. W tego typu sklepach zakupy robiło już niemal 2/3 internautów. Jedynie 3 proc. badanych przyznaje, że ...
-
Gry komputerowe dla starszych
... okazać niemałym sukcesem marketingowym. W Japonii, gdzie 20% populacji osiągnęło 65 lat, elektroniczna gra „Brain Age” okazała się prawdziwym hitem. Jej sprzedaż na całym świecie sięgnęła blisko 4 milionów egzemplarzy. Następca „Brain Age” – „Brain Age Academy” wystartowała z blisko 3 milionami sprzedanych egzemplarzy.
-
Jak zrobić skuteczny sklep internetowy
... popisu dla internetowych sprzedawców, którzy odpowiednimi działaniami mają szansę przekształcić potencjalnych klientów w realnych. Do najważniejszych elementów, które miałyby szansę zwiększyć sprzedaż w internecie, badani zaliczyli: różnego rodzaju skróty, ułatwiające otrzymanie danych o produkcie i dokonanie zakupu (na tę potrzebę wskazało 86 proc ...
-
Zakupy w sieci coraz popularniejsze
... (8,7 proc.), muzyka (7,8 proc.) i kosmetyki (7,8 proc.). Jak podaje raport Money.pl, stale rośnie zainteresowanie wszystkimi kategoriami produktów - co łatwo zauważyć porównując sprzedaż poszczególnych produktów w 2005 i 2006 roku. W stosunku rocznym o ponad 100 proc. wzrosła liczba internautów, którzy kupują w sieci: kosmetyki, części samochodowe ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?