-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... w sklepach, a nawet pozyskiwania zupełnie nowych klientów. Euromonitor International przewiduje, że kategoria zakupów online wzrośnie w tym roku o 25%, podczas gdy sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadnie o 5%. Marki zwiększyły swoje wydatki na media cyfrowe w celu promowania i napędzania ruchu na własnych stronach e-commerce oraz partnerów ...
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
... i fazy domowej izolacji sprawiają, że dla producentów, e-commerce staje się jedynym pewnym kanałem dystrybucji. W sklepach, które już wcześniej prowadziły sprzedaż online, jej udział znacznie wzrósł, a wielu tradycyjnych sprzedawców, korzystając z dostępności wygodnych narzędzi e-commerce, szybko uruchomiło sklepy internetowe. Na platformie ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... , tworzą nowe powierzchnie premium, które pozwalają skutecznie prezentować marki kosmetyczne czy produkty z kategorii dóbr luksusowych. Od początku pandemii, gdy sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych spadła, marki znacznie zwiększyły inwestycje w e-commerce. Kanały digital stają się zatem coraz bardziej wartościowe zarówno dla komunikacji ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
... daje „omnichannel” na kontynuowanie działalności w dobie surowych ograniczeń pandemicznych, skłoniły wiele sieci handlowych do zwiększenia inwestycji w technologie umożliwiające sprzedaż online. W kolejnych latach spodziewamy się wzmocnienia tego trendu, zwłaszcza w kontekście spodziewanego wejścia na polski rynek globalnych platform zakupowych ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
... zawsze jest spełnienie jego oczekiwań w zakresie komfortowego, szybkiego i bezpiecznego doświadczenia zakupowego, o czym powinien pamiętać każdy przedsiębiorca otwierający się na sprzedaż internetową.” - mówi Jacek Kinecki, CCO Przelewy24. Ma być wygodnie i przyjaźnie, czyli customer-friendly Co zatem przekonałoby konsumentów i ich portfele do ...
-
Coface: wzrost liczby niewypłacalności w I kw. 2021 o 122 proc. r/r
... sezon narciarski stanowiły coraz większe obciążenie dla podmiotów aktywnych w handlu, mimo wciąż dużego zakresu pomocy publicznej. Począwszy od października 2020, sprzedaż detaliczna wykazywała ujemną dynamikę wzrostu – w styczniu br. recesja wyniosła tu 6 proc. rdr, w lutym 2,7 proc. rdr. Wobec wysokiej konkurencji i dużego rozdrobnienia ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... piwa, jak i napojów spirytusowych nie zmieniła się znacznie między 2016 a 2019 rokiem, ale wartość sprzedaży piwa rosła o 3% rocznie, podczas gdy sprzedaż napojów spirytusowych wzrosła o 7%. Premiumizacja oznacza przekonywanie konsumentów do wyboru produktów o wyższej wartości, które zapewniają lepsze doświadczenia, przez budowanie wizerunku marki ...
-
Millenialsi i pokolenie Z generują dla firm dodatkowe zyski. Jak o nich dbać?
... , Meksyku, USA, ZEA, Chinach, Indiach i Japonii. Badanie koncentrowało się na następujących sektorach: usługi finansowe; opieka zdrowotna; technologie; usługi profesjonalne; produkcja i sprzedaż detaliczna.
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... za przywrócenie dostępu do jej zasobów komputerowych. Podstawowym obszarem działalności cyberprzestępców pozostaje jednak kradzież danych o kartach płatniczych i ich sprzedaż oszustom. Informacje zbierane są przy pomocy specjalistycznego złośliwego oprogramowania instalowanego w fizycznych punktach sprzedaży (PoS) lub poprzez nakładki skanujące ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... części i akcesoriów (PKD 29.3). Tego typu firmy w analizowanym okresie osiągnęły produkcję sprzedaną na poziomie 25,79 mld złotych (+14,8 proc.). Sprzedaż dwóch pozostałych grup wyniosła odpowiednio: producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - 15,62 mld złotych (+7,2 proc.), producenci przyczep i naczep (PKD 29 ...
-
Ameryka Łacińska szansą polskiego eksportu. Na co uważać?
... , branża chemiczna oraz IT. W obecnych realiach ekspansja na rynki zagraniczne jest ogromną szansą dla polskich przedsiębiorców na to, aby zrealizować sprzedaż, której nie udało się osiągnąć na rodzimym rynku. Portal Santander Trade i klienci banków zrzeszonych w Trade Club Alliance pozwalają na znaczne ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... kanałach sprzedaży on-line notowali podwojone obroty. Branża elektroniki chwaliła się nawet pięciokrotnym wzrostem transakcji w sieci. Część marek zdecydowała się prowadzić sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe (tzw. marketplace). W trakcie pierwszej fali największe wzrosty odnotowały kategorie: odzież i obuwie, a także RTV, AGD, książki oraz ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
... dostaw w najbliższym czasie? Polski rynek e-commerce podczas pandemii rozwija się w bardzo dynamicznym tempie, wartość obrotów e-commerce B2B w Polsce, obejmującego zarówno sprzedaż przez e-sklep lub platformę (czyli tzw. webową), jak i bezpośrednią wymianę danych w formie elektronicznej (EDI), na koniec zeszłego roku jest oceniana ...
-
Dlaczego chleb w Polsce drożeje?
... powinny o tym pamiętać – w przeszłości było wiele sytuacji rynkowych, gdy ceny spadały gwałtownie. Nasza rada dla dostawców to rozkładanie ryzyka i stopniowa sprzedaż pszenicy w mniejszych partiach, np. część w żniwa, a później co kilka tygodni – dodaje Krzysztof Gwiazda. Polska – wielki eksporter Ceny zbóż na rynku ...
-
5 powszechnych oszustw na Instagramie
... jest wyłudzenie danych osobowych i danych uwierzytelniających, a następnie wykorzystanie ich w nielegalnych działaniach. Na przykład w oszustwach związanych z przejętą tożsamością lub sprzedaż nielegalnie przejętych danych na czarnym rynku. Popularna taktyka phishingowa polega na wywołaniu u ofiary poczucia konieczności podjęcia pilnego działania ...
-
Colliers: deweloperzy ciągle wierzą w parki i centra handlowe
... butikowe kino i muzeum upamiętniające historię warszawskiego przemysłu. Spektakularne transakcje III kwartał upłynął pod znakiem istotnych transakcji. Griffin RE sfinalizował sprzedaż 6 parków handlowych, wynajętych sieci hipermarketów Auchan. Obiekty o całkowitej powierzchni 107 600 mkw. zlokalizowane w Szczecinie, Rybniku, Słupsku, Gdańsku, Nowym ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
... własne plany lub pomysły na prowadzenie biznesu. Nierzadko zdarza się więc, że wyjściem z sytuacji jest podział linii biznesowych, czy wręcz sprzedaż firmy, aby uzyskać fundusze na rozwój alternatywnych pomysłów biznesowych – mówi Magdalena Kasiarz, Associate Partner w kancelarii EY Law. Obecnie niecała 1/5 ...
-
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
... . „fusion shoppers”? Na jakim poziomie ukształtowały się stopy kapitalizacji dla najlepszych centrów handlowych? Rynki europejskie notują odbicie, szczególnie jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną. Chociaż wciąż mierzymy się z konsekwencjami COVID-19, to polski rynek handlowy na tle Europy wygląda dobrze. Według Oxford Economics, PKB ...
-
Branża motoryzacyjna mierzy się z brakiem półprzewodników
... zamówienia, aby zaspokoić rosnący popyt spowodowany koniecznością dostosowania się do nowej cyfrowej rzeczywistości. Gdy w drugiej połowie 2020 roku produkcja i sprzedaż samochodów zaczęła rosnąć, zapasy półprzewodników samochodowych szybko zaczęły się kończyć. Zanim producenci samochodów byli gotowi odtworzyć swoje anulowane dostawy, większość ...
-
Jak różnorodność i włączanie wpływa na wellbeing pracowników?
... pomysły i wdrażane lepsze rozwiązania. Zróżnicowanym zespołom łatwiej też tworzyć produkty i usługi adekwatne do potrzeb zróżnicowanych klientów, co przekłada się na sprzedaż i wyniki finansowe. Firma Catalys, na którą w swoim raporcie powołuje się Well.hr, opracowała listę 16 wskaźników finansowych powiązanych z Diversity&Inclusion. Znalazły ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... to właśnie jakość jest dla nich najważniejsza podczas codziennych zakupów. Co więcej, odpowiedzi ankietowanych dowodzą skuteczności znaku jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Ponad 87,8 proc. respondentów uważa, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług, a także – co ...
-
Prywatne akademiki z potencjałem na rozwój
... tym rynku. Pod koniec 2022 r. możemy być świadkami kolejnej fali transakcji portfelowych, ponieważ pierwsze pokolenie deweloperów i operatorów będzie gotowe na sprzedaż aktywów i wyjście z inwestycji. W 2021 r. całkowita wartość transakcji na rynku inwestycyjnym w sektorze prywatnych akademików w Europie może wynieść 8,4 mld euro, a w 2022 ...
-
Hotele w Polsce: obiekty miejskie radzą sobie gorzej niż turystyczne
... w większości wstrzymują się od akwizycji aktywów z tego segmentu. Zapowiadane na 2021 rok hurtowe bankructwa nie miały miejsca. Hotele wystawione na sprzedaż nie są zbyt atrakcyjne dla inwestorów ze względu na lokalizację lub inne czynniki. Do transakcji dochodziło głównie na rynkach regionalnych ...
-
Praca zdalna, hybrydowa czy stacjonarna? Oto plany pracodawców
... , które w najmniejszym stopniu mogą zaproponować swoim pracownikom częściowo lub w pełni zdalne modele pracy, są przede wszystkim produkcja przemysłowa, budownictwo oraz sprzedaż i branża HoReCa – obszary te, ze względy na charakter wykonywanych zadań, wymagają zazwyczaj obecności kadry w miejscu pracy – podkreśla ekspertka. Najbardziej otwarte ...
-
Opóźnione płatności to w Polsce norma
... pokazuje też inną ciekawą rzecz, o ile niemal 70 proc. firm sektora MŚP informuje, że zdarzały im się w 2021 r. sytuacje, że sprzedaż z odroczonym terminem płatności kończyła się dwumiesięcznymi opóźnieniami zapłaty, to o sobie w tym kontekście mówią bardzo pozytywnie. Jedynie 17 proc. przyznaje, że ...
-
Rośnie spożycie i produkcja wina w Polsce
... rynku detalicznego zwiększył się z 17% w sezonie 2017/18 do 24% w sezonie 2020/21. Paradoksalnie, restrykcje związane z pandemią COVID-19 miały pozytywny wpływ na sprzedaż wina. Z uwagi na brak możliwości picia win w restauracjach, więcej trunku kupowano do konsumpcji w domach – komentuje Paweł Wyrzykowski, Starszy Analityk Sektora ...
-
Automotive po pandemii: w Chinach dobrze, gorzej w Europie
... pandemii. Relatywnie dobrze radziły sobie najbardziej popularne marki premium szczególnie BMW i Audi. Najgorzej w zeszłym oku poradziły sobie Opel i Ford, których sprzedaż była o ponad 40 niższa niż w 2019 roku. Podaż nie nadąża za popytem Opinie dealerów o dużym zainteresowaniu zakupem aut oraz informacje ...
-
Sankcje na Rosję i ich wpływ na światowe gospodarki
... Riwiera Włoska i Francuska. Egipt, kluczowy cel podróży rosyjskich turystów, również może ucierpieć. Osobno, sankcje nałożone na konkretnych oligarchów mogą wymusić sprzedaż luksusowych nieruchomości i jachtów. Może to nastąpić w wyniku konfiskaty majątku. Może też wynikać z faktu, że osoby, których dotyczą sankcje, nie mogą ...
-
Elektromobilność: inwestycje generują popyt na specjalistów
... samochodów (BEV – Battery Electric Vehicles) oraz funkcjonowało 3000 ogólnodostępnych punktów szybkiego (DC – 1017) i wolnego ładowania (AC – 2364 punkty). Jednocześnie sprzedaż samochodów elektrycznych na przestrzeni ubiegłego roku wzrosła aż o 120%. Jeżeli przewidywania ekspertów sprawdzą się, w 2023 roku na samochód elektryczny będzie ...
-
Ulice handlowe rozkwitają w osiedlach mieszkaniowych
... zaledwie 4% wszystkich usług oraz branża rozrywkowo-rekreacyjna, w tym kluby fitness i siłownie. Lokata kapitału Większość lokali dostarczanych na rynek wystawiana jest na sprzedaż. Kupują je zarówno osoby fizyczne, jak i inwestorzy instytucjonalni, którzy wynajmują je najemcom sieciowym i niesieciowym. Można spodziewać się, że pakiety „dobrze ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... te liczby wynosiły odpowiednio 27% i 18%. Najpopularniejszym serwisem społecznościowym w social commerce pozostaje Facebook – 79% respondentów deklarujących zarówno kupno, jak i sprzedaż w social media używa właśnie tej platformy. Chętnie kupujemy i sprzedajemy również przez Instagram, YouTube, TikTok oraz platformy takie jak Vinted, Allegro, ...
-
Jak zadbać o User Experience (UX) w m-commerce? Najnowsze rekomendacje
... reklamowe w mediach? Które kanały komunikacji zanotowały najwyższe wzrosty? Wyniki 2-giej edycji badania Google Polska i e-point pokazują, że dla polskich przedsiębiorców sprzedaż przez kanał mobilny jest bardzo istotna i chętnie go usprawniają, ale nadal pojawia się wiele obszarów, w których można osiągnąć lepsze rezultaty ...
-
Rynek pracy: czy należy się obawiać bezrobocia?
... konkretnych sieciówek. Porównując wydatki na artykuły spożywcze i chemiczne, to produkty marek własnych stanowią 21 proc. wszystkich. Co więcej, zaobserwowano, że sprzedaż marek sieciowych rośnie szybciej niż produktów markowych i cały rynek FMCG. Wiele wskaźników makroekonomicznych potwierdzają na kryzys gospodarczy, który dodatkowo jest ...
-
Gry komputerowe: gdzie podąża rynek i co go napędza?
... pomimo istotnie niższych nakładów, ale m.in. dzięki wciągającej fabule i możliwości natychmiastowej sprzedaży nowopowstałego tytułu globalnie, są w stanie zapewnić imponującą sprzedaż i bardzo wysoki zwrot z zainwestowanego kapitału w krótkim czasie – mówi Michał Płotnicki. O badaniu: EY wraz firmą badawczą Oxford Economics przeprowadził badanie ...
-
Polski rynek biurowy 2022. Prognozy na 2023 rok
... Polska utrzymuje pozycję najbardziej atrakcyjnego rynku regionu Europy Środkowo-Wschodniej dzięki wysokiej płynności, a także szerokiemu zakresowi produktów inwestycyjnych wysokiej jakości. Sprzedaż kompleksu biurowo-hotelowego wybudowanego przez Ghelamco - The Warsaw HUB do firmy Google za 586 mln EUR była największą pojedynczą transakcją biurową ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?