-
E-commerce a oferta świąteczna
Shoper, producent platformy e-commerce, przeprowadził badania wśród przedstawicieli sklepów internetowych na temat ich planów i opinii dotyczących handlu w okresie zbliżających się Świąt. Wyniki ankiet wskazują, że ponad 50% respondentów spodziewa się lepszych lub zdecydowanie lepszych wyników sprzedaży niż w poprzednim sezonie. Wśród nich, 20% ...
-
EFL: produkcja i transport w najlepszej kondycji od ponad 2 lat
Ostatni odczyt "Barometru EFL" pokazał, że rodzima produkcja i transport znajdują się w najlepszej sytuacji od 30 miesięcy. Odczyty dla tych branż sięgają odpowiednio 69 pkt. (+7,2 pkt. k/k) i 65,6 pkt. (+10,4 pkt. k/k). Za tak wysokimi wskazaniami stoją przede wszystkim optymistyczne przewidywania co do inwestycji i sprzedaży. Niemal połowa ...
-
Symulator sprzedaży w Oriflame
Agencja Engine uruchomiła w kwietniu interaktywny Symulator Sprzedaży - specjalną aplikację dedykowaną konsultantom Oriflame, wspomagającą zarządzanie wielopoziomowymi strukturami sprzedaży. Symulator pozwala dokonywać symulacji wielkości sprzedaży, obliczać wysokość przychodów i premii w miarę rozwoju własnej struktury sprzedaży i obrotów ...
-
Marki własne produktów sprzedają się lepiej
... ubiegłym roku sprzedaż produktów spożywczych pod markami własnymi wzrosła wartościowo o 19,4 proc., a chemii gospodarczej o 28 proc., podaje Nielsen. Wzrost sprzedaży żywności pod markami ...
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2010
Jak wynika z raportu sporządzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, w 2010 roku wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego mierzona wielkością przychodów ze sprzedaży wyniosła ponad 42,8 mld zł i była wyższa o 1,9% w stosunku do roku poprzedniego. Wielkość trzech głównych segmentów rynku mierzona wartością sprzedaży detalicznej wyniosła ...
-
Małe i średnie firmy: wzrost sprzedaży i brak pracowników
Aż 40 proc. małych i średnich firm przebadanych na potrzeby najnowszego barometru EFL zakłada, że w II kwartale br. odnotuje wzrost sprzedaży swoich produktów i usług. To jeden z najlepszych wyników, jakie udało się uzyskać od początku historii badania. Firmy są przekonane, że ich kondycję stymulować będzie przede wszystkim wzrost sprzedaży (55 ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce VIII 2011
Mieszkania czekają na klientów, a klienci czekają na niższe ceny - tak, zdaniem Marcina Drogomireckiego z serwisu Oferty.net, można najkrócej scharakteryzować obecną sytuację na rynku wtórnym sprzedaży mieszkań. Choć wybór ofert jest ogromny, a liczba osób je przeglądających z każdym tygodniem rośnie, to do transakcji dochodzi dość sporadycznie. ...
-
Najczęściej cytowane media X 2012
Największym wydarzeniem w mediach w październiku była publikacja Rzeczpospolitej na temat trotylu na pokładzie wraku prezydenckiego samolotu. Bez względu na to, czy śledztwo potwierdzi obecność trotylu czy nie, całkowicie abstrahując od tego, w jaki sposób odbije się ta publikacja na sprzedaży, poczytności czy opinii gazety, bez względu na ...
-
Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów
... radzą sobie na rynku przepełnionym po brzegi tanią ofertą sieciówek. Okazuje się jednak, że na pochwałę zasługuje nie tylko ich sprzedaż i jakość oferowanych produktów, ale także sposób, w jaki funkcjonują one w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz z Mustache.pl ...
-
Nad branżą motoryzacyjną zbierają się ciemne chmury?
Ostatnie lata były sprzyjające dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Główny kierunek eksportowy, czyli Europa Zachodnia, odnotowała ośmioletni okres wzrostu sprzedaży nowych pojazdów osobowych. Jednak najlepsze czasy dla branży już minęły, a niższy popyt, spowolnienie gospodarcze, wzrost protekcjonizmu, czy konieczność dostosowania się do bardziej ...
-
Polski eksport po 15 latach w UE. Jak wypadamy na tle Węgier i Czech?
Dołączenie do szeregów Unii Europejskiej wiele zmieniło w polskiej rzeczywistości gospodarczej. Eksport nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Do UE, zarówno przed, jak i po akcesji, wędruje około 80% naszej sprzedaży zagranicznej. Z danych przedstawionych przez instytucję płatniczą AKCENTA wynika, że na przestrzeni lat 2003-2018 polski ...
-
ComArch w Mieszku
ComArch wdrożył i utrzymuje w modelu pełnego outsourcingu system mobilnego wsparcia sprzedaży u jednego z największych w Polsce producentów wyrobów cukierniczych. System AURUM AgentCare działa w modelu ASP, optymalizuje prace przedstawicieli handlowych i wspomaga zarządzanie polityką sprzedaży przedsiębiorstwa. W ramach podpisanej umowy ComArch ...
Tematy: comarch aurum agentcare, comarch -
Tydzień 43/2004 (18-24.10.2004)
... z szeroko rozumianego dorobku cywilizacyjnego, a także egzekwowanie reguł współżycia w ramach spoleczeństwa. Powyższe uwagi mają charakter generalny, dotyczą wszystkich ... We wrześniu wyniki były nieco słabsze, lecz w dalszym ciągu wysokie. Sprzedaż przemysłowa wzrosła o 9,3% r/r (w sierpniu 13,7%), a tempo wzrostu gospodarczego jest szacowane ...
-
Tydzień 35/2006 (28.08-03.09.2006)
... zakładają spełnienie kryteriów z Maastricht w 2009 roku. Rekordowa sprzedaż w tym roku samochodów Forda w Rosji. W 2005 roku sprzedaż wyniosła 60 tys. aut, a w tym roku będzie ... wniosku o budowę rurociągu, które będą następnie rozpatrywane na następnym spotkaniu 7 listopada w Kopenhadze. W naszej prasie pokazują się mało wiarygodne sensacyjne ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce II 2011
Początek 2011 roku zaowocował niewielkimi zmianami cen na wtórnym rynku sprzedaży mieszkań. Jak wynika ze styczniowej analizy serwisu Oferty.net w 9 miastach ceny ofertowe nieznacznie spadły a w 9 wzrosły. Największy - wynoszący 2,1% spadek średniej nastąpił w Gdańsku. O 1,2% niższe były w styczniu ceny w Gdyni a o 1,1 we Wrocławiu. W tym samym ...
-
Rynek energii w Polsce 2010
Zdaniem wielu ekspertów 2010 rok zmienił oblicze polskiej energetyki. Szczególnie istotne zmiany nastąpiły po wprowadzeniu w życie przepisów nowelizujących ustawę Prawo Energetyczne, które zobowiązują wszystkie spółki wytwórcze do sprzedaży poprzez regulowany rynek giełdowy 15% wytwarzanej energii. Przepis ten okazał się wielkim sukcesem, ponieważ ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce VII 2011
Okres wakacyjny to, jak co roku, sezon ogórkowy na rynku nieruchomości. Spośród osób planujących zakup mieszkania tylko nieliczni poświęcają letni urlop na poszukiwanie i oglądanie ofert. Większość przeznacza wolny od pracy czas na wypoczynek. Tymczasem na rynku pierwotnym i wtórnym wciąż przybywa mieszkań do sprzedaży, a wśród nowych oraz ...
-
Smartfony wspomogą rynek detaliczny
Łączna sprzedaż 250 największych sieci handlowych na świecie osiągnęła poziom 3,94 biliona dolarów, co oznacza wzrost o 5% w stosunku do ubiegłego roku finansowego. Przedstawiciele ...
-
Inwestowanie w sztukę coraz popularniejsze
... 2014”, wartość globalnego rynku sztuki wyniosła w ubiegłym roku 63 mld dolarów, a sprzedaż dzieł sztuki pomiędzy 2009 a 2013 rokiem wzrosła o 60 proc. Jednym z najszybciej rozwijających się modeli biznesowych w tym obszarze jest sprzedaż dzieł sztuki w Internecie. Raport Deloitte powstał na podstawie wywiadów przeprowadzonych z 90 ...
-
Centra handlowe: nowa fala otwarć w Polsce
... transakcji na rynku nieruchomości handlowych w III kwartale należą: sprzedaż Galerii Słonecznej w Radomiu przez White Star Real Estate i Legend Eastern Europe (Poland) Limited Partnership na rzecz REICO Česká Spořitelna za ok. 164 mln euro; sprzedaż Galerii Solnej w Inowrocławiu przez Libra Project i Grupę Acteeum ...
-
Nowe wersje SYMFONII
Firma MATRIX.PL SA wprowadziła do sprzedaży nowe wersje programów: SYMFONIA® Finanse i Księgowość wspomagającego prowadzenie księgowości w małych i średnich firmach oraz SYMFONIA® Kadry i Płace wspomagającego zarządzanie płacami oraz danymi kadrowymi pracownika i firmy. W związku z nowelizacją ustawy o podatku od towarów i usług, w wersji 5.10 ...
-
Handel detaliczny w 2004r.
Według badań przeprowadzonych pod koniec 2004 roku przez instytut badawczy GfK Polonia ogólna liczba punktów sprzedaży artykułów FMCG spadła w porównaniu do roku 2003. Obecnie w Polsce działa około 139 000 sklepów, które sprzedają artykuły spożywcze i chemiczno-kosmetyczne. Sklepów spożywczych jest 117 800, a sklepów chemiczno-kosmetycznych około ...
-
Mocny eksport ciągnie gospodarkę
Eksporterzy narzekają, że szkodzi im silny złoty i domagają się od rządu i banku centralnego jego osłabienia. Z badań GUS, przeprowadzonych na zlecenie "Gazety Wyborczej", wynika jednak, że eksporterzy radzą sobie lepiej niż reszta firm. Z 3,7-proc. wzrostu PKB w III kw. aż 2,1 proc. wypracowane zostało dzięki sprzedaży towarów i usług za granicę. ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
Według raportu PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce, 2007" wartość handlu spożywczego w naszym kraju wyniesie w bieżącym roku przekroczy 220 mld zł, co oznacza wzrost o 14,6% wobec ubiegłego roku. Nie tylko jednak szybki wzrost wartości sprzedaży, ale także ewolucja jego struktury świadczy o rozwoju rynku. W Polsce, inaczej niż w ...
-
Hotele w Polsce w 2009 r.
Sektor usług hotelowych w większości krajów dotkliwie odczuł spowolnienie, które miało miejsce w 2009 roku w globalnej gospodarce. RevPAR (Revenue per Available Room - przychód za jeden dostępny pokój) spadł w niektórych destynacjach nawet o 35%. Krajem, który odczuł największy spadek, jeśli chodzi o obłożenie oraz przychody ze sprzedaży, były ...
-
Aparat Panasonic HM-TA1
Panasonic wprowadza do sprzedaży w Polsce HM-TA1 - multimedialny aparat HD wyposażony w funkcje społecznościowe. Niewielkie urządzenie pozwala na robienie zdjęć oraz nagrywanie filmów w Full HD oraz dzielenie się nimi z przyjaciółmi za pomocą serwisów społecznościowych. Aparat może również służyć jako internetowa kamera współpracująca z aplikacją ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w III kw. 2010 r.
... zaczął się dość pomyślnie dla polskiej gospodarki, przy wzroście PKB w drugim kwartale na poziomie 3,5% w skali roku. Według najnowszych danych GUS-u sprzedaż detaliczna w sierpniu znacząco wzrosła (6,6% rok do roku). Jak czytamy w raporcie, na rynku najmu obserwuje się wzrost aktywności. Podobnie jak w pierwszym ...
-
Budownictwo w Polsce I poł. 2011 r.
W 2011 roku polskie przedsiębiorstwa budowlane spodziewają się wzrostu rynku o 3,4%, a wzrostu sprzedaży o 3,5%. Co druga polska firma budowlana prognozuje, że jej wyniki w 2011 roku będą lepsze od konkurencji, a co trzecia stwierdza, że ma obecnie więcej podpisanych umów niż 12 miesięcy wcześniej. Najbardziej optymistyczne są małe i średnie ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan VII 2011
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w lipcu obniżył się. Świadczy to o ostudzeniu początkowego optymizmu dot. dynamiki wzrostu PKB w tym roku. Poziom indeksu rocznego nie spadł dotąd poniżej połowy skali, co sugeruje że tempo wzrostu ok. 4 proc. uda się w skali roku utrzymać, ale kolejne kwartały mogą być gorsze od tych z pierwszego półrocza. Już w ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2011
... w roku ubiegłym. Wśród najbardziej pożądanych prezentów pozostają kosmetyki i perfumy, jednak coraz częściej chcielibyśmy otrzymać gotówkę. Dużą popularnością będzie się cieszyć sprzedaż za pośrednictwem kanałów internetowych - przede wszystkim w takich działach jak media i elektronika. Takie m.in. wnioski płyną z badania "Zakupy świąteczne 2011 ...
-
Dotacje unijne "Paszport do eksportu"
... wdrożenie. Oto zachęta - symboliczny "Paszport do eksportu" - dla wszystkich mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy w najbliższym czasie planują rozpocząć lub rozwinąć sprzedaż swoich towarów i usług na nowe rynki zagraniczne. Aby z niej skorzystać wystarczy spróbować swoich sił w konkursach cyklicznie ogłaszanych przez Polską Agencję ...
-
Zróżnicowana płynność finansowa firm
W Polsce dobre wyniki sprzedaży nie zawsze przekładają się na dobrą kondycję firm. Dla odmiany kłopoty producentów samochodów nie odbijają się jak na razie na producentach części. Na poziomie globalnym przemysł żywieniowy, farmaceutyczny, motoryzacyjny i chemiczny mają się dobrze pomimo spowolnienia gospodarczego - podaje analiza Euler Hermes. ...
-
Przemysł spirytusowy - eksport receptą na kryzys
Brak krajowych perspektyw wzrostu sprzedaży wódki, niska rentowność branży, silna pozycja sieci handlowych i dyskontów sprawiają, że jedyną nadzieją na poprawę kondycji producentów napojów spirytusowych jest rozwój handlu zagranicznego. Niestety, ze względu na trudności finansowe, blisko połowa producentów wstrzymała inwestycje budujące potencjał ...
-
Plany polskich pracodawców II 2013
Według wyników najnowszego badania Plany Pracodawców Instytutu Badawczego Randstad i TNS w ciągu ostatnich miesięcy więcej firm zmniejszyło niż zwiększyło poziom zatrudnienia. Zwolnienia dotykały głównie pojedynczych pracowników lub małych ich grup i najczęściej miały miejsce w działach produkcji, sprzedaży oraz administracji i obsługi klienta. W ...
-
Dobra konsumenckie: największe firmy 2013
Dzięki rosnącej lawinowo popularności urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony, ich producenci deklasują konkurencję w rankingu globalnych graczy na rynku dóbr konsumpcyjnych "Global Powers of Consumer Products 2013". Jak wskazują eksperci firmy doradczej Deloitte, którzy przygotowali ranking, rosnąca liczba urządzeń mobilnych wpływa ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?