-
Wydatki na reklamę online wzrosną
... połowie 2009 roku – najlepszy wynik ze wszystkich mediów. 50% ankietowanych nie zmieni wydatków na online a tylko 7% zmniejszy – mimo, że ogółem 39% zamierza zmniejszyć globalnie wydatki na reklamę, w przypadku tradycyjnych mediów jak prasa, radio czy telewizja blisko ponad 70% firm deklaruje, że ...
-
Branża budowlana: poprawa nastrojów
... sytuacji rynkowej, a jedynie 14% ankietowanych oczekuje, że ulegnie ona dalszemu pogorszeniu. Pewnej poprawie uległa także ocena portfeli zamówień firm budowlanych – 39% respondentów dobrze oceniło obecną ilość zleceń (wobec 31% pół roku wcześniej), a przeciwnego zdania było 30% badanych podmiotów. W przewidywaniach dotyczących przyszłego ...
-
Wyniki TFI i funduszy inwestycyjnych I-VI 2009
... o 35,0%). W funduszach inwestycyjnych otwartych składniki lokat notowane na aktywnym rynku wzrosły z 38 779,2 mln zł w dniu 31 grudnia 2008 r. do 39 329,5 mln zł w dniu 30 czerwca 2009 r. (o 1,4%), w funduszach inwestycyjnych zamkniętych z 1 424,5 mln zł do 1 503,7 mln zł (o 5,6%), lecz równocześnie nastąpił ...
-
Branża PR: nastroje w III kw. 2009
... z czerwca na drugim miejscu wskazywane było rosnące zapotrzebowanie na usługi branży PR (76%), natomiast w październiku – zwiększanie budżetów na działania PR (39%). W październiku respondenci znacznie rzadziej niż w czerwcu zwracali uwagę na dobroczynny wpływ takich elementów jak: konsolidacja rynku (40% w czerwcu i 9% w październiku), konkurencja ...
-
Wskaźnik optymizmu XI 2009
... do zakupów – o 2 pkt. Nastrojom tym towarzyszy jednocześnie mniej obaw co do wzrostu bezrobocia niż w poprzednich miesiącach (obecnie wzrost bezrobocia przewiduje 39% Polaków). Patrząc na składowe tych ocen można stwierdzić, że poprawa nastrojów wynika z tego, że część konsumentów prognozujących wcześniej pogarszanie się ...
-
KRD: długi Polaków III kw. 2009
... 18,4 mld zł, podczas gdy 3 miesiące wcześniej kwota ta wynosiła 15,5 mld zł. Przeterminowane zadłużenie na kartach kredytowych wzrosło aż o 39,8% (do 1,5 mld zł), a zaległości z pożyczek gotówkowych, samochodowych i na zakupy ratalne – o 23,5% (do 10 mld zł). To najwyższy wzrost w ciągu ostatniego ...
-
Stres w pracy coraz większy
... i pracownika oferując mu komfort psychiczny związany z poczuciem stabilności zatrudnienia” – dodaje. Poza wymienionymi powyżej czynnikami przeprowadzone przez Regus badanie potwierdziło, że 39% pracowników na całym świecie odczuwa stres w związku ze zwiększonym naciskiem na opłacalność: w każdym z badanych krajów, za wyjątkiem Wielkiej Brytanii ...
-
Boże Narodzenie: rodzinne święta z telewizją?
... czas pobytu w domu, a ponad połowa deklaruje oglądanie programów, którymi nie jest zainteresowana (blisko im do postawy: oglądam, jak leci). Tylko 39 proc. włącza go na konkretny wybrany program, a 54 proc. planuje tę czynność z wyprzedzeniem (robimy to nawet kilka razy w tygodniu). Nasze ...
-
Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe
... często – o ile nie częściej – co ich dzieci. 33 proc. osób mających wpływ na decyzje technologiczne to osoby z pokolenia baby boomers, a 39 proc. – to osoby z pokolenia X. McCaffery dodał: „Minęły już czasy, kiedy jeden ekran przedstawiał treści dla całej rodziny. Obecnie mama ogląda ...
-
Działy personalne: wyzwania i priorytety 2010
... HR Najwyższe trzy priorytety w planach HR na lata 2010 – 2012 pozostają aktualne: rozwój liderów (wskazany przez 46% respondentów), zaangażowanie pracowników (39% badanych) oraz retencja najlepszych pracowników (32%). Czwarty priorytetem pozostaje, zmiana roli HR w organizacji, ze wspierającej na bardziej strategiczną. Jest to ...
-
Sektor MSP i strategie wyjścia z kryzysu
... na trzy odrębne kategorie w zależności od zagadnień, jakie dominowały w ich wypowiedziach. Byli to Stratedzy, Zwolennicy Konkurencji oraz Obrońcy. Stratedzy (39%) Stratedzy uważają, że ożywienie gospodarcze już nadchodzi, doradzają małym przedsiębiorstwom poszukiwanie szans w miarę poprawy sytuacji rynkowej, a także zachęcają do odkrywania ...
-
Kryzys zaufania na rynku pracy
... biznes na Mazowszu i zatrudniające pracowników o to, czy ufają swoim pracownikom. Z jednej strony, 88% mazowieckich pracodawców deklarowało zaufanie do pracowników, w tym 39% zdecydowanie. 91% przedsiębiorców deklarowało, że uważa pracowników za partnerów, czyli że traktuje ich podmiotowo i uważa informowanie ich o zmianach planowanych w firmie ...
-
Assistance komunikacyjny najpopularniejszy
... oczekiwania klientów względem firm oferujących takie usługi. Prawie 58% badanych oczekiwałoby rozmowy z przedstawicielem danej firmy na temat oferowanych rozwiązań assistance, 39% respondentów chciałoby otrzymać email, 34%- ulotkę, a 29% badanych oczekiwałoby telefonu od przedstawiciela firmy - Tegoroczne wyniki naszego badania dotyczące assistance ...
-
Koniunktura gospodarcza wg finansistów I kw. 2010
... proc. respondentów uważa, że perspektywy dla światowej gospodarki poprawiają się w porównaniu do 21 proc. badanych, którzy tak uważali w ubiegłym kwartale; 39 proc. twierdzi, że jesteśmy na samym dnie cyklu koniunkturalnego i pozostaniemy w tej fazie jeszcze przez jakiś czas; Respondenci, którzy uważają, że ...
-
Baza noclegowa w Polsce 2009
... wynajęto w hotelach (w tym 4,4 mln turystom zagranicznym). Wykorzystanie pokoi w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych w 2009 r. wyniosło 39,2%. Największy stopień wykorzystania pokoi w obiektach hotelowych obserwowano w województwie mazowieckim (48,6%) łódzkim (42,7%) i zachodniopomorskim (41,8%), a najmniejszy w lubuskim ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... , pod wpływem impulsu. Tym impulsem może okazać się nawet informacja wyrażona podkreśleniem, że ta konkretna bluzka w różnych kolorach kosztuje jedyne 39,00 zł. I choćby to wcale nie była okazja, klient reaguje na taką informację, jak na ofertę specjalną. Właściwa komunikacja launchująca ...
-
Centra handlowe: bogata oferta najważniejsza
... handlowego okazała się szczególnie ważna dla 18-24-latków z miast powyżej 200 tys. mieszkańców. Za najatrakcyjniejszą lokalizację centrum handlowego większość respondentów (39 proc.) uznała centrum miasta. Centralne położenie preferują przede wszystkim mieszkańcy dużych aglomeracji. 30,2 proc. badanych (w większości mieszkańców wsi) wskazało ...
-
KPP: polityka prorodzinna palącym problemem
... . Jak wynika z prognoz, za 25 lat liczba urodzeń spadnie poniżej 160 tysięcy rocznie. W 2008 roku wskaźnik dzietności wynosił bowiem jedynie 1,39 (1,28 w mieście i 1,47 na wsi). – By móc mówić o zastępowalności pokoleń powinien on wynosić średnio ponad 2,1 – dodaje Janczewska. Czyli dziesięć kobiet ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan VI 2010
... bezrobocia, oraz stopień konkurencyjności gospodarki) Indeks makroekonomiczny nie uległ zmianie w perspektywie kwartalnej, lecz obniżył się o jeden punkt w horyzoncie rocznym, do 39 pkt. Niestety oba indeksy znajdują się poniżej połowy skali. Na bieżąco mamy wyraźną poprawę, jak malejąca inflacja, rosnące zatrudnienie, niższy ...
-
Inwestycje w nieruchomości opłacalne w Polsce
... najmu, jest kurs walutowy. Wobec złotego największą deprecjację zanotowały: ukraińska hrywna i funt szterling. Ich wartość spadła na przestrzeni 5 lat odpowiednio o 39 i 27%. Pozytywny wpływ kursu walutowego zanotować mogli inwestorzy w Australii i Szwajcarii, gdzie aprecjacja tamtejszych walut doprowadziła do wzrostu kursu względem złotego ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan VIII 2010
... globalnego (ocenia konsumpcję krajową, eksport, inwestycje krajowe i zagraniczne) Indeksy popytu kwartalny i roczny straciły po dwa punkty przyjmując wartości odpowiednio 38 i 39 pkt. Jest to wyraźna korekta po znacznym skoku w górę w ostatnim miesiącu. Sygnalizuje jednocześnie, że pewien pułap dynamiki popytu na tym ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2010 i prognoza III kw. 2010
... przedsiębiorstwa także spadł, i to o 11 proc., odsetek dostrzegających zmiany na plus – z 52,3 proc. w poprzednim kwartale do 41,3 proc. obecnie. Według 39,8 proc. przedsiębiorców sektora MŚP kondycja ich firmy w najbliższym kwartale pozostanie bez zmian – w poprzednim badaniu 29,3 proc. - zmiana o 10,5 proc.). Równocześnie ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2010
... wraz z nadejściem trwałego ożywienia”. Najdroższa ulica w Polsce – Nowy Świat w Warszawie – zajęła 40. miejsce w rankingu 59 najdroższych ulic handlowych na świecie (39 pozycja w 2009 r.) z rocznym czynszem 992 EUR/mkw. Inne główne ulice handlowe w Polsce, z czynszami za najlepsze lokalizacje, to: Warszawa – ul. Chmielna – roczny ...
-
Sektor MSP w Polsce w latach 2008-2009
... o ich istotnym udziale we wzroście liczby pracujących sektora przedsiębiorstw zadecydował z kolei ich wysoki udział w strukturze pracujących całego sektora przedsiębiorstw (39,3%) (wykres 4.3). Nieco mniejszy udział we wzroście zatrudnienia w sektorze przedsiębiorstw miała grupa dużych przedsiębiorstw (23,6%), co miało związek zarówno z ich ...
-
Baza noclegowa w Polsce I-VI 2010
... hotelowych w I półroczu 2010 r. wyniosło 36,9%. Największy stopień wykorzystania pokoi w obiektach hotelowych obserwowano w województwie mazowieckim (50,3%), małopolskim (39,5%) i łódzkim (38,4%) a najmniejszy w warmińsko-mazurskim (27,1%). W pierwszym półroczu 2010 r. podobnie jak w analogicznym okresie 2009 r. największy stopień wykorzystania ...
-
Wskaźnik optymizmu XII 2010
... pozytywnych ocen zmiany sytuacji gospodarczej, jaka zaszła w ciągu ostatniego roku, a także lekkiej poprawy oczekiwań wobec przyszłości krajowej gospodarki. Wciąż jednak 39% Po-laków uważa, że ostatni rok przyniósł pogorszenie w tej sferze, a tylko 12% jest zdania, że nastąpiła poprawa. W przypadku oczekiwań wobec przyszłego ...
-
Większe wydatki firm na ochronę baz danych
... Ponad 40% przedsiębiorstw zaczyna „gasić pożary” gdy zbliża się kontrola zgodności z przepisami, przerzucając na ten front zasoby z innych, strategicznych zadań 39% firm nie ma pewności, czy potrafi właściwie przełożyć ryzyka zagrażające infrastrukturze informatycznej na ryzyka biznesowe 56% przedsiębiorstw stwierdziło, że największe ...
-
Płatności masowe w Polsce w 2009 r.
... r. dominującym sposobem płatności bezgotówkowych był przelew z wykorzystaniem bankowości internetowej (18%), natomiast wśród płatności gotówkowych była to płatność gotówką na poczcie (39%). Rozkład sposobów zapłaty za wodę w 2009 roku był podobny do najczęściej występującej w Polsce płatności masowej, czyli za energię elektryczną. Gaz ...
-
Co planują polscy pracodawcy?
... w stosunku do ostatniego kwartału. W 30% firm w ostatnim półroczu zwiększono zatrudnienie. Zwiększenie liczby etatów miało miejsce przede wszystkim w największych firmach (39%), rzadziej w firmach małych (23%). W nadchodzącym półroczu zwiększenia zatrudnienia możemy się spodziewać w niemal co czwartej badanej firmie (24%), jest ono częściej ...
-
Polski rynek pracy I-III 2011
... się elastyczności rynku pracy. Najmniej ofert dotyczyło pracy na część etatu (3,03 proc.), pracy sezonowej (2,81 proc.) oraz praktyk i staży (1,39 proc.). Najlepszy luty Z danych Szybkopraca.pl wynika również, że najlepszym miesiącem na poszukiwanie pracy był luty. Opublikowano wtedy 45,35 ...
-
Budownictwo drogowe i mostowe - przetargi I kw. 2011
... lat w ubiegłym roku również wygrał w największej ilości przetargów. Wyniki z pierwszego kwartału, wskazują że w kolejne podsumowanie roku może przedstawić podobnie wyniki. W 39 ogłoszonych rezultatach postępowań wygrała Skanska SA. Firma ma szansę zarobić 156 701 359,46 zł. 35 przetargów wygrała Eurovia Polska ...
-
Polacy a emigracja zarobkowa
... są Niemcy. Wielka Brytania – kraj, który do niedawna cieszył się największym powodzeniem - znalazła się dopiero na drugim miejscu, z wynikiem 18,39%. Najlepszą trójkę zamyka nieco chłodna Norwegia (14,34%). W pierwszej piątce znalazły się też Holandia (7%) i Szwecja (4,82%). USA i Irlandia już nie ...
-
Rośnie zaufanie do cloud computing
... . Rozumienie i przygotowania do adaptacji pod kątem chmury: umiejętności informatyczne wystarczające do wdrożenia rozwiązań cloud, posiada 75 proc. dzisiejszych użytkowników chmur i 39 proc. z tych, którzy dopiero interesują się wdrożeniem tej technologii. Klienci w chmurze: Klienci łączą się ze swoimi magazynami danych poprzez: komputery ...
-
Firmy doceniają marketing społecznościowy
... % wg danych globalnych, zachęca swoich pracowników do przyłączenia się do społeczności takich serwisów jak Linkedin, Xing czy Viadeo. Dwie piąte (39%) firm na świecie oraz w Polsce przeznacza na działalność handlową opartą na serwisach społecznościowych do 20% budżetu marketingowego. Korzystanie z serwisów społecznościowych ...
-
Seniorzy a zakupy w Internecie
... razy w roku – taką odpowiedź wskazało 64% ankietowanych. Najwięcej ankietowanych wydaje na jednorazowe zakupy w sieci około 100-200 zł, taką opcję wskazało 39% seniorów. Przebadana grupa osób starszych to z całą pewnością nowocześni seniorzy – sprawnie poruszają się w internecie, chętnie kupują online. Robiąc zakupy przez ...


Prezenty pod choinkę z drugiej ręki? Polacy wciąż tradycjonalistami