-
Inwestycje w e-commerce to konieczność. Co warto zrobić?
Wybuch pandemii doprowadził do pokaźnego wzrostu znaczenia zakupów online, a internet stał się w przypadku wielu firm podstawowym kanałem dystrybucji. W obecnych realiach samo posiadanie sklepu internetowego to jednak zdecydowanie za mało. Nie jest zatem zaskoczeniem, że priorytetem wielu menedżerów są inwestycje w e-commerce. Jakie działania w ...
-
Wyłudzenie danych osobowych, czyli wirus w czasie pandemii
3 na 10 Polaków spotkało się w czasie pandemii z próbą wyłudzenia danych osobowych - wynika z badania zrealizowanego przez serwis ChronPESEL.pl i Krajowy Rejestr Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Czy potrafili rozpoznać oszustów? Jeżeli wziąć pod uwagę deklaracje, z których wynika, że 84 proc. z nas wie, jak chronić ...
-
MŚP: czy odroczony termin płatności faktury to za mało?
Współpraca z stałymi klientami ma niewątpliwie cały szereg zalet, wśród których można wymienić przede wszystkim gwarancję stałości generowanych przez nich przychodów. Błędem jest jednak zakładać, że długoletni partnerzy w biznesie to grupa, która nie generuje żadnych problemów. Potwierdzeniem tego może być najnowsze badanie zrealizowane przez ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Re:define, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane ...
-
15 rzeczy, których wzrost cen w Polsce był rekordowy w UE
Strzyżenie, malowanie ścian i wywóz śmieci to usługi, o których jest ostatnio głośno. Wszystko dlatego, że ich ceny rosną jak na drożdżach - czasem nawet najszybciej w Europie. Niestety nie tylko w tych obszarach jesteśmy niechlubnymi liderami. O tym, że ceny rosną nie trzeba dziś przekonywać osób, które robią zakupy, tankują samochód lub opłacają ...
-
Ransomware: spada liczba ataków, ale na optymizm jest za wcześnie
... firm, które dotąd go nie doświadczyły. Ponad połowa z nich (54%) wskazuje, że cyberataki są obecnie zbyt zaawansowane, aby je zatrzymać. 39% spodziewa się ataku, gdyż inne podmioty z branży już go doświadczyły. Co trzecia (27%) polska firma zakłada jednak, że nie padnie ...
-
Gospodarka Unii Europejskiej powraca na ścieżkę wzrostu
Wiosenne prognozy gospodarcze przewidują, że gospodarka unijna urośnie w roku 2021 o 4,2 proc., a w roku 2022 - o 4,4 proc. Prognozy dla strefy euro zakładają 4,3 proc. wzrost w tym roku i 4,4 proc. w przyszłym. Przewiduje się, że do końca 2022 r. wskaźniki gospodarcze we wszystkich państwach członkowskich powinny powrócić do poziomów sprzed ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
Niespodziewane pojawienie się pandemii i związane z tym perturbacje nie pozostały bez wpływu na konsumpcję. z opracowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Mastercard raportu wynika, że konsumenci w znacznym stopniu ograniczyli wydatki. Najbardziej ucierpiała na tym branża gastronomiczna, która też w największym stopniu odczuła skutki kryzysu. ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
Sytuacja pandemiczna poprawiła się, co na pewno ma wpływ na tegoroczne plany wakacyjne Polaków. W najbliższe wakacje urlop planuje więcej osób niż rok temu i przeszkodą nie będzie nawet brak szczepień przeciwko COVID-19. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika jednak, że 75 proc. Polaków spędzi urlop w kraju. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
Niespodziewany wybuch pandemii nie pozostał bez wpływu na zachowania konsumentów, wśród których szczególnie zauważalny stał się zwrot w stronę zakupów online. Czy ten trend okaże się trwały? Niekoniecznie - najnowsza odsłona badania EY Future Consumer Index wskazuje, że kupujący powoli wracają do swoich starych nawyków, a więc do zakupów w ...
-
Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Czy na stałe?
Pandemia zmieniła nasze zachowania i nawyki. Przyczyniły się do tego przymusowa izolacja, zamknięcie sklepów, konieczność zachowania dystansu społecznego. Czy te nawyki przetrwają? Z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że jedna trzecia przedsiębiorców uważa, że część z tych zachowań się utrwali i co gorsza będzie ...
-
Walka o równouprawnienie płci na rynku pracy jeszcze trwa
Wprawdzie o różnorodność i równouprawnienie płci jest na polskim rynku pracy coraz łatwiej, to jednocześnie jednak za wcześnie jest stwierdzić, że problemy z dyskryminacją przestały istnieć. Potwierdza to badanie opisane na łamach opracowanego przez Hays Poland raportu „Kobiety na rynku pracy 2021”. Dowodzi ono m.in., że 45% specjalistek ciągle ...
-
Euler Hermes: które sektory kształtują ceny w strefie euro?
Przedsiębiorstwa zaczynają otrząsać się z kryzysu wywołanego przez pandemię. Zasadniczym czynnikiem wspomagającym wychodzenie z zawirowań jest możliwość kształtowania cen, zwłaszcza w bieżących realiach, kiedy gospodarka się ożywia, a ceny produkcji rosną. By przedsiębiorcy mogli podwyższać marże i obroty, wzrost cen jest im właściwie niezbędny. ...
-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
Wybuch pandemii wstrząsnął polską gospodarką, nie omijając przy tym rynku pracy. Sytuacja wprawdzie wydaje się normować, ale wiele wskazuje na to, że skutki kryzysu będą jeszcze odczuwalne. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby ostatnie doniesienia Hays Poland, z których wynika, że 2 na 3 reprezentantów pokolenia Z nie jest dziś pewnych swojej ...
-
Private equity: czy są jeszcze ślady po koronakryzysie?
Wybuch pandemii nie pozostał bez wpływu na rynek private equity. Widać to było szczególnie w I połowie minionego roku, kiedy to w efekcie wynikających z sytuacji epidemicznej obostrzeń aktywność funduszy dość drastycznie się obniżyła. Czy w kolejnych miesiącach nadal widoczna była stagnacja? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza EY 2021 Global ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
Wprawdzie pandemia silnie doświadczyła branżę ubezpieczeniową i wzmogła niepewność wśród ubezpieczycieli, to jednak okazuje się, że przyczyniła się również do pewnego ożywienia. Opracowane przez Deloitte badanie "2021 Insurance outlook, Accelerating recovery from the pandemic while pivoting to thrive" wskazuje, że o fuzjach i przejęciach myśli ...
-
Rekrutację pracowników planuje 11% firm, redukcję etatów - 2%
Polskie firmy ostrożnie wracają do planów rekrutacyjnych sprzed pandemii. Z najnowszego Barometru ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia wynika, że w III kwartale 2021 roku 11% firm chce zwiększać liczbę pracowników, podczas gdy 2% przewiduje redukcje etatów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Gdzie szukać pracy w III kwartale 2021 roku? Które ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
... bezpłatnego serwisu informacyjnego (44 proc. osób czerpało z niego więcej informacji niż przed pandemią), a na kolejnych miejscach uplasowały się media społecznościowe (39 proc.), telewizja (34 proc.) i radio (29 proc.). Straciła prasa – zarówno dzienniki, jak i tygodniki. 15 proc. badanych w odpowiedzi na pytanie o to ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
Wybuch pandemii doprowadził do pokaźnego wzrostu znaczenia zakupów online, a internet stał się w przypadku wielu firm podstawowym kanałem dystrybucji. W istotny sposób zmieniły się również zachowania konsumentów, ale zmiana ta nie wynikała jedynie z obaw, jakie w szczytowych pod względem ilości zachorowań momentach, towarzyszyły kupującym. To ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
Instytut Badawczy Randstad i Gfk Polonia opublikowały najnowszą, 43. już odsłonę badania "Plany Pracodawców". Z opracowania wyłania się obraz zamierzeń formułowanych obecnie przez pracodawców. Okazuje się, że na rynku pracy widoczna jest poprawa, o czym świadczyć ma m.in. większa ilość ofert pracy oraz planowane podwyżki wynagrodzeń. Optymistyczne ...
-
Branża turystyczna z nadzieją czeka na wakacje
Branża turystyczna z nadzieją wyczekuje rozpoczynających się właśnie wakacji. Jak wynika z danych KRD, jej długi urosły w czasie pandemii o prawie 30 proc. Na szczęście z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Turystyczne plany Polaków w pandemii", 62 proc. Polaków planuje wyjazd na wakacje, a trzy czwarte chce go spędzić ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
Globalny rynek usług logistycznych dla e-commerce będzie rósł w średniorocznym tempie 8,6%, ale branżę czekają poważane wyzwania w kwestiach klimatu, zwłaszcza na ostatniej mili w miastach. Dostawy miejskie to po lotnictwie drugi model transportu o największej intensywności węglowej, a wzmożony popyt na obsługę e-handlu doprowadził w zeszłym roku ...
-
Usługi transportowe: pandemia popsuła rynek, co dalej?
Pandemia wstrząsnęła niemal wszystkimi dziedzinami życia i gospodarki, nie oszczędzając przy tym usług transportowych. Miniony rok przyniósł temu rynkowi wyraźne wyhamowanie. A jak jest teraz? Czy sytuacja zdołała się już unormować? Raport Oferteo.pl wskazuje na pewną poprawę - w marcu 2021 roku popyt na usługi przewozowe wzrósł względem ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
Rzetelna Firma po raz trzeci przyjrzała się solidności polskich firm. Opierając się o dane Krajowego Rejestru Długów przygotowała ranking rzetelności wszystkich województw. Wynika z niego, że w tym roku najlepiej wypadły ex aequo województwa podlaskie i podkarpackie. Natomiast liderem nierzetelności okazał się Górny Śląsk. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
Zmęczeni pandemią Polacy w ostatnim czasie nieco odetchnęli i z większym optymizmem zaczęli patrzeć w przyszłość. Przyczyniło się do tego zarówno stopniowe luzowanie obostrzeń, jak i powszechność szczepień przeciwko koronawirusowi. Potwierdzeniem tego są wyniki raportu opracowanego przez Nationale-Nederlanden. Z opracowania wynika, że co 2. z nas ...
-
Coface: szczepienia motorem wzrostu gospodarczego, rośnie ryzyko społeczne
Tym, co w największej mierze wpływa obecnie na dynamikę wzrostu gospodarczego, jest powszechność szczepień - wynika z najnowszego Barometru Coface. Analitycy pokusili się o podwyższenie prognoz dla PKB do poziomu +5,6 proc., o czym zadecydowały przede wszystkim zaskakująco wręcz dobre wieści z USA. Widać również spory skok wolumenu handlu ...
-
Ameryka Łacińska szansą polskiego eksportu. Na co uważać?
Polski eksport w coraz większym stopniu zwraca się ku krajom Ameryki Łacińskiej. Tylko na przestrzeni czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku obroty handlowe z Meksykiem, Chile i Argentyną odnotowały pokaźny, bo kilkudziesięcioprocentowy wzrost. Okazuje się również, że w ubiegłym roku najbardziej zorientowana na poszukiwanie nowych rynków ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
55% Polaków chce znów robić zakupy w niedziele - wynika z badania zleconego przez CBRE. Zwolennicy handlu w niedziele argumentują, że rozłożenie ruchu na siedem dni, pomoże w przestrzeganiu wytycznych dotyczących dystansu społecznego. Zwolenników niedziel handlowych przybywa, w poprzedniej edycji badania opowiadało się za nimi 51% Polaków. Co ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
Co czwarty Polak przyznaje, że spotkał się z próbą wyłudzenia jego danych. Oszuści podający się za pracowników banku prosili telefonicznie o podanie numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niestety prawie 20 proc. osób mogło podać takie informacje osobom trzecim - wynika z badania serwisu ...
-
Studenci po pandemii. Kryzys zdrowia psychicznego
Pandemia dała się we znaki chyba wszystkim i to niezależnie od wieku. Potwierdzeniem tego mogą być wyniki Salesforce Connected Student Report. Opracowanie dowodzi, że 3 na 4 studentów dostrzega obecnie trudności w utrzymaniu dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego. To wzrost w porównaniu z 73% studentów w zeszłym roku. Miesiące izolacji ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
Lepsze nastroje na rynku pracy. Z 44. edycji Monitora Rynku Pracy realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wynika, że pracownicy mniej obawiają się zwolnienia z pracy. Rotacja pracowników jednak spadła, a to może być wyzwaniem dla pracodawców poszukujących kandydatów z odpowiednim doświadczeniem. Problemem jest dużo zaległych dni urlopu. Z ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
Pandemia COVID-19 trwa już drugi rok i wygląda na to, że Polacy już się z nią oswoili. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor wynika, że według co czwartego Polaka pandemia przyniosła tyle samo plusów, ile minusów. Co szósty rodak nie doświadczył żadnych jej negatywnych skutków. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy myślą o ...
-
7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
Wybuch pandemii wstrząsnął gospodarką i doprowadził do wielu zakrojonych na szeroką skalę zmian. Niektóre branże zamarły, inne wyszły z kryzysu obronną ręką, za co podziękować mogą przede wszystkim możliwościom, jakie otworzyła przed nimi sprzedaż przez internet. Zakupy online pomogły przedsiębiorcom, wzmacniając jednocześnie pozycję samego ...
-
Firmy w lepszej kondycji, choć opóźnione płatności bez zmian
Choć na opóźnione płatności w III kwartale 2021 roku skarży się 35 proc. MŚP, czyli tyle samo ile kwartał wcześniej, to kondycja firm poprawiła się i to znacząco - wynika z cyklicznego badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co trzecia ankietowana firma przyznała, że borykała się w ciągu ostatnich 6 miesięcy z ...
-
Czy są chętni na biura w Katowicach?
... inwestora prywatnego, pow. 1.500 mkw.). Jest to pierwsza inwestycja dostarczona na katowicki rynek w bieżącym roku. W pierwszym półroczu 2021 r. najemcy wynajęli 39.100 mkw. biur, o 47% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym drugim kwartale wolumen transakcji wyniósł 34.800 mkw., a wśród ...