-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
W strukturze sprzedaży produktów spożywczych coraz silniej zaznacza się rosnąca rola kanału e-commerce. W Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem sieci kupuje już 48% klientów, a w nadchodzącym roku odsetek ten ma podskoczyć do 59%. Za tak pokaźnym wzrostem kryje się zarówno szybki rozwój i upowszechnienie technologii cyfrowych, jak i rozbudowa ...
-
W HoReCa powiało optymizmem
Przedostatni odczyt "Barometru EFL" wskazał na znaczny spadek nastrojów wśród przedsiębiorstw reprezentujących HoReCa. Ostatnio jednak nastroje w tym sektorze nieco się poprawiły. W I kwartale br. subindeks dla tej branży osiągnął 51,9 pkt., co względem poprzedniego kwartału oznacza dynamikę +3,6 pkt. Jest to również jedyny kwartalny wzrost, jaki ...
-
Koniunktura konsumencka III 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wiosna nastroiła nas optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca wzrosły zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Koniunktura konsumencka V 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że maj nastroił nas optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Wielopokoleniowość wymaga elastycznej przestrzeni biurowej
Już niemal co czwarty pracodawca (23%) korzysta ze strategii User Experience przy projektowaniu i późniejszym użytkowaniu przestrzeni biurowej. To dowód na coraz większą świadomość tego, że atrakcyjna przestrzeń do pracy powinna być dostosowana do zwyczajów pracowników, którzy na co dzień przyzwyczajeni są do elastycznych, możliwych do ...
-
Szara strefa coraz mniejsza?
Szara strefa w naszym kraju sukcesywnie się kurczy. Nie oznacza to niestety, że problem przestaje istnieć. W minionym roku jej wielkość szacowano na 280 mld PLN, ale dobrą wiadomością jest niewątpliwie fakt, że na przestrzeni 3 lat jej udział zmniejszył się z 16,7 proc. do 14,1 proc. PKB. Analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego policzyli, ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że lipiec nie nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca pogorszyły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2019 r. Bieżący ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wrzesień nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2019 r. Bieżący ...
-
Upadłość firmy 2019. Wzrost o 4,5 proc., widać oznaki spowolnienia
Wprawdzie na tle innych krajów polska gospodarka ciągle radzi sobie dobrze, to jednak dostrzegalne stają się już pierwsze symptomy spowolnienia. Świadczyć o nim mogą m.in. statystyki dotyczące ilości ubiegłorocznych postanowień o upadłości i restrukturyzacji firm. Według danych na 27 grudnia 2019 r., w 2019 roku ich wzrost sięgnął 4,5 proc. ...
-
Szara strefa w Polsce to prawie 11% PKB
Szara strefa w Polsce ma wartość 229 mld zł, co stanowi blisko 11 procent naszego PKB. To poważny problem, z którym - w większym lub mniejszym stopniu - borykają się wszystkie gospodarki europejskie. Szara strefa negatywnie wpływa na konkurencję rynkową, nie mówiąc już o miliardach, które każdego roku tracą finanse publiczne. W naszym kraju ...
-
GUS: koniunktura konsumencka ciągle zła, ale lepsza niż w kwietniu
W marcu nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki, kwiecień przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak maj nastroił Polaków nieco bardziej optymistycznie. Jak podaje GUS, w piątym miesiącu br. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. I tak jednak pozostają one na rekordowo niskich poziomach ...
-
KRD: pandemia w sektorze MŚP coraz mniej dotkliwa?
Wybuch pandemii wstrząsnął polską gospodarką i wywarł dość przemożny wpływ na położenie przedsiębiorców z sektora MŚP. Negatywne skutki koronawirusa odczuwa pokaźna rzesza firm. Potwierdzeniem tego jest druga odsłona zrealizowanego przez KRD badania „KoronaBilans MŚP”. Wnioski z opracowania są słodko-gorzkie. Z jednej strony sytuacja ...
-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
Wprawdzie centra handlowe ponownie otworzyły się już przed czterema miesiącami, to jednak okazuje się, że to zbyt mało czasu, aby sytuacja w handlu powróciła na dotychczasowe tory. Okazuje się bowiem, że konsumenci nadal wstrzymują się z wydatkami. Według analityków GfK najbardziej stratne są aglomeracje krakowska, poznańska, warszawska i ...
-
GfK: nastroje konsumentów coraz gorsze
We wrześniu miał miejsce dalszy spadek nastrojów polskich konsumentów. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK osiągnął poziom -14,5. Przypomnijmy, że nastroje wyhamowały już w sierpniu, kiedy to wskaźnik ten obniżył się o 2,3 p.p., osiągając poziom -11,1. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
Wybuch pandemii wstrząsnął dotychczas stabilną sytuacją na rynku pracy. Utraty zatrudnienia obawia się już 19% Polaków. Nie jest to jednak zbyt dużym zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach ...
-
Czy po pandemii znajdzie się praca dla Ukraińców?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął polskim rynkiem pracy. Problemy niektórych branż, w tym zwłaszcza sektora HoReCa, okazały się niebagatelne. Z drugiej strony logistyka i e-commerce odcinały kupony od nagłego kryzysu. Obecnie sytuacja powoli się normuje, ale też staje się jasne, że niepewność i zmiany spowodowane obostrzeniami związanymi z ...
-
Magazyny w rozkwicie. Wyzwaniem grunty i zrównoważony rozwój
... 000 do 50 000 mkw. będą cieszyły się największym popytem. Jednak w regionie EMEA gęsta zabudowa i wyższe koszty gruntów sprawiają, że 39% respondentów przewiduje znacznie większy popyt najemców na obiekty o powierzchni mniejszej niż 5000 mkw. Trend w kierunku mniejszych centrów koreluje z rosnącym zapotrzebowaniem ...
-
GfK: nastroje konsumentów w II 2022 nieznacznie w górę
W lutym 2022 roku nastroje konsumentów nieznacznie się poprawiły - wynika z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK. Wszystko wskazuje jednak na to, że poprawa była krótkotrwała i pesymistyczne nastroje szybko wrócą. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich ...
-
HoReCa już po kryzysie, dużo ofert pracy w gastronomii i hotelarstwie
Wybuch pandemii wstrząsnął niemal wszystkimi gałęziami gospodarki, a jednymi z tych, którzy odczuli go w największym stopniu, byli przedstawiciele branży HoReCa. Dziś sytuacja jest już jednak unormowana - turyści wrócili do podróżowania, a miłośnicy jedzenia poza domem - do restauracji. Efektem tego zarówno gastronomia, jak i hotelarstwo, ...
-
Nastroje konsumentów poprawiły się we wrześniu 2022
We wrześniu 2022 polepszyły się nastroje konsumentów - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to jednak tylko obecnych nastrojów konsumenckich. Przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,2 i był o ...
-
Nastroje konsumentów w 2022 roku blisko negatywnego rekordu z 2012 roku
Nastroje konsumentów w grudniu 2022 roku były nieco lepsze niż w listopadzie. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 2,2 p.p. i wyniósł -17,2. Natomiast wskaźnik roczny wyniósł -16 punktów, co oznacza drugi najniższy wynik w historii badań. Gorsze nastroje były tylko w 2012 roku. Konsumenci z obawą patrzą w przyszłość. W roku 2023 ...
-
Nastroje polskich konsumentów lekko w górę
Nastroje polskich konsumentów wreszcie nieco się poprawiły - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK. Niestety w przyszłość wciąż patrzymy z dużą ostrożnością. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w ...
-
Nastroje konsumentów wyraźnie lepsze w maju
Nastroje polskich konsumentów znacząco się poprawiły w maju - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK. Po raz ostatni na takim poziomie nastroje konsumentów znajdowały się październiku 2021 r. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK to syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie ...
-
Polska gastronomia jest w złej kondycji
Wartość rynku gastronomicznego w Polsce rośnie - w 2022 roku przekroczyła 31 mld zł. To jednak nie oznacza, że gastronomia jest w dobrej kondycji - wynika z Raportu Gastronomicznego opracowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak często Polacy odwiedzają restauracje? Jaka jest wartość rynku ...
-
Nastroje konsumenckie najlepsze od początku pandemii
W listopadzie 2023 roku nastroje konsumentów poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. Wskaźnik nastrojów zbliża się do zera. Optymizm napędzają przede wszystkim młodzi. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK – An NIQ Company, czyli ...
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
Nastroje konsumentów pogorszyły się w grudniu. Z komunikatu GUS wynika, że odnotowano pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich, przy jednoczesnym polepszeniu przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w grudniu 2023 r. Spośród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyła się ocena obecnej możliwości ...
-
Private equity w regionie CEE: optymizm i inwestycje w ESG
Pojawiła się najnowsza odsłona badania Deloitte Central European Private Equity Confidence Survey. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na nastroje panujące wśród inwestorów z Europy Środkowo-Wschodniej. Okazuje się, że wśród respondentów nadal panuje dość duży optymizm co do perspektyw na najbliższą przyszłość. Ta poprawa nastrojów daje o ...
-
Piractwo treści wideo nadal kwitnie?
Wydawać by się mogło, że w dobie powszechnego dostępu do imponującego katalogu treści wideo, jakie oferują nam serwisy streamingowe i VoD, piractwo tego rodzaju materiałów powinno notować potężne spadki. Tymczasem, jak wynika z analizy opracowanej przez Kearney oraz firmę MUSO, ubiegłoroczna liczba odwiedzin na witrynach z nielegalnym wideo ...
-
Stres w pracy: motywacja czy wypalenie zawodowe?
Życie zawodowe bywa ciągłym pędem, co bez wątpienia przyczynia się do wysoce stresogennych sytuacji. Jak jednak wynika z badania zrealizowanego przez ADP Research Institute, stres w pracy dla niektórych bywa motywujący. Niestety nie dla wszystkich - nierzadko bowiem staje się źródłem frustracji lub prowadzi do wypalenia zawodowego. Są jednak ...
-
10 zaskakujących trendów w polskiej gastronomii
Nowe badanie i raport MADE FOR RESTAURANT 2024/2025 rzuca światło na 10 najbardziej aktualnych i nierzadko dość zaskakujących zjawisk, które zaznaczają swoją obecność w polskiej gastronomii. Pod lupę wzięto opinie gości restauracji, które opatrzono komentarzami restauratorów. Oto, jak jawi się branża gastronomiczna w oczach osób z jednej i drugiej ...
-
Eksport UE bez USA? Unia ma remedium na rosnące cła
Unia Europejska może zwiększyć eksport do Mercosur, ASEAN, Indii i innych krajów, co zrekompensowałoby 35% potencjalnych strat, jakie miałyby miejsce w wyniku braku porozumienia z USA. Najsilniejszą i najbardziej perspektywiczną opcją odrobienia strat jest jednak… wspólny rynek – już wzrost wymiany towarów i usług wewnątrz UE o tylko 0,9% ...
-
Reklama na dużym ekranie
... – ponad 70 proc. widzów stanowią osoby z przedziału wiekowego między 15 a 39 lat 1. Niemniej, w ostatnich latach zwiększa się odsetek starszej grupy wiekowej. Bez ... amerykańskie badania, 83 proc. widzów zapamiętało plakaty, na jakie patrzyli w holu kina, a 39 proc. zapamiętało programy muzyczne, jakie słyszeli w korytarzu (Arbitron, 2002). Kina ...
-
Tydzień 26/2006 (26.06-02.07.2006)
... jest związana z koniecznością walki z rosnąca inflacją. Chińsko-afrykańska wymiana handlowa w 2005 roku wyniosła 39 mld USD (przed 15 laty nie osiągały poziomu 1 mld USD). Teraz Chiny ... stopnia redukcji ceł na artykuły spożywcze. Unia zaproponowała redukcję ceł o 39%, chociaż być może byłaby skłonna na dalsze ustępstwa, gdyby nie stanowczy sprzeciw ...
-
Tydzień 39/2009 (21-27.09.2009)
... 609 mld zł. Od początku roku zadłużenie to wzrosło w sumie o 6,9%, czyli o ponad 39 mld zł, przy czym 95,2% długów skarbu stanowią skarbowe papiery wartościowe (z czego ... mld zł... Od początku roku zadłużenie skarbu państwa wzrosło w sumie o 6,9%, czyli o ponad 39 mld zł, przy czym 95,2% długów skarbu stanowią skarbowe papiery wartościowe (z czego na ...
-
System wartości w firmach 2009
Wśród najważniejszych wartości, które firmy w Polsce wskazują jako kluczowe w swojej strategii są: satysfakcja klienta (obecna w deklaracjach 39% firm), jakość (35%) i innowacyjność (35%) - dopiero na dalszym miejscu - wynika z badania "Corporate Values Index 2009" sieci firm doradczych ECCO Network ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?