-
Kiedy strefa euro pozbędzie się długu publicznego związanego z COVID-19?
W konsekwencji pandemii COVID-19 ucierpiały finanse firm i gospodarstw domowych. Państwa europejskie wprowadziły więc różnego rodzaju programy wsparcia. W efekcie ucierpiały finanse publiczne w całej strefie euro. Euler Hermes i Allianz Research próbują odpowiedzieć na pytanie, ile czasu zajmie państwom strefy euro pozbycie się obciążenia dłużnego ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
Niespodziewane pojawienie się pandemii dotknęło szczególnie branżę turystyczną. Dziś, po zniesieniu obostrzeń i zakrojeniu na szeroką skalę akcji szczepień, sektor może zacząć odrabiać straty. Koronawirus nie pozostaje jednak bez wpływu na plany urlopowe Polaków. 4 na 10 z nas przyznaje, że właśnie za jego sprawą zmuszeni byli wybrać taką, a nie ...
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2021 nieco gorsze
Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w czerwcu 2021 roku nastroje konsumentów nieco się pogorszyły. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -14,8 i był o 0,2 p. proc. ...
-
Cisco: szerokopasmowy dostęp do internetu napędzi wzrost gospodarczy?
... , że ich wzorce korzystania z Internetu w domu pozostaną takie same lub wzrosną w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Tego samego zdania jest 57,39% reprezentantów naszego kraju. 21% średnio, i 25,5% w Polsce, spodziewa się spadku korzystania z sieci - ale nie do poziomu sprzed pandemii. Na pytanie ...
-
Czy kultura i rozrywka wyjdzie z dołka?
Czy kultura i rozrywka odrobi straty spowodowane lockdownem i wyjdzie z dołka? To nie będzie łatwe, bo mimo otwarcia kin i teatrów, nie zapełniły się one widzami - wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że zaległości branży kulturalno-rozrywkowej w czasie pandemii ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
2 na 3 Polaków to zwolennicy szczepień, pozostali próbują się im sprzeciwiać i kontestować zasadność przyjęcia szczepionki. Nie brakuje wśród nas osób, które są przekonane, że pandemia to wymysł mediów, polityków czy koncernów farmaceutycznych. Tymczasem coraz częściej naszych uszu dobiegają przestrogi przed 4. falą zachorowań. Jakie różnice w ...
-
Restauracje przed nowymi wyzwaniami. Czego chcą konsumenci?
Gastronomia to jeden z sektorów, który dość dotkliwie odczuł negatywne skutki pandemii. I wprawdzie spora część komplikujących jej życie obostrzeń już została zniesiona, to jednak teraz nadszedł dla niej czas wyzwań. To jeden z wniosków, do których prowadzi zrealizowana przez Deloitte ankieta "Global State of Consumer Tracker". Mowa jest m.in. o ...
-
Wakacje 2021: jakie podejście do urlopu w czasie pandemii?
W tym roku wakacje się nam po prostu należą. Z takiego właśnie założenia wychodzi dziś gros Polaków, zmęczonych miesiącami lockdownów i obostrzeń. Czy jednak rzeczywiście zrekompensujemy sobie straty z zeszłego roku, czy raczej ciągle żyjemy w obawie przed kolejną falą zakażeń? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najświeższa porcja wyników ...
-
Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021
Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu 2021 roku polepszyły się nastroje konsumentów. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5 i był o 1,3 p. proc. wyższy w ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
Niespodziewany wybuch pandemii wywrócił nasze życie do góry nogami, nie pozostając bez wpływu na zachowania konsumentów. Kolejne obostrzenia, zamknięcie placówek handlowych oraz obawy o zdrowie przeniosły nasze zakupy do internetu. Ten trend potwierdza wyraźnie badanie zrealizowane przez Mobile Institute. Opracowanie wskazuje również na coraz ...
-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
Wprawdzie niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął biznesem, to jednak okazuje się, że wiele prywatnych firm nie tylko poradziło sobie z kryzysem, ale wychodzi z niego wręcz wzmocnionych. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby rezultaty zrealizowanego przez Deloitte badania "Kryzys katalizatorem zmian: przyspieszenie transformacji". Co piąty ...
-
Po co funduszom private equity neutralność klimatyczna?
O tym, że fundusze private equity inwestujące w oparciu o czynniki ESG mają szansę na osiągnięcie lepszych wyników od tych, które skupiają się głównie na strategii biznesowej, mówi się nie od dziś. Wyniki 37. edycji badania Deloitte „Central Europe Private Equity Confidence Survey” wskazują, że inwestorzy zdają sobie z tego sprawę, choć realne ...
-
Trójmiasto: biura nie czekają na najemców
... poprzedniego. Stanowił on aż 64,5% średniej rocznej z lat 2015-2020. Wśród rodzajów umów w tym okresie dominowały renegocjacje (43%), a następnie nowe umowy (39%), wynajem na potrzeby właściciela (12%) i ekspansje (6%). Zasoby biur w Trójmieście na koniec czerwca 2021 r. wyniosły 924.000 mkw. i powiększyły się w ciągu ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
Przed nami nowa, siódma już odsłona cyklicnego raportu State of Marketing, w której firma Salesforce tradycyjnie już pochyla się m.in. nad kluczowymi wyzwaniami współczesnego marketingu. Tym razem eksperci prognozują, że w najbliższym czasie rosnąć będą w szczególności inwestycje w narzędzia, technologie i kanały, bez których w erze omnichannel ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
Szczepienia przeciwko COVID-19 w Polsce mocno wyhamowały po wakacjach. Jak wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor jedna trzecia Polaków nie chce się szczepić. Na zmianę tej decyzji nie mają wpływu ani obawy o zdrowie i finanse, ani przekonanie o nieuchronności czwartej fali pandemii i związanych z nią restrykcji. Z ...
-
Nastroje konsumentów znów się poprawiły
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w sierpniu 2021 roku nastroje konsumentów znów się polepszyły. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,0 i był o 1,6 p. ...
-
Nastroje konsumentów w październiku 2021 pogorszyły się
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w październiku 2021 roku nastroje konsumentów pogorszyły się. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 17,8 i był o 4,8 ...
-
Polska Ekstraklasa. Jak pandemia wpłynęła na przychody 2020/2021?
Deloitte, kluby PKO Bank Polski Ekstraklasy oraz Ekstraklasa SA prezentują 15. edycję raportu „Piłkarska liga finansowa”. Okazuje się, że trudne, pandemiczne realia nie przeszkodziły najlepszym rodzimym klubom piłkarskim w osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników. Na pozycji lidera rankingu obyło się bez zaskoczeń – dziesiąty raz z rzędu okazała się ...
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2021 jeszcze gorsze
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w listopadzie 2021 roku nastroje konsumentów jeszcze bardziej się pogorszyły. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - ...
-
Co piąta firma nie jest przygotowana na lockdown
Od 15 grudnia zaczną obowiązywać nowe obostrzenia, w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiczną. Na razie nie ma mowy o kolejnym lockdownie, ale przedsiębiorcy są zaniepokojeni. Z badania MŚP dla Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że jedna trzecia firm nie odbudowała jeszcze obrotów sprzed pandemii, a jedna piąta przyznaje, że nie jest ...
-
Nastroje konsumentów wciąż się pogarszają
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w grudniu 2021 roku nastąpiło dalsze pogorszenie nastrojów konsumentów. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 27,3 i ...
-
Tniemy wydatki na Sylwestra 2021
Tegoroczny Sylwester jest kolejnym, który musimy zorganizować mając na uwadze obostrzenia związane z pandemią. Czy wpłynie to na nasze plany? Z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że w tym roku Polacy chętniej będą się bawić poza domem, ale na zabawę wydadzą o 26 zł mniej niż przed rokiem i ponad 100 zł ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2022 dalej w dół
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że początek 2022 roku przynosi dalsze pogorszenie nastrojów konsumentów. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,2 i ...
-
GfK: Słabe nastroje konsumentów w I 2022
W styczniu 2022 roku spadły nastroje konsumentów. Wysoka inflacja i rosnące ceny powodują wzrost obaw Polaków o ich finanse domowe. Z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK wynika także, że badani spodziewają się także pogorszenia sytuacji gospodarczej kraju. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne ...
-
W 2021 roku restrukturyzacja zamiast upadłości
W 2021 roku polskie firmy borykające się z niewypłacalnością częściej decydowały się na restrukturyzację niż na upadłość. Z danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej wynika, że upadłość ogłosiło 412 firm, a decyzję o restrukturyzacji podjęło 1888 przedsiębiorstw. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile firm ogłosiło upadłość w 2021 roku? Ile ...
-
Ile będzie kosztować Rosję embargo na import ropy? Na pewno za mało
Wprowadzony przez USA i Wielką Brytania zakaz importu ropy naftowej z Rosji kosztować będzie rosyjską gospodarkę 5,1 mld USD. Jeśli kolejnym krokiem będzie zapowiadane przez KE znaczne zmniejszenie zakupów gazu, Rosja straci dodatkowo 2,4 mld USD. O ile te działania są bezdyskusyjnie słuszne i konieczne, o tyle znacznie skuteczniejsze byłoby ...
-
Nastroje konsumentów w kwietniu 2022 poprawiły się
W kwietniu 2022 nastroje konsumenckie poprawiły się. Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 37,2 i był o 1,8 p. proc. wyższy w ...
-
Majówka 2022 droższa w Polsce niż za granicą
Tegoroczna majówka miała być zacznie łatwiejsza do zaplanowania, z powodu zniesienia wszystkich obostrzeń związanych z pandemią. Niestety na przeszkodzie stanęły tym razem strajki kontrolerów lotniczych. Może więc majówka w Polsce będzie lepszym pomysłem niż wypoczynek za granicą? Z analizy rankomat.pl wynika, że na pewno droższym. Z tego tekstu ...
-
Nastroje polskich konsumentów umiarkowanie pesymistyczne
Nastroje polskich konsumentów, pomimo wielu negatywnych czynników, takich jak wojna w Ukrainie, wysoka inflacja i rosnące stopy procentowe, spadają, ale nie tak gwałtownie, jak można by się spodziewać. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wskazuje raczej na umiarkowany pesymizm. W kwietniu 2022 roku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli ...
-
GfK: nastroje konsumenckie w Polsce znów w dół
Dalszy spadek nastrojów konsumenckich. W maju 2022 roku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK spadł o 1,7 p.p. i wynosi obecnie -15,8. Średnia dla całej Unii to -22,2. Widać więc, że Polacy reagują na zawirowania gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne ...
-
Stres w pracy dotyka codziennie co piątego Polaka
Polacy odczuwają w pracy duży stres. Jego poziom jeszcze bardziej zwiększył się w czasie pandemii. Z badania "People at Work 2022: A Global Workforce" przeprowadzonego przez firmę ADP, stresu w pracy doświadcza codziennie co piąty Polak. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak wielu pracowników dotyka stres w pracy? Do czego prowadzi nadmierny stres ...
-
W czerwcu 2022 gorsze nastroje konsumentów
W czerwcu 2022 pogorszyły się nastroje konsumentów - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w czerwcu 2022 r. Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości niższe niż przed miesiącem. Największe spadki odnotowano dla ...
-
Workation i praca zdalna zagrożeniem dla pracodawców?
Pandemia sprawiła, że home office trafił pod strzechy i przestał być postrzegany jako osiągalny tylko dla nielicznych benefit pozapłacowy. Pójściem o krok dalej jest workation, czyli połączenie pracy zdalnej z odpoczynkiem. Na to jednak polscy pracodawcy nie są jeszcze gotowi, tym bardziej, że pewnych kłopotów przysparza im już sama praca zdalna - ...
-
GfK: mimo inflacji nastroje konsumentów w górę
W czerwcu 2022, mimo szalejącej inflacji, nastroje konsumenckie w Polsce poprawiły się. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 2,7 p.p. w stosunku do maja i wyniósł -13,1. Polska jest jednym z nielicznych krajów unijnych, w którym nie widać załamania w zakresie postaw nabywców. W przypadku średniej unijnej wskaźnik systematycznie spada. ...
-
Panattoni wybuduje Wrocław Logistics South Hub
... dla carsharingu. Wrocław Logistics South Hub to kolejna inwestycja tej skali, z którą rusza deweloper. W ubiegłym roku Panattoni rozpoczął realizację Campus 39 o docelowej powierzchni 200 000 m kw. Ogromna przestrzeń znajduje kolejnych najemców – m.in. na 80 000 m kw. prowadzone są operacje dla branży ...