-
Wzrost cen bardziej frustrujący niż Covid-19
Co najbardziej frustrowało Polaków w 2020 roku? Choć pandemia COVID-19 zdominowała wszystkie dziedziny życia i gospodarki, to nie koronawirus był najczęstszym powodem irytacji, ale podwyżki cen. Odpowiedziało tak 36% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Na podium najczęstszych powodów frustracji Polaków ...
-
Stres w pracy: gdzie zgubiliśmy work-life balance?
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Pracuj.pl, stres w pracy to obecnie zjawisko pojawiające się znacznie częściej niż jeszcze dekadę temu. Jego powodem mogą być kłopoty zawodowe, których dziś nie odczuwa zaledwie co 5. z badanych. W ich rozwiązaniu pomóc mogłyby m.in. szkolenia z zarządzania stresem i czasem pracy. Z tego tekstu dowiesz się ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
Jak COVID-19 wpłynął na branżę piekarniczą? Z jednej strony spadła ilość zamówień z branży hotelarsko-gastronomicznej, z powodu lockdownu tego sektora, z drugiej - wzrosła sprzedaż pieczywa w kanale handlu detalicznego. Niestety to nie wystarczyło, aby producenci pieczywa wyszli z kryzysu obronną ręką - zauważa Santander Bank Polska. Jak podaje ...
-
Małe i średnie firmy chcą szczepić pracowników przeciw COVID-19
70% przedsiębiorców z sektora MŚP, szczególnie z branży handlowej, chciałoby zaszczepić swoich pracowników przeciwko COVID-19 - wynika z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów "KoronaBilans MŚP". To pozwoliłoby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa w firmie. Niestety pandemia wciąż powstrzymuje MŚP przed inwestycjami i zatrudnianiem nowych ...
-
Lepsze nastroje konsumentów w marcu 2021
Nastroje konsumentów w marcu 2021 poprawiły się. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -23,0 i był o 2,2 p. proc. wyższy w stosunku do lutego 2021. ...
-
Strefy wolnego handlu. Nowe możliwości dla polskiego eksportu
Unia Europejska pozostaje głównym kierunkiem polskiego eksportu - w 2019 roku na unijny rynek trafiło aż 80 proc. wysyłki rodzimych towarów. Jak jednak podkreśla Polski Instytut Ekonomiczny, eksporterzy powinni zwrócić baczną uwagę na szanse i możliwości, jakie dają im strefy wolnego handlu. Za dobry przykład może posłużyć Japonia – na przestrzeni ...
-
Jak praca zdalna zmienia życie zawodowe? Na gorsze czy na lepsze?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął naszą rzeczywistością, nie omijając przy tym sfery zawodowej. Wszystko zaczęło się od masowego przejścia na home office, w którym to trybie nadal pracuje wielu z nas, godząc obowiązki pracownicze z domowymi. Na przestrzeni roku nawyki polskich pracowników uległy potężnej przemianie, ale nie jest to raczej ...
-
Pandemia wzmaga nieuczciwość w biznesie, ale są wyjątki
Pandemia sprawiła, że wielu polskich przedsiębiorców znalazło się w poważnych tarapatach. Kryzysowe zawirowania z jednej strony nasiliły nieuczciwość w biznesie, ale z drugiej spowodowały również pojawienie się wyjątkowo etycznych i wykraczających poza zwykłą uczciwość zachowań kontrahentów - wynika z badania zrealizowanego przez Rzetelną Firmę i ...
-
Nastroje konsumentów nieznacznie lepsze w kwietniu 2021
Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w kwietniu 2021 roku nastroje konsumentów nieznacznie się poprawiły w stosunku do marca. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -22,5 i ...
-
Inwestycje firm: alokacja kapitału do zmiany?
Rewizja procesu alokacji kapitału to działanie, które wskutek pandemii musi podjąć aż 56% organizacji - wynika ze realizowanego przez EY badania dyrektorów finansowych. Jest to efekt zarówno ograniczenia dostępnych kapitałów, jak i obaw, że dotychczasowe strategie zawiodą. W czasach kryzysu konstrukcja portfela inwestycyjnego powinna być na wskroś ...
-
Nastroje konsumentów znacząco się poprawiły w maju 2021
Maj pozytywnie wpłynął na konsumentów. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że ich nastroje poprawiły się znacząco w porównaniu do kwietnia. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wyniósł -14,6 i jest wyższy o 7,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
Po rekordowym wręcz załamaniu nastrojów, które zaznaczyło się wśród CFO zaraz po wybuchu pandemii, sytuacja zaczyna się nie tylko normować, ale wręcz wyraźnie poprawiać. To jeden z głównych wniosków, do których prowadzi lektura komunikatu dotyczącego najnowszej odsłony cyklicznego raportu Deloitte, poświęconego nastrojom towarzyszącym europejskim ...
-
Kiedy strefa euro pozbędzie się długu publicznego związanego z COVID-19?
W konsekwencji pandemii COVID-19 ucierpiały finanse firm i gospodarstw domowych. Państwa europejskie wprowadziły więc różnego rodzaju programy wsparcia. W efekcie ucierpiały finanse publiczne w całej strefie euro. Euler Hermes i Allianz Research próbują odpowiedzieć na pytanie, ile czasu zajmie państwom strefy euro pozbycie się obciążenia dłużnego ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
Niespodziewane pojawienie się pandemii dotknęło szczególnie branżę turystyczną. Dziś, po zniesieniu obostrzeń i zakrojeniu na szeroką skalę akcji szczepień, sektor może zacząć odrabiać straty. Koronawirus nie pozostaje jednak bez wpływu na plany urlopowe Polaków. 4 na 10 z nas przyznaje, że właśnie za jego sprawą zmuszeni byli wybrać taką, a nie ...
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2021 nieco gorsze
Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w czerwcu 2021 roku nastroje konsumentów nieco się pogorszyły. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -14,8 i był o 0,2 p. proc. ...
-
Cisco: szerokopasmowy dostęp do internetu napędzi wzrost gospodarczy?
... , że ich wzorce korzystania z Internetu w domu pozostaną takie same lub wzrosną w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Tego samego zdania jest 57,39% reprezentantów naszego kraju. 21% średnio, i 25,5% w Polsce, spodziewa się spadku korzystania z sieci - ale nie do poziomu sprzed pandemii. Na pytanie ...
-
Czy kultura i rozrywka wyjdzie z dołka?
Czy kultura i rozrywka odrobi straty spowodowane lockdownem i wyjdzie z dołka? To nie będzie łatwe, bo mimo otwarcia kin i teatrów, nie zapełniły się one widzami - wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że zaległości branży kulturalno-rozrywkowej w czasie pandemii ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
2 na 3 Polaków to zwolennicy szczepień, pozostali próbują się im sprzeciwiać i kontestować zasadność przyjęcia szczepionki. Nie brakuje wśród nas osób, które są przekonane, że pandemia to wymysł mediów, polityków czy koncernów farmaceutycznych. Tymczasem coraz częściej naszych uszu dobiegają przestrogi przed 4. falą zachorowań. Jakie różnice w ...
-
Restauracje przed nowymi wyzwaniami. Czego chcą konsumenci?
Gastronomia to jeden z sektorów, który dość dotkliwie odczuł negatywne skutki pandemii. I wprawdzie spora część komplikujących jej życie obostrzeń już została zniesiona, to jednak teraz nadszedł dla niej czas wyzwań. To jeden z wniosków, do których prowadzi zrealizowana przez Deloitte ankieta "Global State of Consumer Tracker". Mowa jest m.in. o ...
-
Wakacje 2021: jakie podejście do urlopu w czasie pandemii?
W tym roku wakacje się nam po prostu należą. Z takiego właśnie założenia wychodzi dziś gros Polaków, zmęczonych miesiącami lockdownów i obostrzeń. Czy jednak rzeczywiście zrekompensujemy sobie straty z zeszłego roku, czy raczej ciągle żyjemy w obawie przed kolejną falą zakażeń? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najświeższa porcja wyników ...
-
Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021
Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu 2021 roku polepszyły się nastroje konsumentów. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5 i był o 1,3 p. proc. wyższy w ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
Niespodziewany wybuch pandemii wywrócił nasze życie do góry nogami, nie pozostając bez wpływu na zachowania konsumentów. Kolejne obostrzenia, zamknięcie placówek handlowych oraz obawy o zdrowie przeniosły nasze zakupy do internetu. Ten trend potwierdza wyraźnie badanie zrealizowane przez Mobile Institute. Opracowanie wskazuje również na coraz ...
-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
Wprawdzie niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął biznesem, to jednak okazuje się, że wiele prywatnych firm nie tylko poradziło sobie z kryzysem, ale wychodzi z niego wręcz wzmocnionych. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby rezultaty zrealizowanego przez Deloitte badania "Kryzys katalizatorem zmian: przyspieszenie transformacji". Co piąty ...
-
Po co funduszom private equity neutralność klimatyczna?
O tym, że fundusze private equity inwestujące w oparciu o czynniki ESG mają szansę na osiągnięcie lepszych wyników od tych, które skupiają się głównie na strategii biznesowej, mówi się nie od dziś. Wyniki 37. edycji badania Deloitte „Central Europe Private Equity Confidence Survey” wskazują, że inwestorzy zdają sobie z tego sprawę, choć realne ...
-
Trójmiasto: biura nie czekają na najemców
... poprzedniego. Stanowił on aż 64,5% średniej rocznej z lat 2015-2020. Wśród rodzajów umów w tym okresie dominowały renegocjacje (43%), a następnie nowe umowy (39%), wynajem na potrzeby właściciela (12%) i ekspansje (6%). Zasoby biur w Trójmieście na koniec czerwca 2021 r. wyniosły 924.000 mkw. i powiększyły się w ciągu ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
Przed nami nowa, siódma już odsłona cyklicnego raportu State of Marketing, w której firma Salesforce tradycyjnie już pochyla się m.in. nad kluczowymi wyzwaniami współczesnego marketingu. Tym razem eksperci prognozują, że w najbliższym czasie rosnąć będą w szczególności inwestycje w narzędzia, technologie i kanały, bez których w erze omnichannel ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
Szczepienia przeciwko COVID-19 w Polsce mocno wyhamowały po wakacjach. Jak wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor jedna trzecia Polaków nie chce się szczepić. Na zmianę tej decyzji nie mają wpływu ani obawy o zdrowie i finanse, ani przekonanie o nieuchronności czwartej fali pandemii i związanych z nią restrykcji. Z ...
-
Nastroje konsumentów znów się poprawiły
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w sierpniu 2021 roku nastroje konsumentów znów się polepszyły. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,0 i był o 1,6 p. ...
-
Nastroje konsumentów w październiku 2021 pogorszyły się
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w październiku 2021 roku nastroje konsumentów pogorszyły się. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 17,8 i był o 4,8 ...
-
Polska Ekstraklasa. Jak pandemia wpłynęła na przychody 2020/2021?
Deloitte, kluby PKO Bank Polski Ekstraklasy oraz Ekstraklasa SA prezentują 15. edycję raportu „Piłkarska liga finansowa”. Okazuje się, że trudne, pandemiczne realia nie przeszkodziły najlepszym rodzimym klubom piłkarskim w osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników. Na pozycji lidera rankingu obyło się bez zaskoczeń – dziesiąty raz z rzędu okazała się ...
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2021 jeszcze gorsze
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w listopadzie 2021 roku nastroje konsumentów jeszcze bardziej się pogorszyły. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - ...
-
Co piąta firma nie jest przygotowana na lockdown
Od 15 grudnia zaczną obowiązywać nowe obostrzenia, w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiczną. Na razie nie ma mowy o kolejnym lockdownie, ale przedsiębiorcy są zaniepokojeni. Z badania MŚP dla Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że jedna trzecia firm nie odbudowała jeszcze obrotów sprzed pandemii, a jedna piąta przyznaje, że nie jest ...
-
Nastroje konsumentów wciąż się pogarszają
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w grudniu 2021 roku nastąpiło dalsze pogorszenie nastrojów konsumentów. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 27,3 i ...
-
Tniemy wydatki na Sylwestra 2021
Tegoroczny Sylwester jest kolejnym, który musimy zorganizować mając na uwadze obostrzenia związane z pandemią. Czy wpłynie to na nasze plany? Z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że w tym roku Polacy chętniej będą się bawić poza domem, ale na zabawę wydadzą o 26 zł mniej niż przed rokiem i ponad 100 zł ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2022 dalej w dół
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że początek 2022 roku przynosi dalsze pogorszenie nastrojów konsumentów. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,2 i ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?