-
Długa droga przed m-commerce
Robienie zakupów przez telefon komórkowy i inne urządzenia mobilne to dla Polaków bułka z masłem. Mimo to m-commerce stoi w miejscu. Zdaniem ekspertów powodem jest brak odpowiedniej infrastruktury sklepów internetowych oraz obawy i przyzwyczajenia konsumentów. Dane z raportu przygotowanego przez Gemius i e-Commerce Polska pokazują, że podobnie jak ...
-
Pokolenie Y chroni życie prywatne
Komunikacja osobista w godzinach pracy jest prawem przysługującym pracownikowi, a nie przywilejem - twierdzą przedstawiciele pokolenia Milenium (inaczej pokolenia Y). Z raportu "Młodzi specjaliści w pracy" stworzonego przez dział Ericsson ConsumerLab wynika, że pokolenie Milenium od idealnego pracodawcy oczekuje najnowszych technologii, bliskich ...
-
Sklepy online stosują klauzule niedozwolone
Sklepy internetowe w dalszym ciągu stosują w swoich regulaminach klauzule niedozwolone, a co za tym idzie nie stosują się do wymogów UOKiK. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez RzetelnyRegulamin.pl, zabronione prawem zapisy można znaleźć w aż 54 procentach regulaminów. Podobnie jest w przypadku ochrony danych osobowych. Tylko co ...
-
Pokolenie Y a życie zawodowe
Jakie są kluczowe warunki satysfakcji w życiu zawodowym? - "Pokolenie Millennium", czyli osoby urodzone w latach 1980-1995, wymieniają przede wszystkim: elastyczność w miejscu pracy, osiągnięcie równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz możliwości realizacji zadań za granicą. Takie wyniki przynosi największe, najbardziej wszechstronne badanie ...
-
Wskaźnik optymizmu IV 2013
Wiosna przyniosła niewielką poprawę nastrojów konsumenckich. Kwietniowy Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos zanotował niewielki wzrost, osiągając poziom 77.35 pkt. W kwietniu b.r. wszystkie składowe Wskaźnika Optymizmu Konsumentów, prócz wskaźnika oceny Klimatu Gospodarczego, uległy nieznacznej poprawie. Ocena Klimatu Gospodarczego w ...
-
Koniunktura konsumencka IV 2013
W kwietniu 2013 r. odnotowano różnokierunkowe zmiany w nastrojach konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, obniżył się w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 0,8 p. proc.) i ukształtował się na poziomie -30.2 - podał Główny Urząd Statystyczny. Na obniżenie się ...
-
Moralność płatnicza MMP
Polscy mikro - i mali przedsiębiorcy dość często akceptują opóźnienia w płatnościach ze strony kontrahentów, a jedynie co trzeci z nich stara się odzyskać swoje należności natychmiast po terminie wystawionym na fakturze - takie są wnioski z badania przeprowadzonego w kwietniu na zlecenie EGB Finanse Sp. z o.o . Tymczasem właściciele i osoby ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IV 2013
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w kwietniu w horyzoncie zarówno kwartalnym jak i rocznym utrzymał niskie notowania z poprzedniego miesiąca odpowiednio na poziomie 24 pkt. i 33 pkt., natomiast w notowaniu półrocznym stracił jeden punkt malejąc do 27 pkt. Wydaje się, że oba indeksy osiągnęły już swoje minimum, a ciągle malejący trend indeksu ...
-
Rejestracja REGON III 2013
W ostatnich 12 miesiącach, licząc na koniec marca, działalność gospodarczą rozpoczęło ponad 316 tysięcy jednoosobowych firm. Choć obraz całego sektora psuje wciąż wysoka liczba wyrejestrowanych działalności, mamy w Polsce swego rodzaju modę na zakładanie własnych biznesów i szybkie osiąganie niezależności - ocenia Tax Care. Pomagają w tym ...
-
Nastroje globalnych inwestorów 2013
Według wyników globalnego badania nastrojów inwestorów przeprowadzonego dla Franklin Templeton, inwestorzy w Polsce z optymizmem prognozują realizację swych celów finansowych, licząc głównie na rynki azjatyckie i polskie. Pod wpływem kryzysu finansowego oraz obaw przed spowolnieniem gospodarczym, polscy inwestorzy stali się bardziej konserwatywni. ...
-
Dział finansowy coraz istotniejszy
Działy finansowe odgrywają coraz bardziej istotną rolę w przedsiębiorstwach. To efekt kryzysu. W trudnych czasach zarządy firm potrzebują ich wsparcia w tworzeniu i realizacji strategii - wynika z badania ACCA "Financial leaders survey". Biorąc pod uwagę wszystkie obszary badania „Financial Leaders Survey”, przeprowadzonego wspólnie przez ACCA ( ...
-
Rola działu HR w obecnych czasach
Rozbudowana struktura działów personalnych i nowe wyzwania, które są stawiane przed HR-owcami w dzisiejszych czasach sprawiają, że warto się zastanowić nad tym, jaka jest rola współczesnego działu personalnego - analizują eksperci Antal HR & Legal. Przewaga konkurencyjna firmy i jej pozycja na rynku zależy od kompetencji zatrudnionych w niej ...
-
Ultrabook Acer Aspire P3
... musi wybierać między tradycyjnym notebookiem, notebookiem z obracanym ekranem a tabletem. Aspire P3 pozwala na łatwe podjęcie decyzji, bez kompromisów. Przy wadze 1,39 kg i grubości 19,75 mm, nowo zaprojektowany komputer spełnia wszystkie wymagania stawiane ultrabookom, cechuje się wspaniałą wydajnością i długim czasem pracy ...
-
Najpopularniejsze lustrzanki cyfrowe IV 2013
Prawie 40% internautów, którzy w tym roku szukali aparatu cyfrowego za pośrednictwem porównywarki cen Skąpiec.pl, zainteresowanych było nabyciem lustrzanki. Serwis sprawdził, które modele cieszyły się największą popularnością w kwietniu, a także przygotował zestawienie najwyżej ocenianych urządzeń. Kategoria „Aparaty cyfrowe” od wielu lat należy ...
-
Polscy turyści wybierają podróże na własną rękę
W trosce o turystów, w odpowiedzi na wydarzenia minionego roku, który dla branży turystycznej zamknął się serią bankructw, wprowadzono obostrzenia dotyczące sum gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych dla touroperatorów. Niestety, ostateczny koszt poniesie podróżny płacąc za wycieczkę z touroperatorem więcej niż rok temu. Dlatego coraz więcej ...
-
Bibby MSP Index V 2013
Aż o 10,7 punktów wzrósł Bibby MSP Index w najnowszej, kwietniowej edycji badania. Oznacza to wyraźną poprawę nastrojów w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce. Badanie Bibby MSP Index przeprowadzane jest dwa razy w roku w formie wywiadów telefonicznych na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie małych i średnich firm, zatrudniających ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków: klasa średnia
Agencja Rubikom Strategy Consultants, przy współpracy zespołu Movedo Shopper&Trade Marketing, zrealizowały badanie konsumenckie "Jak kupuje nowe pokolenie Polaków", które skupiło się na: zwyczajach, zachowaniach, postawach i oczekiwaniach zakupowych Polaków "nowego pokolenia". “Nowe pokolenie” Polaków to inaczej definiowana przez badaczy, klasa ...
-
Dzień Matki: najbogatsze mamy świata
Stereotypy nie są łaskawe dla kobiet w świecie biznesu. Niesprawiedliwe postrzegane są one jako zbyt emocjonalne i obawiające się ryzyka. Tymczasem, liczba kobiet w rankingu najbogatszych osób na świecie stale rośnie. Co więcej, większość z nich to mamy, sprawnie łączące karierę zawodową z macierzyństwem - podaje ZFDF. Jaka jest współczesna matka? ...
-
Polskie matki a zakupy dla przyjemności
W ogólnopolskim badaniu przeprowadzonym przez Streetcom Polska w maju 2013 roku zapytaliśmy matki, czy czują potrzebę sprawiania sobie frajdy zakupami tylko dla własnej przyjemności. Chcieliśmy również dowiedzieć się, czy znajdują one czas na zakupy produktów, które nie są przeznaczone dla rodziny, dla bliskich. Ponadto zapytaliśmy o najczęściej ...
-
Koniunktura konsumencka V 2013
W maju 2013 r., w porównaniu do ubiegłego miesiąca, odnotowano wyraźną poprawę nastrojów konsumenckich odnoszących się zarówno do sytuacji obecnej, jak i przyszłej - podał Główny Urząd Statystyczny. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do ...
-
Rynek windykacji w Polsce w 2012 r.
Rynek windykacji w Polsce w 2012 r. zbliżony był wielkością do roku 2011. Łączna wartość nominalna spraw przekazanych do windykacji w ubiegłym roku wyniosła ok. 19 mld zł (+4% r/r), co oznacza wyraźne wyhamowanie po wysokich wzrostach w latach ubiegłych. Zaszły istotne zmiany w strukturze rynku, gdzie istotnie na znaczeniu zyskał segment zakupów ...
-
Zatrudnienie w Polsce: gdzie spadki?
Mimo zauważalnego w ostatnich miesiącach spadku bezrobocia, na przestrzeni ostatniego roku najpopularniejsze branże tracą pracowników. Nauczycieli, urzędników, pracowników przemysłu, handlarzy oraz pielęgniarzy jest nieco mniej, niż w I kwartale 2012 roku, jednak zarabiają oni o średnio 2,5 proc. więcej. Work Service przedstawia analizę ...
-
Rynek pracy: bezrobocie młodych ciągle dotkliwe
Młodzi, wykształceni, znający języki obce, ale bez pracy. Mówią o nich "pokolenie straconych". Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Czy winna jest ciężka sytuacja gospodarcza czy też samo podejście młodych osób do życia? Ostatnie doniesienia nie napawają optymizmem. Jak informuje Międzynarodowa Organizacja Pracy do końca 2013 r. bez pracy ...
-
Zarządzanie ryzykiem nadużyć coraz trudniejsze
Co roku branże związane ze sprzedażą detaliczną odnotowują straty z tytułu nadużyć w obszarze sprzedaży i obsługi klienta. W Polsce z tego powodu cierpi przede wszystkim branża telekomunikacyjna oraz instytucje finansowe, czyli te sektory, które funkcjonują w silnie konkurencyjnym otoczeniu i posiadają rozbudowane kanały sprzedaży i obsługi swoich ...
-
Podróż samolotem: klasa premium tylko dla wybranych
Podróż w pierwszej klasie zapewnia komfort, elegancję i prestiż zadowalając nawet najbardziej wymagających pasażerów. Według Harrel Associates, nowojorskiej firmy monitorującej ceny biletów lotniczych, lot klasą premium w jedną stronę, kosztuje średnio 8 tys. dolarów. Za taką cenę, klienci mogą liczyć na prawdziwie królewskie traktowanie. ...
-
Etyka w biznesie: brakuje specjalistów
Brak pracowników wyspecjalizowanych w zarządzaniu kwestiami etycznymi w firmach to główna przyczyna, z powodu której przedsiębiorstwa w Polsce nie prowadzą działań w zakresie podnoszenia i przestrzegania standardów etycznych w miejscu pracy - wynika z badania potrzeb w zakresie HR w kontekście etyki w miejscu pracy, przeprowadzonego przez Crido ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2013
Jak wynika z opublikowanego 11 czerwca 2013 przez agencję zatrudnienia ManpowerGroup raportu Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia, pracodawcy w Polsce są ostrożnie optymistyczni co do deklaracji zatrudnienia w III kwartale 2013 r. Prognoza netto zatrudnienia po korekcie sezonowej wynosi +2%. To pierwszy dodatni wynik dla naszego kraju od ...
-
Badania i rozwój: potrzebne większe zachęty
Aż 75 proc. polskich przedsiębiorców deklaruje, że w ciągu najbliższych pięciu lat podniesie poziom wydatków na badania i rozwój (B+R), lub co najmniej pozostawi je na obecnym poziomie. Aby jednak ich aktywność mogła się rozwijać, firmy potrzebują nie tylko większej liczby zachęt ze strony państwa, ale także zachęt o wyższej wartości. Jak pokazuje ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w I kw. 2013
Tylko Nowoczesna Gospodarka zakończyła I kwartał 2013 r. wzrostem zatrudnienia - wynika z raportu ADP Polska, firmy specjalizującej się w outsourcingu naliczania wynagrodzeń i administracji kadr. Choć ogólnie rynek pracy odnotował regres, w innowacyjnych firmach zatrudnienie wzrosło o ponad 3 proc., a do końca roku zwiększy się o kolejne 2 punkty ...
-
Preferencje konsumentów: telefony komórkowe
Telefon komórkowy na przestrzeni czterech dekad swojej obecności na rynku elektroniki użytkowej przeszedł spektakularną ewolucję - od 2-kilogramowej cegły, wzorowanej na rekwizytach z serialu "Star Trek", przez niezniszczalną Nokię 3310 z baterią zdolną wytrzymać bez ładowania 2 tygodnie, by dziś przybrać postać nowoczesnego smartfona. Z raportu ...
-
Przetargi budowlane w II poł. 2012 r.
Serwis Inwestycyjno-Przetargowy www.pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI opracowały podsumowanie rozstrzygnięć przetargów z branży budowlanej za drugie półrocze 2012 roku. Zanalizowanych zostało 3770 wyników zamówień publicznych. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii ...
-
Walka płci: kto podejmuje decyzje zakupowe?
Rynek konsumenta rządzi się swoimi prawami, dlatego firmy nie mogą ignorować jakichkolwiek sygnałów wskazujących na jego potrzeby. Zarówno podczas procesu kreacji, jak i strategii sprzedaży, należy wziąć pod uwagę czynnik płci odnośnie zakupu usług lub towaru i dopasować go do oferty - podaje agencja badawcza ABR SESTA. Czasy, w których decyzję ...
-
Rzetelne firmy w dobrej kondycji
Niemal 74 proc. przepytanych przez Rzetelną Firmę przedsiębiorców przyznało, że warunki prowadzenia biznesu w ich regionie pogorszyły się. Mimo słabnących nastrojów na rynku, firmy należące do programu radzą sobie nieźle. Aż 80 proc. z badanych ocenia kondycję swojej firmy jako dobrą lub bardzo dobrą. Doniesienia z rynku nie napawają optymizmem. ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego II kw. 2013
Wartość Wskaźnika BIG, mierzy poziom bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej, w czerwcu 2013 wyniosła 9,05 pkt. To o ponad 3 pkt. wyższy indeks niż w marcu bieżącego roku. Mimo to, obecny poziom indeksu jest nieznacznie gorszy niż wynik prezentowany dokładnie 12 miesięcy temu. Z Raportu BIG wynika, że w większości branż nastroje wśród ...
-
Raporty roczne: ważne nie tylko wyniki finansowe
Aż 84% globalnych firm przebadanych przez PwC odwołało się w swoich raportach rocznych przynajmniej do jednego elementu pozafinansowego, ale tylko 15% z nich zrobiło to całościowo. To dowód na to, że wśród przedsiębiorstw rośnie świadomość konieczności dopasowania sposobu raportowania do dzisiejszej rzeczywistości biznesowej. Inwestorzy coraz ...