-
Boże Narodzenie, czyli emocjonalny rollercoaster?
... wspomnienia. - mówi Michał Krasoń z serwisu Prezentmarzeń. Stres i wyzwania Wśród badanych 37% Polaków wskazuje na stres związany z przygotowaniami do świąt. Dla 39% ankietowanych, największym źródłem stresu jest przygotowanie uroczystości w domu. Zakupy prezentów (29%), spotkania z najbliższymi (18%) oraz firmowe spotkania (14%) również powodują ...
-
Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole
... , o 2,4 pp. więcej niż w ubiegłym roku, gdy odsetek ten wyniósł 4,3 proc. Przyczyna zwrotu? Wadliwy produkt Jak wynika z najnowszego Barometru Providenta, w niemal 39 proc. przypadków o zwrocie produktu zakupionego online lub stacjonarnie decyduje uszkodzenie bądź wada – to nieznacznie rzadziej niż w 2024 r., kiedy tę przyczynę ...
-
Najwyższy czas na jawność wynagrodzeń i redukcję luki płacowej
... i współpracowniczek chciałaby znać połowa badanych przez No Fluff Jobs, natomiast 39 proc. chciałoby też poznać dokładne kwoty. Co 4. badana osoba jest przeciwna ujawnianiu widełek ... aż 27 proc. nie ma zdania), a w pozostałych grupach wiekowych nie przekracza 39 proc. Z kolei pomysł jawności przedziałów wynagrodzeń wewnątrz firm popiera po 56 proc. ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna, czyli emocjonalny rollercoaster
... treści – od zdjęć z imprez, przez wyciągi bankowe, aż po fotografie dzieci. 39 proc. Polaków starających się o pracę na rozmowie obawia się trudnych pytań. Zachowanie ... pytania. To właśnie obawa przed trudnym pytaniem jest jednym z głównych źródeł stresu. 39 proc. Polaków starających się o pracę przyznaje, że najbardziej boi się, iż nie będzie ...
-
Sztuczna inteligencja przeszkadza i pomaga
... widzi potrzebę wdrożenia autonomicznych, opartych na AI sieci. Jednak tylko 39% wdrożyło już kluczowe funkcje, takie jak segmentacja, widoczność i kontrola. Sztuczna inteligencja ... modernizacji sieci – poprawę doświadczeń klientów (46%), zwiększenie efektywności (39%) i przyspieszenie innowacji (42%). Jednak wiele z tych korzyści jest zagrożonych, ...
-
Work-life balance po polsku? Praca na L4
... czasie choroby. Co ciekawe, powyższe badanie pokazuje również, że to Europejki (39,5 proc.) częściej czują konieczność działania, mimo złego stanu zdrowia, niż Europejczycy ( ... uświadamia nas pod jaką presją funkcjonuje pokolenie Z. Według naszego badania 39,8 proc. pracowników poniżej 25. roku życia pracuje regularnie w godzinach nadliczbowych, a aż ...
-
Prawie połowa Polaków nie korzysta z promocji na Black Friday. Dlaczego nie wierzą w obniżki?
... nabywa produkty, na które zwykle ich nie stać. Blisko dwóch na pięciu Polaków (39 proc.) do zakupów w tym czasie zachęcają specjalne kody rabatowe. Jednak blisko siedmiu na ... a także produktów, na które na co dzień nie mogłaby sobie pozwolić (łącznie 39 proc.). Najskuteczniej przyciągają ich również specjalne kody rabatowe – połowa z nich wskazała tę ...
-
Japonia liderem
... wartości 32,6 mld USD. W kolejnych latach nastąpią dalsze wzrosty, jednak już nie tak duże – w 2004r. o 14,7% (37,4 mld USD), w 2005r. o 5,9% (39,6 mld USD) i w 2006r. o 6,3% (42 mld USD). Natomiast rynek amerykański nadal pozostaje w letargu, w tym roku wzrośnie zaledwie o 1,9%, do wartości 31,9mld ...
-
Zwyczaje świąteczne telewidzów
... telewizyjne Polaków Dla Polaków oglądanie telewizji w święta to jedna z najważniejszych rozrywek. Ponad połowa nie chciałaby spędzać świąt bez telewizora i tylko 39,2% będzie spędzać przed telewizorem mniej czasu niż zwykle. Polacy najchętniej oglądaliby filmy familijne i najnowsze przeboje filmowe. W tym względzie nie różnią ...
-
Internet w Polsce XI-XII 2004
... przez Polaków to Onet (74 proc.) i Wirtualna Polska (63 proc.). Następne są Google (47 proc.), Interia (42 proc.) oraz Gadu-Gadu (39 proc.). Dalsze miejsca zajmują: Allegro (27 proc.), Gazeta (19 proc.), Idea (18 proc.), Tlen (15 proc.) i Era (13 proc.).
-
Więcej inwestycji w IT
... wzrost o 8 punktów procentowych w stosunku do roku ubiegłego. Jest to najwyższa wartość osiągnięta w dotychczasowej historii badania – ostatnie odnotowane maksimum wynosiło niecałe 39%. „Reasumując wyniki raportu można powiedzieć, że wzrósł optymizm informatyczny krajowych MSP. Jednak w dalszym ciągu firmy te nie potrafią wykorzystać technik ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza V 2005
... % badanych przedsiębiorstw w maju br. wobec 58% w kwietniu br. i 68% w maju ub. roku), kosztami zatrudnienia (42% badanych przedsiębiorstw w maju br. wobec 39% przed miesiącem i 37% w maju ub. roku) i kosztami finansowej obsługi działalności (41% w maju br. wobec 37% przed miesiącem i 45% w maju ub ...
-
E-biznes w Polsce 2005
... odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych wskazała, że dane na witrynach sklepów są aktualizowane codziennie lub kilka razy dziennie (39,7 proc.). Raz w miesiącu treści zmienia jedynie 6,3 proc. sklepów, których przedstawiciele wzięli udział w badaniu Gemius SA. Dodatkowo w raporcie znajdują się ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2005
... wyniku z lipca poprzedniego roku. W lipcu wyraźnej poprawie uległo saldo ocen zmian ogólnej sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach). Obecny poziom –39,6 jest o 4,9 pkt. procentowego wyższy od wyniku z czerwca i utrzymuje korzystną różnicę w wysokości 11,9 pkt. procentowego w porównaniu do analogicznego miesiąca 2004 roku ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2005
... . Saldo ocen zmian ogólnej sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) nie uległo w sierpniu zmianie i tak jak w poprzednim miesiącu wynosi –39,6, utrzymując korzystną różnicę w wysokości 9,6 pkt. procentowego w porównaniu do analogicznego miesiąca 2004 roku. W sierpniu nastawienie konsumentów w zakresie oczekiwanych (w najbliższych 12 ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2005
... , utrzymuje jednak korzystną różnicę 4,3 pkt. procentowego w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Dodajmy, że omawiany wskaźnik wyniósł w mijającym kwartale –39,8, pozostając na poziomie zbliżonym do wyniku z II kwartału 2005 r. Poprawiło się nastawienie konsumentów w zakresie oczekiwanych (w najbliższych 12 miesiącach) zmian ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2005
... rokiem 593,5 mln zł), w tym 69,6% stanowiły instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu. Prezentowane dane otrzymane z Komisji Papierów Wartościowych i Giełd dotyczą 39 biur i domów maklerskich, które posiadały koncesję na prowadzenie działalności maklerskiej w dniu 30 czerwca 2005 r. oraz 3 jednostek, które zakończyły działalność w I półroczu ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza X 2005
... i 71% w październiku ub. roku. Drugą najczęściej zgłaszaną barierą są koszty zatrudnienia (46% badanych przedsiębiorstw wobec 48% we wrześniu br. i 39% w październiku ub. roku). W porównaniu z październikiem ubiegłego roku zmniejszyło się znaczenie barier związanych z niedostatecznym popytem, trudnościami z uzyskaniem kredytów, kosztami materiałów ...
-
Zarządzanie informacjami w firmach
... procent) 52 procent przedstawicieli firm stwierdziło, że martwią się o możliwości rozbudowy posiadanych rozwiązań ECM w celu objęcia nimi innych departamentów. Kolejne 39 procent niepokoi stopień trudności integracji tych rozwiązań z nowymi lub posiadanymi technologiami. Dla większości firm problemem jest liczba utrzymywanych relacji z dostawcami ...
-
Strony rządowe mało przyjazne
... osób niedowidzących. Jak podaje raport, z internetu korzysta już ponad 48% Europejczyków, natomiast ogólna liczna niepełnosprawnych mieszkańców Starego Kontynentu wynosi ok. 39 mln. Z drugiej jednak strony, jeśli twórcy witryn internetowych wyraźnie stosowaliby się do kryteriów ustalonych przez konsorcjum W3C (World Wide Web ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2005
... br. i 68% w grudniu ub. roku. Drugą najczęściej zgłaszaną barierą są koszty zatrudnienia (47% badanych przedsiębiorstw w grudniu i listopadzie br. wobec 39% w grudniu ub. roku). W porównaniu z sytuacją sprzed roku zmniejszyło się znaczenie barier związanych głównie z niedostatecznym popytem i trudnościami z uzyskaniem kredytów, natomiast ...
-
Koniunktura konsumencka XII 2005
... ) oznacza korzystną różnicę 13,1 pkt. procentowego w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku oraz wpływa na istotną poprawę średniej wartości kwartalnej (z –39,8 do –32,8 pkt. procentowego w drugim półroczu) oraz rocznej (od –49,5 w 2004 do –38,5 w 2005 r.). Niewielkiemu pogorszeniu uległo nastawienie konsumentów w zakresie ...
-
Bezrobocie w Polsce III 2006
... ,4 tys. ofert pracy (przed miesiącem 73,3 tys., przed rokiem 73,0 tys.). W końcu omawianego miesiąca urzędy pracy dysponowały ofertami pracy dla 39,4 tys. osób (w tym 6,4 tys. to oferty niewykorzystane dłużej niż 1 miesiąc), osobom niepełnosprawnym urzędy oferowały 1,6 tys. wolnych miejsc pracy. Z danych na ...
-
Znajomość terminu "public relations"
... piąta jako dobre. Najbardziej pozytywnie PR kojarzy się studentom: 56 proc. - raczej dobrze, 30 proc. - dobrze. Badanie wskazało, że dla 39 proc. respondentów public relations jest przede wszystkim promowaniem pozytywnego wizerunku firmy i/lub osoby, a dla 15 proc. to kontaktowanie się i porozumiewanie ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VII 2006
... bariery związanej z niedostatecznym popytem (z 51% do 28%). Zdecydowanie wzrosło znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników (z 14% do 39%). W stosunku do oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy portfela zamówień 7% przedsiębiorstw budowlano-montażowych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 75 ...
-
Firmowe blogi bez wytycznych
... raczej z powodu mody, niż dla osiągnięcia jakiś określonych, przemyślanych celów. 37 proc. firmowych blogów notuje jeden lub więcej postów dziennie, u 39 proc. zdarza się to kilka razy w tygodniu, a u 24 proc. - raz na tydzień lub rzadziej.
-
Polacy pesymistami
... . W porównaniu z poprzednim miesiącem liczba pozytywnych ocen sytuacji w kraju spadła o 5 punktów procentowych. 54 procent ankietowanych uważa, że nasza gospodarka jest w kryzysie, a 39 procent respondentów jest zdania, że się rozwija. 18 procent natomiast przyznaje, że kryzys ten jest głęboki, a 36 procent uważa, że ...
-
Poczta Polska: reklamacje pocztowe
... odklejenie adresu pomocniczego). 46 reklamacji (tj. 45,5%) zostało uznanych przez organy Poczty Polskiej jako uzasadnione. Ustalono również, że 40 sztuk (39,6%) dotyczyło reklamacji z żądaniem rekompensaty. W dalszej części badania ustalono, że w przypadku reklamacji z tytułu zaginięcia paczki pocztowej, średni czas rozpatrywania reklamacji wyniósł ...
-
Praca w Polsce I-VI 2006
... dużych (76,0%). W I półroczu ubiegłego roku odpowiednio: 44,5 tys., 76,4% i 73,8%. Gros wolnych miejsc pracy zanotowano w jednostkach przetwórstwa przemysłowego (39%), zwłaszcza zaliczanych do działalności związanej z produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją maszyn ...
-
Motoryzacja: firmy ratują rynek
... klasy niższej średniej (dla rynku segment samochodów małych). Jego udział w rejestracjach na firmy wyniósł po trzech kwartałach bieżącego roku 27,39 procent, co w liczbach bezwzględnych oznacza 21 tys. 573 zarejestrowane auta. Drugi w kolejności segment tworzą samochody klasy wyższej średniej. Do tej ...
-
Brytyjscy emeryci wolą Internet
... pytania zawarte w ankiecie uznało, że korzystanie z Internetu stanowi najlepszą formę spędzania wolnego czasu, podobnie wypowiada się o pielęgnowaniu domu lub ogrodu 39 proc. respondentów. 28 proc. zaś na pierwszym miejscu stawia podróżowanie i spacery. Badani mogli wybrać kila odpowiedzi. 84 proc. respondentów korzystających ...
-
Branża PR w mediach II 2007
... zarówno wizerunek Polski za granicą, jak i odpowiedzialni za niego politycy. Lutowy raport wizerunkowy obejmuje 132 publikacje dotyczące branży public relations. 39 materiałów poświęcono PR-owi Polski i polskich miast, a 27 – CSR-owi. Połowę materiałów (68) znaleziono w mediach informacyjnych, natomiast 47 w biznesowo-gospodarczych. Ponad 55 ...
-
Internet przyszłością rynku informacyjnego
... połowa pełnoletnich Hiszpanów (48 proc.) oraz 46 proc. Niemców określa siebie jako regularnych czytelników (czytają prasę co najmniej 5 razy w tygodniu). 39 proc. Amerykanów, 35 proc. Brytyjczyków, 34 proc. Włochów oraz 33 proc. Australijczyków również przyznaje, że regularnie czyta prasę. Według respondentów ...
-
Wyzwania i cele CEO największych firm
... tezę, iż polską gospodarkę charakteryzuje szybkie tempo wzrostu - podkreślają autorzy badania. Trwały wzrost przychodów nadal pozostaje najważniejszym wyzwaniem dla menedżerów – 39,3% z nich uważa go za wyzwanie najważniejsze. Na liście wszystkich 76 wyzwań zajmuje ono wysoką, trzecią pozycję. Pojawiła się natomiast nowa ...
-
Jak pracownicy korzystają ze służbowych komputerów?
... .). 34 proc. respondentów potwierdza, że plotkuje przez e-mail w pracy. Do elektronicznych plotek przyznało się 40 proc. pracowników z Wielkiej Brytanii oraz 39 proc. z Singapuru i USA. Najrzadziej plotkują Holendrzy. 58 proc. uczestników badania odpowiedziało twierdząco na pytanie „czy wysyłasz poufne dane za pośrednictwem ...


Prezenty pod choinkę z drugiej ręki? Polacy wciąż tradycjonalistami