-
Branża PR: nastroje w IV kw. 2009
... PR (jedynie 1,6). Nieco wyższe, choć też dość niskie, były oceny poziomu płac w branży PR – wskaźnik ukształtował się na poziomie 2,4. Również wskaźnik prognozowanej sytuacji na rynku PR wskazuje na dobrą kondycję firm PR. Szczególne znaczenie dla jego wysokości ma wynoszący aż 6 wskaźnik prognozowanego popytu na usługi PR ...
-
Media online o branży PR I-VI 2008
... przy okazji informacji na temat podpisania umowy między firmą Diverse a agencją Caffe PR; wcześniej ta polska marka odzieżowa współpracowała właśnie z Ciszewski PR. Informacje o badaniu Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint. Artykuły do analizy były wyszukiwane w oparciu o jedno wybrane wyrażenie ...
-
Rynek PR w Polsce: firmy w dobrej kondycji
... – mówi Agnieszka Wasilewska. Specjalizacja wymaga kreatywności. – Wprowadziliśmy na rynek usługę „VIP PR”. Zaproponowaliśmy, aby markę firmy budować w oparciu o jej szefa – VIP-a. Skutecznie ... usług, ale musi być też tworzeniem nowych kanałów komunikacyjnych. Usługi typu full service oznaczają posiadanie przez agencję kilkunastu specjalizacji. By to ...
-
Branża PR: nastroje w III kw. 2009
... to 85% w czerwcu i 65% w październiku. Wśród odpowiedzi badanych z czerwca na drugim miejscu wskazywane było rosnące zapotrzebowanie na usługi branży PR (76%), natomiast w październiku – zwiększanie budżetów na działania PR (39%). W październiku respondenci znacznie rzadziej niż w czerwcu zwracali uwagę na dobroczynny wpływ takich elementów jak ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... ankietowana firma (24%) w sposób zdecydowany zgadzała się ze stwierdzeniem, że marketing i PR współtworzą strategię sprzedażową, a kolejne 35% badanych raczej się z nim zgadzało, ... szefów działów marketingu i PR zastanawia się w jaki sposób komunikować się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi Klientami, aby ich produkty czy usługi odpowiadały na ich ...
-
Branża PR w mediach V 2008
... politycznego – 70 publikacji, a na trzecim ogólne zagadnienia dotyczące branży PR, którym poświęcono 51 materiałów. Osobą najczęściej cytowaną w kontekście public relations był ... podkreślał autor artykułu, mieści się najwięcej firm świadczących usługi public relations oraz działów PR w korporacjach. Jak się okazało na 202 przebadanych ...
-
5 trendów, za którymi powinien podążyć współczesny PR
... widzą również agencje PR. Z tego względu coraz więcej z nich oferuje usługi związane z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstwa poprzez osobę lidera. To on ma firmować swoją twarzą rozmaite kampanie i przekazywać odbiorcom usług wartościowe, edukacyjne i wciągające treści w mediach. Wokół takiej osoby rodzi się strategia działań PR ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... funkcjonowania firmy wnioski – komentuje Błażej Dawid z PMR C&R. Świadomi i sceptyczni wobec trendów Badanie pokazało również, że 63 proc. specjalistów marketingu i PR śledzi najnowsze trendy w swoich dziedzinach. Wśród najważniejszych w najbliższej przyszłości wymieniają między innymi reklamę behawioralną (52 proc.), content marketing (46 proc ...
-
Praca w branży PR II kw. 2012
... porównaniu z I kw. o 15 proc. wzrosło natomiast zapotrzebowanie na specjalistów. - Zwiększony popyt na usługi specjalistów wśród firm to nie tylko efekt „Eurogorączki”. Paradoksalnie wiele ... na mapie Polski decyduje położenie miast stanowiących największe ośrodki branży PR. Za sprawą Warszawy najwięcej ofert pochodziło z Mazowsza (łącznie 286 ofert ...
-
Praca w branży PR 2012
... 77 razy i zajęła 2 miejsce wśród najczęściej poszukujących pracowników ds. komunikacji. Tak samo jak w 2011 roku 3 miejsce przypadło branży finansowo-ubezpieczeniowej. „Usługi PR mają już przypiętą niejedną łatkę, w tym najgorszą - przez polityków. Dlatego branża coraz chętniej pozycjonuje się jako działalność doradcza i konsulting. W Polsce ...
-
Usługi HR: agencje zatrudnienia czeka trudny rok
... stopa bezrobocia w Polsce? Z jakimi trudnościami muszą zmagać się firmy świadczące usługi HR? Spadek liczby zatrudnionych pracowników tymczasowych oraz mniejsze zapotrzebowanie na ... stanowią obywatele państw trzecich, ich udział z każdym rokiem jest coraz większy. R. pr. Liliana Strupp, wiceprezes Polskiego Forum HR oraz Director Legal & Public ...
-
Wydatki na działania PR nie spadają
... government relations z komunikacją: 29,4% – wzrost, 51,4% – bez zmian, 4,6% – spadek. Wydatki na usługi agencji PR w ramach współpracy stałej i projektowej: wsparcie agencji PR w ramach współpracy stałej (11,8% – wzrost, 36,4% bez zmian, 20% – spadek), wsparcie agencji PR w ramach współpracy projektowej (16,4% – wzrost, 40% bez zmian, 14% – spadek ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
... tych opinii - tworzonych przez innych bezpośrednich użytkowników towaru lub odbiorców usługi. Z wielu badań bowiem wynika, że poważny wpływ na decyzje zakupowe mają opinie ... taka ma znaczenie i siłę oddziaływania dużo większą niż dział PR czy marketingu firmy - i jej sile stanowią osobiste zaangażowanie uczestników, obiektywizm i bezinteresowność. ...
-
Branża PR a motywacja do pracy 2009
... wielu firmach konieczność redukowania stanowisk związanych z PR-em lub mniejszych zamówień na usługi PR-owskie kierowanych do agencji. To pewnie dlatego pracodawcy w tym roku ... Jednocześnie najważniejszym powodem podjęcia pracy w PR są, podobnie jak w zeszłorocznej edycji badania, kreatywna praca i zainteresowanie PR. Ten ostatni powód wskazało w tym ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... . Wymaga to w pierwszym rzędzie odpowiedzi na następujące pytania: Jakie usługi faktycznie dostarczane są mieszkańcom? Kim są aktualni i potencjalni interesanci, odbiorcy usług? Czy świadczone usługi są tymi, których oczekują? Czy oferowane usługi zaspokajają rzeczywiste potrzeby mieszkańców? Czy interesanci są zbiorowością zróżnicowaną, a jeżeli ...
-
Dziennikarze kontra specjaliści od public relations
... po 12,5% wskazań). Media gospodarcze najbardziej cenione przez specjalistów ds. PR w branży nowych technologii to Puls Biznesu (35,9% respondentów) i Rzeczpospolita (26,5%), dopiero ... najczęściej branym pod uwagę czynnikiem jest polecenie znajomych oraz cena za usługi, przy czym większe znaczenie dla respondentów ma rekomendacja. W dalszej kolejności ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... uznało, że jest to skuteczne narzędzie w komunikacji PR. Prowadzenie firmowego profilu w serwisie społecznościowym ... usługi Kompas Social Media. Badanie przygotowane przez zespół PRoto.pl i Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzono za pomocą ankiety dostępnej na PRoto.pl między 1 a 20 kwietnia 2011 roku na grupie celowej 102 pracowników branży PR ...
-
Internetowy Public Relations dla MŚP
... . W związku z tym specjaliści by dotrzeć przy niskich nakładach finansowych do większej liczby odbiorców usługi lub produktu korzystają z Internetu jako głównego pola zasięgu. Takie internetowe działania wizerunkowe nazywane są PR’em internetowym – w skrócie ePR-em. Co to takiego? Public Relations w Internecie to umiejętność rozpowszechniania ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak wynika z badania On Board PR i Instytutu Badania Opinii Homo Homini. Choć Mistrzostwa ... związku z najbardziej popularnymi produktami” – wyjaśnia Tomasz Lis, dyrektor działu Retail&Entertainment w On Board PR – "Pozostaje jednak nadal olbrzymia grupa konsumentów, którzy są niezdecydowani, a ...
-
Najlepsze Intranety 2010
... narzędzia. Nowoczesne technologie Intranety VB Leasing Polska oraz ING Usługi Finansowe zbudowane są na platformie Microsoft SharePoint ... Usługi Finansowe. Dopasuj intranet do potrzeb Aby Intranet przynosił realne korzyści, musi być dobrze zaprojektowany oraz odpowiadać na realne potrzeby pracowników. "Wiedzieliśmy, że potrzeby działów marketingu i PR ...
-
Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków
... ale również sytuacji banków i ich działalności” – komentuje Katarzyna Szczypek z firmy On Board PR - „Na polu komunikacji z klientami, banki w Polsce mają bardzo wiele do zrobienia ... czy karta bankomatowa. Jest dużo wyższy wśród osób sięgających po usługi takie jak konto oszczędnościowe, fundusze inwestycyjne” – komentuje wyniki Tomasz Dziedzic z PBS ...
-
Polacy a specjalne strefy ekonomiczne
... niż chęć otrzymywania wyższego wynagrodzenia czy korzystniejszych cen na produkty i usługi oferowane przez firmy ze SSE. - Polacy przede wszystkim oczekują zaangażowania ... Kancelarii Prawnej Majchrzak Brandt i Wspólnicy. Informacje o badaniu Raport przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego ...
-
Tylko wakacje lepsze niż bilet na Euro 2012
... odsetek osób zwraca uwagę na produkty lub usługi umożliwiające udział w losowaniu biletów – komentuje Tomasz Lis z On Board PR. Informacje o badaniu Wyniki dotyczące form ... Piłce Nożnej są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez On Board PR Ecco Network oraz Instytut Badania Opinii Homo Homini. Dane dotyczące innych obszarów ...
-
Public relations wewnętrzny
... usługi), bądź chcemy, aby się zainteresowali. Nic bardziej mylnego. Pracownik również jest klientem organizacji, tyle że wewnętrznym. I to bardzo istotnym, ponieważ opinia o firmie z jego ust jest najbardziej wiarygodna. Dlatego działania PR powinny być zwrócone także ku niemu. Działania PR ... z miejsca pracy. Aby PR wewnętrzny działał i przynosił ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 47/2015
... EUROPEJSKA OGŁOSIŁA ZWYCIĘZCÓW EUROPIONEERS AWARDS 2015 Komisja Europejska, Deloitte, LEWIS PR oraz European Young Innovators Forum nagrodziły zwycięzców tegorocznej edycji Web ... którzy potrzebują wysyłać pieniądze zagranicę taniej, szybkiej i sprawiedliwej usługi międzynarodowych przekazów pieniężnych”, powiedział Kristo Käärmann, założyciel ...
-
Startup i korporacja. Po co i jak je połączyć?
... PR. Jednak po drodze zobaczyli potencjał jaki może iść z tej współpracy i obecnie głównymi powodami dlaczego korporacje w Polsce współpracują z początkującymi firmami jest - wsparcie wewnętrznych procesów, wprowadzenie nowej usługi czy produktu oraz potencjalny zysk. Co nie zmienia faktu, że około 50% przebadanych firm dalej uznaje PR ...
-
Rynek e-finansów w Polsce
... na tego typu usługi to szansa dla instytucji ... PR, Money.pl. – "Wraz ze wzrostem liczby internatów w Polsce oraz przenikaniem Internetu do wszystkich dziedzin życia, popularność medium będzie wciąż rosła, również jeżeli chodzi o usługi finansowe. Bardzo możliwe, że w najbliższym czasie odsetek osób, które do tej pory nie skorzystały z żadnej usługi ...
-
SEO copywriting
... tekst musi skłonić internautę - klienta do podjęcia działania (najczęściej zakupu produktu lub usługi), a wyszukiwarkę Google nakłonić do umieszczenia danej strony wysoko w wynikach wyszukiwania, ... na fachowych portalach z szeroko pojętego zakresu PR oraz tekstów publikowanych na zapleczach pozycjonerów. Teksty PR, choć niedoceniane, są skutecznym ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2015
... rynku, oferując wynajem samochodów osobowych według najwyższych międzynarodowych standardów stosowanych na rynku. Carsson świadczy usługi wynajmu krótko- i średnioterminowego aut oraz wynajem samochodów z kierowcą. Według oceny GUS tereny objęte suszą stanowią ... ceny i wysokiego standardu obsługi ” – mówi Jacek Sosnowski. Aleksandra Knecht, ASCG PR
-
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... PR, opublikowała wyniki najnowszych badań, z których wynika, że firmy mogą zyskać istotną ... i odzew w komunikacji z ust do ust. Warto także wykorzystać marketing wirusowy w sieciach tworzonych przez B2F. „Najwyraźniej, usługi finansowe nie są głównym tematem rozmów dla baby-boomers, kiedy chodzi o wzajemne udzielanie rad w grupie rodziny, przyjaciół ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji marketingowej lub PR która obsługuje firmę, zatrudnić copywrittera, czy też może zgłosić się do profesjonalnej ... kreatywności, lecz procesem składającym się z rzetelnej analizy nazywanej firmy, produktu lub usługi (bo musimy wiedzieć co nazywamy) oraz ich otoczenia. Kolejnym etapem jest ...
-
Mapa Rynku Pracy - Styczeń 2005
... liczba ogłoszeń z niej pochodzących także wzrosła o 98 ofert. Na piąte miejsce spadły usługi, co nie znaczy, że zmalała liczba ogłoszeń, które zamieścili pracodawcy działający w ... rynku poprzez rozpoznawalność marki. Stąd duże zapotrzebowanie na specjalistów ds. marketingu oraz PR. Na oferty pracy mogli liczyć informatycy. Pojawiło się dla nich o 73 ...
-
Dlaczego warto pisać bloga
... promocyjnych i doradczych, są również popularnym narzędziem PR czy reklamy. Bardzo skutecznym narzędziem. Jeśli więc prowadzisz jakiś biznes, którego dzieło ... takim jak Google Blogsearch możesz monitorować szum powstający wokół twojego produktu czy usługi, możesz prześledzić co mówi się o twojej firmie na innych blogach, co robisz dobrze, a co ...
-
M.nokaut.pl - mobilna porównywarka cen
... sklepach internetowych za pomocą telefonu komórkowego. Nokaut.pl wprowadził trzy nowe usługi: mobilną porównywarkę cen, możliwość sprawdzenia ceny za pomocą wiadomości sms oraz ... , E-Commerce & PR Manager w Nokaut.pl. – W oknie wyszukiwarki należy wpisać nazwę produktu lub numer widoczny na kodzie kreskowym. Od osób, które skorzystają z naszej usługi ...
-
Marketing szeptany a spam-marketing
... w Internecie, połączona z brakiem podstawowej wiedzy o reklamie i PR wśród klientów, powoduje, że na naszych oczach popełniane jest barbarzyństwo opakowane we wzniosłe opisy ... W czym leży więc problem? Po części jest on tworzony przez firmy oferujące usługi z zakresu marketingu szeptanego oraz przyjmowaną przez nie formę podawania faktów i ich ...