-
Oferty pracy: czy spece od e-commerce mogą narzekać?
... strategicznych. W związku z tym na ciekawe oferty mogą liczyć również kandydaci z doświadczeniem z firm consultingowych – podsumowuje Elżbieta Sobiech. Metodyka: Badanie zostało przeprowadzone w okresie listopad-grudzień 2020 roku. Odpowiedzi udzieliło 1751 respondentów z całej Polski, w tym 114 przedstawicieli branży digital i e-commerce.
-
Minecraft, Trump i TikTok. To interesuje dzieci w sieci
... dzieci rekompensowały sobie brak aktywności na zewnątrz, eksperci z firmy Kaspersky przeanalizowali zanonimizowane zapytania wpisywane przez użytkowników rozwiązania Kaspersky Safe Kids w okresie od 20 grudnia do 10 stycznia. Zbadane metadane obejmowały zapytania wpisywane za pośrednictwem serwisów Bing, Google, Yahoo! oraz YouTube, zarówno ...
-
Ceny ubezpieczeń: największe wzrosty od 2012 roku
... na świecie, co jest kolejnym czynnikiem wpływającym na wzrosty stawek w Polsce i raczej trudno zakładać, że tempo wzrostu stawek spadnie w najbliższym okresie. Pytanie jak w obliczu tych wzrostów zachowają się polscy przedsiębiorcy, borykający się z trudnościami związanymi z pandemią Covid-19. Na pewno będą bardziej analizować ...
-
Wyprzedaże, czyli okazja czyni hakera. Jak się chronić?
... zawierają łącza lub załączniki, które instalują na komputerze złośliwe oprogramowanie lub prowadzą na fałszywe strony internetowe. Fałszywe organizacje charytatywne – W okresie świąt ludzie są często w życzliwym nastroju, a cyberprzestępcy chcą to wykorzystać. Tworzą fałszywe strony organizacji charytatywnych w mediach społecznościowych, wysyłają ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... , jednak w 2022 roku wydatki reklamowe nadal będą o 13,8% niższe niż w 2019, w porównaniu ze średnim spadkiem o 3,6% na wszystkich jedenastu rynkach w tym okresie. Natomiast w Indiach prognozowany wzrost wydatków reklamowych wynika z silnego popytu konsumenckiego. W 2020 roku wydatki na reklamę kosmetyków w Indiach były stabilne, a Zenith ...
-
Kobiety w biznesie. Co sądzą o bieżących wyzwaniach i możliwościach?
... Edition” powstał na podstawie globalnego badania przeprowadzonego wśród 675 kobiet zarządzających firmami z 52 krajów świata, w tym z Polski. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od września do października 2020 roku. Celem badania było poznanie opinii liderek na temat kluczowych wyzwań i możliwości, przed którymi stoi ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
... wartość 11,9%. W kolejnych miesiącach, w związku z luzowaniem obostrzeń i otwarciem branży handlu stacjonarnego, udział ten stabilizował się stopniowo do poziomu ok. 6%-7% w okresie wakacyjnym. Kolejne ograniczenia nałożone na centra handlowe w listopadzie ponownie spowodowały wzrost udział e-handlu do poziomu 11,4%. Tak wysoki udział sprzedaży ...
-
Biurowce w Łodzi: mimo pandemii popyt blisko rekordu
... bardzo dobre pierwsze dwa kwartały 2020 r. W I kw. wynajęto aż 36 tys. mkw. powierzchni biurowej, ponad 20 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2019. Główny udział w kształtowaniu zeszłorocznego popytu miała jedna z największych transakcji najmu w Polsce, czyli przednajem 16,3 tys. mkw. firmy Fujitsu w kompleksie ...
-
RFID - najpopularniejsze trendy i zastosowania
... go w zastosowaniach produkcyjnych, czy logistycznych, ale również w interakcji z końcowym klientem. Wspomniane powyżej zastosowania to tylko ułamek tego co w ostatnim okresie jest wdrażane w różnych branżach. Szybkość rozwoju technologii, coraz śmielej wkraczający w codzienne życie Internet of Things, czy działania podejmowane w ramach Industry ...
-
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma 3,1 mln Polaków
... prywatne ubezpieczenie zdrowotne miało już ponad 3,1 mln Polaków. Tak wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. To o 10,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Z danych PIU wynika, że wartość składki wzrosła o 4,3 proc. i przekroczyła łącznie 665 mln zł. Prywatne ubezpieczenia stały się ważnym ...
-
Polska gospodarka po pandemii. Nowy Plan Marshalla podniesie PKB?
... wzrośnie dzięki niemu o 66,7 mld zł. W latach 2022-2023 wpływ funduszy NGEU odpowiadać będzie za ponad połowę całkowitego wzrostu PKB w tym okresie, a w kolejnych latach udział ten będzie utrzymywał się na znaczącym poziomie. Środki unijne wpłyną również na strukturę zatrudnienia. W 2022 r. środki NGEU ...
-
Jaki dress code obowiązuje w czasach pracy zdalnej?
... . home office to zjawisko znane w praktyce ponad połowie respondentów. Niewątpliwie grono to jest tak duże w wyniku zmian z ostatnich kilkunastu miesięcy – w okresie pandemii COVID-19 wiele firm wyniosło działalność poza siedziby i biura. Jak sytuacja ta wpływa na naszą zawodową garderobę? Więcej niż 2/3 ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... urządzenia: Sektor finansowania maszyn, który najmniej odczuł skutki recesji znalazł się w 2020 roku wśród głównych kategorii finansowanych środków trwałych. W omawianym okresie łączne finansowanie udzielone przez branżę leasingową na inwestycje w maszyny i inne urządzenia wyniosło 20,4 mld zł, przy -5 proc. dynamice r/r ...
-
Gospodarka Niemiec: 2021 rok jak rollercoaster
... W tej ostatniej kwestii ekonomiści Allianz Research i Euler Hermes dostrzegają ryzyko zaniechania działań w kwestiach fiskalnych i europejskich w kluczowej fazie ożywienia gospodarczego w okresie Covid-19. Połączenie paraliżu politycznego i samozadowolenia może sprawić, że niemiecka mantra polityczna Covid-19 zmieni się z "wszystko, co trzeba" na ...
-
Polski rynek kosmetyków w 2021 roku wróci na ścieżkę wzrostu?
... zwyżkową, w ciągu ostatnich prawie 15 lat urósł z 0,8 mld EUR do 3,8 mld EUR. Rodzimi eksporterzy bardzo dobrze poradzili sobie w czasie pandemii, w okresie styczeń-październik 2020 wartość towarów sprzedanych za granicę była wyższa o 7,3% r/r. Czynnikiem, który wspierał eksport był słaby złoty. W pierwszych 10 miesiącach ...
-
Rynek M&A: fuzje i przejęcia w dobie pandemii
... firm na całym świecie, przeprowadzana przez Thought Leadership Consulting, firmę należącą do Euromoney Institutional Investor. Tegoroczna edycja badania została przeprowadzona w okresie od listopada 2020 do stycznia 2021 i wzięło w niej udział ponad 2400 menedżerów w 52 krajach; 82% stanowili dyrektorzy generalni, dyrektorzy finansowi ...
-
Kiedy wybrać się na Kubę
... ulewne i trwają krótko (na ogół nie dłużej niż pół godziny dziennie), to wysoka wilgotność powietrza w połączeniu z upałami (średnia temperatura w tym okresie to ok. 30°C) wymaga czasu na aklimatyzację i może być uciążliwa dla turystów z naszej strefy klimatycznej. Dodatkowo od września do końca ...
-
Cyfrowa przemoc domowa. Jak wykryć i powstrzymać oprogramowanie stalkerware?
... się sprawować kontrolę nad życiem swojego partnera. Z tego też względu nie jest dużym zaskoczeniem, że liczba jego ofiar wyraźnie spadła w okresie od marca do czerwca 2020 r., a potem się ustabilizowała. Jest to niewątpliwie efekt wprowadzenia lockdownów i powolnego wycofywania się z obostrzeń. Globalny i europejski ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... technologicznych NASDAQ Composite, który w ostatnich 12 miesiącach urósł o ponad 46 proc. Indeks giełdy w Szanghaju wzrósł o blisko 20 proc. w tym samym okresie. Coraz częściej pojawiają się opinie, że notowania giełdowe wyglądają znacznie lepiej niż faktyczny stan gospodarki, nie wspominając o najbardziej dotkniętych przez ...
-
Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
... z assistance, są zadowolone z otrzymanej pomocy. Zdaniem 51% badanych usługi assistance regularnie zyskują na znaczeniu i są jeszcze bardziej przydatne właśnie w okresie pandemii. Jakiej pomocy najczęściej potrzebujemy? Pomimo że wciąż najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy (85%), Polacy częściej dostrzegają zalety assistance ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
... należny jedynie od opłaconych faktur (38 proc.), dotacje (22 proc.) i rekompensaty (16 proc.) to najbardziej oczekiwane przez przedsiębiorców formy wsparcia w okresie pandemii. Wygrani i przegrani pandemii Najlepiej swoją sytuację (jako „bardzo dobra” i „raczej dobra”) oceniają średnie (45 proc.) i duże przedsiębiorstwa (48 proc ...
-
Zrównoważony rozwój i zmiany klimatyczne. Co mogą zrobić banki?
... biznesowe i osiągnięcie zakładanych rezultatów nie będzie wcale proste i w krótkiej perspektywie czasowej może wiązać się z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów. W dłuższym okresie może się jednak okazać, że takie aktywności mogą również przynieść korzyści komercyjne. Ryzyka w zakresie zmian klimatycznych Pandemia COVID-19 w wielu obszarach ...
-
Zautomatyzowane cyberataki na aplikacje internetowe. Jak się chronić?
... różnym atakom, takim jak man-in-the-middle, oraz zapewnia warstwę ochrony użytkowników odwiedzających strony internetowe. Prawie 92% ruchu analizowanego przez naukowców Barracuda w okresie dwóch miesięcy od października do grudnia 2020 r. to szyfrowany ruch HTTPS, a nieszyfrowany protokół HTTP był odpowiedzialny za mniej niż 10 ...
-
Rynek pracy po roku z COVID-19
... ofertę – co stanowi wzrost aż o 14% w stosunku do początku pandemii i o 8% w stosunku do okresu startu jej drugiej fali. W trzech kolejnych pomiarach w okresie pandemii systematyczne rosła liczba respondentów posiadających pracę, którzy są bardziej gotowi na nowe propozycje niż przed pandemią (63% badanych w lutym ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... mocno zwiększył swój udział w mediamiksie. W samym drugim kwartale pierwszy raz w historii wydatki na internet przewyższyły wydatki na telewizję. W całym analizowanym okresie odsetek budżetów przeznaczanych na reklamę online wzrósł aż o 5,2 pkt proc. z 35,9% do 41,1%. Pozostałe media zmniejszyły swój udział w mediamiksie. Dużo ...
-
ManpowerGroup: rekrutację pracowników planuje 10% firm
... zatrudnienia netto w Polsce w II kwartale 2021 roku wyniesie +6%. To o jeden punkt procentowy więcej niż w poprzednim kwartale i o 3 punkty więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Ten choć niewielki, ale jednak wzrost, to dobry znak dla poszukujących pracy. Pracodawcy zaczynają się powoli otwierać na ...
-
Grunty inwestycyjne w pandemii. Co jest w cenie?
... COVID-19 było wstrzymanie planów ekspansji inwestorów zagranicznych. Większość rozpoczętych odpowiednio wcześniej transakcji sprzedaży biurowych gruntów, które znajdowały się w tym okresie na zaawansowanym etapie, była kontynuowana. Jednak trwające postępowania ofertowe były niejednokrotnie weryfikowane, a nawet czasowo zawieszane - wskazuje Tomasz ...
-
Rynek pracy kobiet. Pandemia szansą czy zagrożeniem?
... niż przed pojawieniem się kryzysu związanego z wybuchem pandemii COVID-19. Gdzie kobiety najchętniej szukają pracy? Z badań Randstad i Kodilla.com wynika, że w okresie od marca 2020 do lutego 2021, na stanowiska w branży HR aplikowało aż 89% kobiet więcej niż jeszcze rok wcześniej. To ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Warszawa gwiazdą regionu?
... jako sektorami odzwierciedla to, co obserwuje się w innych częściach kontynentu i na całym świecie. Spodziewamy się, że najbardziej nowoczesne biura o długim okresie wynajmu będą generowały znaczące zainteresowanie wśród zagranicznych funduszy w najbliższych miesiącach w Warszawie, podobnie jak w Europie Zachodniej. Może to doprowadzić do znacznej ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z uwzględnieniem miejsca prowadzenia działalności oraz branży firmy. Badanie pracowników zostało przeprowadzone w okresie 17 – 22.12.2020 roku metodą wywiadów online (CAWI) na panelu badawczym epanel.pl należącym do ARC Rynek i Opinia. Próba ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... istotnie od czasu ubiegłorocznego badania. 36,5% uczestników badania w ciągu ostatnich 6 miesięcy współpracowało z 1-2 influencerami, 27% nie współpracowało w tym okresie z żadnym influencerem, a 16,2% współpracowało z 3-5 influencerami natomiast 9,5% klientów w ciągu ostatnich dwóch kwartałów współpracowało ze znacznie większą liczbą influencerów ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
... rocznie przynajmniej milion złotych brutto, było ponad 32 tys. W ostatnich latach dynamicznie rosła liczba Polaków z dochodami przekraczającymi 7,1 tys. złotych brutto. W okresie 2013-2019 liczebność tej grupy zwiększała się o 12,5%, a w roku 2019 o 17,5% w porównaniu z poprzednim rokiem. W 2019 roku do grupy dobrze zarabiających należało ...
-
Rynek lotniczy cargo. Zyskają Chiny, straci Europa i USA
... dekad, czyli sporo poniżej globalnej średniej wynoszącej 4 proc. Niewiele lepsze są także szacunki dla wewnętrznego rynku cargo w USA, który w analogicznym okresie będzie rósł w średnim tempie 2,7 proc. rocznie, podczas gdy wzrost w Chinach osiągnie poziom 5,8 proc. Do napędzanego przez Chiny regionu Azji i Pacyfiku ...
-
Które polisy ubezpieczeniowe straciły w czasie pandemii?
... OC można wytłumaczyć zapaścią, która dotknęła przewoźników lotniczych. Skala ujemnych zmian w grupie ubezpieczeń ryzyk finansowych stanowi natomiast swoisty paradoks w okresie podwyższonej niepewności gospodarczej. „Duże znaczenie mogły mieć jednak cięcia finansowe w wielu firmach i mniejsze wartości nowych kontraktów” - mówi Andrzej Prajsnar ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... pomniejszym browarom, które zaopatrywały lokalny rynek, pobliskie puby i restauracje. Gdy te nie działają, zbytu nie ma. Zaległości producentów piwa wzrosły w okresie pandemii czternastokrotnie – z 1,4 mln do ponad 20 mln zł. W przypadku firm destylujących, rektyfikujących i mieszających alkohole podwyższyły się o niemal połowę do 63 ...