-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z uwzględnieniem miejsca prowadzenia działalności oraz branży firmy. Badanie pracowników zostało przeprowadzone w okresie 17 – 22.12.2020 roku metodą wywiadów online (CAWI) na panelu badawczym epanel.pl należącym do ARC Rynek i Opinia. Próba ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... istotnie od czasu ubiegłorocznego badania. 36,5% uczestników badania w ciągu ostatnich 6 miesięcy współpracowało z 1-2 influencerami, 27% nie współpracowało w tym okresie z żadnym influencerem, a 16,2% współpracowało z 3-5 influencerami natomiast 9,5% klientów w ciągu ostatnich dwóch kwartałów współpracowało ze znacznie większą liczbą influencerów ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
... rocznie przynajmniej milion złotych brutto, było ponad 32 tys. W ostatnich latach dynamicznie rosła liczba Polaków z dochodami przekraczającymi 7,1 tys. złotych brutto. W okresie 2013-2019 liczebność tej grupy zwiększała się o 12,5%, a w roku 2019 o 17,5% w porównaniu z poprzednim rokiem. W 2019 roku do grupy dobrze zarabiających należało ...
-
Rynek lotniczy cargo. Zyskają Chiny, straci Europa i USA
... dekad, czyli sporo poniżej globalnej średniej wynoszącej 4 proc. Niewiele lepsze są także szacunki dla wewnętrznego rynku cargo w USA, który w analogicznym okresie będzie rósł w średnim tempie 2,7 proc. rocznie, podczas gdy wzrost w Chinach osiągnie poziom 5,8 proc. Do napędzanego przez Chiny regionu Azji i Pacyfiku ...
-
Które polisy ubezpieczeniowe straciły w czasie pandemii?
... OC można wytłumaczyć zapaścią, która dotknęła przewoźników lotniczych. Skala ujemnych zmian w grupie ubezpieczeń ryzyk finansowych stanowi natomiast swoisty paradoks w okresie podwyższonej niepewności gospodarczej. „Duże znaczenie mogły mieć jednak cięcia finansowe w wielu firmach i mniejsze wartości nowych kontraktów” - mówi Andrzej Prajsnar ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... pomniejszym browarom, które zaopatrywały lokalny rynek, pobliskie puby i restauracje. Gdy te nie działają, zbytu nie ma. Zaległości producentów piwa wzrosły w okresie pandemii czternastokrotnie – z 1,4 mln do ponad 20 mln zł. W przypadku firm destylujących, rektyfikujących i mieszających alkohole podwyższyły się o niemal połowę do 63 ...
-
75% wzrost niewypłacalności. Małe firmy rodzinne dotknięte najbardziej
... roku przyniosły 75% wzrost niewypłacalności firm. W Monitorze Sądowym i Gospodarczym zostały opublikowane informacje o 316 niewypłacalnościach polskich firm, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było ich 181. Według ekspertów Euler Hermes płynność finansową tracą najczęściej małe, rodzinne firmy. Niewypłacalności obejmują niezdolność ...
-
Heyah 01 startuje z nową ofertą subskrypcyjną
... usługi wyniesie jedynie symboliczną złotówkę. Użytkownicy otrzymają w pakiecie nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y oraz paczkę 20 GB na 30 dni. Po okresie promocyjnym koszt usługi wyniesie 19,99 zł na 30 dni. Heyah 01 została stworzona z myślą o tych, którzy cenią w życiu proste ...
-
5 aplikacji wspierających oszczędzanie
... według kategorii, zależnych od ich celu. Na koniec miesiąca generowany jest szczegółowy raport, w którym znajdują się wszystkie wydatki dokonane w danym okresie. Kontomierz daje użytkownikowi możliwość wyznaczeniu celów finansowych, w postaci konkretnej, miesięcznej kwoty do odłożenia. W przeciwieństwie do Squirella nie wysyła jej jednak ...
-
Automatyzacja: wybawienie pracodawców, zmora pracowników?
... (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z uwzględnieniem miejsca prowadzenia działalności oraz branży firmy. Badanie pracowników zostało przeprowadzone w okresie 17 – 22.12.2020 roku metodą wywiadów online (CAWI) na panelu badawczym epanel.pl należącym do ARC Rynek i Opinia. Próba ...
-
Jak praca zdalna zmienia życie zawodowe? Na gorsze czy na lepsze?
... i regeneracja sił, tak istotne w obecnych, wciąż trudnych dla wielu osób czasach – komentuje Agnieszka Kolenda. Zmiany w pracy nie takie złe? Zachodzące w okresie pandemii zmiany nawyków pracy przez profesjonalistów najczęściej są oceniane pozytywnie. Takiej odpowiedzi udzieliło 54% respondentów sondażu Hays, a kolejnych 17 proc ...
-
Polityka prorodzinna firm. Na co mogą liczyć pracujący rodzice?
... , kiedy rodzice potrzebują wsparcia jest czas, kiedy decydują się na powrót z urlopu do pracy. Najbardziej zaangażowani pracodawcy udostępniają rodzicom w tym okresie indywidualnych doradców różnych specjalności. To może być doradca kariery, który pomoże zorientować się pracownikowi w nowych projektach czy możliwościach i w sposób najmniej ...
-
Jak zmieniło się złośliwe oprogramowanie finansowe?
Wprawdzie złośliwe oprogramowanie finansowe rozsyłane było ostatnio nieco rzadziej, to jednak nie sposób nie wspomnieć o jego ewolucji, do której doszło w czasach pandemii. Cyberprzestępcy zaczęli się bowiem imać nowych i bardziej zaawansowanych narzędzi ataków. Zmienił się również wektor geograficzny tych ostatnich - tym sposobem nasz kraj ...
-
Masz złą wiadomość. Poczta e-mail narzędziem cyberprzestępczości
... na celu wyłudzanie danych, to o 19% więcej niż w 2019 r. Pomijając wyłudzanie poświadczeń, liczba zagrożeń należących do tej kategorii wzrosła w tym okresie o 41%. Częstą przynętą było hasło „COVID-19”, podobnie jak znane marki, takie jak Netflix, które stały się popularne podczas pandemii. Hakerzy ...
-
Coface: wzrost liczby niewypłacalności w I kw. 2021 o 122 proc. r/r
... przyrost (+150 proc.) upadłości i restrukturyzacji wśród rolników. W pierwszym kwartale 2021 r. na ten krok zdecydowało się 80 gospodarstw wobec 32 w porównywalnym okresie 2020. Ich udział w sumie wszystkich niewypłacalności był znaczący i zamknął się wynikiem 16 proc. Myślę, że to nie tyle skutek radykalnego ...
-
Rosną obroty w e-commerce. Pandemiczny boom, czy trwały efekt?
... , jak i liczby krajów, z których pochodziły zamówienia. Ta forma zakupów zapewnia konsumentom nieporównanie większy wybór produktów i ich dostawców. Nic dziwnego, że w okresie marzec 2020 – luty 2021 zwiększyli oni wydatki na zagraniczne zakupy online o 25-30%. Przeciętny konsument kupuje od większej liczby różnych e-sprzedawców ...
-
Najczęściej cytowane media III 2021. RMF FM nowym liderem
... sektora gastronomii, do których później odnosił się sam minister zdrowia Adam Niedzielski. Na antenie mówiono również o wzmocnieniu obostrzeń dotyczących handlu w okresie świątecznym i wprowadzeniu ograniczeń terytorialnych w związku z zapisami na szczepienia przeciw COVID-19. Do wzrostu cytowań stacji przyczynił się także przeprowadzony we ...
-
Euler Hermes: 7 barier globalnego wzrostu gospodarczego
... obecnym tempie prawdopodobnie nie stanie się to przed jesienią. Z drugiej strony większość rządów przyspiesza tempo szczepień, aby osiągnąć odporność stadną w okresie letnim. Przeszkoda 2: Ostrożność – niechęć do wydawania pieniędzy, zamiast konsumpcji – rosnące oszczędności Nadwyżka oszczędności nadal będzie wynosić średnio około 40% powyżej ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... otrzymywać czeki stymulacyjne. Kolejny skok nastąpił 24 marca (56% r/r), kiedy to pojawiła się druga fala czeków stymulacyjnych. Analiza wydatków w okresie od 15 do 19 marca, porównująca rok 2021 z 2020, wykazała, że najlepiej rozwijającymi się kategoriami były luksusowe torebki, odzież dla ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w marcu 2021 wyższa o 18,9% r/r
... produkcji sprzedanej przemysłu wzrosły o 3,9% r/r i o 1,3 % w porównaniu do lutego 2021. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 2,6% r/r i o 0,4% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. W okresie styczeń – marzec br. produkcja sprzedana przemysłu była o 7,9 % wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano wzrost o 0,9%. Po ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
... Nie ulega wątpliwości, że największym rynkiem w sektorze nieruchomości jest ten warszawski, ale w ostatnich latach miasta regionalne zyskały sporo na atrakcyjności. W okresie przed pandemią zaobserwowaliśmy nawet większe możliwości inwestycyjne w innych regionach niż w samej stolicy. Pandemia zmieniła nieco sytuację, jednak, nadal widzimy olbrzymi ...
-
Popyt na biura w Warszawie najniższy od 11 lat
... najemców W pierwszym kwartale 2021 roku warszawscy najemcy wynajęli blisko 110 000 mkw. co było wynikiem o 20% niższym niż w tym samym okresie w 2020 r. Relatywnie niski poziom aktywności najemców był spowodowany przede wszystkim niepewnością dotyczącą wielkości biura po powrocie do tzw. nowej normalności ...
-
Praca hybrydowa? Bez kultury organizacyjnej będzie ciężko
... brak bliskości. Aż 81 proc. respondentów z Polski zgadza się ze stwierdzeniem, że liderzy w ich organizacjach powinni poświęcać więcej uwagi komunikacji, w okresie, gdy zespół nadal pozostaje rozproszony. W sytuacji, gdy umiejętne korzystanie z technologii w codziennej pracy jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, szkolenia pracowników zyskały ...
-
Weekendu majowego nie spędzimy w hotelu
... dostawców oraz banków. Nie oznacza to jednak, że nie ma on problemów. Według danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK, w okresie 11 miesięcy od końca marca 2020 do końca lutego br. zaległości firm oferujących zakwaterowanie spadły o 60 mln zł (-5,4 proc ...
-
Jak nowe technologie wpływają na wellbeing pracowników?
... ustalić, czy pasuje do oferowanego stanowiska. Przy ocenie kompetencji kandydata bierze pod uwagę profile wyróżniających się pracowników. Jednym z największych wyzwań w okresie pandemii był dla firm onboarding. Tutaj także pomocne okazały się nowoczesne technologie. Większość firm przeniosło proces wdrożenia na platformy komunikacyjne ...
-
II i III etap wdrożenia PPK bez problemów
... obejmował swoim zasięgiem coraz większe grupy oszczędzających, a tym samym rósł będzie w społeczeństwie odsetek osób przygotowujących się do finansowania życia po okresie aktywności zawodowej – dodaje Małgorzata Rusewicz. Badanie „Wdrożenie PPK w II i III etapie” zostało przeprowadzone przez IZFiA oraz IGTE metodą CAWI w dniach ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... formatów reklamowych. Segment ten skurczył się o 8%. Zaskoczeniem może być jednocześnie fakt, że e-mail marketing, który dotychczas notował konsekwentne spadki, w kryzysowym okresie wzrósł o ponad 3%. Z kolei największymi wygranymi roku 2020 okazały się mobile marketing oraz programmatic. Obydwa te segmenty wzrosły o ponad 20%. Biorąc ...
-
Automotive: części samochodowe w formie, gorzej z warsztatami
... dostarczających części na rynek wtórny (IAM) wskazuje na wzrost przychodów w I kwartale br. w porównaniu do ostatniego kwartału ubiegłego roku. W tym samym okresie aż 80 procent producentów asortymentu na pierwszy montaż (OE) odnotowało wzrost produkcji. Trzeba mieć jednak na uwadze, że te optymistyczne ...
-
Incheon portem lotniczym 3. generacji. Czy to scenariusz także dla CPK?
... połączenia na istniejącym szlaku. Lotnisko dopłaca także do każdej tony ładunku, która stanowi nadwyżkę w porównaniu do przewozów realizowanych w tym samym okresie rok wcześniej. Dotyczy to zarówno towarów transportowanych jako belly cargo, ale także tych przewożonych na pokładach frachtowców. System ulg obejmuje ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... spodziewam się, że - wraz z normalizacją sytuacji - zainteresowanie handlem internetowym zmniejszy się w wielu kategoriach produktowych w porównaniu do poziomów obserwowanych w okresie lockdownu. Taką tendencję można było zaobserwować już wcześniej (przy zniesieniu poprzednich lockdownów) w Polsce i na innych rynkach. Zapewne penetracja pozostanie ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... wirusem, mogą być także szkodliwe dla naszego zdrowia. Najrzadziej wierzymy w rzekomy wpływ sieci 5G na rozprzestrzenianie się wirusa. W przedłużającym się okresie wysokiego poziomu lęku zmniejsza się u ludzi możliwość racjonalnego myślenia. W tym czasie zwiększa się radykalizacja poglądów i zachowań, co stanowi podatny grunt ...
-
ADP: duże firmy usługowe zwiększają zatrudnienie
... +5,46 proc.), to jednak od tamtego momentu odbudowują swoją pozycję. W I kw. 2021 r. przedsiębiorstwa te zatrudniły o 4,8 proc. więcej osób niż w analogicznym okresie 2020 r. Znaczny udział w tym wzroście miały duże firmy usługowe, które w I kw. 2021 r. zwiększyły zatrudnienie aż o 8,37 proc. (vs I kw. 2020 ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w kwietniu 2021 wyższa o 44,5% r/r
... Ceny produkcji sprzedanej przemysłu wzrosły o 5,3 r/r i o 0,5% w porównaniu do marca 2021. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 2,9% r/r i o 0,5% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. W okresie od stycznia do kwietnia 2021 roku produkcja sprzedana przemysłu była o 15,5% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... w gwałtownym spadku wydatków na reklamę w zeszłym roku - powiedział Jonathan Barnard, Head of Forecasting, Zenith. Ożywienie nie będzie tak dramatyczne jak w okresie spowolnienia, ale inwestycje w komunikację cyfrową będą napędzać stały wzrost reklamy alkoholu przez kilka następnych lat.
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2021. Triumfuje branża IT
... firm potwierdziło, że pracują w świetnych miejscach pracy. Dla porównania w przypadku średniej krajowej odsetek ten wyniósł zaledwie 54%. W tym szczególnym pandemicznym okresie pracownicy wysoko ocenili także autentyczną troskę pracodawców o nich: 85% zgodziło się z twierdzeniem, że przełożeni widzą w nich przede wszystkim ludzi, a nie ...