-
GUS: inflacja w grudniu to już 8,6% rdr
... towarów i usług konsumpcyjnych w 2021 r. w stosunku do roku poprzedniego wyniósł 5,1%. Wpływ zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W grudniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 2,3%), mieszkania (o 0,6%) oraz ...
-
GfK: nastroje konsumentów w II 2022 nieznacznie w górę
... nastrojów. W lutym ujemne nastroje konsumenckie odnotowano w większości grup wiekowych. Najniższy wskaźnik (-18,6) utrzymuje się w grupie osób, które ukończyły 60. rok życia. ... lata) i wynosi on 4,3. Jest to jednocześnie jedyna kategoria, w której wskaźnik uzyskał wynik dodatni. W przypadku podziału na płeć, gorsze nastroje konsumenckie można ...
-
Nastroje konsumentów w marcu 2022 pikują
... sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do marca 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 16,0 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w marcu 2022 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 12,2 p. proc ...
-
Biurowce w Trójmieście na fali wznoszącej. Podaż imponuje
... biurowej ? W jakim stopniu pandemia zmieniła oczekiwania i potrzeby najemców? Najwyższy wskaźnik nowej podaży w Trójmieście odnotowała Gdynia, w której 2021 r. upłynął pod ... . (w porównaniu do 6,5 tys. mkw. w 2020 r.). Wskaźnik pustostanów w Trójmieście pozostaje jednak niższy niż średni wskaźnik na koniec 2021 r. na wszystkich rynkach regionalnych ...
-
Rekordowa inflacja w marcu 2022. Ceny wzrosły o 11% r/r
... do lutego 2022 ceny wzrosły o 3,3% (w tym towarów – o 4,1% i usług – o 0,8%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W marcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie transportu (o 17,5%), mieszkania (o 2,6%), żywności ...
-
Inflacja w czerwcu 2022 dalej w górę. Ceny wzrosły o 15,5% r/r
... ceny towarów i usług wzrosły o 1,5% (w tym towarów – o 1,7% i usług – o 1,0%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W czerwcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie transportu (o 6,6%), mieszkania (o 1,7%), żywności ...
-
GfK: w lipcu nastroje konsumenckie lekko w dół
... już -27,3, co jest najniższym wynikiem w historii badania. Poprzedni rekord padł w kwietniu 2020 roku. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w lipcu br. -15,5. To o 2,4 p.p. mniej w stosunku do poprzedniego miesiąca. To niemal identyczny ...
-
Inflacja w lipcu 2022 wyniosła 15,6% r/r
... czerwca ceny towarów i usług wzrosły o 0,5% (w tym usług – o 1,2% i towarów – o 0,3%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W lipcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 1,1%), żywności (o 0,5%) oraz ...
-
Inflacja w sierpniu 2022 dalej w górę. Ceny wzrosły o 16,1% r/r
... i usług – o 0,7%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W sierpniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 2,4%) oraz żywności (o 1,6%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,62 p. proc. i 0,40 ...
-
Nastroje konsumentów poprawiły się we wrześniu 2022
... 0,2 p. proc.). W odniesieniu do września 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 31,2 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) we wrześniu 2022 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 2,4 p. proc. w stosunku ...
-
GfK: we wrześniu nastroje polskich konsumentów najgorsze w tym roku
... konsumenckie dalej spadają. Wpływ na to ma wysoka inflacja, widmo kryzysu energetycznego i wojna w Ukrainie. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w sierpniu br. -20,3. Jeszcze mocniejszy spadek nastąpił w całej Unii Europejskiej, gdzie średnia ...
-
Inflacja we wrześniu 2022 rekordowa. Ceny wzrosły o 17,2% r/r
... największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 2,4%), żywności (o 1,7%) oraz odzieży i obuwia (o 4,8%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,64 p. proc., 0,42 p. proc. i 0,19 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 1,5%) obniżyły ten wskaźnik o 0,15 p. proc. W porównaniu ...
-
Nastroje konsumentów gorsze w październiku 2022
... proc.). W odniesieniu do października 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 27,7 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w październiku 2022 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 2,5 p. proc. w stosunku ...
-
Biurowce w Europie: poszukiwane są głównie najlepsze biura
... proces polaryzacji rynku biurowego. Obraz dostępności powierzchni biurowej Wskaźnik dostępności w Europie, czyli ilości powierzchni biurowej dostępnej w danej chwili ... . Na rynku zauważalna staje się wyraźna polaryzacja. W skali ogólnoeuropejskiej wskaźnik dostępności powierzchni biurowej klasy A w stosunku do całkowitych zasobów utrzymuje się na ...
-
Inflacja XI 2022. Ceny wzrosły o 17,5% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,7% (w tym towarów – o 0,7% i usług – o 0,6%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W listopadzie br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 1,6%), mieszkania ...
-
Inflacja XII 2022. Ceny wzrosły o 16,6% r/r
... towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 r. w stosunku do roku poprzedniego wyniósł 14,4%. Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W grudniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 1,5%), rekreacji i kultury ...
-
Nastroje polskich konsumentów w gorszym stanie
... ze styczniem (wskaźnik -22,8 wobec -19,4 ze stycznia 2023 r.). Również w przyszłość spoglądali bardziej krytycznie, niż jeszcze miesiąc temu (średni wskaźnik wyniósł -18 ... następnych 12 miesięcy, w już w lutym zrewidowała swoje oczekiwania. Obecnie wskaźnik ten wynosi -9,8. W lutym 2023 r. kluczowe składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich ...
-
Nastroje konsumentów trochę lepsze w marcu 2023
... sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do marca 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,4 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w marcu 2023 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,7 p. proc ...
-
Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?
... się na negatywny wskaźnik reshoringu, który w 2021 r. wyniósł minus 154 pkt. i jest to najgorszy wynik w historii badania. Wskaźnik ten osiągnął wartości dodatnie, ... 2010-2019 roczna średnia szkodliwych środków ograniczających handel wynosiła 71, to w 2022 r. wskaźnik ten osiągnął 530. Już w 2021 r. aż 9,3% globalnego wolumenu importowego odczuwało ...
-
Inflacja III 2023. Ceny wzrosły o 16,1% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 1,1% (w tym towarów – o 1,2% i usług – o 0,8%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W marcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 2,3%), odzieży i obuwia ...
-
Nastroje konsumentów w maju 2023 lepsze
... dokonywania ważnych zakupów. W odniesieniu do maja 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 8,5 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w maju 2023 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 4,4 p. proc ...
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
... ważnych zakupów. W odniesieniu do lipca 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 16,8 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2023 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,9 p. proc. w stosunku ...
-
Jakie nastroje konsumentów w kwietniu 2024?
... i 1,9 p. proc.). W odniesieniu do kwietnia 2023 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 20,7 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w kwietniu 2024 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,6 p. proc. w stosunku ...
-
Nastroje konsumenckie zdecydowanie lepsze
Z badania Radar konsumencki przeprowadzonego w kwietniu 2024 roku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że poziom optymizmu konsumenckiego istotnie wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W górę poszybowały także ocena jakości życia i ocena sytuacji gospodarczej. Poziom optymizmu konsumenckiego wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy z 17 ...
-
Gorsze nastroje konsumentów w maju 2024
... gospodarstwa domowego. W odniesieniu do maja 2023 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 16,1 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w maju 2024 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,4 p. proc. w stosunku ...
-
Gorsze nastroje konsumentów w VIII 2024, ale optymistycznie patrzymy w przyszłość
... (wzrost o 2,2 p. proc.). W odniesieniu do sierpnia 2023 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 6,4 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w sierpniu 2024 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,3 p. proc ...
-
Wellbeing i satysfakcja z pracy: w Polsce lepiej niż na świecie
... poziom codziennego niepokoju (49%) deklarują przedstawiciele nauk przyrodniczych & opieki zdrowotnej, podobnie jak pracownicy fizyczni (66%) oraz biurowi (65%). Natomiast najniższy wskaźnik stresu zanotowali przedstawiciele branży IT (28%), jak również mężczyźni z generacji X (30%). 87% polskich talentów twierdzi, że praca, którą wykonuje jest ...
-
Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025
... sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do lutego 2024 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 2,2 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lutym 2025 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 0,9 p. proc ...
-
Inflacja III 2025. Ceny wzrosły o 4,9% r/r
... ceny towarów i usług wzrosły o 0,2% (w tym towarów – również o 0,2%, a usług – o 0,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W marcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie: odzieży i obuwia (o 3,4%), żywności ...
-
Inflacja IV 2025. Ceny wzrosły o 4,3% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,4% (w tym usług o 1,1%, a towarów o 0,2%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W kwietniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie: żywności (o 0,8%), odzieży i obuwia ...
-
Inflacja V 2025. Ceny wzrosły o 4% r/r
... a towarów o 0,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W maju br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały niższe ceny w zakresie transportu (o 2,4%) oraz rekreacji i kultury (o 1,8%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,25 p. proc. i 0,13 ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2005
... branżach handlu detalicznego są zróżnicowane. Najbardziej pesymistyczny wskaźnik koniunktury notuje się w branży: włókno, odzież, obuwie, podobnie jak przed miesiącem – minus 22. Wskaźnik koniunktury w branży żywnościowej wynosi minus 12 (minus 13 w styczniu). W branży meble, rtv, agd wskaźnik koniunktury wynosi minus 6 (w styczniu minus 15 ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VII 2005
... pesymistyczny wskaźnik koniunktury notuje się w branży: włókno, odzież, obuwie - minus 25 (minus 27 przed miesiącem). Wskaźnik koniunktury w branży pojazdy samochodowe wynosi minus 7 ... magazynowa i łączność jest oceniana w lipcu korzystnie, lepiej niż w czerwcu (wskaźnik ogólnego klimatu kształtuje się na poziomie plus 10 wobec plus 6 przed ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VIII 2005
... oceniają koniunkturę jedynie przedsiębiorcy z branży: meble, rtv, agd (wskaźnik koniunktury kształtuje się na poziomie plus 2, plus 5 w lipcu). Najbardziej pesymistyczny wskaźnik koniunktury notuje się dla branży: włókno, odzież, obuwie - minus 15 (minus 31 przed miesiącem). Wskaźnik koniunktury dla branży pojazdy samochodowe wynosi minus 8 (minus ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza X 2005
... wskaźnik koniunktury kształtuje się na poziomie plus 8 (plus 21 we wrześniu). Najbardziej pesymistyczny wskaźnik koniunktury notuje się dla branży: włókno, odzież, obuwie - minus 18 (minus 24 przed miesiącem). Wskaźnik ... w jednostkach z sekcji hotele i restauracje - w październiku wskaźnik wynosi minus 1 wobec plus 4 we wrześniu. Poprawę koniunktury ...