-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
... klienta 2 (117 USD). Jak na razie więc 2:1 dla klienta 1. Sprawdźmy jednak co wyniknie z analizy wskaźnikiem CLV. Analiza wskaźnikiem CLV Przy pomiarze lojalności klienta ...
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
... środek wyników biznesowych, to pod wpływem zróżnicowania preferencji marki oraz lojalności klientów nie są już tak wiarygodne. Niezbędne jest zatem kierowanie ... - wskaźnik efektywności) oraz doświadczeniem klienta - wpływa na płynność finansową przy równoczesnym utrzymaniu wiernych konsumentów. CRM nie jest systemem kreującym doświadczenie klienta ...
-
Którzy usługodawcy mogą liczyć na lojalność klienta?
... produktu lub usługi jako najważniejszy czynnik w rekomendowaniu lokalu. Za istotny wskaźnik uznano również atmosferę miejsca (13,5%) oraz profesjonalizm (10,7%). Analogiczne ... się aż tak dużego nacisku: obsługi klienta i atmosfery panującej w lokalu. Jak wynika z naszych danych, cykl życia klienta w przypadku jednego lokalu gastronomicznego trwa ...
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... lojalności, jest wskaźnik lojalności klientów4. Funkcjonuje on jako formuła podstawowa i jak wskaźnik wzmocniony. Standardowy wskaźnik badania lojalności – (liczba klientów deklarujących bezwarunkową chęć zakupu+liczba klientów deklarujących warunkową chęć zakupu/liczba badanych klientów) x100 proc. Wzmocniony wskaźnik badania lojalności ...
-
Akwizycje a strategia marki
... następujące wskaźniki rynkowe: efektywności fuzji na rynku i wobec klientów: sprzedaż ilościowa i jakościowa, udziały w rynku, wskaźnik satysfakcji klienta, odsetek nowych klientów, wskaźnik lojalności klienta i oczywiście świadomość marki. Wiele kluczowych czynników sukcesu akwizycji opiera się o wartości wizerunkowe: nową kulturę organizacyjną ...
-
Polak na zakupach. Dominują promotorzy czy krytycy marek?
... na 7 lub 8 w skali 0-10. „Obojętni”, mimo, że wciąż dość optymistycznie oceniają swoją skłonność do polecenia marki, mają nawet dwukrotnie niższy wskaźnik lojalności. Oznacza to, że dwukrotnie częściej deklarują, iż chętnie wypróbują produkty także innej marki, jeśli będą wystarczająco atrakcyjne, w szczególności dostępne na ...
-
CRM - czy to się opłaca?
... sprzedaży. Korzyści niemierzalne - parametry o charakterze jakościowym na przykład wzrost lojalności klienta, zadowolenie pracowników. Szacując (lub obliczając) opłacalność inwestycji w CRM można posłużyć się wskaźnikiem ROI (Return on Investment). Ogólnie wskaźnik ROI porównuje koszty danej inwestycji w stosunku do wygenerowanych (zakładanych ...
Tematy: -
Europa: wydarzenia tygodnia 43/2015
... wskaźnik pokrywa ... klienta Jak pokazuje badanie, szybka i sprawna cyfryzacja jest warunkiem koniecznym dla utrzymania udziałów rynkowych, zwłaszcza w świetle rosnącej konkurencji ze strony podmiotów pozabankowych, m.in. z sektora technologicznego (np. PayPal). Inwestycje w tym obszarze napędza przede wszystkim chęć zwiększenia satysfakcji i lojalności ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... czas zamykania spraw wygenerowanych w mediach społecznościowych. Dzięki temu będzie można opracowywać rozwiązania usprawniające procesy obsługi, satysfakcja klienta lub wskaźnik Net Promoter Score (narzędzie oceny lojalności klientów NPS). Badanie satysfakcji poprzez otwarcie się na twórczą krytykę klientów można wykorzystać na kilka sposobów. Taki ...
-
5 kroków do zwiększenia wskaźnika CLV
... za tym chociażby fakt, że podtrzymanie lojalności stałych klientów jest od ... wskaźnik, który pokazuje nam, jak przedstawia się wartość przychodów (lub dochodów) generowanych przez przeciętnego klienta. Z jakich powodów jest on istotny? Chociażby ze względu na fakt, że na jego podstawie możemy weryfikować, czy budżet przeznaczony na pozyskanie klienta ...
-
Customer experience: banki i ubezpieczyciele zasługują na uznanie
... sektor finansowy. W przypadku banków i operatorów płatności wskaźnik Customer Experience Excellence podniósł się o przeszło 3,6 proc. ... lojalności klientów poprzez dbałość o ich doświadczenia. Zarówno banki, jak i ubezpieczyciele redefiniują również zakres swojej oferty, eliminując te produkty i usługi, które mają najmniejszą wartość dla klienta ...
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2013
... . W efekcie, prawie 70 procent klientów ubezpieczeniowych gotowych jest do zmiany ubezpieczyciela. Wskaźnik ten już drugi rok pozostaje na tak wysokim poziomie. Raport podkreśla ... prawdopodobnym źródłem pozytywnych doświadczeń klienta, jeśli jednak już zostaje wybrany, wpływa na wzrost lojalności klientów i w rezultacie przekłada się korzyści ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
... i docenienie wygody i bezpieczeństwa, jakie zapewniają. Kluczem do pozyskania lojalności klienta zawsze jest spełnienie jego oczekiwań w zakresie komfortowego, szybkiego i ... nie dokończyli. W przypadku kupujących najczęściej, czyli przynajmniej kilka razy w miesiącu, wskaźnik ten dochodzi już do 60%. Brak pomocy w takich przypadkach owocuje często ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... na każdym etapie ich współpracy z firmą – od sprzedaży, przez marketing, obsługę klienta czy wszelkie obszary serwisowe lub logistyczne, z którymi klient może mieć ... z inwestycji w marketing (MROI), monitoruje również poziom satysfakcji klientów oraz wskaźnik ich utrzymania (lojalności). Obok tych mierników wielką popularnością zaczął cieszyć ...
-
Kluby fitness w coraz lepszej kondycji
... stosunkowo niski wskaźnik penetracji, mają ... lojalności wobec danej marki, na przykład operatora sieci klubów – wyjaśnia Przemysław Zawadzki, Starszy Menedżer w Dziale Audytu, ekspert Sports Business Group Deloitte. Dla dalszego rozwoju polskiego rynku fitness kluczowa będzie segmentacja, czyli podział ze względu na rodzaj działalności i klienta ...
-
Customer Experience - jak wpływa na rozwój firmy?
... porzuci wskaźnik CSAT (Consumer SATisfaction) jako miarę doświadczenia klienta i przyjmie CES ... klienta danej usługi w jej pierwotnym kontra udoskonalonym kształcie. NPS służy głównie jako miernik lojalności klienckiej. Z kolei CES jest rozwinięciem NPS, sugerującym, że podstawą budowania zaangażowania konsumenckiego jest realizowanie potrzeb klienta ...
-
6 sposobów na usprawnienie customer experience
... wyraźnie pokazuje, że w I kwartale br. wskaźnik klientów, którzy porzucili wirtualny koszyk, nie ... i zainwestowanie w CX Genesys wymienia: zwiększenie lojalności klientów i satysfakcji klientów (odpowiednio 42 i 33 proc.) oraz ... dużej ilości wiadomości z zapytaniami od klientów. 6. Wsparcie klienta 24/7 Klient, który w trakcie dokonywania zakupów w ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet LATO 2011
... najlepszą wizytówką sprzyjającą budowaniu wyjątkowej więzi i lojalności. Przyjrzyjmy się zatem, kto w minionym SEZONIE zasłużył na ... wybierało 4 proc. klientów. To identyczny wskaźnik procentowy jak przed rokiem. Omawianą stawkę zamykają wyjazdy ... alternatywne propozycje. Równocześnie trwała ciekawa walka o klienta egipskiego. Żal tylko Tunezji, która ...
-
Polski sektor bankowy, czyli cyfryzacja na europejską skalę
... Index, czyli opracowany przez Accenture wskaźnik pokazujący poziom cyfryzacji, sięga w przypadku rodzimy ... polskich banków nastawione są na dotarcie do klienta, wprowadzanie nowych cyfrowych produktów i usług, przeprojektowywanie procesów ... się do pozyskiwania klientów oraz budowania lojalności wobec banku. Dziś najbardziej innowacyjne banki na ...
-
Budowanie marki: banki w tyle za motoryzacją i telekomami
... nie budują długofalowej lojalności - dodaje. Banki są za to dobrze postrzegane pod względem przejrzystości oferty, dostępności czy obsługi klienta. Spośród innych badanych ... jedynie 19-proc. udział w decyzji o wyborze konkretnej oferty bankowej. W przypadku samochodów wskaźnik ten wynosi 40 proc., elektroniki 38 proc., a stacji benzynowych 27 ...
-
Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
... , ponieważ pozwalają one na zwiększenie poziomu lojalności ze strony klientów. Jakość treści i strony ... stronie. Miesięczna liczba powtórnych wizyt na stronie. Wskaźnik odbić (jaki odsetek odwiedzających nie przeszedł na ... (np. dostarczanie znakomitych doświadczeń z zakresu obsługi klienta). Kolejnym krokiem może być opracowanie wskaźników (kluczowych ...
-
Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter
... zainteresować czytelnika tematem. Nie wolno wprowadzać w błąd klienta co do zawartości czy intencji przekazu. Oczywiście ... ważna co temat. Badania SalesBee pokazują, że średni wskaźnik CTR, czyli współczynnik klikalności dla e-commerce ... ważne w budowaniu relacji, a więź jest podstawą lojalności, tak istotnej dla wszystkich sklepów internetowych. Treść ...
-
Pozyskiwanie klientów? Liczy się głównie mobile
... tradycyjnego. Na drugim miejscu znalazło się zwiększenie lojalności obecnych klientów, w efekcie zwiększające częstotliwość zakupów. ... tym zajmującym się handlem tradycyjnym. Pamiętajmy, że wskaźnik otwieralności w przypadku SMS-ów wynosi ponad ... Trzeba to jednak robić mądrze, aby nie zrazić klienta do siebie. Komunikacja mobilna musi więc podążać ...