-
Lewiatan ocenił projekt budżetu państwa na 2015 r.
... , wpływał na wzrost PKB w 2015 r. f) Wzrost cen: prognoza - 2,3 proc. (średnioroczny wzrost cen) W opinii Konfederacji Lewiatan rząd przyjął zdecydowanie zbyt wysoki poziom wzrostu wskaźnika cen w 2015 r. Prognoza inflacji przygotowana przez NBP i zaprezentowana w lipcu br. szacuje wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2015 r. na poziomie ...
-
Inflacja XII 2015
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w grudniu 2015 r., w porównaniu z analogicznym miesiącem 2014 r. , wyniósł 0,5% (wobec spadku o 0,6% w listopadzie 2015 r.). Ceny towarów obniżyły się w tym okresie o 1,2%, a usług wzrosły o 1,2%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja VIII 2015
... usług fryzjerskich, kosmetycznych i pielęgnacyjnych (po 0,1%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,6% (w tym towarów – o 1,2%, przy wzroście cen usług – o 1,1%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja IX 2015
... cen towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,8% (w tym towarów – o 1,5%, przy wzroście cen usług – o 1,1%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja VII 2015
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,7%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja X 2015
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w październiku br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,7% (w tym towarów – o 1,5%, przy wzroście cen usług – o 1,2%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja XI 2015
... usług fryzjerskich, kosmetycznych i pielęgnacyjnych (o 0,1%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,6% (w tym towarów – o 1,3%, przy wzroście cen usług – o 1,2%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja II 2015
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w lutym br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 1,6%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja VI 2015
... na poziomie notowanym w maju br. Obniżyły się natomiast ceny artykułów do higieny osobistej i kosmetyków (o 0,2%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,8%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja IV 2015
... usług fryzjerskich, kosmetycznych i pielęgnacyjnych (po 0,1%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 1,1%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja III 2015
... usług fryzjerskich, kosmetycznych i pielęgnacyjnych oraz opieki społecznej (po 0,1%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 1,5%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja V 2015
... na poziomie notowanym w kwietniu br. Spadły natomiast ceny w zakresie opieki społecznej (o 0,2%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w maju br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,9%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług kon-sumpcyjnych na ...
-
Inflacja I 2015
... cen towarów i usług konsumpcyjnych, które ... na poziomie notowanym przed miesiącem. Opłaty związane z łącznością w styczniu br. utrzymały się przeciętnie na poziomie obserwowanym w poprzednim miesiącu. Mniej niż w grudniu ub. roku. konsumenci płacili za sprzęt telekomunikacyjny. Podrożały natomiast usługi pocztowe. Odnotowano wzrost cen towarów i usług ...
-
Przetargi - raport II kw. 2015
... procent więcej niż w czerwcu zeszłego roku. Jest to wzrost nieco wolniejszy niż w poprzednich miesiącach roku, kiedy wynosił przeciętnie ok. 3,6 proc. Nadal utrzymuje się deflacja, choć jej dynamika z miesiąca na miesiąc słabnie. Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2015 r., w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku, wyniósł ...
-
Przetargi - raport I kw. 2015
... na 3,3 procent. Zmiana to głównie wynik korekty dynamiki PKB w ostatnim kwartale 2014 roku oraz pełniejszych danych z gospodarki. Nadal mocno trzyma deflacja, choć jej dynamika zaczyna słabnąć. Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2015 ...
-
Przetargi - raport VII 2015
... 2015 roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych zmalały o 0,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Lipiec był więc trzynastym z rzędu miesiącem, w którym zanotowano deflację. Wartość rocznego wskaźnika cen ...
-
Przetargi - raport IV 2015
... 2015 roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosły o 0,4 proc. To wyraźnie więcej niż miesiąc wcześniej, w marcu 2015, kiedy to wzrost cen w relacji miesięcznej wyniósł 0,2 proc. Wprawdzie w relacji rocznej ceny spadały w kwietniu 2015 ... rynków wschodnich, wydaje się tracić na znaczeniu. Polscy eksporterzy ...
-
Przetargi - raport XI 2015
... na dostawy usług oraz towarów. Liczba zamówień na dostawę usług w listopadzie 2015 roku wzrosła w relacji miesięcznej o 21,4 procent, a na dostawę towarów o 9,4 proc. Mocny listopadowy wzrost ... usług konsumpcyjnych ...
-
Przetargi - raport V 2015
... cen w relacji miesięcznej również wyhamowała. Po wcześniejszych wzrostach, w maju 2015 roku ceny liczone względem poprzedniego miesiąca nie zmieniły się, inflacja liczona miesiąc do miesiąca wyniosła bowiem 0 procent. Dla porównania, w kwietniu 2015 roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych ...
-
Przetargi - raport VIII 2015
... 2015 roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych zmalały o 0,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i o 0,4 proc. w porównaniu z lipcem 2015 r. Sierpień okazał się tym samym już czternastym z rządu miesiącem, w którym zanotowano deflację. Głównym czynnikiem, który miał wpływ na zmianę cen w sierpniu 2015 r., był spadek cen ...
-
Przetargi - raport III kw. 2015
... usług konsumpcyjnych we wrześniu 2015 r. spadły o 0,3 proc. w porównaniu z sierpniem, natomiast w odniesieniu do września 2014 r. były niższe o 0,8 proc. Dane są zgodne z wcześniejszym szybkim szacunkiem inflacji, ogłoszonym 30 września. Głównym czynnikiem, który miał wpływ na zmianę cen we wrześniu 2015 r. (w relacji do sierpnia), był spadek cen ...
-
Przetargi - raport X 2015
... usług konsumpcyjnych w październiku 2015 r. spadły w relacji rocznej o 0,7 procent, jednak w stosunku do września 2015 ...
-
Inflacja XII 2016
... o 0,6% niższe niż przed rokiem. Grudzień 2016 vs grudzień 2015 Wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w grudniu 2016 r. w stosunku do ostatniego miesiąca roku poprzedniego wyniósł 0,8% (w listopadzie utrzymał się na poziomie zanotowanym przed 12 miesiącami). Największy wpływ na taki, a nie inny kształt grudniowego wskaźnika miały wyższe ceny ...
-
Inflacja III 2016
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,9% (w tym towarów – o 1,6%, przy wzroście cen usług – o 0,8%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja IV 2016
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 1,1% (w tym towarów – o 1,6%, przy wzroście cen usług – o 0,3%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja VI 2016
... cen usług – o 0,6%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały obniżki opłat związanych z transportem (o 6,0%), niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,1%) oraz w zakresie mieszkania (o 0,9%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,53 p. proc. i po 0,23 p. proc. Wzrost cen ...
-
Inflacja VIII 2016
... cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały obniżki opłat związanych z transportem (o 6,9%), niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,8%) oraz w zakresie mieszkania (o 0,7%), a także rekreacji i kultury (o 2,3%), które obniżyły wskaźnik odpo-wiednio o 0,62 p. proc., 0,26 p. proc., 0,19 p. proc. i 0,16 p. proc. Wzrost cen ...
-
Inflacja V 2016
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w maju br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,9% (w tym towarów – o 1,4%, przy wzroście cen usług – o 0,4%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja VII 2016
... cen usług – o 0,7%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały obniżki opłat związanych z transportem (o 7,1%), niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,7%) oraz w zakresie mieszkania (o 0,8%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,64 p. proc., 0,26 p. proc. i 0,21 p. proc. Wzrost cen ...
-
Inflacja IX 2016
... cen towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,5% (przy czym towary potaniały o 1,0%, przy wzroście cen usług – o 0,7%). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja I 2016
... towarów i usług konsumpcyjnych ... usług transportowych oraz paliw do prywatnych środków transportu. Podrożały natomiast samochody osobowe. W styczniu br. wzrosły opłaty związane z łącznością. Podrożały usługi telekomuni-kacyjne. Mniej niż w grudniu ub. roku konsumenci płacili natomiast za sprzęt telekomunikacyjny. Odnotowano wzrost cen towarów i usług ...
-
Inflacja I 2017
... wzrost cen towarów i usług związanych z rekreacją i kulturą. Podrożały gazety i czasopisma oraz książki. Więcej niż w grudniu ub. roku płacono za usługi związane z kulturą oraz turystykę zorganizowaną. Potaniał natomiast sprzęt audiowizualny, fotograficzny i informatyczny. Opłaty dotyczące edukacji w styczniu br. utrzymały się przeciętnie na ...
-
Inflacja X 2016
... usług wzrosły o 0,9%). Tym, co w największym stopniu zadecydowało o takim a nie innym poziomie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, były przede wszystkim niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,6%) oraz obniżki cen w zakresie zdrowia (o 2,1%) oraz rekreacji i kultury (o 1,8%). Delikatny wzrost ...
-
Inflacja XI 2016
... towarów i usług utrzymały się na tym samym poziomie, przy czym towary potaniały o 0,4%, a ceny usług wzrosły o 1,1%. Tym, co w największym stopniu zadecydowało o takim, a nie innym poziomie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, były przede wszystkim wyższe ceny żywności (o 1,3%) oraz obniżki cen ...
-
Ceny alkoholu i papierosów jak tarcza antydeflacyjna
... cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2015 r. wyniesie 1,7 proc., a ministerstwo finansów zakłada wzrost cen ...