-
Gabinet Cieni BCC: najnowsze rekomendacje dla rządu
... pracownika takiego wniosku – będzie miał obowiązek skonsultowania zamiaru wypowiedzenia z reprezentującą pracownika organizacją związkową, a także przeprowadzenia wysłuchania pracownika w obecności wskazanej przez niego osoby. Proces wypowiadania umowy ulegnie więc znacznemu wydłużeniu, a przede wszystkim skomplikowaniu. Jedynie dla ... zakres ... czynności ...
-
Praca zdalna w Polsce, życie za granicą. 35% firm zgadza się na ten model
... prawnymi zarówno dla pracownika, jak i firmy. Dlatego coraz więcej pracodawców stosuje rozwiązanie polegające na wprowadzeniu regulaminu wewnętrznego, który ustanawia ogólne zasady i ograniczenia dotyczące pracy zdalnej z zagranicy. Ograniczenia mogą odnosić się do okresu takiej pracy, państw gdzie może być ona świadczona czy czynności, które ...
-
Jak wykorzystujemy Internet w pracy?
... dotyczy to takich czynności jak sprawdzanie poczty elektronicznej (średnia ... Dla porównania w Stanach Zjednoczonych regulacje takie ma ponad 80 proc. firm. Jak wynika z badania, jasne sprecyzowanie zasad korzystania z Internetu w pracy jest istotne zarówno dla pracownika ... zasadach pracodawca ustala zakres akceptowanych oraz nieakceptowanych działań. ...
-
Nowe technologie w przemyśle: rozszerzona rzeczywistość
... Rafał Wojciechowski. Przykład #2: Szkolenia z montażu dla branży motoryzacyjnej Producenci samochodów, wypuszczając na rynek ... System posiada trzy tryby: nauki – prowadzący pracownika krok po kroku przez cały proces montażu ... muszą mieć wolne ręce, aby wykonywać konkretne czynności. Dotychczas tylko ¼ firm, które eksperymentowały z AR, używała ...
-
Pracownicy a bezpieczeństwo danych
... celu zwiększenia produktywności użytkowników, należy zapewnić możliwość przenoszenia informacji. Jednakże mobilność pracownika zwiększa zbiorową odpowiedzialność za ochronę danych, które są wynoszone ... dla przedsiębiorstw jest skrupulatne egzekwowanie reguł oraz środków kontroli zabezpieczeń informacji, których celem jest ochrona codziennych czynności ...
-
Kompetencje i rozwój zawodowy specjalistów
... powinna podlegać ochronie i być używana w odniesieniu do pracownika, który charakteryzuje się jednocześnie dwiema kluczowymi cechami: ... wiele czynności, wcześniej zarezerwowanych dla kierowników, związanych z ... specjalności i będzie mógł inicjować i koordynować dostatecznie szeroki zakres prac, także związanych z wprowadzaniem nowych technologii. ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... druga siła. O nich mówi się wiele i często. Dla nich tworzy się poradniki dobrego postępowania w kontaktach ... przeniesiona z Francji. W małej gminie (np. 2500 mieszkańców) zakres i kompetencje punktu recepcyjnego są ... dostępny przez cały czas czynności urzędu. Osobny temat to osoby pracujące ... czy osobę. Wiedza pracownika punktu recepcyjnego powinna ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2018 r.
... szczebla, dla których częste podróże służbowe, spotkania poza stałym miejscem pracy czy po prostu praca „w terenie” oznaczają konieczność wykonywania określonych czynności poza ... rozwiązania dla swoich pracowników, mają jednak także konkretne warunki. W 3/4 przypadków konieczny jest dostęp do Internetu, ponad połowa wymaga od pracownika posiadania ...
-
RODO, czyli wielka niewiadoma?
... zrealizowanego przez PAYBACK Opinion Poll wynika, że dla 63% ankietowanych Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych ... żeby ten, kto dopuścił się naruszenia, dopełnił czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków – mówi Piotr ... który zawiera imię, nazwisko oraz miejsce pracy danego pracownika – tłumaczy Piotr Zgierski. Jak trwoga to do GIODO W ...
-
Efektywna praca w biurze - podstawy
... czynności jako mające małe znaczenie dla waszej firmy. Jak powiesz "nie" własnemu szefowi? Zamiast mówić "nie", trzeba po prostu wynegocjować warunki (a przynajmniej spróbować, nawet jeśli szef jest niezbyt rozsądny). Na początek poproś o więcej informacji. Wyjaśnij zakres ... numer projektu, numer faktury, klienta, pracownika lub numer PESEL, ...
-
4 etapy kontroli funkcji personalnej w firmie
... pracownika obejmującego to stanowisko. Rozwiązanie tego problemu wymaga podjęcia trafnych decyzji kadrowych i towarzyszących im działań korygujących. Czwarty, ostatni etap – korygowanie przebiegu procesu zarządzania kadrami – obejmuje czynności ...
-
Jak oceniamy naszą satysfakcję z pracy?
... , jak sobie radzić z budowaniem i utrzymaniem zespołów w czasach „rynku pracownika” – wyniki badania są zbiorem pomocnych wskazówek. Właśnie dlatego ... dla pracodawców może być fakt, że Polacy nie otrzymują informacji zwrotnej z wykonywanych obowiązków. Chociaż zakres zadań został przez pracowników oceniony jako odpowiedni – tzn. wykonują oni czynności ...
-
Jak rozmawiać z klientem
... i szczegółowe pytania w większym stopniu wykazują kompetencje pracownika niż bardzo fachowo brzmiący monolog na temat ... sprawę bez dodatkowych czynności. Klient zazwyczaj pragnie dodatkowo poszerzyć zakres posiadanych przez siebie ... o ewentualny kontakt w sprawie np. promocyjnych przeglądów serwisowych dla stałych klientów czy wysyłania zaproszeń na ...
-
Cyberataki: po co hakować, skoro dane logowania podane są na tacy
... dane, jak również rozszerzać zakres posiadanych uprawnień i infiltrować kolejne ... , korzystając z różnych taktyk. W ramach czynności podejmowanych w reakcji na incydenty ... do sieci (na przykład konto pracownika, który opuścił firmę, ale ... wyrządzić szkody w sieci swojej organizacji – dla korzyści finansowych albo z powodu frustracji związanej ...
-
Usługi bankowe science fiction
... . Historia zaczęła przyspieszać, coraz więcej czynności związanych z prowadzeniem naszych rachunków ... ). Firma cały czas rozszerza zakres działalności o nowe obszary, takie jak ... promowanych przez Google, Amazon i Apple. Dla żadnego z tych graczy systemy płatności nie ... mld dolarów, czyli 249 285 dolarów na pracownika. To dowodzi tylko wielkiej ...
-
Trendy HR 2018: po pierwsze społeczna odpowiedzialność
... do zarządzania doświadczeniami pracownika. Współpraca na najwyższym szczeblu ... opiece medycznej (27 proc.), tworzą elastyczny zakres obowiązków (27 proc.) oraz podejmują ... (35 proc.). – Nowe technologie będą eliminować czynności rutynowe, uzupełniając pracę ludzi. Za ... strony stworzyły szerokie możliwości dla działów HR i przedsiębiorstw, jednak z ...
-
Polskie firmy 2016: warunki prowadzenia biznesu
... 1.1. PODSTAWOWE WSKAŹNIKI MAKROEKONOMICZNE Rok 2015 był dla polskiej gospodarki rokiem przyzwoitym. PKB wzrósł realnie o 3,6 proc ... sześć razy, ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych trzy razy, a nawet ... , do państwa, a nie bezpośrednio do pracownika. W 2015 roku jednym z ... w scenariuszu idealnym, że jej zakres obejmowałby również wątpliwości co do ...