-
Poszukiwany pracownik produkcji. Firmy walczą o personel
... pracowników coraz częściej skupiają się na budowaniu silnej marki. Trzy na cztery podmioty z tej branży (76 proc.) deklarują podejmowanie działań z zakresu employer brandingu, takich jak kampanie w mediach społecznościowych (59 proc.) czy współpraca z uczelniami wyższymi (59 proc.). Najczęściej komunikowanymi elementami są stabilność ...
-
Jakie znaczenie dla pracowników mają benefity?
... finansowe, które zależą od indywidualnych umów. Szczególnie ważny benefit – poprawa stanu psychicznego W tej części chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę na programy z zakresu zdrowia psychicznego, ponieważ w ostatnich latach zyskały na znaczeniu. Z badań przeprowadzonych przez Workable w 2022 roku wynika, że aż 92,6% pracowników doświadczyło ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja i inne trendy rynku pracy
... wynagrodzenia (39%) oraz bardziej atrakcyjna ścieżka zawodowa (35%). Co jednak ciekawe, niezwykle zbliżony odsetek badanych (34%) wskazał na lepsze programy z zakresu well-beingu. Różne podejście do benefitów Ostatnie lata stały pod znakiem upowszechnienia się narzędzi technologicznych umożliwiających pracę w modelu w pełni lub częściowo ...
-
1/3 pracowników nie dba o bezpieczeństwo haseł
... swoje zadania służbowe codziennie przy wykorzystaniu sprzętu elektronicznego od pracodawcy. Próba objęła także tzw. boost n=256 osób zaangażowanych w działania z zakresu cyberbezpieczeństwa w swoim miejscu zatrudnienia. Analizy w raporcie dotyczą badanych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa z firm liczących przynajmniej 10 pracowników (n=227). Na ...
-
Trendy w HR w 2025 roku
... doświadczenie pracowników pomaga zwiększać ich zaangażowanie. Dlatego pracodawcy szukają sposobów na personalizację employee experience – zaczynając od różnicowania zadań zakresu pracy, by jak najlepiej odpowiadały unikalnym umiejętnościom i mocnym stronom danej osoby, kończąc na zmianie stylu komunikacji z pracownikiem i indywidualizowaniu ...
-
Jak pandemia zmieniła rynek pracy?
... ”, współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny Plus oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, który ma na celu rozwój kluczowych kompetencji zawodowych z zakresu myślenia projektowego, innowacyjnego, systemowego oraz kompetencji cyfrowych. Można powiedzieć, że pandemia wymusiła na nas przyspieszoną edukację cyfrową. Ekspertka zwraca uwagę ...
-
Jak pracodawcy łamią prawa pracownika fizycznego?
... najczęściej zgłaszanych problemów należą nieprawidłowo naliczane nadgodziny, odmowa udzielenia urlopu, brak wynagrodzenia za pracę po godzinach, czy brak regularnych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Co piąta osoba doświadczyła opóźnień w wypłacie, a 16% pracowało bez odpowiedniej umowy. To sytuacje, które sprawiają, że wiele ...
-
AI zmienia zasady gry na rynku pracy: zagrożenie czy szansa dla pracowników?
... związane z reskillingiem i upskillingiem aktualnych pracowników, by mogli lepiej współpracować z AI. Ponad dwie trzecie (69%) zamierza zatrudnić nowe osoby posiadające umiejętności z zakresu projektowania narzędzi i ulepszeń AI dostosowanych do specyfiki danej organizacji. Mając to wszystko na uwadze możemy mówić o swoistym paradoksie rewolucji AI ...
-
Czy wypalenie zawodowe to już choroba? 66% Polaków mówi "tak"
... Polaków deklarujących wypalenie zawodowe pokazuje, że nie jest to wyłącznie jednostkowe doświadczenie, lecz zjawisko powszechne, o wyraźnym wymiarze społecznym. Badania z zakresu psychologii organizacji i pracy wskazują, że problem ten nie dotyczy jedynie pojedynczych pracowników – jest konsekwencją systemowych dysfunkcji w kulturze pracy, takich ...
-
Pokolenie Z: chętni do szybkiej zmiany pracy, ale niepewni swoich umiejętności
... .). Ponad połowa wyraża entuzjazm wobec możliwości tej technologii. Jednocześnie jednak w Polsce relatywnie niski odsetek młodych talentów uczestniczył w ostatnim roku w szkoleniach z zakresu AI. Deklaruje tak 35 proc. badanych. W większości badanych krajów ten wynik jest wyższy. Korzystanie z narzędzi AI stanowi popularną formę nauki ...
-
Praca na kilku etatach. Jak pokolenie Z zmienia rynek?
... (76 proc.) lub trzema różnymi (17 proc.). Wówczas w większości przypadków (63 proc.) żadna z prac nie jest na pełen etat. Badanie agencji doradztwa personalnego Hays ... wieloetatowcami, najważniejsze jest przede wszystkim wspólne określenie jasnego celu, zakresu odpowiedzialności i planu pracy. Lepsze od szczególnego monitorowania takich pracowników ...
-
Bezpieczniej w górach
... Ratunkowego zlokalizowana jest w Rabce. Z tego miejsca dyspozytorzy inicjują oraz koordynują większość prac oraz akcji ratowniczych prowadzonych przez 7 regionalnych grup GOPR od ... na miejscu zdarzenia. Medium jest w tym wypadku zależne od wyposażenia i zakresu uczestnictwa poszczególnych jednostek w terenie. Może to być połączenie głosowe, SMS ...
-
Big Brother w pracy
... udostępniane innym zainteresowanym firmom, jednak na razie nie określono ich sposobu dystrybucji. IHA to organizacja, która łączy w sobie firmy z szerokiego zakresu branż - od producentów sprzętu gospodarstwa domowego aż do producentów oprogramowania i sprzętu komputerowego. Obecnie organizacja zrzesza ponad 25 członków, w tym m.in ...
Tematy: badania pracowników -
Wrota Opolszczyzny otwarte
... a także zamieścić swoje własne ogłoszenie lub zapoznać się z danymi teleadresowymi publicznych i prywatnych instytucji pośrednictwa pracy. Portal oferuje bogate informacje z zakresu prawa pracy. Zainteresowanych załatwianiem spraw urzędowych z domu na pewno zainteresuje Cyfrowy Urząd umieszczony na stronie portalu. Oznacza to możliwość załatwienia ...
-
MacroSoft: nowe LINFO CRM
... oraz wykresu Ganita. Natomiast moduł CRM zapewni bogatą funkcjonalność z zakresu ofertowania, dostępu do informacji handlowych oraz wsparcia kampanii marketingowych. Zmiany wprowadzone w LINFO dotyczą wszystkich elementów systemu. Duży nacisk podczas prac programistycznych położono na optymalizację kodu oprogramowania, co znacznie podniosło ...
-
Jacy informatycy poszukiwani do 2008
... konkurencyjności poprzez wdrażanie technologii teleinformatycznych, to niedobory mogą okazać się znacznie większe. Kraje, w których w 2008 r. przewidywany niedobór kwalifikacji z zakresu zaawansowanych technologii będzie mniejszy, nie mają jednak powodów do samozadowolenia. Przykładowo, dla Wielkiej Brytanii procentowy wskaźnik niedoboru w 2008 ...
-
Telepraca mało popularna
... liczby telepracowników bądź utrzymanie ich liczby na dotychczasowym poziomie. • Przedstawiciele większości firm stosujących telepracę (68%) dostrzegają możliwość rozszerzenia zakresu zadań, które wykonywać mogą telepracownicy. Takie rozszerzenie wiązać się może ze zwiększeniem liczby telepracowników. • Przedstawiciele blisko jednej czwartej ...
-
Tydzień 29/2007 (16-22.07.2007)
... i rozwój wykształcenia"- skierowany do uczelni i ośrodków badawczych, by zwiększyć skuteczność przenoszenia innowacji do produkcji. Formy realizacji to stypendia naukowe, szkolenia z zakresu innowacyjności i nowych technologii. Tak! Uważam to za ważny problem. Jednak czy będziemy mieli wystarczająco dużo dyscypliny by go mądrze zrealizować ...
-
Polskie firmy a rotacja kadr
... na indywidualnym dostosowaniu tempa rozwoju kariery danego pracownika, dająca możliwości wyboru, ilości, a także miejsca i czasu pracy, a kończąc na wyborze stanowiska i zakresu obowiązków. „Nowe podejście do pracownika to pewnego rodzaju oferta marketingowa, która powinna być projektowana pod kątem konkretnych grup pracowników na ...
-
Zarobki księgowych i finansistów spadły
... wrażliwych na spowolnienie gospodarcze. „W trudnych czasach optymalizacja kosztów staje się priorytetem każdego przedsiębiorstwa, dlatego firmy potrzebują dobrych specjalistów z zakresu finansów i księgowości” wyjaśnia Anna Samulak, Junior Manager Antal International zespołu Finance & Accountancy. Ofert pracy, dla kandydatów posiadających pożądane ...
-
Systemy automatyki przemysłowej do zmiany
... pierwszy krok w długim procesie przygotowawczym. Następnym powinno być dokładne określenie zakresu planowanego przedsięwzięcia. - Kiedyś przeważały wymiany sterowań wykonanych w oparciu o styczniki na ... wyposażonych w protokół HART. Ze względu na zakres prac podjęta została decyzja o modernizacji systemu sterowania w przeciągu dwóch kolejnych ...
-
Kryzys w Polsce wg internautów
... kredytowego, utrudniony dostęp do źródeł finansowania działalności kredytowej banków i ograniczenie zakresu współpracy pomiędzy bankami – myślę tu o spadku obrotów na rynku międzybankowym. W ... poziomie 11% przez następne trzy- cztery miesiące. Jednakże, po zakończeniu prac sezonowych, stopa bezrobocia może ponownie wzrosnąć. Na koniec roku wskaźnik ...
-
Public relations - rynek pracy VII 2009
... o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
-
Nowe oferty pracy VIII 2009
... "Obsługa klienta/call/center", w której w samym tylko sierpniu przybyło ponad 5.100 ofert pracy. Na względnie szybkie znalezienie pracy mogą również liczyć specjaliści z zakresu PR, reklamy oraz marketingu - czekało na nich ponad 2.400 posad. Na drugim biegunie znajdują się osoby chętne do pracy w administracji ...
-
Efektywność pracy a nowa era zarządzania
... – jak pokazują badania – pomaga ograniczyć koszty związane z utrzymaniem placówki do 60%. Inwestycjom w rozwój kapitału ludzkiego towarzyszyć powinny inteligentne rozwiązania z zakresu zarządzania przestrzenią pracy. Ograniczając wydatki na utrzymanie i serwisowanie biura, firma może skoncentrować się na swojej podstawowej działalności gospodarczej ...
-
Nowe oferty pracy III 2010
... . 800 posad, o 33 procent więcej niż w lutym. Oprócz pracowników odpowiedzialnych za szeroko rozumiane kontakty z klientami intensywnie poszukiwani są również specjaliści z zakresu IT oraz telekomunikacji – w marcu czekało na nich 4 tys. 531 ofert pracy. Mnogość ofert pracy czeka również na chętnych do pracy ...
-
Sektor SCC/BPO: polscy emigranci w cenie
... pracownicy, którzy wrócili do Polski m.in. z Anglii, Szkocji i Irlandii. Tam często pracowali poniżej swoich kwalifikacji, tu mogą pracować przy projektach z zakresu IT, konsultingu czy księgowości. Podobnie w łódzkim centrum usług Infosys, specjalizującym się w outsourcingu usług finansowo-księgowych, gdzie co piąty zatrudniony w 2009 r., pracował ...
-
Nowe oferty pracy IV 2010
... poszukiwani. Spośród 32 tys. 779 ogłoszeń o pracę, sprzedawcy mogli liczyć na ponad 10 tys. 600 posad. W cenie są także specjaliści z zakresu informatyki oraz telekomunikacji – w kwietniu mogli wybierać spośród ponad 4 tys. 500 ogłoszeń. Stosunkowo szybko posadę mogli znaleźć również chcący podjąć się ...
-
Nowe mieszkania kupowane na etapie budowy
... powinna zawierać harmonogram płatności. Kluczową sprawą jest dokładne określenie okoliczności, w jakich powinno dojść do zapłaty każdej transzy, czyli sprecyzowanie jednocześnie: zakresu prac, jakie powinny być wykonane przez dewelopera na kolejnym etapie budowy, terminu, kiedy powinno to nastąpić, terminu, w jakim klient powinien dokonać ...
-
Duże firmy - prognozy na 2010 rok
... pierwszych 6 miesiącach 2010 r. o 38 mld zł. Firmy budowlane zamierzają również zwiększyć zatrudnienie kadry zarządzającej, co zrozumiałe przy planowanym rozszerzeniu zakresu inwestycji. To rozszerzenie wymagać będzie również zatrudniania pracowników o niskich kwalifikacjach – to specyfika budownictwa. Plany dotyczące wzrostu zatrudnienia w firmach ...
-
Pokolenie Y stawia na rozwój zawodowy
... Pokolenie młodych finansistów poszukuje bowiem motywującej pracy i możliwości dynamicznego rozwoju kariery, tak w finansach, jak i w dziedzinach pokrewnych. "Specjaliści z zakresu finansów z pokolenia Y są bardzo operatywni. Nasze badanie wskazuje, że potrafią ciężko pracować, oczekując jednocześnie wyraźnych efektów w postaci przejrzystego systemu ...
-
Handel detaliczny i hurtowy w 2009 r.
... mają przedsiębiorstwa prowadzące działalność związaną z obsługą działalności gospodarczej, czyli tzw. usługi biznesowe. Przedsiębiorstwa te najczęściej oferują usługi z zakresu zarządzania, obsługi prawnej, rachunkowo-księgowej, informatyki, architektury i inżynierii, badania rynku i opinii publicznej oraz zatrudnienia. Według rejestru REGON liczba ...
-
Serwisy społecznościowe groźne dla firm
... . 78 proc. respondentów korzysta z tych narzędzi w celu wspomagania badań i analizy konkurencyjności, usprawnienia obsługi klienta, realizacji zadań z zakresu public relations i marketingu oraz bezpośredniego generowania przychodów. Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem społecznościowym wśród małych i średnich przedsiębiorstw: 69 ...
-
Czy jest praca dla emerytów?
... 500 do 1000 zł. Pracodawcy wymagają wykształcenia średniego, nastawienia na sukces i dążenia do realizacji celu. Firmy zatrudniające zapewniają odpowiednie szkolenie z zakresu ubezpieczeń i rynku finansowego. Starszym osobom mogą również przydać się zdolności manualne. Doświadczenie w szyciu, dokładność, umiejętność działania według procedury ...
-
Firmowe finanse i księgowość pożerają czas
... profil działalności, nie mogą się obejść bez zaawansowanych rozwiązań informatycznych. „Mogliśmy to ostatnio obserwować przy okazji wprowadzania zmian dotyczących wysokości, zakresu i warunków stosowania nowych stawek VAT, które okazały się zmorą dla podatników korzystających z systemów ERP czy też z kas fiskalnych” – podkreśla Tomasz ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei