-
Pracodawcy planują przyszłość. Wynagrodzenia i zatrudnienie raczej bez zmian
... , deklarujących chęć zwiększenia zatrudnienia, działa w sektorze SCC/BPO (29%). Zwolnień natomiast najczęściej powinni obawiać się pracownicy przedsiębiorstw świadczących usługi z zakresu pośrednictwa finansowego (26%). Połowa firm, które planują zmniejszenie poziomu zatrudnienia, wskazuje jednak że dotyczyć one będą pojedynczych pracowników. 37 ...
-
PARP: polski rynek pracy stabilny, bezrobocie najniższe w UE
... związana jest z brakiem odpowiedniego przygotowania do wyzwań czekających na coraz bardziej zaawansowanym cyfrowo rynku pracy. Głównie chodzi o umiejętności z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki, które uważane są za niezbędne do wspierania innowacyjności i zapewnienia wzrostu gospodarczego. Jednocześnie są poszukiwane ...
-
Praca w IT: junior nie ma lekko, jakie zarobki i możliwości?
... . W najbliższych latach sytuacja może być podobna do obecnej. Jakość oprogramowania cały czas zyskuje na znaczeniu, więc specjaliści z tego zakresu będą potrzebni. Wiele firm działa i będzie działać w trybie zdalnym, przez co doceniane będą umiejętności mie ...
-
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
... czynniki, które sprawiają, że praca zdalna nie wpływa tak negatywnie na ich dobrostan i życie prywatne. Większość z nich wskazała na rozwiązania z zakresu organizacji pracy. 39 proc. odpowiedziało, że wprowadzenie cyfrowych platform do współpracy, 36 proc. wskazało na dowolność w sposobie wykonywania swoich obowiązków ...
-
Praca hybrydowa? Bez kultury organizacyjnej będzie ciężko
... z technologii w codziennej pracy jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, szkolenia pracowników zyskały kluczowe znaczenie. Aż 86 proc. respondentów oczekuje, że szkolenia z zakresu technologii i umiejętności cyfrowych powinny stać się priorytetem w ich organizacji. Niestety ponad połowa (57 proc.) uczestników badania Cisco obawia się, że ...
-
Praca zdalna w sektorze finansowym: wady, zalety, perspektywy
... treść. Ankieta została przeprowadzona w październiku i połowie listopada 2020 r. wśród pracowników sektora finansowego w Polsce. 172 respondentów odpowiedziało na pytania z zakresu transformacji cyfrowej w sektorze finansowym, pracy zdalnej, automatyzacji zadań, kompetencji, szkoleń i zmian zachodzących w czasie pandemii COVID-19. Badanie ankietowe ...
-
Workation i praca zdalna zagrożeniem dla pracodawców?
... , a jeśli nawet posiada taką wiedzę, to nie praktykuje przyjętych zasad. Na szczęście wiele przedsiębiorstw wspiera swoją zdalną kadrę, a zdolności managerów z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym wzmocniła pandemia. Firmy, które przed covidem umiały pracować zdalnie – z uwagi na ogólnokrajowe lub międzynarodowe struktury – były przygotowane ...
-
Co w trudnych czasach daje przywództwo?
... będzie stanowić warunek rozwoju organizacji i skutecznego rekrutowania oraz zatrzymywania talentów. Wsparcie kadry zarządzającej pod kątem zapewnienia odpowiednich szkoleń z zakresu przywództwa i umiejętności interpersonalnych jest dzisiaj nieodzownym elementem świadomej strategii zarządzania talentami w organizacji – mówi Marta Steer, Head of ...
-
Trendy HR 2023: nadchodzi redefinicja miejsca pracy
... alternatywy, m.in. dlatego, że są oni świadomi dostępności wielu ofert na rynku. Jednocześnie co druga z firm, jakie wyznaczyły sobie cele z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i faktycznie je realizujących, odnotowuje mniejszą rotację kadry pracowniczej oraz wyższe wskaźniki dobrostanu pracowników. Więcej ryzyk w Europie Środkowej ...
-
Pieniądze i work-life balance to nie wszystko. Jakie benefity są w cenie?
... . oczekuje bardzo precyzyjnego i klarownego podania wszelkich szczegółów. Dotyczy to nie tylko wynagrodzenia czy benefitów, ale także technicznego opisu stanowiska czy zakresu codziennych obowiązków. Podążać za trendami Trend home office ma bardzo wyraźne odwzorowanie w idealnie przygotowanej ofercie. Aż 60 proc. osób szuka ...
-
Skąd się biorą nadgodziny?
... miarę 78 proc. wskazuje zbyt wiele obowiązków służbowych. Aspekt ten można natomiast analizować wielowymiarowo. Nadmiar pracy może wynikać rzeczywiście z niewspółmierności zakresu zleconych zadań do wymiaru czasu pracy. Natomiast w niektórych przypadkach powodem występowania nadgodzin jest też brak umiejętności priorytetyzacji lub problemy ...
-
Atmosferę i satysfakcję z pracy zabija chaos w zespołach
... ich efektywność i jak często wprowadzane są zmiany. Nieocenione w stawianiu czoła tej przeszkodzie będą również indywidualne rozmowy z pracownikami lub zewnętrznymi ekspertami z zakresu HR, którzy dostarczą obiektywnej, niezależnej opinii – tłumaczy Agnieszka Kolenda, Executive Director w Hays Poland. Zdaniem pracowników problem tkwi także w dużej ...
-
Kto się boi sztucznej inteligencji?
... dla pracowników, jak i pracodawców. Automatyzacja powtarzalnych, rutynowych zadań może wkrótce stać się nieodłączną częścią współczesnego środowiska pracy. Dlatego edukacja i szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji są kluczowe dla dostosowania się do zmieniających się wymagań rynku pracy. I nie tylko zresztą z tego powodu. Pozwalają one ...
-
Czy polskie miasta akademickie rozwijają się szybciej niż inne?
... systematycznie zmniejsza się liczba absolwentów studiów. W latach 2014-2021 nastąpił spadek liczby absolwentów, niezależnie od stopnia i dziedziny studiów. Wyjątkiem są studia z zakresu nauk medycznych, gdzie na studiach II stopnia, liczba absolwentów wzrosła aż o 30 proc. O zmniejszeniu liczby absolwentów zadecydowały m.in. niekorzystne zmiany ...
-
Studia wyższe to gwarancja kariery zawodowej: fakt czy mit?
... oraz nowoczesne technologie, robotyka i automatyka, marketing cyfrowy oraz odnawialne źródła energii. Jednak z uwagi na duże zapotrzebowanie rynkowe na ekspertów z tego zakresu, możliwe jest, że w niedługim czasie kierunki te będą aż nadto oblegane. Kolejne 20 proc. respondentów stwierdziło, że nie pracuje w zawodzie ...
-
Bezpieczniej w górach
... Ratunkowego zlokalizowana jest w Rabce. Z tego miejsca dyspozytorzy inicjują oraz koordynują większość prac oraz akcji ratowniczych prowadzonych przez 7 regionalnych grup GOPR od ... na miejscu zdarzenia. Medium jest w tym wypadku zależne od wyposażenia i zakresu uczestnictwa poszczególnych jednostek w terenie. Może to być połączenie głosowe, SMS ...
-
Big Brother w pracy
... udostępniane innym zainteresowanym firmom, jednak na razie nie określono ich sposobu dystrybucji. IHA to organizacja, która łączy w sobie firmy z szerokiego zakresu branż - od producentów sprzętu gospodarstwa domowego aż do producentów oprogramowania i sprzętu komputerowego. Obecnie organizacja zrzesza ponad 25 członków, w tym m.in ...
Tematy: badania pracowników -
Wrota Opolszczyzny otwarte
... a także zamieścić swoje własne ogłoszenie lub zapoznać się z danymi teleadresowymi publicznych i prywatnych instytucji pośrednictwa pracy. Portal oferuje bogate informacje z zakresu prawa pracy. Zainteresowanych załatwianiem spraw urzędowych z domu na pewno zainteresuje Cyfrowy Urząd umieszczony na stronie portalu. Oznacza to możliwość załatwienia ...
-
MacroSoft: nowe LINFO CRM
... oraz wykresu Ganita. Natomiast moduł CRM zapewni bogatą funkcjonalność z zakresu ofertowania, dostępu do informacji handlowych oraz wsparcia kampanii marketingowych. Zmiany wprowadzone w LINFO dotyczą wszystkich elementów systemu. Duży nacisk podczas prac programistycznych położono na optymalizację kodu oprogramowania, co znacznie podniosło ...
-
Jacy informatycy poszukiwani do 2008
... konkurencyjności poprzez wdrażanie technologii teleinformatycznych, to niedobory mogą okazać się znacznie większe. Kraje, w których w 2008 r. przewidywany niedobór kwalifikacji z zakresu zaawansowanych technologii będzie mniejszy, nie mają jednak powodów do samozadowolenia. Przykładowo, dla Wielkiej Brytanii procentowy wskaźnik niedoboru w 2008 ...
-
Telepraca mało popularna
... liczby telepracowników bądź utrzymanie ich liczby na dotychczasowym poziomie. • Przedstawiciele większości firm stosujących telepracę (68%) dostrzegają możliwość rozszerzenia zakresu zadań, które wykonywać mogą telepracownicy. Takie rozszerzenie wiązać się może ze zwiększeniem liczby telepracowników. • Przedstawiciele blisko jednej czwartej ...
-
Tydzień 29/2007 (16-22.07.2007)
... i rozwój wykształcenia"- skierowany do uczelni i ośrodków badawczych, by zwiększyć skuteczność przenoszenia innowacji do produkcji. Formy realizacji to stypendia naukowe, szkolenia z zakresu innowacyjności i nowych technologii. Tak! Uważam to za ważny problem. Jednak czy będziemy mieli wystarczająco dużo dyscypliny by go mądrze zrealizować ...
-
Polskie firmy a rotacja kadr
... na indywidualnym dostosowaniu tempa rozwoju kariery danego pracownika, dająca możliwości wyboru, ilości, a także miejsca i czasu pracy, a kończąc na wyborze stanowiska i zakresu obowiązków. „Nowe podejście do pracownika to pewnego rodzaju oferta marketingowa, która powinna być projektowana pod kątem konkretnych grup pracowników na ...
-
Zarobki księgowych i finansistów spadły
... wrażliwych na spowolnienie gospodarcze. „W trudnych czasach optymalizacja kosztów staje się priorytetem każdego przedsiębiorstwa, dlatego firmy potrzebują dobrych specjalistów z zakresu finansów i księgowości” wyjaśnia Anna Samulak, Junior Manager Antal International zespołu Finance & Accountancy. Ofert pracy, dla kandydatów posiadających pożądane ...
-
Systemy automatyki przemysłowej do zmiany
... pierwszy krok w długim procesie przygotowawczym. Następnym powinno być dokładne określenie zakresu planowanego przedsięwzięcia. - Kiedyś przeważały wymiany sterowań wykonanych w oparciu o styczniki na ... wyposażonych w protokół HART. Ze względu na zakres prac podjęta została decyzja o modernizacji systemu sterowania w przeciągu dwóch kolejnych ...
-
Kryzys w Polsce wg internautów
... kredytowego, utrudniony dostęp do źródeł finansowania działalności kredytowej banków i ograniczenie zakresu współpracy pomiędzy bankami – myślę tu o spadku obrotów na rynku międzybankowym. W ... poziomie 11% przez następne trzy- cztery miesiące. Jednakże, po zakończeniu prac sezonowych, stopa bezrobocia może ponownie wzrosnąć. Na koniec roku wskaźnik ...
-
Public relations - rynek pracy VII 2009
... o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
-
Nowe oferty pracy VIII 2009
... "Obsługa klienta/call/center", w której w samym tylko sierpniu przybyło ponad 5.100 ofert pracy. Na względnie szybkie znalezienie pracy mogą również liczyć specjaliści z zakresu PR, reklamy oraz marketingu - czekało na nich ponad 2.400 posad. Na drugim biegunie znajdują się osoby chętne do pracy w administracji ...
-
Efektywność pracy a nowa era zarządzania
... – jak pokazują badania – pomaga ograniczyć koszty związane z utrzymaniem placówki do 60%. Inwestycjom w rozwój kapitału ludzkiego towarzyszyć powinny inteligentne rozwiązania z zakresu zarządzania przestrzenią pracy. Ograniczając wydatki na utrzymanie i serwisowanie biura, firma może skoncentrować się na swojej podstawowej działalności gospodarczej ...
-
Nowe oferty pracy III 2010
... . 800 posad, o 33 procent więcej niż w lutym. Oprócz pracowników odpowiedzialnych za szeroko rozumiane kontakty z klientami intensywnie poszukiwani są również specjaliści z zakresu IT oraz telekomunikacji – w marcu czekało na nich 4 tys. 531 ofert pracy. Mnogość ofert pracy czeka również na chętnych do pracy ...
-
Sektor SCC/BPO: polscy emigranci w cenie
... pracownicy, którzy wrócili do Polski m.in. z Anglii, Szkocji i Irlandii. Tam często pracowali poniżej swoich kwalifikacji, tu mogą pracować przy projektach z zakresu IT, konsultingu czy księgowości. Podobnie w łódzkim centrum usług Infosys, specjalizującym się w outsourcingu usług finansowo-księgowych, gdzie co piąty zatrudniony w 2009 r., pracował ...
-
Nowe oferty pracy IV 2010
... poszukiwani. Spośród 32 tys. 779 ogłoszeń o pracę, sprzedawcy mogli liczyć na ponad 10 tys. 600 posad. W cenie są także specjaliści z zakresu informatyki oraz telekomunikacji – w kwietniu mogli wybierać spośród ponad 4 tys. 500 ogłoszeń. Stosunkowo szybko posadę mogli znaleźć również chcący podjąć się ...
-
Nowe mieszkania kupowane na etapie budowy
... powinna zawierać harmonogram płatności. Kluczową sprawą jest dokładne określenie okoliczności, w jakich powinno dojść do zapłaty każdej transzy, czyli sprecyzowanie jednocześnie: zakresu prac, jakie powinny być wykonane przez dewelopera na kolejnym etapie budowy, terminu, kiedy powinno to nastąpić, terminu, w jakim klient powinien dokonać ...
-
Duże firmy - prognozy na 2010 rok
... pierwszych 6 miesiącach 2010 r. o 38 mld zł. Firmy budowlane zamierzają również zwiększyć zatrudnienie kadry zarządzającej, co zrozumiałe przy planowanym rozszerzeniu zakresu inwestycji. To rozszerzenie wymagać będzie również zatrudniania pracowników o niskich kwalifikacjach – to specyfika budownictwa. Plany dotyczące wzrostu zatrudnienia w firmach ...
-
Pokolenie Y stawia na rozwój zawodowy
... Pokolenie młodych finansistów poszukuje bowiem motywującej pracy i możliwości dynamicznego rozwoju kariery, tak w finansach, jak i w dziedzinach pokrewnych. "Specjaliści z zakresu finansów z pokolenia Y są bardzo operatywni. Nasze badanie wskazuje, że potrafią ciężko pracować, oczekując jednocześnie wyraźnych efektów w postaci przejrzystego systemu ...