-
Wsparcie inwestycji w turystykę
... w Warszawie, do 70 proc. w województwie podlaskim, inne minimalne i maksymalne kwoty wsparcia oraz priorytetowe tematy podlegające dofinansowaniu. Bo przecież inne potrzeby z zakresu infrastruktury turystycznej ma województwie zachodniopomorskie, a inne chociażby śląskie. Należy jednak pamiętać, że składając wniosek do RPO, zostanie on poza oceną ...
-
Public relations - rynek pracy XI 2009
... o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
-
Praca w finansach atrakcyjna?
... i dobrze prosperować“ – mówi prof. Barczak. Jego zdaniem profesja Aktuariusza jest jeszcze w Polsce rzadko spotykana bo wymaga nie tylko unikalnej wiedzy: z zakresu matematyki, inżynierii finansowej i prawa. „To bardzo rzadko spotykane połączenie humanisty i umysłu ścisłego. Ale jak już ktoś posiada taki talent, może ...
-
Rodziny zastępcze nie mają pieniędzy
... Świętego Mikołaja zainaugurowała 6. edycję akcji Grunt to rodzina. Podczas zorganizowanego z tej okazji spotkania przedstawiciele Fundacji – wspólnie z ekspertami z zakresu polityki rodzinnej – poruszyli najistotniejsze kwestie związane z problemami dotykającymi rodziców zastępczych. Konferencja zapoczątkowała również coroczną zbiórkę środków na ...
-
Ewaluacja pracowników zbędna
... być jasno podzielone na poszczególne działy; struktura i stabilność mogły panować na każdym kroku. Liderzy bez masek wiedzą, że opisy stanowiska i zakresu obowiązków nie odgrywają żadnej roli, są zbędne i niepotrzebne, ponieważ: role zmieniają się każdego dnia, a zatem rządzi elastyczność; struktury organizacyjne są ...
-
Nowy Adobe AIR oraz Flash Player 10.1
... CS5 z Adobe Packager for iPhone mogą wykorzystać kod swoich aplikacji na iPhone do stworzenia takich samych aplikacji na Androida. Poszerzenie zakresu funkcji obsługiwanych przez Adobe AIR o platformy urządzeń przenośnych umożliwia programistom łatwe tworzenie aplikacji kontekstowych, charakteryzujących się możliwością dostosowania sposobu ...
-
Dostawcy energii walczą o klientów
... pory nie było potrzeby prowadzenia intensywnych i profesjonalnych działań prosprzedażowych – mówi Łukasz Gajewski. - Dlatego też w sektorze brakuje ekspertów z zakresu sprzedaży i marketingu, a firmy odczuwają brak kompetencji i doświadczenia w ofertowaniu, pozyskiwaniu, obsługiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz prowadzeniu negocjacji. Wszystko to ...
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
... to branża, w której do tej pory nie było potrzeby prowadzenia intensywnych i profesjonalnych działań prosprzedażowych. Dlatego w sektorze brakuje ekspertów z zakresu sprzedaży i marketingu, a firmy odczuwają brak kompetencji i doświadczenia w ofertowaniu, pozyskiwaniu, obsługiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz prowadzeniu negocjacji. Wszystko to ...
-
UOKiK: 558 mln zł kary dla firm w 2009
... (przenośnych komputerów, telefonów komórkowych) oraz zabawek. Od 2009 roku, w związku z przejęciem zadań Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, Prezes Urzędu prowadzi postępowania z zakresu systemu oceny zgodności. W ich wyniku może nakazać np. wycofanie z rynku wyrobu stwarzającego zagrożenie. W ub. roku UOKiK prowadził 464 tego typu ...
-
Oszczędzanie na emeryturę po "polsku"
... i jedne z najlepszych dla nich sposoby oszczędzania”- mówi Marcin Dyl Prezes Zarządu IZFiA. Niepokój budzą natomiast wyniki wskazujące na brak wiedzy z zakresu produktów finansowych służących długoterminowemu i emerytalnemu oszczędzaniu oraz wynikająca z tego nieumiejętność ich oceny. Około 1/3 Polaków nie ma zdania w kwestii najlepszych ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... winach czy wędlinach). Takie punkty mają swój określony biznes plan i niszę określoną na podstawie analizy otoczenia, a ich właściciele – wiedzę z zakresu technik sprzedaży i merchandisingu, bazę współpracujących przedstawicieli handlowych oraz kompetencje managerskie. Rozumieją, że nie wygrają z hipermarketami i dyskontami ceną, ale świeżością ...
-
Aparat Panasonic Lumix DMC-FZ45
... LEICA DC VARIO-ELMARIT z 24-krotnym powiększeniem optycznym Aparat FZ45 jest wyposażony w 25-milimetrowy, ultraszerokokątny obiektyw LEICA DC VARIO-ELMARIT z 24-krotnym powiększeniem optycznym (odpowiednik zakresu ogniskowych 25 – 600 mm w aparatach na film 35 mm). Obiektyw zawiera 14 elementów w 10 grupach, w tym 3 soczewki ED (o niskim ...
-
Aparat Panasonic Lumix DMC-FZ100
... obiektyw LEICA DC VARIO-ELMARIT z 24-krotnym zoomem Aparat FZ100 jest wyposażony w 25-milimetrowy, ultraszerokokątny obiektyw LEICA DC VARIO-ELMARIT z 24-krotnym zoomem optycznym (odpowiednik zakresu ogniskowych 25 – 600 mm w aparatach na film 35 mm). Obiektyw zawiera 14 elementów w 10 grupach, w tym 3 soczewki ED (o bardzo niskim ...
-
Czy CSR zmieni polskie firmy?
... 2% przyznaje, że nie działa w sposób odpowiedzialny, a blisko 90% jest przekonana o tym, że są firmami społecznie odpowiedzialnymi. Jednak wdrażanie konkretnych rozwiązań z zakresu CSR i bezpośrednie ich powiązanie z działalnością biznesową ma wymiar ograniczony. CSR nadal - mimo odmiennych deklaracji co do sposobu jego rozumienia - traktowany ...
-
Coca-Cola najlepszą marką spożywczą
... budowanie wokół nich pozytywnych emocji, promując je przede wszystkim przy pomocy sportu, rozrywki – zwłaszcza festiwali muzycznych - czy też działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Coca-Cola postawiła na niezwykle medialną imprezę - Coke Live Music Festival. Zaangażowanie to poskutkowało mnóstwem publikacji o wydźwięku pozytywnym ...
-
Logistyka a gospodarka
... logistycznych: 3PL, 4PL, 5PL Usługa logistyczna jest organizowana i świadczona przez specjalistyczną firmę, która zarządza systemem logistycznym innego przedsiębiorstwa. W zależności od zakresu usługi mówi się o usługach: 1PL i 2PL, które dotyczyły transportu i magazynowania, 3PL, która zawiera powyższe działania plus proces zamówień i zarządzanie ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2010
... i programów zarządzania stratami wynikającymi z kradzieży. Ogromna większość, bo aż 91% uczestników badania przyznało, że przeprowadziło dla personelu dodatkowe szkolenia z zakresu przeciwdziałania kradzieży, a 75% zadeklarowało dalsze szkolenia w tym obszarze. Z badania wynika, że prawie co trzecia sieć detaliczna (32%) zainstalowała nowe ...
-
Kolejni nowi inwestorzy w ŁSSE
... - niemożliwych do wykrycia dostępnymi obecnie metodami. Nowa inwestycja obniży koszty diagnostyki, wywoła też zapotrzebowanie na rynku pracy na specjalistów z zakresu radiofarmaceutyki. Spółka w kwestii kształcenia specjalistów tej branży zamierza nawiązać współpracę z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi. VOXEL S.A. działa na rynku usług medycznych ...
-
Agencje pracy tymczasowej III kw. 2010
... sferę działalności, która generuje 94% całkowitego obrotu (obroty z pracy tymczasowej 414 mln PLN). Wciąż znakomita większość obrotów pochodzi ze sprzedaży z zakresu pracy tymczasowej na stanowiska produkcyjne –71% całego obrotu. Obroty z rekrutacji i selekcji w kraju oraz pozostałych usług HR stanowią jedynie 3% całkowitego obrotu ...
-
Co proponują serwisy informacyjne TV?
... Najmniej różnorodne pod względem tematyki wydają się natomiast Fakty. Wydarzenia najmniej a Fakty najbardziej skupione na Polityce Porównując częstotliwość informacji z zakresu polityki (polityka polska, polityczne wydarzenia zagraniczne, wybory samorządowe) można zauważyć, że Fakty TVN były w listopadzie serwisem informacyjnym wyraźnie najbardziej ...
-
Aparaty Panasonic LUMIX DMC S1 i S3
... ISO i szybkości migawki, aby zapobiec rozmyciu obrazu. „Okiem” obu aparatów jest nowo opracowany 28-milimetrowy, szerokokątny obiektyw z 4-krotnym powiększeniem optycznym (odpowiednik zakresu ogniskowych 28-112 mm w aparatach 35 mm), który oferuje dużą wszechstronność i łatwość kompozycji kadru. Ich „sercem” jest wydajny procesor obrazu Venus ...
-
Sprzeniewierzenia a polskie firmy 2010
... . Także bardzo mało firm (4 proc.), umożliwia pracownikom przekazanie anonimowej informacji na temat nadużyć dokonywanych przez ich współpracowników. - Edukacja i szkolenia z zakresu m. in. etycznych zachowań, powinny stać się elementem tworzenia kultury organizacji, która determinuje sposób zachowania pracowników, przez co staje się jednym ...
-
Rozbudowa CH Rzeszów Plaza
... Miasto to nie tylko dzielnica o bogatej tradycji handlowej, ale także coraz bardziej popularna lokalizacja wśród dostawców nowej powierzchni handlowej i usług z zakresu rozrywki. Jak twierdzi inwestor, jest to najlepszy dowód, że jest to miejsce posiadające duży potencjał dalszego rozwoju. Do centrum handlowego ...
-
Branża HR: wyzwania i bariery
... o podatku dochodowym od osób fizycznych - ponad 30-krotnie, ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych - również ponad 30-krotnie. Pomijam w tej statystyce inne ustawy z zakresu prawa pracy i akty wykonawcze, które również były wielokrotnie nowelizowane. Polscy przedsiębiorcy zatem trafnie wskazali na ograniczenia wynikające z otoczenia prawnego ...
-
Poszukiwanie inwestora: dotacje unijne na usługi doradcze
... sytuacji w jakiej znajduje się wnioskodawca. W zależności od tego czy zamierzona inwestycja będzie stanowić rozbudowę obecnie funkcjonującej firmy, rozszerzenie zakresu usług lub nową działalność, konieczne będzie przygotowanie specyficznej dokumentacji. Do ogólnego katalogu opracowań możemy zaliczyć: Biznes plany / studia wykonalności ...
-
Ostatni dzwonek na staż wakacyjny
... jako jedyna podała też przybliżoną wysokość wynagrodzenia. - Praktykanci i stażyści w naszej firmie mogą liczyć na wynagrodzenie do 2 tys. zł, w zależności od zakresu obowiązków i działu, w którym zatrudniona osoba ma odbyć staż. Chcemy, aby osoby przychodzące do nas czuły się zmotywowane do działania i docenione ...
-
Komputer klasy IPC Lanner LEC-2055
... komputera PC, przystosowanego dodatkowo do pracy w ciężkich, zewnętrznych warunkach. LEC-2055 jest odporny na niskie i wysokie temperatury bez problemu pracuje w temperaturach z zakresu od -10° do +55° Celsjusza. Może być zasilany z napięcia od 12V do 36V, dzięki czemu może pracować np. w samochodach, autobusach ...
-
Strategia zatrudniania rodziny w małej firmie
... ją z dystansem i podejrzliwością, to niech to będzie normalnym elementem pracy, a nie zaś złośliwym przytykiem. Może to nastąpić dzięki np. rozszerzeniu zakresu jego lub jej podstawowych obowiązków o pewne funkcje zarządcze, związane z kontrolowaniem pozostałych pracowników. Działanie takie miałoby na celu skojarzenie struktury nieformalnej ...
-
Energia wiatrowa w Polsce
... : koszt instalacji i uruchomienia środków trwałych,nabycie wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, nieopatentowanej wiedzy technicznej, technologicznej lub z zakresu organizacji i zarządzania oraz koszt nadzoru inwestycyjnego. Należy pamiętać, że jeden wnioskodawca, działający w imieniu własnym lub za pośrednictwem spółek ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2012
... o taką umowę będzie można zatrudniać na okres nie dłuższy niż 24 miesiące. Dekret daje możliwość elastycznego podejścia do czasu pracy, zakresu obowiązków i wynagrodzeń, w zależności od sytuacji gospodarczej kraju i sytuacji firmy. Stworzono też możliwość poluzowania lub nawet wycofania się pracodawcy z ustaleń ...
-
E-booki coraz popularniejsze
... drobne, a niektórzy wydawcy deklarują nawet, że jest to kilka procent ich obrotu" - mówi Robert Chojnacki, twórca platformy Woblink.com, specjalista z zakresu nowych technologii. Polski czytelnik oswoił się już ze zjawiskiem czytania na dedykowanych urządzeniach i jest to dziś dla niego raczej kwestia ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2011 r.
... osób prawnych i jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej osiągnęło wartość 3168,5 zł. Najwyższe wynagrodzenia odnotowano w jednostkach prowadzących działalność z zakresu informacja i komunikacja (3227,4 zł) oraz obsługa rynku nieruchomości (2733,1 zł), natomiast najniższe – w jednostkach zajmujących się pozostałą działalnością ...
-
Dyskryminacja ze względu na wiek ciągle obecna
... do pracodawców, pracowników, jak i osób poszukujących pracy. Osoby zajmujące się rekrutacją personelu w przedsiębiorstwach i instytucjach powinny zostać przeszkolone z zakresu przepisów prawa antydyskryminacyjnego. Podsumowując – w obliczu wyzwań demograficznych i starzejącego się społeczeństwa nie będzie możliwe osiągnięcie stabilnej, rozwijającej ...
-
Kwalifikacje pracowników to niewiadoma
... wzrost wydajności, jednak tylko 47% ma dostęp do takich danych. Poszerzanie kwalifikacji. Ukończenie wymaganych szkoleń jest uważane za najważniejszy czynnik z zakresu nauczania i rozwoju zawodowego (43%) warunkujący wzrost wydajności pracowników, przy czym dostęp do tego typu danych ma 59% respondentów. Źródła aż ...
-
Polski art banking jeszcze raczkuje
... świadomości nowych trendów w inwestycjach” – tłumaczy Adam Mariuk. Już blisko dwie trzecie banków mających w swej ofercie bankowość prywatną oferuje klientom usługi z zakresu zarządzania majątkiem związanym ze sztuką. Najczęściej jest to doradztwo w zakresie sztuki oraz wyceny. Taka aktywność banku odpowiada potrzebom ich potencjalnych ...