-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... proc.). Co ciekawe, charakterystyczny dla Polski jest ogólny spadek sprzedaży tego ostatniego, o 22 proc. Z krajów europejskich większy spadek – o 28 proc. – odnotowały tylko ... Wiele do zrobienia w online Globalnie jedynie 14 proc. konsumentów deklaruje zakup żywności drogą online. Przekonanie do tej formy zakupów spożywczych spada wraz z wiekiem. ...
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
... coraz więcej e-sklepów z odzieżą używaną. Częściej niż dotąd decydujemy się też na zakup kursów i innych form kształcenia dostępnych online. 4. Zanika granica między kupowaniem online i ... że musi - szybko podjąć decyzję. Na platformie Shoper mobilne zakupy podczas ostatniego Czarnego Piątku dorównały w minionym roku tym robionym za pomocą komputera. ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... jest skłonna ponieść dodatkowe koszty (min. 5 proc. lub więcej) za zakup żywności i artykułów produkowanych lokalnie. Spośród wszystkich osób biorących udział w badaniu ... zdrowie zmieniły także zachowania konsumentów. Aż 45 proc. Europejczyków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku spożywało mniej mięsa. Średnio 39 proc. ankietowanych stwierdziło, że ...
-
Samsung i sukces "klapkowców"
... czyli telefony z rozkładaną klapką – obowiązkowo z aparatem fotograficznym. W ciągu ostatniego roku udział Samsunga w globalnej sprzedaży "komórek" wzrósł z 10,3% do ... użytkownicy porzucają wysłużone modele z czarno-białymi wyświetlaczami i decydują się na zakup nowych, znacznie bardziej zaawansowanych telefonów. Wiele osób sięga po produkty Samsunga ...
-
Kaufland: hipermarket czy tani dyskont?
... ostatniego Barometru cen z porównaniem kosztów zakupów w trzech sklepach dyskontowych: Biedronce, Lidlu i ... od tych znanych. Ta różnorodność obróciła się w Barometrze cen Handel-netu przeciw Kauflandowi. Po opublikowaniu ostatniego raportu otrzymaliśmy z Kauflandu spis cen najtańszych produktów. Gdy zastąpić wyroby markowe markami własnymi, Kaufland ...
-
Rynek nieruchomości w Europie I kw. 2011
... stanowił w 1 kw. niemal 35% rynku, co oznacza wzrost o 31% w stosunku do ostatniego kwartału ubiegłego roku. Ta grupa nabywców stała się ważnym źródłem ... transakcje ubiegłoroczne m.in. przejęcie funduszu Europolis przez grupę finansową CA Immo oraz zakup portfela galerii handlowych funduszu Carpathian przez fundusz Pradera. Największy udział w rynku ...
-
Dobra konsumenckie: największe firmy 2013
... koreański Samsung, choć mocno po piętach depcze mu koncern Apple, który w ciągu ostatnich pięciu lat wspiął się o 21 pozycji, a od ostatniego notowania przeskoczył aż cztery miejsca” – mówi Piotr Świętochowski, Dyrektor w Dziale Audytu Deloitte. Na trzecim miejscu pozostał japoński Panasonic. Co jednak ...
-
Najpopularniejsze marki własne w Polsce: Tesco liderem
... Research na potrzeby raportu o postrzeganiu marek własnych różnych kategorii produktowych oraz zwyczajach zakupowych wynika, że produkty marki Tesco kupiło w ciągu ostatniego roku 64% Polaków. Na kolejnych miejscach znalazły się marki Carrefour (61%), Pilos (34%) oraz Isana (34%). Co ciekawe, badani deklarują ...
-
Zakupy w Internecie: tylko 1/3 klientów nie narzeka na jakość obsługi
Na przestrzeni ostatniego roku jedynie 1/3 klientów nie zgłaszała żadnych zastrzeżeń wobec obsługi w sklepach internetowych. Pozostali narzekali m.in. na opóźnione dostawy oraz niezgodność ...
-
Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
... związane z terroryzmem, ale są też inne, choć mniej znaczące przyczyny, do których wrócimy w innych materiałach. II. Inne istotne zdarzenia z okresu ostatniego tygodnia 2. Z rynku niemieckiego: Turcja tańsza – sprzedaż lepsza Na początku maja sygnalizowaliśmy wyczerpywanie się potencjału zakupów kierunków bezpiecznych na rzecz umiarkowanego ...
-
KE: zagraniczne zakupy przez internet coraz popularniejsze
... się (z 29,7 proc. w 2007 r. do 55 proc. w 2017 r.). Od czasu ostatniego wydania tablicy poziom zaufania konsumentów wzrósł o 12 punktów procentowych w przypadku zakupu ... r. wynika, że znajomość praw konsumentów pośród sprzedawców nie poprawiła się od czasu ostatniego wydania tablicy. Jedynie 53,5 proc. ich odpowiedzi na pytania dotyczące ...
-
Redukcja kosztów. Tym zajmuje się dział zakupów
... z zarządzaniem oszczędnościami. Okazuje się, że 58 proc. badanych zadeklarowało, że w ciągu ostatniego roku udało się im osiągnąć lepszy poziom oszczędności niż ... sektora dóbr konsumenckich, wśród których 71 proc. CPO zadeklarowało, że w ciągu ostatniego roku poprawiło zarządzanie oszczędnościami. – Taki wynik pokazuje ogromną konkurencję w ...
-
E-maile nakręcają zakupy
... badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, z którego wynika, że na przestrzeni ostatniego roku aż 57% klientów dokonało zakupu pod wpływem znalezionego w e-mailu rabatu ... e-mail. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku aż 57% badanych kupiło od 1 do 5 produktów w efekcie otrzymanej na skrzynkę ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... l wody – to tyle, ile przeciętny człowiek wypije w ciągu 2,5 roku. Niewątpliwie dobrym nawykiem Polaków i przejawem dbałości o środowisko jest odwiedzanie second-handów. W ciągu ostatniego roku produkty odzieżowe i obuwnicze kupiło w nich 38% Polaków. Ten sposób zakupów wpisuje się w koncepcję obiegu zamkniętego i wpływa na przedłużenie cyklu ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... najchętniej Polacy kupują w Internecie pozostaje elektronika (42 proc.). Tylko nieco mniej z nas (39 proc.) zamawia online jedzenie w restauracjach. O 2 p.p. przybyło od ostatniego badania ankietowanych, którzy w sklepach internetowych kupują ubrania (37 proc.). Niemal jedna trzecia konsumentów decyduje się na tę formę zakupów, wybierając ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... i obuwie kupowaliśmy chętnie online. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku odzież w sieci kupowało 3/4 Polaków, a obuwie - ponad połowa. W czasie pandemii z ... (25% versus 16%), dotyczy to również jakości (28% versus 22%). W ciągu ostatniego roku na branżę odzieżową i obuwniczą miało wpływ kilka czynników. Pierwszy z nich ...
-
Porównywarki cen - łowcy okazji
... otrzymamy o tym powiadomienie e-mailem. Docenić trzeba także fakt, że Skąpiec, dawniej wyraźnie nakierowany na sprzęt komputerowy i elektronikę użytkową, w ciągu ostatniego roku znacznie poszerzył asortyment przeszukiwanych towarów. Teraz możemy w nim chociażby znaleźć atrakcyjną cenowo wycieczkę do dowolnego regionu świata. Cieszy również ...
-
Rynek motoryzacyjny ratują firmy
... samochody pozwolił na przełamanie dotychczasowego spadku i uzyskanie tak długo oczekiwanego wzrostu. Udział rejestracji na firmy w rejestracjach ogółem zwiększył się w ciągu ostatniego roku o 7,8 procent do poziomu 47 procent. Zainteresowanie firm nie ograniczyło się jedynie do samochodów nowych. Kupowane były również samochody używane ...
-
Przedświąteczny okres a zakupy online
... . 36% osób, które robią zakupy w Internecie, dokonuje ich przed Świętami, przede wszystkim w serwisach aukcyjnych oraz w polskich sklepach internetowych. W ciągu ostatniego roku zakupów w sieci dokonała blisko 1/3 Polskich internautów (28%). Jako powód transakcji online ankietowani najczęściej wymieniają niższą cenę niż w tradycyjnych ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce VII 2011
... hipotek banki nie ustają w obniżaniu cen marż kredytowych. Jak wynika z ostatniego rankingu kredytów opracowanego przez Open Finance, średnia marża dla złotowych kredytów obudowanych ... najmu mieszkań. Wielu potencjalnych nabywców własnego M, którzy postanowili odwlec zakup w bliżej nieokreśloną przyszłość, przeprowadza się do mieszkań wynajmowanych. ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet 2011
... zarówno te rewolucyjne z pierwszych dwóch miesięcy 2011 roku jak i wyborcze z ostatniego kwartału 2011 roku nie sprzyjały budowaniu rekordowych statystyk sprzedażowych ... konkurencyjności tych parytetów turystycznych przez pryzmat wydatków ponoszonych na zakup oferty. Zainteresowanie turystyką egzotyczną wzrosło tak bardzo, że touroperatorzy ...
-
Jest sposób na niższe ceny biletów lotniczych
... . W poszukiwaniu oszczędności, nie tylko sami planują wyjazd, ale także decydują się na zakup biletów z innych lotnisk niż krajowe. Czy to faktycznie jest tańsze? I ... się Brazylia. Zainteresowanie wyjazdami do tego państwa wzrosło o 5 proc. na przestrzeni ostatniego roku. Gdy spojrzymy na średnie ceny biletów z Polski do Brazylii to oscylują one w ...
-
Tablety: preferencje konsumentów IV kw. 2013
... preferencje zakupowe polskich internautów. Tym razem publikacja została w całości poświęcona tematowi tabletów. Statystyki Skąpiec.pl z ostatniego kwartału 2013 roku wskazują, że internautów, którzy planowali zakup nowego tabletu, najbardziej interesowała wielkość ekranu tego urządzenia. Kwestia ta okazała się kluczowa dla prawie ¼ użytkowników ...
-
Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne
... korzystających z serwisów oferujących zakupy grupowe. Gemius sprawdził popularność stron oferujących zakupy grupowe w Danii, Polsce, Rosji i Turcji. W analizie uwzględniono dane z ostatniego miesiąca każdego kwartału w latach 2012-2014. Okazuje się, że spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji (z 38% do 8%) i w Polsce ...
-
Świąteczny koszyk cenowy - gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... listopadzie br. i o 8,5 zł taniej niż w połowie grudnia 2013 roku. Na przestrzeni ostatniego miesiąca potaniały ziemniaki, a podrożała papryka. W Carrefour podobne zakupy kosztują ... dokładnie na poziomie cen z grudnia 2013 roku (262,5 zł). Lidl w grudniu zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka w cenie 263,04 zł, czyli o 1 zł taniej niż ...
-
Zakupy online: rzadziej, ale więcej
... roczne wydatki na zakupy online rosną. Przy jednej transakcji jesteśmy w stanie wydać znacznie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Według ostatniego raportu Gemius, Polacy przeznaczają średnio 250 zł podczas jednej wizyty w sklepach internetowych sprzedających odzież, obuwie lub akcesoria. Kwota, jaką konsument ...
-
7 gorących okresów w branży e-commerce
... na rosnące znaczenia okazji zwanej w polskich realiach „Witaj Szkoło”. Według ostatniego sondażu CBOS, polscy rodzice wydali średnio (w przeliczeniu na jedno dziecko) 828 zł na szkolne wydatki, z czego 46 proc. stanowił zakup podręczników szkolnych. Za oceanem już 36 proc. wydatków przed rozpoczęciem roku ...
-
Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
... zbadanych sklepów możliwa jest integracja loginu w sklepie z danymi konta PayPal. Zaletą ostatniego rozwiązania jest łatwiejszy dostęp do płatności za pośrednictwem tego ... study przeprowadzonego przez Finnchat, 18% użytkowników korzystających z chatu finalizuje swój zakup, zaś klienci komunikujący się ze sprzedawcą w ten sposób, kupują w sklepie ...
-
Internetowe zakupy za granicą to już standard?
... internetowych, jak do polskich sklepów i serwisów internetowych. Cztery na dziesięć osób kupujących w internecie dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym na przestrzeni ostatniego półrocza. Odsetek ten, podobnie jak ogólna częstość zakupów, spada wraz z wiekiem. Kraje, z których badani najczęściej zamawiają produkty to Chiny, Wielka ...
-
Media to sfera wrażliwa. Wywiad z prezesem UOKiK
... rozwiązania tzw. podwójnych zgód są wdrożone. Na przykład o połączeniu podmiotów finansowych decyduje jednocześnie UOKiK i Komisja Nadzoru Finansowego. Przykładem z ostatniego roku jest np. zakup przez PZU banku Pekao SA, a wcześniej Alior Banku. Rozpatrywaliśmy tę transakcję pod kątem tego, czy jeden właściciel, mając Pekao ...
-
Mobilne zakupy online ewoluują
... przejazdy komunikacją i parkingi. Już 3 na 4 użytkowników bankowości mobilnej za zakupy online płaci z poziomu aplikacji mobilnej. Badanie dowodzi, że na przestrzeni ostatniego roku zakupy z poziomu smartfona zrobiło 71% Polaków. 4 na 10 z nich zakupiło produkt u internetowego sprzedawcy, niemal tyle samo - jedzenie z dostawą do ...
-
Świąteczne zakupy będą rozsądne
... więcej niż 500 zł. Dodatkowo podobną kwotę planujemy przeznaczyć na zakup prezentów dla najbliższych. Większość z nas święta sfinansuje z bieżących dochodów, pożyczki ... . Może to być skutkiem wysokiego wzrostu średniego wynagrodzenia na przestrzeni ostatniego roku. Według Głównego Urzędu Statystycznego przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w ...
-
Zwrot towaru buduje lojalność klienta?
... . W przypadku branży fashion nawet 63% produktów kupowanych w sieci jest zwracanych. Ponad połowa kupujących (dokładnie 56%) z Wielkiej Brytanii przyznaje, że w ciągu ostatniego roku zwróciło przynajmniej jeden produkt z segmentu modowego. Wskaźniki te są jeszcze wyższe w przypadku ubrań dla kobiet. Wśród najczęściej wskazywanych powodów ...
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
... pozwalających utrzymać wysoką konkurencyjność - wynika z ostatniego badania Salesforce. Nie powinno być zatem zaskoczeniem, że jest to obszar działalności, w ... ; CES (Customer Effort Score) – mierzy wysiłek klienta włożony w kontakt z firmą oraz zakup; CSAT i NPS – mierzą satysfakcję klientów i ich skłonność do polecenia produktu innym klientom; FCR ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... rolę w poniesionych wydatkach na zakupy świąteczne będzie wspominane już wcześniej umożliwienie konsumentom robienia zakupów online oraz ich maksymalne usprawnienie. Od ostatniego lockdownu rozpoczął się cyfrowy wyścig firm i sklepów, których do tej pory nie mogliśmy znaleźć online lub które były obecne, ale ...