-
1/2 Polaków robi zakupy online, 1/2 chce testować w sklepie
... kart SIM. W momencie rozpoczęcia wdrożenia (początek 2017 roku) tego typu możliwości oferowali tylko operatorzy poza Polską, np. w Stanach Zjednoczonych. W innych polskich sieciach proces sprzedaży multiSIM musiał być finalizowany przez call center lub w fizycznej placówce. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań SAP, cały proces mógł ...
-
Insurtech. Konieczna rewolucja czy nadmierna ingerencja?
... kierowcy czy pokonywane dystanse oraz styl jazdy kierowcy. - W Polsce telematyka w ubezpieczeniach ma przyszłość. To już się dzieje - ok. 30 tys. polskich kierowców bierze udział w programie oferowanym przez jednego z dużych ubezpieczycieli. W przypadku dobrej i bezpiecznej jazdy mogą oni otrzymać premię finansową. To dowód ...
-
Jak zakaz handlu zmienił zwyczaje zakupowe?
... zakupami online w ostatnim roku potwierdzają dane organizacji samorządu gospodarczego. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej w sieci kupuje już 57% polskich internautów . To wzrost względem poprzedniego roku o 5 punktów procentowych. Najpopularniejszymi e-kategoriami wśród cyfrowych konsumentów są moda, elektronika i wyposażenie domu ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... z zakupów online oraz sposoby korzystania z dostępnych opcji logistycznych. Badanie dowodzi, że na zakupy przez internet nie decyduje się aż 43% polskich konsumentów. Jakie są tego powody? Okazuje się, że największą barierą jest tu chęć osobistego obejrzenia produktów. Takiego wskazania dokonało niemal ...
-
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
... niż rok wcześniej. Przeciętny e-nabywca wyda na zakupy internetowe ok. 2 800 zł w tym roku. Oznacza to, że łączna wartość zakupów polskich internautów wyniesie ok. 50 mld zł. Wizerunek masz jeden! Zarówno sklepy stacjonarne, jak i witryna internetowa powinny jasno uświadamiać klientom, że ...
-
Które miasta najlepsze dla seniorów?
... mianownikiem tych trzech polskich miast? Okazuje się, że to właśnie one gwarantować mają najlepsze warunki dla seniorów. ... ośrodków miejskich inwestuje w infrastrukturę i dostosowuje ją do potrzeb osób starszych. Oznacza to nie tylko zakup nowych pojazdów komunikacji miejskiej czy budowę podjazdów dla wózków, obniżenie krawężników przy przejściach ...
-
Koronawirus winduje sprzedaż laptopów. Wzrost przekracza 800 proc.
... . Wzrosty mogą przyprawiać o zawrót głowy. Gwałtowny wzrost sprzedaży laptopów i notebooków nie powinien być właściwie żadnym zaskoczeniem. W związku z pandemią pokaźna rzesza polskich pracowników musiała przecież przestawić się na home office, a komputerów na cito zaczęły potrzebować również uczące się zdalnie dzieci. Z danych zebranych ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
... 32% twierdzi, że zna z imienia i nazwiska osoby prowadzące lokalne sklepy. W Polsce personalia lokalnych przedsiębiorców zna 26% przebadanych konsumentów. Aż 52% polskich ankietowanych przyznaje, że tęskniło za lokalnymi restauracjami i pubami, co stanowi wynik wyższy niż odnotowano dla wszystkich krajów europejskich łącznie. Kolejne ...
-
Pandemia: nowe zwyczaje zakupowe będą się utrwalać
... dokonywania. Jednak w miarę jak globalnym priorytetem staje się odbudowywanie gospodarki po lockdownie, zrównoważony rozwój okazuje się być istotną kwestią dla polskich konsumentów. Prawie jedna piąta badanych jest skłonna robić zakupy w internecie, jeśli produkty będą dostarczane w minimalistycznych lub bardziej zrównoważonych opakowaniach, a dla ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... jest to jedna z najbardziej aktywnych pod tym względem branż na poziomie całej Wspólnoty. Kolejnymi przykładami większego udziału przychodów z e-commerce wśród polskich przedsiębiorstw względem średniej europejskiej są m. in. produkcja elektroniki, branża motoryzacyjna oraz sektor meblowy, czyli sektory będące w dużej mierze odpowiedzialne za ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
... . Oto, co udało się ustalić w trakcie przeprowadzonego w lipcu br. badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek do promocji charakteryzuje polskich konsumentów? Kim są łowcy okazji? Z jakich rodzajów promocji najchętniej korzystają Polacy? Jak wynika z badania, w ostatnim czasie łowcy okazji wyraźnie powiększyli ...
-
Administracja publiczna na home office. Jak ochronić dane urzędów?
... polskich urzędników znowu spędzi w domach. Dla wielu z nich home office bywa prawdziwym ... z ESET. Przedstawiciele polskiej administracji publicznej, zapytani o największe wyzwania związane z pracą zdalną, wymieniają m.in. szybki zakup nowego sprzętu i oprogramowania zapewniającego bezpieczną łączność z urzędowymi bazami danych oraz fakt, iż z ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... i wydłuża. Kto wyjdzie z tej sytuacji obronną ręką? Samodzielnie czy z pomocą? Z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com wynika, że w polskich e-sklepach podejście do zwrotów jest w dużym stopniu skorelowanie ze skalą, z jaką działają. 2/3 małych i średnich sklepów zajmuje się tym zadaniem ...
-
Zakupy online: dostawa towaru nie powinna zabierać więcej niż 48h
... trafiały w ich ręce w ciągu maksymalnie 48 h. Zakupy online chcemy dostać w 48h Badanie zrealizowane przez CBRE potwierdza, że w czasie pandemii 40% polskich konsumentów na zakupy online decyduje się częściej niż miało to miejsce przed marcem br. Okazuje się również, że większa częstotliwość ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... okresem dla e-commerce, a wręcz doskonałym dla mobile commerce. Według badań przygotowanych przez AdColony dla agencji Mobiem, nawet 6 na 10 badanych polskich użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów, a według platformy Shoper już nawet 2/3 wizyt w sklepach internetowych to wejścia z urządzeń mobilnych1. Klienci ...
-
Zakupy online: jakie prezenty świąteczne najpopularniejsze?
... klientów przybywa sklepom sprzedającym sprzęt komputerowy, artykuły spożywcze i akcesoria do domu. Analitycy Shopera, z którego oprogramowania e-commerce korzysta ponad 15 tys. polskich sklepów, porównali ruch i sprzedaż w ważnym dla zakupów świątecznych czasie (1-13 grudnia) z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wizyt na stronach sklepów było ...
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
... o inwestycji w rozwój e-commerce i zadbać o jego reklamę na podstawie rzetelnej analizy informacji o swoich obecnych i potencjalnych klientach. Analizę rankingu e-commerce’ów pośród polskich Internautów przeprowadzono za okres marzec 2020 - marzec 2021 za pomocą polskiego narzędzia SentiOne.
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Ulice handlowe odporne na pandemię
... poprawy sytuacji swoich biznesów. W tym roku wielu Polaków zdecyduje się na wakacje w kraju. Zyskają na tym zarówno ulice handlowe w największych polskich miastach, jak i pasaże w mniejszych, wypoczynkowych lokalizacjach. I choć trudno spodziewać się powrotu do poziomów obrotów z 2018 czy 2019 roku, to wiele ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
... nastąpi poważny wzrost stawek frachtów zwiększając koszty ponoszone przez e-sprzedawców. Kolejnym wyzwaniem będzie sprostanie rosnącej presji ekologicznej. Część zachodnich klientów polskich przedsiębiorstw logistycznotransportowych już dziś zwraca baczną uwagę na ślad węglowy jaki pozostawia produkcja i dostawa ich towarów – zauważa Maciej Wroński ...
-
Transport: komunikacja miejska stanie przez pandemię?
... spustoszenie w polskich firmach, czego efektem są przede wszystkim masowe absencje. Jeżeli spełnią się najczarniejsze scenariusze, ... zmniejszyły nawet tzw. strefy ochronne dla kierowców (uniemożliwiają pasażerom korzystanie z przednich drzwi czy zakup biletu u prowadzącego pojazd). Od początku pandemii za sterami branży transportowej siedzi covid i ...
-
Polacy o handlu internetowym
... konsumenci o dyrektywie Omnibus? Co myślą Polacy o nieuczciwych praktykach sklepów internetowych? Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 78% polskich internautów w ciągu ostatnich 30 dni kupiło coś przez internet. Najbardziej aktywną grupą kupującą w sieci są osoby w wieku od 35 do ...
-
#BayraktarChallenge w mediach
... przez dziennikarza Sławomira Sierakowskiego miała na celu zebranie środków na zakup drona Bayraktar. Akcja #BayraktarChallenge przyniosła efekt w postaci kwoty 22,5 ... za zaufanie, za każde udostępnienie i każdą wpłaconą złotówkę. Mamy nadzieję, że na polskich portalach fundraisingowych będzie coraz więcej tak szlachetnych i ambitnych akcji. – ...
-
Rozwój e-commerce napędza logistykę ostatniej mili
... 2021-2023 roku utrzyma dwucyfrową dynamikę wzrostu zarówno pod względem wolumenu (14,1%), jak i wartości (19,9%). Wartość zakupów internetowych dokonywanych przez polskich konsumentów systematycznie rośnie. Od 2019 r. sprzedaż detaliczna online rosła średnio o 28 proc. rocznie. Największy udział odnotowaliśmy w przypadku elektroniki użytkowej ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... razy w tygodniu, a 18% przedstawicieli Generacji Z robi zakupy online nawet kilka razy dziennie. Wyróżnia ich szczególne upodobanie do kanałów mobilnych – 80% polskich Gen Z i 78% Millenialsów wybiera je do zakupów online i płatności. Dla porównania – we wszystkich grupach wiekowych badanych przez PayPal, smartfon lub ...
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
Tegoroczne Boże Narodzenie będzie skromniejsze. 42 proc. Polaków chce ograniczyć wydatki na organizację świąt - wynika z badania na zlecenie BIG InfoMonitor. Co trzeci Polak chce zaoszczędzić na jedzeniu, a co dziesiąty całkowicie zrezygnuje z zakupu prezentów. Najbardziej swoje wydatki chcą ograniczyć seniorzy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... przez internet najczęściej. Jest ona też wyraźnie preferowana przez najmłodszych e-konsumentów. Tegoroczny raport „E-commerce w Polsce 2023” to efekt współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska, a jego wyniki wzbogacono o dane z badania Mediapanel oraz ekspercką wiedzę specjalistów działających w ramach Grupy Roboczej E-commerce ...
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
... konieczność wielokrotnego wypełniania tych samych danych – np. podania adresu e-mail na stronie sklepu i podczas płatności (25 proc.). Na podium oczekiwań polskich klientów znalazł się z kolei pasek postępu (wskazujący poszczególne kroki do finalizacji – jak dane, dostawa i płatność), spójna i łatwa w obsłudze mobilna wersja ...
-
Polacy porzucili hipermarkety, teraz liczą się dyskonty?
... ofertę produktów specjalistycznych, na które zapotrzebowanie będzie coraz większe – od produktów bezglutenowych, bez laktozy do wegańskich i roślinnych zamienników mięsa. W oczach polskich konsumentów, oferta w tej dziedzinie nadal nie jest wystarczająca – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry. O badaniu Badanie zostało zrealizowane ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... deklaracji, jest w wyborach konsumenckich coraz większe. Zrównoważony rozwój jest także brany pod uwagę, jeśli chodzi o miejsce dokonywania przyszłych zakupów przez polskich konsumentów. Teraz najważniejsze jest dla nich zaufanie, ale w prognozach wskazują, że fotel lidera zajmie zrównoważony rozwój. Klienci chcą korzystać ze ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16-80 lat. EKObarometr to jedyny w swoim rodzaju cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennego życia. Realizowany jest przez agencję SW Research nieprzerwanie od I kwartału 2020 ...
-
Jak ograniczyć marnowanie żywności w Boże Narodzenie?
... . foodsharing. Coraz większą popularnością cieszą się również lokalne grupy w mediach społecznościowych, w ramach których można dzielić się przedmiotami czy jedzeniem. Czy w polskich domach można zorganizować Święta w sposób zrównoważony? Tak, i zdecydowanie do tego zachęcamy. Przede wszystkim promując jakość nad ilością. Zalecamy skupienie się ...
-
Pokolenie Z - jak cyfrowe doświadczenia budują lojalność klientów na lata
... mają w szczególności studiujące „Zetki”. Choć z raportu Związku Banków Polski pt.: „Portfel studenta. Wrzesień 2024” można się dowiedzieć, że 65 proc. polskich studentów łączy naukę z pracą, to tylko 36 proc. zarabia powyżej 3 tysięcy netto. A średnie miesięczne wydatki studentów opiewały w zeszłym roku na ...
-
Armia zagranicznych interesów
... wydane na zakup broni zostaną w naszym kraju. Ale że tenże przemysł to także część naszego systemu obronnego, bo dostęp do technologii zbrojeniowych, opracowanie polskich rozwiązań w ... , które kupuje cały świat, zdecydował się na zakup innych maszyn”. Zakładnicy offset Menedżerowie polskich fabryk, które przegrały śmigłowcowy przetarg, zwracali uwagę ...
-
Ubezpieczenia: obsługa online nie jest priorytetem
... największych ubezpieczycieli umożliwia zakup polisy komunikacyjnej online, to aż 90% z nich umożliwia zgłoszenie szkody online. Chociaż 100% badanych ubezpieczycieli direct umożliwia zakup polisy online, to żaden z nich nie umożliwia zgłoszenia szkody online. - Patrząc na stan rozwoju portali online polskich majątkowych ubezpieczycieli można ...