-
Jak ważny jest zwrot towaru?
... Zobacz, co zrobić - Kupujesz za granicą? Sprawdź, jak wygląda zwrot towaru 43 proc. respondentów w badaniu Deloitte Legal odpowiedziało, że najbardziej zachęcającym czynnikiem do zakupów w danym sklepie jest dłuższy czas na dokonanie ewentualnego zwrotu niechcianego towaru. Natomiast najmniej ważny jest dla konsumentów brak konieczności posiadania ...
-
Zwrot towaru buduje lojalność klienta?
... towaru jako jeden z kluczowych aspektów całościowego customer experience w sklepie. Portal DlaHandlu podaje, że 66% klientów dokonuje zakupów po sprawdzeniu polityki zwrotów w sklepie, a ... ze względu na fatalny stan lub z przyczyn związanych z higieną. - Zwrot towaru to oczywisty elemente działalności handlowej. W przypadku e-commerce coraz więcej ...
-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
... decyduje się na zwrot towaru zakupionego w internecie? Jakie są główne przyczyny oddawania rzeczy sprzedawcy? Dlaczego nie decydujemy się na zwrot towaru pomimo niezadowolenia ... miało jeszcze sytuacji, w której zdecydowało się na zwrot produktu zamówionego w sklepie internetowym. Odpowiedziało w ten sposób 23 proc. respondentów – komentuje Ewelina ...
-
Customer experience pomoże zarobić na zwrocie towaru?
... zwrot towaru, to jasne staje się, że nasz rynek zdecydowanie zbliża się ku dojrzałym rynkom zachodnioeuropejskim, gdzie do sprzedawcy wraca od 30 do nawet 50 proc. zakupionego towaru. Dla porównania, w sprzedaży stacjonarnej ta rotacja szacowana jest na zaledwie 10 proc. Zwrot towaru ... sklepie internetowym notujemy poniżej 2% zwracanego towaru. ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... ( odbiór, dostarczenie, zwrot towaru) który również został objęty badaniem EY. 55% ankietowanych zamawia towar online, ale odbiera go osobiście w stacjonarnym sklepie, z opcji dostawy do domu korzysta 46% badanych, 40% oddaje zakupiony towar online w sklepie stacjonarnym, a 36% respondentów rezerwuje towar w sklepie internetowym, a zakupu dokonuje ...
-
Sklepy online z elektroniką a prawa konsumentów
... odstąpienia od umowy. Okazuje się, że ponad 60 procent sprzedawców utrudnia wykonanie prawa odstąpienia od umowy. Przede wszystkim sprzedawcy uzależniają zwrot towaru tylko w momencie, gdy ten nie był w żaden sposób używany, jest nieuszkodzony, a najlepiej jeżeli jest jeszcze zapakowany w oryginalne nieuszkodzone opakowanie. - Każdemu ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... w Sephora. Potwierdzają to badania realizowane wśród e-konsumentów w Europie. Według Nielsen i Sendcloud aż 74% klientów zrezygnuje z zakupów w konkretnym sklepie internetowym, jeśli okaże się, że zwrot towaru jest płatny. Także analiza dostaw e-commerce przeprowadzona w tym roku przez Ipsos wskazuje na kluczową rolę logistyki. Aż 85 ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... e-sprzedawcy. Powinni oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów towaru i reklamacji. Jak sobie z nimi radzić? Z doniesień merce.com wynika, że wygrywają ... np. udzielenie instruktażu obsługi sprzętu jak i możliwość wypróbowania produktu w sklepie stacjonarnym, której zazwyczaj mali sprzedawcy nie są w stanie zaoferować. W ...
-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... zwrot paczki (za który trzeba dodatkowo płacić) z adnotacją że adresat nie odebrał przesyłki, z drugiej zaś strony oburzeni klienci informowali nas, że nie otrzymali zamówionego towaru ... dostarczenia zamówionego towaru. Skargi dotyczą np. godzin dostarczenia niezgodnych z wcześniejszym ustaleniem. - Kupiłem w sklepie internetowym lustrzankę cyfrową. ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... , Pickup In-Store – kupowanie w sieci z odbiorem własnym), ROPIS (Reserve Online, Pickup In-Store – rezerwowanie towaru online i odbiór w sklepie), a także BORIS (Buy Online, Return In-Store, czyli taki wybór e-sklepu, który umożliwi zwrot towaru w pobliskiej placówce). Phygitalowy model sprzedaży integruje handel offline i online w taki sposób, że ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... osiągnął także wskaźnik przyrostu cyfrowych konsumentów (-7%) i średnia wydatków przypadająca na wizytę w wirtualnym sklepie (z 2,85 USD w IV kw.22 do 2,3 USD w I kw.23). ... obsługi logistycznej zakupów. W br. zaledwie 24% konsumentów jest skłonnych zapłacić za zwrot towaru kupionego w internecie, co jest aż 4% spadkiem w stosunku do 2022 r. Skupienie ...
-
Tajemniczy klient a e-zakupy w Europie
... by konsument, który składa zamówienie w zagranicznym sklepie internetowym, czuł się bezpiecznie, miał zaufanie do transakcji i nie obawiał się braku dostarczenia towaru. Jeśli jednak ... . inny kolor). Zwroty i odzyskiwanie pieniędzy: w 90 proc. przypadków kupujący otrzymywali zwrot pieniędzy po skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na ...
-
Zakupy online czy offline? Decyzja niekoniecznie prosta i oczywista
... , że łatwiej kupuje się online). Kolejne czynniki motywujące do wyboru zakupów w sklepie offline to łatwiejszy zwrot towaru (29 proc.) i nawyk dokonywania zakupów właśnie tam (28 proc.). Piątym najpopularniejszym powodem dokonywania zakupów w zwykłym sklepie był lepszy dostęp do informacji i oszczędność (odpowiednio po 22 proc. wskazań ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów
... ceny towaru lub usługi. Większość konsumentów (63 proc.) zdaje sobie sprawę z prawa do oddania wadliwego produktu bądź rezygnacji z usługi w zamian za zwrot pieniędzy ... lub nabyć produkt bardzo złej jakości – najczęściej w supermarkecie albo małym sklepie (w obu przypadkach 29 proc. wskazań). Konsumenci w czerwcu lepiej oceniali również handel ( ...
-
Płatność przy odbiorze: tak lubimy najbardziej
... . - Wdrożenie nowych przepisów o ochronie konsumentów, w tym m.in. wydłużenie czasu na zwrot zakupionego towaru do 14 dni, spowodowało, że zakupy w sklepach internetowych stały się ... elektroniczną. Natomiast co dziesiąty ankietowany (9 proc.) zadeklarował, że chce mieć w sklepie internetowym dostęp do różnych form płatności. Sposób płatności ma ...
-
Zakupy online: czego Polacy szukają w XII 2013?
... zaglądają do sklepów internetowych oraz porównywarek cenowych, jest duży wybór produktów oraz możliwosć zwrotu towaru. Często również ten sam produkt w sklepie internetowym możemy kupić nawet o 50% taniej, niż w sklepie stacjonarnym - informuje platforma zakupowa ShopAlike. W okresie grudnia najpopularniejsze powinny okazać się produkty, które ...
-
Ekologia w e-commerce. Ewolucja zielonych trendów
... e-commerce, bardzo często ekologia idzie w parze z ekonomią. Zakupy online mogą być bardziej ekologiczne niż te w sklepie stacjonarnym z kilku powodów. Pierwszym jest redukcja śladu węglowego wynikająca z dostawy towaru bezpośrednio do domu klienta. Innym sposobem jest zrównoważona dostawa, która daje możliwość zaplanowania możliwie najbardziej ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... oraz czytelny wygląd może świadczyć o porządku nie tylko na stronie, ale i w sklepie. Dla potencjalnego klienta odwiedzającego serwis duże znaczenie ma jasna i w miarę ... możliwość dokonania korekty rachunków, a nawet bezwarunkowa wymiana lub zwrot towaru. Kompleksowa i sprawna obsługa Prowadząc wszelką działalność w Internecie, konieczne jest ...
-
Customer Journey Map - idź ścieżką pragnień swojego klienta
... Pamiętajmy, zainteresowana osoba w punkcie styczności z firmą (strona www, e-mail, reklama, paczka, zwrot towaru) otrzymuje jakąś obietnicę, a my chcesz tę obietnicę spełnić. Jak ją zrobić ... punkty styku? Spytaj klientów, gdzie widzieli Twoją firmę, o ich wrażenia z pobytu w sklepie. Taka ankieta też jest punktem styku. Pamiętaj, zmiany i ulepszenie ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2018
... powinna być dobrze przemyślana. Nic więc dziwnego, że obowiązkową sekcją w każdym sklepie z tej branży jest solidnie opracowany dział z poradnikami, podpowiedziami i inspiracjami. ... zawartość klient poznaje dopiero po doręczeniu, albo do 100 dni na zwrot towaru. Niebanalnych pomysłów na rywalizację jest wiele. Tym razem o trumfie zadecydował jednak ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
... dość dawna, to jednak ostatnie dwa pandemiczne miesiące przyniosły wyraźny zwrot ku kredytowi ratalnemu. W tym okresie zaciągnął go co 10. Polak, najczęściej ... jednak zwrócić uwagę, że zakup na raty, pomimo że dokonany w sklepie, to kredyt. Wprawdzie koszt kupionego towaru rozkłada się w czasie, nie blokujemy swojego budżetu na raz, jednak trzeba ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... dla kupujących mają informacje dotyczące stanu środowiska naturalnego? Czy zwrot towaru jest kwestią istotną z punktu widzenia ekologii? Jakie działania ... w opakowaniach surowców pochodzenia naturalnego, biodegradowalnego. Pudełka, w które pakowane są kosmetyki w sklepie on-line Dr Irena Eris, wykonane są z tektury, pochodzącej w minimum 90 ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... przyczyny. Wiele sklepów kusi też tym, że oferuje zwrot kosztów dostawy przy takiej wymianie towaru. Bezpieczeństwo w sieci – czy zostałeś kiedyś oszukany? Bezpieczeństwo ... gotówkę. Sprawdziliśmy w ankiecie na co zwracają uwagę kupujący przed dokonaniem transakcji w sklepie. Okazuje się, że aż 70% ankietowanych czyta opinie innych użytkowników ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... towaru na swój koszt w przypadku wymiany na inny rozmiar. Wśród najchętniej wybieranych produktów, na podium znalazły się jeszcze telefony i książki. Są to produkty dość małe, koszty wysyłki są stosunkowo niskie, a cena dużo atrakcyjniejsza niż w tradycyjnych sklepach. Jedynie co trzeci Internauta kupił w sklepie ...
-
Najlepsze sklepy odzieżowe online
... zwrot pieniędzy czekam już miesiąc. 2 interwencje telefoniczne kończą się tym samym — obietnicą przysłania środków za 1-2 dni. Po czym środki nie docierają. Nie planuję więcej zakupów w tym sklepie. Dodatkowo za chwilę zgłoszę sprawę do UOKiK. (Michał, grudzień 2013)* Przyczyną zwrotu towaru w internetowym sklepie ...
-
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
... towaru, możliwość zwrotu bez okazywania paragonu (wszak każda transakcja i tak jest zarejestrowana w systemie), czy też bezpłatną dostawę towaru do domu (zamówionego przez internet lub w sklepie ... wartości materialnej – wyróżnienie może mieć postać chociażby dłuższego okresu na zwrot lub wymianę zakupionych produktów czy też prawo do zakupów w ...
-
Uwaga na nieuczciwe sklepy internetowe
... towaru bądź zwrotu poniesionych przez niego kosztów: w przypadku towarów wadliwych, bądź uszkodzonych fabrycznie, gwarantujemy ich wymianę na towar wolny od wad lub zwrot ... klientom sklepów internetowych jest – w przeciwieństwie do zakupów w tradycyjnym sklepie – prawo zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki bez podawania ...
-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... niezgodności z umową (np. wady), jakby został kupiony w sklepie. Świadomość prawa konsumenckiego do reklamowania towaru wadliwego niezależnie od tego, w jaki sposób został dokonany zakup, wzrasta ... można zrobić w takiej sytuacji (11 proc.). Co czwarty badany sądzi, że zwrot różnicy jest dobrą wolą sprzedawcy, gdyż nie ma on obowiązku uwzględniać ...
-
Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
... jest więc zachęcenie go do założenia w sklepie konta bazującego na podanych podczas zamówienia danych ... którą znaleźć można zaledwie w pojedynczych sklepach internetowych. Zwrot towarów – polskie sklepy przygotowane na nowe przepisy W ... oferuje zakupy bez rejestracji, żaden zaś nie umożliwia zwrotu towaru w przeciągu więcej niż 100 dni, jak to miało ...
-
Polski konsument 2009
... od osób oszczędnych, dlatego w wyborach konsumenckich kierują się raczej ceną niż jakością towaru lub marką. W tej grupie jest najwięcej kobiet (55 proc.), mieszkańców średniej wielkości ... na nasze żądanie powinien wydawać nie tylko sprzedawca w sklepie, ale również handlujący na targowisku czy bazarze; Po piąte – zwrot produktu, który nie ma wad, a ...
-
Zakupy online za granicą są tańsze
... zróżnicowane w zależności od kategorii, wagi i wartości towaru. Nie powinno to jednak zniechęcić poszukiwaczy tanich ... odpowiadał on opisowi i zdjęciom, PayPal oferuje zwrot 100% poniesionych kosztów. Tym samym zwiększając ... zadowoleni, że będziemy z nim współpracować i sprawiać, że zakupy w sklepie ASOS będą bardziej dostępne i wygodne" – mówi Mark ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... , że klient może za pośrednictwem firmy skompensować emisje powstałe w transporcie jego towaru. W Kuehne+Nagel funkcjonuje program Net Zero Carbon, gdzie naszym klientom ... w sklepie), a także zarezerwuj w sklepie, wyślij towar z lub do sklepu, kup w aplikacji i wyślij do domu, to w 2020 roku aż 80 do 90% gwarantowało wszystkie te możliwości. Zwrot w ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... szybkiego zwrotu towaru wyróżnia sklep na tle konkurencji, ale w niedalekiej przyszłości będzie już standardem. Tym, co buduje przyszłość e-commerce, jest bezproblemowy zwrot oraz szybka rekompensata ... dziś, by cieszyć się lepszym jutrem? Zaangażować konsumentów w to, by o sklepie mówili, polecali go innym, a nawet promowali. W tym niestety nie pomogą ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?
... jeszcze należy zwrócić uwagę przed wzmożonym ruchem w sklepie internetowym? Porównywarka cen idealo sprawdziła, w ... Zwrot nietrafionych prezentów Z bożonarodzeniowymi prezentami wiąże się nie zawsze radość z obdarowywania, lecz czasem także… nietrafione upominki. Prowadząc sklep internetowy trzeba mieć to na uwadze i podejść do terminów zwrotów towaru ...
-
Jak nie dać się oszukać robiąc zakupy w Internecie?
... „E-commerce w Polsce 2014”, wskazują, że to właśnie opinie o sklepie są najważniejszym czynnikiem wpływającym na ... oraz w jasny sposób informuje o możliwościach zwrotu towaru, idealnie, jeśli sklep gwarantuje możliwość śledzenia przesyłki ... , klient nagle otrzymuje od tego sklepu zwrot zapłaconej kwoty lub zamówiony towar, na który czekał wiele ...