-
S&OP. Jak elastycznie planować i produkować to, czego chce klient?
13:39 21.05.2024
S&OP (Sales & Operations Planning), czyli Planowanie Sprzedaży i Operacji, to modny ostatnio trend w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Obiecuje on wiele korzyści i z pozoru wydaje się prosty. To właśnie pozorna prostota może okazać się jego największą trudnością.
-
Outreach Marketing, czyli tajna broń marketera i SEO-wca
00:29 12.05.2024
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność ...
-
Dobry czas dla alkoholi premium
00:20 01.05.2024
Najnowsze dane dotyczące rynku alkoholi w Polsce nie są optymistyczne dla producentów i dystrybutorów. Czy jednak walczyć o klienta można wyłącznie niską ceną? Paradoksalnie, dla niektórych firm ratunkiem może być zwrot w stronę segmentu premium.
-
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość e-fakturowania w Polsce
08:53 12.04.2024
W Polsce, jak i w wielu innych krajach na świecie, obserwujemy dynamiczny rozwój technologii, który coraz bardziej penetruje różne sfery życia, w tym także biznes oraz procesy księgowe. Jednym z najnowszych przejawów tej ewolucji jest Krajowy System e-Faktur (KSeF), który odgrywa ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
00:30 09.03.2024
Sklepy niemal na każdym kroku szykują dla konsumentów różne promocje, rabaty i specjalne okazje. Czy warto ulegać pokusom zakupowym? Przy okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, profesor Andrzej Falkowski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, wskazuje, jak ustrzec się przed sztuczkami ...
-
Audio marketing w świecie online
10:05 22.02.2024
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na ...
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
00:44 06.02.2024
97 proc. klientów czyta opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej ...
-
Boże Narodzenie. Jak uniknąć kompulsywnych zakupów i sprzątania?
13:18 18.12.2023
Znamy to wszyscy z własnego doświadczenia. Już w listopadzie w telewizji pojawiają się reklamy świąteczne, sklepy zaczynają kusić rabatami i specjalną ofertą, a w kinie objawiają się kolejne filmy, wkręcające nas w klimat świąt. Wydaje nam się, że dobrze się bawimy, a w ...
-
Biały wywiad - odcienie bieli
00:20 02.12.2023
Metody stosowane przez wywiad gospodarczy należy zaliczyć do tzw. wywiadu białego lub z ang. OSINT (ang. open-source Intelligence) czyli do kategorii wywiadu, polegającego na gromadzeniu informacji pochodzących z ogólnie dostępnych źródeł, jakim jest między innymi Internet. Jednak nie ...
-
Marketing w małej firmie - in-house czy outsourcing?
13:09 23.11.2023
W historii sukcesu każdego przedsiębiorcy, niezależnie od tego, czy mówimy o gigancie technologicznym czy właścicielu lokalnej kawiarni, był moment, kiedy musiał balansować na cienkiej linii pomiędzy realizacją swoich celów biznesowych a codzienną "bieżączką" związaną z ...
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
11:02 16.10.2023
Personalizacja treści to podstawa działalności niemal każdego współczesnego biznesu e-commerce. Dzięki niej sklepy online mogą budować lojalność klientów i zwiększać ich satysfakcję, maksymalizując w ten sposób zyski sprzedażowe. Z uwagi na fakt, iż masowy przekaz nie przynosi ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
00:35 30.09.2023
Segmentacja rynku jest dziś warunkiem sukcesu w nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dobrze przygotowana, skutkuje zwiększeniem zaangażowania klienta i wzrostem wskaźnika konwersji. W tym artykule omówimy, jak zaplanować strategię segmentacji i wcielić ją w życie.
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
13:55 25.09.2023
Firmy, które chcą na stałe pozyskać konsumenta, mają świadomość, że mogą osiągnąć ten cel, realizując zadania w ramach strategii CX. Koncepcja, oparta na wzbudzaniu pozytywnych emocji, wrażeń wśród odbiorców produktów i usług, zakłada coraz częściej przewartościowanie ...
-
Sztuczna inteligencja w edukacji - szansa czy zabójca kreatywności?
07:00 25.09.2023
Rozwój sztucznej inteligencji (AI) stanowi przełom mający wpływ na wiele aspektów naszego życia. Jednym z obszarów, który szczególnie odczuwa wpływ nowoczesnej technologii, jest edukacja. Czy AI wspomaga i ulepsza proces edukacyjny, czy też może stanowić zagrożenie dla tradycyjnych ...
-
Od miedzianych monet po sztuczną inteligencję. Jak zmieniały się programy lojalnościowe?
13:13 19.09.2023
Budowanie lojalności konsumentów już od wieków jest jednym z filarów strategii sprzedażowych. Najwcześniejszą znaną formą programu lojalnościowego była miedziana moneta, którą już w XVIII wieku kupcy wręczali swoim najwierniejszym klientom. Dziś u podstaw tych programów leżą ...
-
Jak certyfikaty węglowe pomagają tworzyć zieloną przyszłość?
09:34 18.09.2023
Parlament Europejski wprowadził europejskie prawo o klimacie, podnoszące cel redukcji emisji gazów cieplarnianych do co najmniej 55% do 2030 r., a co za tym idzie - nałożył na państwa i przedsiębiorstwa dodatkowe obowiązki w tym zakresie. Jednym z nich są limity na emisje CO2. W ...
-
12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w e-commerce
08:58 24.08.2023
W coraz bardziej konkurencyjnym świecie zakupów cyfrowych istnieją zasady, które należy stosować, aby zachęcić klientów do kupowania produktów w e-sklepie. Procesy te koncentrują się wokół konwersji, która jest najważniejszym wskaźnikiem. Poznaj jej miary i zasady, a także 12 ...
-
Jak ostatnie 10 lat zmieniło SEO i content marketing?
08:00 10.08.2023
Ostatnie lata to okres niezwykle intensywnego rozwoju i ogromnych zmian w branży SEO i content marketingu. Przy okazji jubileuszu WhitePress, eksperci Joanna Godzic, Tomasz Biegun i Dominik Fajferek, podzielili się swoim spojrzeniem na branżę z perspektywy minionej dekady.
-
Film "Barbie". Majstersztyk marketingu i koło zamachowe konsumenckiej lojalności
13:56 09.08.2023
Kiedy firma Mattel ogłosiła, że pracuje nad filmem "Barbie", specjaliści od marketingu wstrzymali oddech w oczekiwaniu na rozwój sytuacji. Przejście z produkcji zabawek do branży filmowej to przecież nie lada wyczyn. Jednak ryzyko podjęte przez Mattel opłaciło się. Obraz "Barbie ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
09:00 07.08.2023
Gazetki promocyjne to lektura obowiązkowa rodzimych łowców okazji. Okazuje się jednak, że w pierwszym półroczu bieżącego roku czytelnicy reklamowych periodyków mogli czuć się nieco rozczarowani. Ze zrealizowanej przez UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupę BLIX analizy niemal 7 tys ...
-
Współczynnik konwersji, personalizacja i konwersacyjny AI, czyli skuteczne narzędzia w e-commerce
11:11 31.07.2023
Aż 90% menedżerów e-sklepów jest przekonanych, że współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja, a także handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję są jednymi z najbardziej efektywnych instrumentów w nowoczesnym handlu internetowym. Są to także jedne z ...
-
Opakowanie alkoholu musi być zgodne z prawem
00:46 02.07.2023
Nie oceniaj książki po okładce, a alkoholu po opakowaniu. Oczywista prawda, a jednak to właśnie opakowanie może nie tylko wskazywać na markę, ale też wywoływać w kliencie odpowiednie emocje. Opakowania są więc ważne, choć nie każdy wie, że producenci nie mają pełnej dowolności w ...
-
Cyfrowa tożsamość to już standard nawet w Afryce?
00:34 28.05.2023
Powiększa się grono Polaków korzystających z bankowości internetowej i innych usług cygrowych, a wraz z nim rośnie rzesza osób, którym zależy na korzystaniu z tożsamości cyfrowej. Państwa wychodzą temu naprzeciw, oferując swoim obywatelom chociażby cyfrowe dowody tożsamości czy ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
00:40 21.05.2023
Przy zakupie alkoholu klient bardzo często kieruje się nie nazwą producenta, ale pochodzeniem danego trunku. I tak jak francuska Szampania słynie z Szampana, tak różne kraje i regiony mają swoje własne, kojarzone z nimi marki alkoholi. Nic dziwnego, że producenci chcą zastrzegać ...
-
Jakie studia wybrać? 7 praktycznych wskazówek
09:37 14.05.2023
Tegoroczni maturzyści rozpoczęli egzaminacyjne zmagania 4 maja. Ci, którym uda się przejść przez matury z pozytywnym wynikiem, staną przed kolejnym ważnym, często determinującym ich dalsze losy, krokiem - wyborem uczelni. Jakie studia wybrać? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta ...