-
Strategie agresywne część 2
03:45 27.11.2009
Strategie agresywne należą do grupy strategii charakteryzujących się występowaniem dotkliwych poziomów obsunięcia kapitału oraz oczekiwaną stopą zwrotu znacząco przekraczającą poziom tzw. stopy wolnej od ryzyka, reprezentowanej przeważnie przez poziom rentowności długoterminowych ...
-
Nowoczesne przedsiębiorstwa a strategie innowacji
11:18 26.11.2009
Wprowadzony w 2007 r. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka ma być remedium na zaległości w dziedzinie rozwijania innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Z danych GUS wynika, że duże przedsiębiorstwa zainwestowały w 2007 r. 16 mld w innowacje, a MŚP - 3 mld. Alokacja środków UE ...
-
Internet a dostarczanie informacji
13:51 25.11.2009
Po rozpoznaniu marki urządzenie wyświetla na trzymanej w ręku paczce kolorowy sygnalizator rekomendujący lub odradzający zakup.
-
Innowacje w firmie: co je powstrzymuje, a co pobudza?
11:00 24.11.2009
Podobnie jak wiele czynników decyduje o tym, jak firma zareaguje na imperatyw rynku i jak będzie prowadzić swoją działalność, idąc obraną przez siebie ścieżką do sukcesu, także impuls (skłonność) do innowacji - albo brak takiego impulsu - ma korzenie zarówno organizacyjne, jak i ...
-
Ubezpieczenia w firmie: zasady i korzyści
12:32 23.11.2009
Większość menedżerów część swojego czasu pracy przeznacza na myślenie o różnych negatywnych zdarzeniach, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Czy z tego myślenia wynikają konkretne działania zabezpieczające, zmniejszające ryzyko problemów finansowych, rzeczowych i ...
-
Jak rozliczyć projekt B+R
02:10 21.11.2009
Bardzo ważna na etapie rozliczenia dotacji jest prawidłowa dokumentacja poniesionych kosztów. Szeroki katalog kosztów kwalifikowanych posiada działanie 1.4-4.1 PO IG - ,"Wsparcie na prace badawcze i rozwojowe oraz wdrożenie wyników tych prac". Stopień trudności rozliczenia kosztów w ...
-
Kampanie reklamowe: shock advertising
05:55 20.11.2009
Marketerzy, żeby przyciągnąć konsumenta i zwrócić na markę uwagę potencjalnych klientów, sięgają po chwyty ciężkiego kalibru. Starajając się szokować.
-
Jak zwiększyć swoją produktywność w pracy?
10:11 19.11.2009
W życiu niektórych ludzi jeden kryzys goni kolejny: stale spóźniają się na umówione spotkania, zapominają o różnych sprawach i nigdy nie są osiągalni, gdy ich potrzebujemy. Istnieje też kategoria ludzi lepiej zorganizowanych - zarówno w domu, jak i w pracy. Mają mnóstwo ...
-
Czym jest coaching?
13:51 16.11.2009
CZARODZIEJ COACHING. Słyszeli o nim już wiele razy. Podobno był przybyszem z dalekiego kraju. Ludzie gadali o nim różne rzeczy. Co ciekawe, wcale nie byli zgodni w tym, czy jest w porządku, czy lepiej się z nim nie zadawać...
-
Trendy w budowaniu marki
11:40 12.11.2009
Trend to niejako łamanie zasad. Można łączyć klasykę, oldschool z futurystycznymi formami. Jedno pozostaje niezmienne - efekt musi się podobać.
-
Zarządzanie czy przywództwo?
01:22 07.11.2009
John Kotter prawdopodobnie najprecyzyjniej scharakteryzował różnice między przywództwem a zarządzaniem. Praktycznym sposobem odróżnienia jednej funkcji od drugiej jest postrzeganie ich jako dwóch krańców tego samego kontinuum kierowniczego, w ramach którego są one w sposób ...
-
Strategie agresywne: część 1
12:47 04.11.2009
Strategie agresywne należą do grupy strategii, charakteryzujących się występowaniem dotkliwych poziomów obsunięcia kapitału oraz oczekiwaną stopą zwrotu znacząco przekraczającą poziom tzw. stopy wolnej od ryzyka, reprezentowanej przeważnie przez poziom rentowności długoterminowych ...
-
Generacja Y a rynek pracy
02:45 01.11.2009
Po generacji Baby Boomers i straconego pokolenia X, na rynek wchodzi kolejna fala siły roboczej. Wykształceni, dorastający w zglobalizowanym świecie młodzi ludzie, stanowią wyzwanie nie tylko dla speców od marketingu, ale również dla własnych szefów.
-
Od czego zależy sukces firmy?
02:22 31.10.2009
Co najlepsze przedsiębiorstwa robią inaczej? Po czterech latach badań zbliżyliśmy się wyraźnie do odpowiedzi na to pytanie. Rozpoznaliśmy istotne czynniki sukcesu i opisaliśmy role, jakie odgrywają. Podjęliśmy próbę ukazania wyzwań, jakim organizacje powinny poświęcić swoją ...
-
Energetyka wiatrowa a dotacje EU
03:25 30.10.2009
Powszechne zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii w Polsce nabiera tempa. Związane jest to bezpośrednio z rosnącą świadomością społeczną, która skłania coraz większą rzeszę inwestorów do realizacji projektów związanych z OŹE. Ostatnimi czasy prym w tej kategorii ...
-
Wielowymiarowa analiza porównawcza
11:19 29.10.2009
W ostatnim czasie możemy zaobserwować coraz większy wzrost zainteresowania metodami opartymi na wielopłaszczyznowej analizie porównawczej, których ideą jest tworzenie zagregowanych wskaźników uwzględniających wiele aspektów funkcjonowania podmiotu. W metodach tych brane są pod uwagę ...
-
Szkodliwe programy mobilne: ewolucja
02:10 28.10.2009
Ewolucja mobilnego szkodliwego oprogramowania niemal zatrzymała się po opublikowaniu przez KasperskyLab pierwszych dwóch artykułów na ten temat. Dlatego ten artykuł pojawił się dopiero po 3 latach.
-
Siła reklamy a wybór marki
02:55 27.10.2009
Decyzje marketerów bywają równie trudne do zrozumienia, jak zachowania konsumenckie. Czy nie można by ich także badać?
-
Market maker i animator rynku
00:22 26.10.2009
W świadomości inwestorów pojęcia market makera i animatora często zlewają się w jedno. Rzeczywiście różnica pomiędzy nimi jest niewielka, jednak nie oznacza to, iż można postawić pomiędzy nimi znak równości.
-
Jak ulepszyć model biznesowy firmy?
02:13 23.10.2009
Żadne modele biznesowe nie trwają wiecznie, a niektóre zachowują atrakcyjność tylko przez relatywnie krótki okres. Na zmniejszenie efektywności dowolnego modelu biznesowego w czasie wpływają trzy sprzężone ze sobą czynniki. Jeśli działają łącznie, mogą w końcu doprowadzić do ...
-
Jak pozyskać środki na innowacje?
13:43 22.10.2009
Innowacyjność jest bodaj najistotniejszym wyznacznikiem procesów transformacji i rozwoju każdego regionu i kraju. Jej znaczenie w kształtowaniu nowoczesnej gospodarki nie znajduje w ostatnim czasie równego sobie. Można wręcz powiedzieć, że to koło napędowe nadające bieg rozwojowi i ...
-
Czym jest kultura korporacyjna?
12:02 19.10.2009
Czy twoja firma ma własną kulturę korporacyjną? Prosta odpowiedź na to pytanie brzmi: "Tak". Odpowiedź bardziej złożona: "Nawet w większym stopniu, niż ci się wydaje". Czy ci się to podoba czy nie, za każdym razem, kiedy co najmniej dwie osoby spotykają się, żeby wspólnie coś ...
-
Kaspersky Lab: pułapki w Internecie
00:16 17.10.2009
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, opublikował nowy artykuł pt. "Pułapki w Internecie". Tekst objaśnia zagrożenia, na jakie narażeni są wszyscy użytkownicy Internetu, a w szczególności Ci, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Globalną Siecią. Opisuje on ...
-
Badania marketingowe a wybór marki
10:22 16.10.2009
Badania marketingowe, podobnie jak te w medycynie, powinny być stosowane umiejętnie i prowadzić do diagnozy oraz rekomendacji. Niewłaściwy dobór badania może przecież doprowadzić do konstatacji kompletnie błędnej.
-
Cross marketing wabi panie
10:10 12.10.2009
Internautki mają wiele twarzy. To może być matka, żona, singielka, nastolatka, kobieta oczekująca dziecka, karierowiczka, przyjaciółka, panna młoda. Każde z tych kobiecych wcieleń ma inne potrzeby i poszukuje w sieci innych informacji.