-
Czy offshoring usług HR się rozwinie?
11:52 24.08.2009
Offshoring polega na przenoszeniu procesów biznesowych lub funkcji przedsiębiorstwa poza granice kraju - do oddziałów własnej firmy lub zagranicznych zleceniobiorców. Prasa donosi o gwałtownym wzroście liczby tego typu przedsięwzięć, a instytucje zajmujące się badaniem trendów w ...
-
Jak podejmować trafne decyzje biznesowe?
14:01 11.08.2009
Sukces w biznesie zależy przede wszystkim od jakości decyzji podejmowanych przez kierownictwo firmy i efektywności ich wdrażania, co z kolei jest uzależnione od liderów, ich zdolności przywódczych i komunikacyjnych oraz umiejętności motywowania pracowników i wywierania na nich wpływu.
-
Kompetencje i rozwój zawodowy specjalistów
17:00 04.08.2009
Specjalista jest zapewne najbardziej nadużywaną nazwą stanowiska. Może ono w praktyce oznaczać zarówno eksperta, jak i pracownika o przeciętnych, a niekiedy i niskich kwalifikacjach, awansowanego na to stanowisko wyłącznie z uwagi na upływ lat. Przyjrzyjmy się bliżej stanowisku ...
-
Europejski Fundusz Społeczny - jak przygotować projekt?
16:43 04.08.2009
Każdy kto starał się kiedykolwiek o środki Europejskiego Funduszu Społecznego wie, że napisanie projektu to nie lada sztuka, zwłaszcza bez pomocy specjalistów przejście przez tysiące stron wytycznych nie należy do najprzyjemniejszych zajęć. Dlatego kontynuujemy otwieramy cykl ...
-
Sektor MSP: wybór i rejestracja domeny
12:38 04.08.2009
Rozpoczynając działania promocyjne w Internecie, jedną z pierwszych decyzji do podjęcia dla przedsiębiorstwa jest wybór adresu dla strony WWW. Firmowa domena, pełniąc funkcję wirtualnego adresu, determinuje sukces w Sieci.
-
Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
14:11 03.08.2009
Z pozoru proste i jasne, budowanie marki wiąże się ze ściśle określonym planem, który sprawnie przeprowadzony odwdzięczy się efektywną popularyzacją i trwałą obecnością naszej marki na rynku. Jak więc skutecznie poprowadzić proces kreowania marki?
-
Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?
07:15 30.07.2009
Insight może dobrze zidentyfikować każdy, kto wsłuchuje się w oczekiwania i potrzeby innej osoby. Ale twórcy reklam bywają zbyt zadufani w przypadku własnej intuicji.
-
Dotacje unijne: wdrożenie budżetu zadaniowego
14:03 27.07.2009
Budżet zadaniowy ma znacznie usprawnić wydawanie publicznych pieniędzy, a szczególnie dotacji unijnych. Reforma polegająca na wdrożeniu budżetu zadaniowego jako systemu nowoczesnego zarządzania wydatkami publicznymi jest projektem wieloletnim i niezwykle trudnym w realizacji.
-
Analiza ryzyka kadrowego
13:50 24.07.2009
Do zadań controllingu personalnego można zaliczyć analizę ryzyka kadrowego rozumianego zarówno jako ryzyko dla obszaru zarządzania personelem, jak i - wynikające z tego obszaru - ryzyko dla całego przedsiębiorstwa.
-
Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne
13:52 17.07.2009
Obecnie każdy może stać się właścicielem domeny, a sam proces jej nabycia nie trwa dłużej niż kilka minut. Niestety, coraz częściej zdarza się, że przedsiębiorstwa nie przykładają wystarczającej uwagi do procesu rejestracji. Bardzo często popełniają błędy m.in. dotyczące ...
-
Bezpieczna cesja domen
13:59 13.07.2009
Posiadanie firmowej strony WWW jest tanią i skuteczną formą promocji. Nieodzownym, a wręcz kluczowym elementem serwisu WWW, jest domena internetowa. Niejednokrotnie determinuje ona sukces firmy w Sieci. Coraz częściej można spotkać się z sytuacjami, kiedy dochodzi do przejęcia adresu ...
-
Wszystkie tajemnice ratingów przedsiębiorstw
00:45 12.07.2009
Najnowszy kryzys zmienił beztroskie podejście do ratingów i agencji ratingowych. Przyznawanie ocen AA lub AAA firmom, które w ciągu kilku tygodni ogłosiły bankructwo, nie wypada dobrze w oczach opinii publicznej. Zmiany więc będą, natomiast sama idea ratingów pozostanie. Ratingi są ...
-
Wybór serwera dla firmy: jakie kryteria przyjąć?
07:39 08.07.2009
Wybór właściwego serwera usprawnia działania przedsiębiorstwa, jest również gwarancją stabilnego działania firmowej strony WWW. Przed zakupem należy przeanalizować nie tylko aspekty takie jak parametry czy cena serwera. Ponieważ jest to decyzja na lata i ma ona wpływ na wizerunek firmy ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
14:24 06.07.2009
Analiza powinna dotyczyć tego, co się dzieje obecnie z aktywnością marketingową produktu/usługi oraz tego, co konkretnie realizuje konkurencja w obszarze polityki komunikacyjnej. Interpretacja wyników pomoże wybrać odpowiednią strategię. Może nas także doprowadzić do konieczności ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
12:12 28.06.2009
Warunki panujące na rynku międzynarodowym mogą wymusić stosowanie przez przedsiębiorstwo strategii wprowadzenia produktu nowego, czyli strategii innowacji. Jest to najtrudniejszy do realizacji rodzaj strategii, umożliwia on jednak znaczne obniżenie kosztów i osiągnięcie przewagi ...
-
Wybór rozszerzenia dla adresu strony WWW
09:34 24.06.2009
Domena to inaczej adres internetowy, który po wpisaniu w okno przeglądarki prowadzi wprost do firmowej strony WWW. Złożony jest z trzech części: skrótu WWW (World Wide Web), nazwy domeny oraz jej rozszerzenia (np. .pl, .com, .org).
-
Mediacje: działania i interwencje
13:19 22.06.2009
Negocjacje składają się z serii skomplikowanych czynności lub działań, podejmowanych w celu rozwiązania problemów oraz doprowadzenia do zakończenia sporu. Każdy podejmowany przez negocjatora krok lub działanie wiąże się z podjęciem racjonalnej decyzji.
-
Jakie korzyści daje firmowa strona internetowa?
14:09 17.06.2009
Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.
-
Kreowanie marki na bazie emocji
13:17 13.06.2009
Dzisiejszy klient, podobnie jak świat, w którym żyje, jest pełen sprzeczności. Wszyscy są przekonani o skuteczności reklamy telewizyjnej, a jednocześnie, jak dowodzą badania, prawie połowa emitowanych w Polsce reklam telewizyjnych nie ma widzów.
-
Strona www a promocja firmy w sieci
12:27 12.06.2009
Firmowa strona WWW jest podstawą wszelkich działań promocyjnych w Sieci. Umożliwia zapoznanie się z ofertą firmy o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu jest jedną z najbardziej powszechnych oraz najskuteczniejszych form pozyskiwania klientów. Coraz częściej firmowa strona WWW jest ...
-
Coaching a strategia firmy
14:12 10.06.2009
Znaczenie coachingu w ostatnim czasie stale rośnie. Jest to bowiem optymalna strategia rozwoju zawodowego pracowników, która wzmacnia kulturę organizacyjną i jednocześnie zwiększa efektywność pracy. Warto się zatem zastanowić nad wykorzystaniem coachingu w procesie budowy i realizacji ...
-
Funkcjonowanie strony WWW a zakup serwera
13:41 04.06.2009
Serwis internetowy firmy pełni funkcję wirtualnego biura, które powinno być zawsze czynne. Stabilne funkcjonowanie strony internetowej zależne jest od działania serwera WWW, dlatego ważny jest wybór takiego, który będzie niezawodny. To na serwerze znajdują się zarówno elementy ...
-
Efektywna praca w biurze - podstawy
14:09 03.06.2009
Jesteśmy zaprogramowani na jak najbardziej wydajne wykorzystywanie każdej wolnej chwili i dlatego nie wiemy, co ze sobą zrobić, gdy mamy chwilę wolnego czasu. Przez to sami siebie zamęczamy.
-
Pokolenie Y a tradycyjna reklama
14:01 02.06.2009
W 2014 roku będą stanowić blisko 47 proc. całej siły nabywczej naszego społeczeństwa. Jeśli dzisiaj marketerzy nie zadbają o właściwe relacje z nimi, to później możliwość na większe porozumienie będzie znikoma, szansa stracona.
-
Etykieta w biznesie
13:09 29.05.2009
Czy stare zasady etykiety nadal są aktualne, czy uległy zmianom? Czy istnieją jakieś wzorce właściwych zachowań w sytuacjach biznesowych i towarzyskich, które się sprawdziły i przetrwały w czasie?