-
Państwo Islamskie: w poszukiwaniu Saladyna
11:50 16.06.2015
Państwo Islamskie (ISIS) jako pierwsza organizacja terrorystyczna posiada swoją gospodarkę, wyposażoną w aparat skarbowy, i w bliskim czasie we własną walutę, wspieraną przez zewnętrzne źródła finansowania, struktury mniej i bardziej legalnego handlu. Ale ekonomia, to co stanowi o jego ...
-
Kalata bierze na klatę
15:37 08.06.2015
Decydując się na start w konkursie na prezesa ZUS wychodziłam z założenia, że w ciągu kilku miesięcy dam się poznać jako osoba kompetentna i sprawnie zarządzająca Zakładem. I chciałam wierzyć, że niezależnie jaka opcja zacznie rządzić, będę mogła utrzymać się na tym ...
-
Będzie więcej banków z polskim kapitałem?
13:05 03.06.2015
Alior i Raiffeisen Polbank już wystawiono na sprzedaż, wkrótce pod młotek pójdzie BPH, a potem zapewne także Millennium i Deutsche Bank Polska. Nadarza się dobra okazja, żeby znacząco zwiększyć w naszym rynku bankowym udział banków z polskim kapitałem. Czy przejdzie nam koło nosa?
-
Dlaczego krajowe złoża gazu leżą odłogiem?
17:55 28.05.2015
Media obiegła ostatnio wieść o tym, że Polska ma wielkie złoża tzw. gazu zamkniętego, łatwiejszego w wydobyciu niż łupkowy. Ale i w jego przypadku skończy się na niczym, tak jak było z marzeniem o łupkowym eldorado. Przynajmniej do tej pory, do której będzie obowiązywał kontrakt z ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
00:46 23.05.2015
Rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie wart 2,77 mld zł. Jednak nawet największy budżet reklamowy nie sprawi, że kampania okaże się skuteczna, jeśli firmy popełnią poważne błędy. Ich skutkiem może być utrata klientów. Jakich błędów unikać?
-
Employer branding – moda czy konieczność?
07:57 20.05.2015
Z roku na rok coraz więcej firm interesuje się employer brandingiem, który postrzegany jest jako sposób na zbudowanie niepowtarzalnej, ale i wiarygodnej marki pracodawcy. Firmy już dawno zdały sobie sprawę, że kluczem do sukcesu jest zespół właściwych ludzi. Temu właśnie służą ...
-
Jak Internet wpływa na decyzje zakupowe klientów?
14:25 18.05.2015
Zakupy dla konsumenta składają się nie z jednej, ale z trzech wymiennych walut. Są to: pieniądze, czas oraz nerwy. Internet dał producentom do ręki zupełnie nowy zestaw narzędzi do żonglowania tymi walutami.
-
Transakcje bezgotówkowe czyli plastikowe wojny
12:00 12.05.2015
Właściciele bankomatów, którzy stracili możliwość łupienia klientów, próbują sobie odbić straty wracając do opłat za korzystanie z kart i bankomatów.
-
PKO BP: jak Jagiełło na wojnę z recesją się szykuje
09:33 06.05.2015
Kapitały banków w Polsce nie będą w stanie zamortyzować tak silnego uderzenia, jaki może być załamanie na rynku kredytów hipotecznych, do czego może dojść po 2020 roku. Teraz mamy fantastyczną sytuację ekonomiczną. Jest okazja, żeby spróbować przejść w taki obszar, gdzie rynek ...
-
Reklama osobista – zabójca spamu
12:59 29.04.2015
Coraz częściej można odnieść wrażenie, że w internecie jest mniej reklam, a te, które widzimy, trafiają w nasze gusta lub pokazują nam akurat to, czym jesteśmy zainteresowani i czego szukamy. Skąd reklamodawcy wiedzą czego właśnie potrzebujemy? Jak wygląda reklama osobista od kuchni?
-
Analiza potrzeb klienta kluczowa w procesie sprzedaży
10:05 24.04.2015
Właściwa, profesjonalna sprzedaż powinna być poprzedzona analizą potrzeb klienta, z którym chcemy nawiązać biznesową relację. Bez tego sprzedający nie będzie w stanie przeprowadzić transakcji, a jeśli nawet się to uda, to na etapie końcowym pojawią się wątpliwości klienta ...
-
Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation
09:43 23.04.2015
Podczas gdy Marketing Automation znajduje się na liście najważniejszych współcześnie trendów, według badaczy rynku Grupy Aberdeen, tylko 43% firm wdraża go obecnie w perspektywie długoterminowej.
-
Zarządzanie ryzykiem: jak to robić efektywnie?
09:28 22.04.2015
W dzisiejszych bardzo dynamicznych czasach, kiedy wiele instytucji finansowych oraz agencji ratingowych zawiodło zaufanie opinii publicznej - co ostatecznie spowodowało straty finansowe inwestorów i negatywnie odbiło się na kondycji wielu przedsiębiorstw i państw – rola zarządzania ...
-
Landing page: mała litera przyciąga uwagę
14:26 20.04.2015
Dlaczego nazwy lotnisk, ulic i drogowskazy z nazwami miast na autostradach pisane są małymi literami? Warto wiedzieć, bo takie same zasady obowiązują na landing pages, których celem jest zbieranie leadów.
-
Handel zagraniczny: wypłukani z kapitału
00:13 13.04.2015
Eksport daje bogactwo i rozwój gospodarczy. Polak nie jest tu mądry ani przed, ani po szkodzie. Nasz kraj nieustannie – od wielu już lat – więcej importuje niż eksportuje.
-
Na karmę dla psa i kota wydamy w 2015 roku 2 miliardy zł
10:34 07.04.2015
Nieprzypadkowo karma, produkty i usługi dla zwierząt domowych okazały się kategorią najbardziej odporną na kryzys i recesję. Rynek to duży i pewny. Zarówno masowy, jak i luksusowy. To już nie jest nisza dla małych sklepików.
-
Lobbing cichociemny
13:52 01.04.2015
Rzetelny lobbing z powodu złego prawa w Polsce nie istnieje. Za to interesy różnych grup w uchwalanych przez parlamentarzystów przepisach są starannie zapisywane i chronione, często kosztem interesu publicznego.
-
Polityka klimatyczna UE, czyli zagazowani na amen
00:13 27.03.2015
Polityka klimatyczna Unii Europejskiej wpycha Polskę w rosnącą zależność energetyczną od Rosji. Bo Polska pod wpływem restrykcji UE zużywa coraz mniej węgla, co zabija nasze kopalnie, za to spalamy coraz więcej gazu, który w większości sprowadzamy ze Wschodu. Zaś energetyka jądrowa ...
-
E-maile z rekomendacjami: czy ich potencjał jest wykorzystywany?
10:07 24.03.2015
Chaos ofert i reklam atakujących na każdym kroku konsumentów sprawia, że coraz bardziej doceniają oni spersonalizowane e-maile z rekomendacjami. Wiele firm wciąż jednak nie wykorzystuje tego potencjału i popełnia podstawowe błędy. Stworzenie efektywnej kampanii rekomendacyjnej nie jest ...
-
Trzęsienie franka – wersja polska
00:49 19.03.2015
Finansowy szok, który zafundował światu Narodowy Bank Szwajcarii obnażył słabość polskiego państwa. Nagle okazało się bowiem, że ponad milion „nabitych we franka” Polaków od wielu lat bezskutecznie domaga się, żeby banki po prostu przestrzegały prawa…
-
Reklama wielką czy małą literą?
00:31 17.03.2015
Tekst reklamowy jest odbierany różnie przez różne osoby. Ale udowodniono, że łączenie elementów graficznych i tekstowych pomaga w zapamiętywaniu i podwyższa skuteczność dotarcia z komunikatem do czytelnika, bowiem angażuje obie półkule. Tworząc swój przekaz, warto więc znać i ...
-
Frankowicze z wszystkich banków, łączcie się?
12:15 11.03.2015
Zbiorowa walka klientów mających zaciągnięte kredyty walutowe z bankami może trwać latami i nie przynieść efektów. Mimo to w całym kraju tysiące zdesperowanych frankowiczów decydują się dołączać do pozwów. Tylko prawnicy zacierają ręce.
-
E-mail marketing w chmurze
14:24 05.03.2015
Współczesne możliwości outsourcingu w e-mail marketingu oferują wiele sposobów usprawnienia pracy marketerów i udoskonalają wysyłkę wiadomości. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań w tym zakresie jest mailing za pośrednictwem serwera mailowego dostawcy usługi, popularnie nazywanego ...
-
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
01:10 05.03.2015
Wśród Polskich przedsiębiorców w dalszym ciągu panuje przekonanie, iż serwisy biznesowe nie przynoszą zadowalających efektów, co czyni je bezproduktywnym elementem strategii marketingowo-komunikacyjnej marek. Jest to duży błąd w planowaniu działań własnej firmy! Powód? Liczba ...
-
Firmy inwestują w kulturę i sztukę setki milionów złotych
08:46 03.03.2015
Związki banków i korporacji z instytucjami kultury i sztuki bywają nieprzewidywalne, kapryśne, a opierają się na długiej liście wzajemnych oczekiwań. Mimo to, ukryty pod warstwą niedopowiedzeń, rynek sponsoringu i mecenatu kultury ma się całkiem nieźle.