-
CSR i jego rola w kryzysie firmy
09:54 14.02.2013
Działania społecznie odpowiedzialne mogą przynieść firmie wiele korzyści, poczynając od wzrostu efektywności i innowacyjności, kończąc na znaczącym wpływie na jej wizerunek wśród interesariuszy. Idea CSR opiera się jednak na dobrowolności. Czy więc stosowanie CSR jako lekarstwa na ...
-
Ryszard Jach kontra PTE Skarbiec-Emerytura
10:01 12.02.2013
W tej historii jest wszystko: rekiny polskiej finansjery, podejrzani prawnicy, zaskakujące wyroki sądów i dziwne zbiegi okoliczności. A w tle pieniądze polskich emerytów. I to ogromne.
-
Prawdziwa polityka prorodzinna potrzebuje prawdziwej rewolucji
09:05 08.02.2013
30 grudnia 2010 r. premier Donald Tusk na pytanie dziennikarza o to, czy planowana w przyszłości reforma systemu emerytalnego pozwoli rozbroić „bombę demograficzną”, odpowiedział: „Bomby demograficznej nie rozbroi nikt, poza nami samymi. My możemy napisać 150 ustaw, zbudować 65 ...
-
Polityka klimatyczna a gospodarka
12:18 06.02.2013
Przyjęło się mówić, że współczesna rzeczywistość jest oparta na nowoczesnej wiedzy i rozumowaniu...Wiele ośrodków władzy zadaje jednak kłam tym opiniom. Polityka zaskakująco często skupia się na realizowaniu irracjonalnych projektów, niepopartych wiedzą naukową. Pionierem w tej ...
-
Nazwa produktu spożywczego - wymagania
09:10 06.02.2013
Oznakowanie środka spożywczego nie może wprowadzać konsumenta w błąd. Ograniczenie to dotyczy w szczególności charakterystyki środka spożywczego, w tym jego nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji.
-
Batalia Tuska o budżet UE
12:06 05.02.2013
Negocjacje budżetowe były dotychczas dla unijnych decydentów okazją do ukazania sensu istnienia Wspólnoty – przywódcy państw UE spotykali się i negocjowali, dzięki czemu publika zgromadzona przed telewizorami (negocjacje zawsze były szeroko relacjonowane przez media) mogła obserwować, ...
-
Jakie cechy ma dobra nazwa marketingowa?
00:16 01.02.2013
Wszystko, co nas otacza, ma swoją nazwę. Jeśli produkt nie ma nazwy, nie istnieje, jako marka. Porozumiewamy się, komunikujemy w świecie tworzonym przez nazwy. Teoretycznie wybór nazw jest nieograniczony. Obok nazw polskich, tradycyjnych, w każdej chwili możemy sięgnąć po te z innych ...
-
Bankowcy a świat polskiej polityki
11:45 30.01.2013
To, że światem rządzi pieniądz - wiadomo nie od dziś. A kto kieruje światem polskiej polityki? Okazuje się, że spory wpływ na nią wywierają ci, którzy z pieniędzmi mają najwięcej do czynienia, czyli bankowcy. W otoczeniu rządu, instytucji państwowych, a także Sejmu nie brak osób ...
-
Znane marki a SEO
10:17 29.01.2013
Często młodzi specjaliści od marketingu (doświadczeni doskonale już znają odpowiedź) zadają sobie pytanie, czy znanym, wielkim markom i firmom potrzebne jest SEO. Otóż jest potrzebne. I to bardzo. Niezbędne jest z tych samych powodów, dla których największe koncerny na świecie ...
-
Odpowiedzialność Biznesu - sztuka dialogu
13:31 23.01.2013
Choć idea Społecznej Odpowiedzialności jest już dość mocno spopularyzowana w świecie biznesu, to mimo to coraz częściej jest zastępowana przez nowy termin - "Odpowiedzialność Biznesu względem Interesariuszy" (Corporate Stakeholder Responsibility), który jeszcze mocniej akcentuje jej ...
-
Uwaga na produkty strukturyzowane
11:31 22.01.2013
Historia klientów Getin Noble Banku, którą opisujemy, pokazuje, że nie tylko klienci parabanków mogą stracić oszczędności swojego życia.
-
Pożyczki na bardzo wysoki procent
14:05 18.01.2013
Szerząca się brutalizacja życia politycznego daje ciche przyzwolenie na działania wykraczające poza kanon ludzkich zachowań.
-
Przekaz podprogowy w reklamie
00:20 17.01.2013
O tym, że reklama manipuluje odbiorcą w celu skłonienia go do zakupu danego produktu, wie chyba każdy. O tym, że używa do tego różnych sposobów również. Nie wszyscy jednak wiedzą, że może ona manipulować w sposób ukryty za pomocą przekazu podprogowego. Czy jako konsumenci mamy się ...
-
Najbardziej wpływowi ludzie biznesu
12:31 11.01.2013
Agencja prasowa Bloomberg opublikowała kolejny ranking najbardziej wpływowych ludzi biznesu. Liderem stawki okazał się amerykański inwestor giełdowy i społecznik Warren Buffett, a do pierwszej dziesiątki zestawienia dostał się także Mark Zuckerberg - 28-letni założyciel portalu ...
-
Jak zaprojektować nazwę produktu?
11:51 09.01.2013
Zaprojektowanie dobrej nazwy dla produktu lub usługi, która będzie mogła skutecznie funkcjonować na rynku, wiąże się z wieloma uwarunkowaniami. Podobnie wprowadzenie nazwy już istniejącej na nowy rynek jest związane z wieloma ograniczeniami. Aby nazwa się przyjęła, aby odniosła ...
-
E-mail marketing: newslettery są skuteczne
13:05 04.01.2013
"Nie będę korzystać z e-mail marketingu, bo przecież ponad 80 proc. newsletterów w ogóle nie jest otwieranych" - argument mojego klienta, który odwoływał się do średniego wskaźnika otwarć e‑maili na polskim rynku, niektórym wydaje się sensowny. Jednak rozczarowanie pozornie niskim ...
-
Czym jest branded content?
10:33 28.12.2012
Użytkownicy powinni chcieć rozmawiać na serwowane tematy - komentować, dyskutować na forum, wysyłać e-maile. Nadmierna informacja o marce jest zbędna.
-
Skuteczna strategia marketingowa dla sklepów internetowych
10:41 21.12.2012
Zdecydowana większość nowo powstałych sklepów internetowych działania marketingowe zaczyna od SEO. To w zdecydowanej większości przypadków sposób najbardziej efektywny. Przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich środków można w miarę w szybkim czasie zdobyć pierwszych klientów ...
-
Jak przygotować prezentację?
13:19 17.12.2012
Jeff Bezos, twórca Amazon.com, wspomina jak na początku działalności jego firma miała siedzibę w garażu o wysokości zaledwie 180 cm. Niestety jeden z jego ówczesnych pracowników miał 190 cm wzrostu… i w pracy ciągle chodził przygarbiony. Bezos wpadł jednak na pewien pomysł… ...
-
Slogany reklamowe: namawiają, lansują, sprzedają
12:45 14.12.2012
Dobre slogany reklamowe muszą być oryginalne, zwięzłe, wieloznaczne i eufoniczne. Dobry slogan powinien być łatwy do zapamiętania. Slogany reklamowe są kreowane, aby umożliwiać skuteczne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, ukazywać główną korzyść produktu, wyróżniać markę ...
-
Reklama nieruchomości - wizualizacje
10:13 12.12.2012
Rynek nieruchomości z coraz większą śmiałością wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne w działaniach promocyjnych. Szczególnie widać to w przypadku wizualizacji graficznych, dzięki którym już na etapie projektowania, można zobaczyć efekt końcowy planowanego ...
-
PO Kapitał Ludzki - ryzyko projektów
08:10 06.12.2012
Od stosunkowo niedawna instytucje przyznające dofinansowanie z EFS zdają się przyjmować do wiadomości, że realizacja projektów w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki wiąże się z ryzykiem. Wydaje się, że biorą pod uwagę, że podpisanie umowy o dofinansowanie z określonymi zadaniami, ...
-
Banki a urządzenia mobilne i serwisy społecznościowe
12:36 05.12.2012
Jedną z większych zmian, jakie mogliśmy zaobserwować w historii funkcjonowania banków, było wprowadzenie możliwości samodzielnej obsługi kont bankowych przy pomocy Internetu. Można powiedzieć, że Internet przyczynił się do pierwszej prawdziwej rewolucji w bankowości. Jednakże od ...
-
Zarządzanie marką: kontroling marki
14:03 03.12.2012
Aby zarządzać trzeba mierzyć. Marka to umiejętność wykorzystania wizerunku do osiągania celów rynkowych. Punktem wyjścia oraz zakończenia zarządzania cyklem działań rynkowych może być kontroling marki. Proces ten zaczyna i kończy cały proces zarządzania marką. Zaczyna, ponieważ ...
-
Umiejętność słuchania cenna w biznesie
00:31 29.11.2012
Według American Society for Training and Development amerykańskie firmy i organizacje wydają łącznie sporo ponad sto miliardów dolarów rocznie na rozwijanie umiejętności swoich pracowników. Mniej więcej 20% z tej gigantycznej sumy przeznacza się na szkolenia z zakresu komunikacji. Z ...