-
Jak zaprojektować najlepsze logo firmy?
10:02 27.11.2012
Każda firma dąży do zbudowania unikalnego wizerunku marki, wysokiej świadomości i pozycji konkurencyjnej. Bez wyróżniającego wizerunku jest to trudne. Jak zaprogramować i zbudować silną markę? Jak wyróżnić firmę od konkurentów? Jak wykorzystać wizerunek do celów biznesowych ...
-
Geograficzne nazwy produktów
10:09 22.11.2012
Nazewnictwo produktów jest najczęstszym polem wpadek nazewniczych. Najczęściej problemy dotykają nazewnictwa produktów motoryzacyjnych. Co ciekawe, najwięcej wpadek nazewniczych dotyczy rynków hiszpańskojęzycznych. Przykład SEAT’a Ronda dotyczy produktu hiszpańskiego i zastosowania ...
-
Skuteczność reklamy
08:10 21.11.2012
Skuteczność jest najważniejszym kryterium oceny reklamy, więc pytanie „Co działa?” jest naprawdę kluczowe. Kiedy jest bardziej czy może mniej śmieszna? Z celebrytą czy zwyczajną osobą? Piękna czy naturalna? Abstrakcyjna czy codzienna?
-
Nowa strategia marki dla sieci supermarketów
09:13 15.11.2012
Rozszerzanie to strategia marki polegająca na wprowadzaniu do oferty usług i produktów z nowej dla firmy kategorii. Strategia ta polega na wykorzystywaniu zasobów materialnych i niematerialnych firmy, czyli marki, wizerunku, placówek, kompetencji lub ludzi. Rozszerzanie biznesu, jako strategia ...
-
Działanie 4.4 PO IG - konieczny eksport w 30 miesięcy
00:30 08.11.2012
Firmy, aby znaleźć się na liście beneficjentów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działanie 4.4 musiały zdobyć 97 procent punktów w projekcie. Oznacza to, że wszystkie podmioty z list rankingowych ogłoszonych od 2008 roku musiały zadeklarować możliwość wypełnienia ...
-
Fuzje i przejęcia firm a renaming
00:31 06.11.2012
Analizując szanse i zagrożenia biznesu powstałego po fuzji lub akwizycji warto się zastanowić, jaka nazwa jest najlepszym rozwiązaniem dla nowo powstałej organizacji. Naming jest elementem procesu budowania silnej marki i zdobywania przewagi konkurencyjnej. W tym kontekście, renaming ...
-
Działania marketingowe w sklepie
11:19 31.10.2012
Czy warto negocjować z kupcami i kontynuować swój projekt marketingowy na terenie sklepu? To jest pytanie o wojnę: czy warto iść na wojnę?
-
Efektywność energetyczna w ramach programu PolSEFF
10:11 29.10.2012
PolSEFF jest programem stworzonym przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, który przeznaczył na niego 150 mln euro. Jego głównym celem jest podniesienie efektywności energetycznej oraz zwiększenie zastosowania źródeł energii odnawialnej pośród małych i średnich przedsiębiorstw i w ...
-
Finansowanie projektów środowiskowych w ramach Funduszy Norweskich
00:20 17.10.2012
Według opinii Ministerstwa Gospodarki w ciągu ostatnich 10 lat w Polsce dokonał się duży postęp w zakresie efektywności energetycznej. Energochłonność Produktu Krajowego Brutto spadła blisko o 1/3. Nasze dokonania to przede wszystkim przedsięwzięcia termomodernizacyjne wykonywane w ...
-
Shopper marketing
13:59 10.10.2012
Świat handlu to świat kuszenia, ale jako konsumenci zaczynamy właśnie w Polsce dojrzewać do samodzielnego decydowania o swoich wyborach zakupowych. Jako marketerzy musimy więc tę tendencję brać pod uwagę w działaniach.
-
Dotacje dla firm ze źródeł krajowych
09:59 09.10.2012
Prawie całość alokacji Funduszy Europejskich dla przedsiębiorców w Polsce została rozdana. Firmy planujące inwestycje wciąż mogą korzystać z pomocy publicznej - powinny skorzystać ze źródeł krajowych. Polska oferuje przedsiębiorcom zarówno bezpośrednie dotacje oraz zwolnienia z ...
-
Jaka powinna być nazwa firmy?
09:26 05.10.2012
Na rynku często można spotkać bardzo podobne do siebie nazwy firm, nazwy produktów, marek i usług, które powstały poprzez zastosowanie obowiązującego w branży stylu. Trudno je od siebie odróżnić i zapamiętać. Zdarza się również, że nazwy firm są mylące lub posiadają zakodowane ...
-
Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych
09:40 02.10.2012
Atrakcyjna oferta to już pewien synonim zakupów grupowych. Jednak czy każda oferta jest na tyle atrakcyjna, aby zaryzykować "w ciemno"? W wielu przypadkach skorzystanie z takiej "atrakcyjnej" oferty nie tylko może nie przynieść oczekiwanych efektów, ale także przysporzyć klientom wielu ...
-
Finansowanie działalności - Aniołowie Biznesu
12:36 28.09.2012
Główną barierą w początkowej fazie rozwoju przedsiębiorstw jest niewątpliwie brak kapitału. Wdrożenie i realizacja obiecujących pomysłów jest często niemożliwa lub odkładana w czasie z powodu braku funduszy. Początkujące biznesy są odrzucane przez banki z powodu braku historii ...
-
Konsumenci przyszłości: pokolenie XD
00:25 26.09.2012
Do głosu dochodzi pokolenie XD. Nasz bohater, przedstawiciel tej generacji, nie mówi: "Pobawmy się klockami", ale "Pobawmy się Lego". Nie prosi rodziców, by włączyli mu grę na smartfonie - nowe technologie są dla niego chlebem powszednim mimo że ma dopiero 8-14 lat. Z całą pewnością ...
-
Strategie marketingowe: zawężanie marki
13:53 18.09.2012
W zależności od celów biznesowych i swojej pozycji konkurencyjnej, firmy przyjmują różne strategie biznesowe. Bezpośrednimi konsekwencjami zmian strategii rynkowej są zmiany w zarządzaniu marką i wizerunkiem. Istnieją dwie podstawowe strategie związane z szerokością i marką oferty ...
-
Zakupy online - typy klientów
00:25 14.09.2012
Dziś nie wystarczy konkurować ceną - konsumenci oczekują, iż internetowy sprzedawca zadba o ich potrzeby na każdym etapie procesu zakupowego. W bliskiej przyszłości podział na zakupy online i offline zupełnie zaniknie. Firmy, które już dziś działają w taki sposób, budują cenną ...
-
Oprogramowanie w chmurze
10:55 04.09.2012
Od zarania dziejów ludzie starali się szukać czegoś, co pomoże im w liczeniu. Na dobry początek była to własna dłoń. Następnie rysowali kreski i krzyżyki na kościach. W XVII wieku ludzie zaczęli mechanizować i rozwijać bardziej profesjonalne wynalazki. W Niemczech pojawia się suwak ...
-
Seniorzy w Internecie a działania marketingowe
10:30 22.08.2012
Naturalnym odruchem wielu marketerów, gdy pomyślą o możliwości komunikacji w środowisku online z grupą emerytów i rencistów, jest wątpiący uśmieszek pod nosem. Większość badań i wskaźników mówi przecież, że oni są po prostu nieinternetowi.
-
Outsourcing kadr i płac: rozwiązanie na czas kryzysu?
12:14 16.08.2012
Coraz częściej słyszy się lub czyta o outsourcingu. Pojęcie nie jest już nowe, ale nadal wielu z nas nie wie czym tak naprawdę jest outsourcing i z czym się wiąże. Słowo outsourcing powstało z połączenia dwóch słów: outside (zewnętrzny) oraz resources (zasoby, dostępne środki) ...
-
Komercjalizacja Google i Facebooka
10:30 10.08.2012
Dwaj Internetowi potentaci, wyszukiwarka Google i portal Facebook w coraz większym stopniu się komercjalizują. W wyszukiwarce Google coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują reklamy AdWords. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki Google (Panda i Pingwin) także przyczyniają się ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
11:00 08.08.2012
Od początku poprzedniej dekady widoczny jest ogromny wzrost znaczenia Internetu w działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Dynamicznie rosnąca liczba internautów sprawia, że organizacje gospodarcze stają obecnie nieomal przed koniecznością uwzględniania tego medium w planowaniu ...
-
Jak przygotować spółkę do IPO?
12:39 02.08.2012
IPO to skrót angielskiego pojęcia initial public offering, co oznacza wprowadzenie po raz pierwszy spółki na rynek giełdowy. Jest to proces kilkumiesięczny i wymaga ścisłej współpracy ze strony samej spółki, doradców prawnych, domu maklerskiego oraz biegłych. Wiąże się z tym ...
-
Wartość firmy - oszustwa i manipulacje
12:08 30.07.2012
Oszustwa i manipulacje na rynku publicznym nie są nowością - zdarzały się zarówno w przeszłości, czego niechlubnym przykładem jest Enron, jak również dziś, o czym przypomniała nam ostatnio brytyjska spółka Avtech. Jak się przed nimi uchronić? Najlepiej wiedząc czego szukać.
-
Social media a B2B
12:05 25.07.2012
W najnowszym raporcie IBM przewiduje się, że w ciągu 3-5 lat znaczenie spotkań face to face spadnie z 80 do 67 proc., a media społecznościowe zanotują wzrost o 256 proc. Naprawdę warto śledzić ten trend i szukać rozwiązań dla siebie.