-
Skuteczny marketing szeptany
11:52 22.04.2009
Zdecydowanie częściej i szybciej rozprzestrzeniają się informacje niepochlebne, które zostawione bez interwencji powodują sytuacje kryzysowe.
-
Ewaluacja projektu europejskiego - 3 fazy
14:17 15.04.2009
Ewaluacja projektu to oszacowanie jego jakości i stopnia realizacji w stosunku do ustalonych wcześniej kryteriów. Celem ewaluacji jest ustalanie kluczowych czynników sukcesu lub niepowodzenia projektu. Zgodnie z przepisami dotyczącymi funduszy strukturalnych, ewaluację przeprowadza się na ...
-
Ścieżka kariery: jak osiągnąć sukces?
13:11 10.04.2009
Dwie osoby na trzy tkwią w wygodnej pułapce własnego myślenia o tym jak osiąga się sukces. Widać to na każdym kroku w szkole, w pracy, w domu, gdzie ludzie usilnie pracują nad swoimi słabymi stronami. Tak usilnie, że tracą radość życia, pracy i zabawy. A gdyby odwrócić ten stan ...
-
Zarządzanie projektem - analiza słabych stron
12:14 08.04.2009
Gdy przejmujesz funkcję menedżera projektu, dysponujesz krótkim czasem, kiedy możesz zgłaszać wszelkie odkryte problemy i trudności. Musisz jak najszybciej zorientować się czy przedsięwzięcie zmierza ku nieuchronnej katastrofie. Jeśli będziesz zwlekać zbyt długo, cała wina ...
-
Perswazja w biznesie
00:39 01.04.2009
Wyobraź sobie olbrzymi stół, na którym stoisz ty i twoi konkurenci i każdy wykrzykuje swoją rozpoznawalną ofertę. Otaczają was potencjalni klienci, którzy w tym hałasie zupełnie tracą orientację. A teraz wyobraź sobie, że zamiast przyłączać się do swoich rywali na tym wielkim ...
-
Badania etnograficzne: sposób na problemy firmy?
12:26 25.03.2009
Zdaniem przywódców biznesowych najczęstszym źródłem trudności w zarządzaniu firmą są problemy wewnętrzne. Pomóc w jej lepszym funkcjonowaniu może etnografia. Ale antropologia organizacji to działka często zaniedbywana.
-
Jak rozpoznać kłamcę?
13:45 21.03.2009
Niektórym tak zależy na dobrych relacjach i pozytywnym odbiorze ze współpracownikami i przełożonymi, że używają niedomówień, półprawd czy po prostu kłamstwa. Niektórzy czynią to z lęku o swoją posadę, pozycję czy dobre imię. Oczywiście, sprawa jest skomplikowana. Eksperci z ...
-
Wystąpienia publiczne menedżerów - smaczki
14:12 17.03.2009
Gdy wspaniały menedżer wychodzi przed publiczność, powstaje szum. Zebrani wiedzą już co się szykuje - zrozumiałe wystąpienie składające się z rzetelnej treści oraz interesującej formy. Na pewno też zdarzy się jakiś smaczek - powiedzonko, dowcip, bon mot. Jak zapewnić ten smaczek?
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
14:09 13.03.2009
Wiadomo po co tworzy się (i to regularnie) zestawienia finansowe, plany marketingowe i dokumentacje techniczne. Każdy rozsądny menedżer (i całe mnóstwo dyletantów) potrzebuje tych dokumentów do sprawnej pracy. HR ma podobny dokument, który nosi nazwę sprawozdania kapitału ludzkiego ...
-
Dotacje unijne krok po kroku
13:46 11.03.2009
W latach 2007-2013, w odróżnieniu do lat poprzednich, unijna pomoc podzielona została między 16 programów regionalnych oraz programy zarządzane z poziomu centralnego. Każde z województw w swojej puli środków zagwarantowało odpowiednią ich część właśnie na wsparcie rozwoju MSP ...
-
Jak poznać preferencje klienta?
14:18 05.03.2009
Wydawało mi się, że gdybyśmy wiedzieli - ze sporym wyprzedzeniem - jakimi kryteriami klienci posłużą się przy ocenie wartości produktu, moglibyśmy posłusznie zaprojektować produkt odpowiadający tym kryteriom, a taki produkt odniósłby sukces. Ale czyż nie do tego właśnie miało ...
-
Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach
13:55 03.03.2009
Eksperci od użyteczności twierdzą, że dwie pierwsze sekundy obecności na stronie mogą sprawić, że niezadowolony użytkownik opuści serwis internetowy.
-
Zarządzanie firmą: zapewnienie ciągłości działania
13:59 24.02.2009
Zarządzanie problemem zapewnienia ciągłości działania firmy powinno odnosić się do czterech typów sytuacji, które mogą zaistnieć w świetle podstawowych czynników ryzyka. W zależności bowiem od prawdopodobieństwa wystąpienia zdarzenia oraz wielkości skutku jaki może powstać w ...
-
Prosument - konsument przyszłości
14:11 18.02.2009
Toczy się już swoisty dialog producentów z konsumentami i wydaje się, że firmy XXI wieku nie będą mogły bez niego się obejść.
-
Pomoc publiczna na ratowanie i restrukturyzację firmy
13:49 13.02.2009
Pomoc na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw znajdujących się w trudnej sytuacji uzasadniona jest względami społeczno-ekonomicznymi, szczególnie z punktu widzenia przeciwdziałania bezrobociu oraz sprzyjania rozwojowi sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
-
Techniki sprzedaży: model 3xP
13:53 08.02.2009
To wydaje się proste. Zapytaj klienta czego od ciebie oczekuje, a potem mu to dostarcz. Ale w praktyce nie ma tak łatwo. Nie do końca wiadomo jak zagadać do klienta, jak przejść od pytań do zamykania transakcji czy wreszcie jak zadawać pytania, żeby klient czuł się dowartościowany, a ...
-
Dział konstrukcyjny w firmie
13:12 07.02.2009
Działy konstrukcyjne są obecnie najbardziej rozbudowanymi komórkami w strukturze technicznego przygotowania produkcji, gdyż w nich koncentruje się znaczna część prac projektowych.
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
13:41 05.02.2009
Zdobyć uwagę klienta, wzbudzić potrzebę posiadania, skłonić do decyzji zakupowej? A może przygotować klienta do korzystania z całej palety możliwości jakie daje Twój produkt? Może pokazać właściwości i cechy produktu po to, by uzmysłowić korzyści płynące z jego posiadania ...
-
Jakie są cechy dobrego lidera?
14:05 02.02.2009
Zastanawiałeś się kiedyś, co cechuje przywódcę? Czym charakteryzuje się lider? Ja od kilku lat zadaję sobie te pytania i chyb przyszedł czas na to, bym te cechy nazwała. Dlaczego? Trochę dla uporządkowania, trochę dla zobaczenia, trochę dla zmierzenia się z tematem. I przede ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
14:07 28.01.2009
W latach 1990-2000 lojalność klientów stała się najbardziej poszukiwanym dobrem na rynku. Obecnie w czasie kryzysu posiadanie stałych klientów, którzy cały czas regularnie dokonują zakupów wydaje się ważniejsza niż wcześniej. Równocześnie kryzys pokazuje, że lojalność ma różne ...
-
Polityka w Internecie a jego wiarygodność
13:46 22.01.2009
W ostatniej kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych sztab Baracka Obamy skutecznie wykorzystał możliwości internetu do rozpropagowania swojego komunikatu "we can do it". Czy to właściwy kierunek? Czy media zdecentralizowane takie jak internet są wolne od manipulacji? Czy możemy ufać ...
-
Internet PR a komunikacja kryzysowa
13:45 20.01.2009
Potencjalny kryzys jest sytuacją zbyt indywidualną, aby możliwe było ujęcie go w gotowe, wcześniej przygotowane konkretne opisy. W związku z tym każda organizacja powinna opracować sobie ogólną filozofię zarządzania sytuacją kryzysową (ZSK) i pewne szczególne jej warianty.
-
Praca zdalna a zarządzanie zespołem
13:23 13.01.2009
Poznaj Charliego. Charlie pracuje w wielkim szklanym biurowcu ale zdarza mu się pracować także na wielkiej wygodnej kanapie w swoim mieszkaniu. Charli pracuje w małym zespole - jest w nim pięć osób. Każda na innym kontynencie. Gdy w Rio de Janeiro współpracownik Charliego kończy pracę i ...
-
Program Innowacyjna Gospodarka - podsumowanie 2008
14:01 08.01.2009
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka (PO IG) to prawie 10 mld euro, z czego prawie 4 mld to działania realizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
-
Interesariusze projektu ważni dla inwestycji
14:03 02.01.2009
Jednym z największych wyzwań świata biznesu jest docenienie roli interesariuszy (stakeholders) i ich wpływu na funkcjonowanie przedsięwzięć gospodarczych. Przemyślany plan działania i odpowiednie fundusze już nie wystarczą do sprawnej realizacji projektów i inwestycji.