-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
14:14 26.05.2009
Klastry i parki technologiczne to nowe sposoby myślenia o rynku i konkurencyjności. Ich celem jest stymulowanie współpracy pomiędzy poszczególnymi podmiotami życia gospodarczego, przyspieszenie procesów innowacyjnych, poprawa pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz przyspieszenie ...
-
Dobra domena a promocja firmy w Internecie
14:06 22.05.2009
Nie jest tajemnicą dla nikogo, że do wyświetlenia strony internetowej potrzebny jest adres wpisany do przeglądarki. Taki adres to inaczej domena internetowa.
-
Grzeczna i skuteczna komunikacja w pracy
13:24 20.05.2009
W polskiej tradycji grzeczność szef-podwładny polega głównie na umniejszaniu własnej pozycji, zasług i umiejętności względem szefa. Czyli - chcesz w spokoju pracować, zegnij kark.
-
Angielski w biznesie - podstawy
14:16 15.05.2009
Język angielski w biznesie można podzielić na dwa obszary. Obszar pierwszy jest związany z wszelkimi umowami: o pracę, kupna/sprzedaży, kredytu. Tutaj nie ma problemu ze zrozumieniem, dopóki masz słownik pod ręką. Drugi obszar to artykuły prasowe, programy telewizyjne i rozmowy ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
11:51 13.05.2009
Użytkownicy internetu wykazują coraz większą niechęć nie tylko do poszczególnych form reklamy, ale także do całego rynku reklamowego online. Czy istnieje jeszcze szansa na znalezienie kompromisu pomiędzy internautami a właścicielami serwisów emitujących reklamy?
-
Jak promować firmę w Internecie?
14:10 06.05.2009
Sieć stała się obecnie główną płaszczyzną działań marketingowych firm. Potwierdzają to statystyki pokazujące skuteczność sieci jako kanału komunikacji na linii klient - firma.
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie
13:28 30.04.2009
Kryzys czyha na nas także w internecie - czas więc na inwestycje w strategie zarządzania wizerunkiem firmy w sieci.
-
Walka z wypaleniem zawodowym - fakty i mity
12:50 27.04.2009
Wypalenie. Równowaga. Work-life balance. Dobre życie. Jakkolwiek marketingowo to ubrać, sens pozostaje ten sam. Pracowników w każdej branży dopada w końcu wyczerpanie, bylejacyzm i tendencja do prześlizgiwania się przez życie. Jak sobie z tym poradzić (indywidualnie oraz korporacyjnie) ...
-
Skuteczny marketing szeptany
11:52 22.04.2009
Zdecydowanie częściej i szybciej rozprzestrzeniają się informacje niepochlebne, które zostawione bez interwencji powodują sytuacje kryzysowe.
-
Ewaluacja projektu europejskiego - 3 fazy
14:17 15.04.2009
Ewaluacja projektu to oszacowanie jego jakości i stopnia realizacji w stosunku do ustalonych wcześniej kryteriów. Celem ewaluacji jest ustalanie kluczowych czynników sukcesu lub niepowodzenia projektu. Zgodnie z przepisami dotyczącymi funduszy strukturalnych, ewaluację przeprowadza się na ...
-
Ścieżka kariery: jak osiągnąć sukces?
13:11 10.04.2009
Dwie osoby na trzy tkwią w wygodnej pułapce własnego myślenia o tym jak osiąga się sukces. Widać to na każdym kroku w szkole, w pracy, w domu, gdzie ludzie usilnie pracują nad swoimi słabymi stronami. Tak usilnie, że tracą radość życia, pracy i zabawy. A gdyby odwrócić ten stan ...
-
Zarządzanie projektem - analiza słabych stron
12:14 08.04.2009
Gdy przejmujesz funkcję menedżera projektu, dysponujesz krótkim czasem, kiedy możesz zgłaszać wszelkie odkryte problemy i trudności. Musisz jak najszybciej zorientować się czy przedsięwzięcie zmierza ku nieuchronnej katastrofie. Jeśli będziesz zwlekać zbyt długo, cała wina ...
-
Perswazja w biznesie
00:39 01.04.2009
Wyobraź sobie olbrzymi stół, na którym stoisz ty i twoi konkurenci i każdy wykrzykuje swoją rozpoznawalną ofertę. Otaczają was potencjalni klienci, którzy w tym hałasie zupełnie tracą orientację. A teraz wyobraź sobie, że zamiast przyłączać się do swoich rywali na tym wielkim ...
-
Badania etnograficzne: sposób na problemy firmy?
12:26 25.03.2009
Zdaniem przywódców biznesowych najczęstszym źródłem trudności w zarządzaniu firmą są problemy wewnętrzne. Pomóc w jej lepszym funkcjonowaniu może etnografia. Ale antropologia organizacji to działka często zaniedbywana.
-
Jak rozpoznać kłamcę?
13:45 21.03.2009
Niektórym tak zależy na dobrych relacjach i pozytywnym odbiorze ze współpracownikami i przełożonymi, że używają niedomówień, półprawd czy po prostu kłamstwa. Niektórzy czynią to z lęku o swoją posadę, pozycję czy dobre imię. Oczywiście, sprawa jest skomplikowana. Eksperci z ...
-
Wystąpienia publiczne menedżerów - smaczki
14:12 17.03.2009
Gdy wspaniały menedżer wychodzi przed publiczność, powstaje szum. Zebrani wiedzą już co się szykuje - zrozumiałe wystąpienie składające się z rzetelnej treści oraz interesującej formy. Na pewno też zdarzy się jakiś smaczek - powiedzonko, dowcip, bon mot. Jak zapewnić ten smaczek?
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
14:09 13.03.2009
Wiadomo po co tworzy się (i to regularnie) zestawienia finansowe, plany marketingowe i dokumentacje techniczne. Każdy rozsądny menedżer (i całe mnóstwo dyletantów) potrzebuje tych dokumentów do sprawnej pracy. HR ma podobny dokument, który nosi nazwę sprawozdania kapitału ludzkiego ...
-
Dotacje unijne krok po kroku
13:46 11.03.2009
W latach 2007-2013, w odróżnieniu do lat poprzednich, unijna pomoc podzielona została między 16 programów regionalnych oraz programy zarządzane z poziomu centralnego. Każde z województw w swojej puli środków zagwarantowało odpowiednią ich część właśnie na wsparcie rozwoju MSP ...
-
Jak poznać preferencje klienta?
14:18 05.03.2009
Wydawało mi się, że gdybyśmy wiedzieli - ze sporym wyprzedzeniem - jakimi kryteriami klienci posłużą się przy ocenie wartości produktu, moglibyśmy posłusznie zaprojektować produkt odpowiadający tym kryteriom, a taki produkt odniósłby sukces. Ale czyż nie do tego właśnie miało ...
-
Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach
13:55 03.03.2009
Eksperci od użyteczności twierdzą, że dwie pierwsze sekundy obecności na stronie mogą sprawić, że niezadowolony użytkownik opuści serwis internetowy.
-
Zarządzanie firmą: zapewnienie ciągłości działania
13:59 24.02.2009
Zarządzanie problemem zapewnienia ciągłości działania firmy powinno odnosić się do czterech typów sytuacji, które mogą zaistnieć w świetle podstawowych czynników ryzyka. W zależności bowiem od prawdopodobieństwa wystąpienia zdarzenia oraz wielkości skutku jaki może powstać w ...
-
Prosument - konsument przyszłości
14:11 18.02.2009
Toczy się już swoisty dialog producentów z konsumentami i wydaje się, że firmy XXI wieku nie będą mogły bez niego się obejść.
-
Pomoc publiczna na ratowanie i restrukturyzację firmy
13:49 13.02.2009
Pomoc na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw znajdujących się w trudnej sytuacji uzasadniona jest względami społeczno-ekonomicznymi, szczególnie z punktu widzenia przeciwdziałania bezrobociu oraz sprzyjania rozwojowi sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
-
Techniki sprzedaży: model 3xP
13:53 08.02.2009
To wydaje się proste. Zapytaj klienta czego od ciebie oczekuje, a potem mu to dostarcz. Ale w praktyce nie ma tak łatwo. Nie do końca wiadomo jak zagadać do klienta, jak przejść od pytań do zamykania transakcji czy wreszcie jak zadawać pytania, żeby klient czuł się dowartościowany, a ...
-
Dział konstrukcyjny w firmie
13:12 07.02.2009
Działy konstrukcyjne są obecnie najbardziej rozbudowanymi komórkami w strukturze technicznego przygotowania produkcji, gdyż w nich koncentruje się znaczna część prac projektowych.