-
Integracja działań BTL online i offline
13:42 26.01.2004
Konkursy są prostym i skutecznym narzędziem motywującym konsumenta do działań pożądanych przez nadawcę. Muszą jednak być przemyślane, odpowiednio skonstruowane i sprawnie przeprowadzone. Dzięki nowym technologiom takie konkursy możemy teraz organizować taniej, szybciej i skuteczniej ...
-
Wyzwania public relations 2004
13:03 22.01.2004
Ponieważ dziennikarze żyją w coraz większym pośpiechu i mają mniej czasu na weryfikację informacji w mediach pojawi się więcej nieprawdziwych informacji. Prawda czy fałsz? Kiedy pytałem znajomych z branży public relations co przyniesie ten rok wielu wzruszało ramionami, "Przyszłość ...
-
e-CRM i e-PR na mojej stronie
11:11 21.01.2004
CRM to ostatnimi czasy "buzzword", jak mówią Anglicy. Najczęściej używane określenie, słowo wytrych, które ma być panaceum na rozczarowanie słabą sprzedażą przez Internet i spadające akcje spółek nowych technologii. Co e-CRM może mieć wspólnego z Public Relations? Jak wszystko w ...
-
Internet w procesie marketingowym
12:59 19.01.2004
Wraz z globalnym rozwojem sieci Internet zwiększa się liczba firm wykorzystujących marketing on-line. Wielu menedżerów uważa, że jest to potężna broń w walce z konkurencją. Ze względu na motywy, jakimi kierują się poszczególne firmy przy wyborze takiej strategii można podzielić je ...
-
Bazy danych wzajemnie udostępniane
13:29 15.01.2004
Na polskim rynku działa bardzo wiele firm, dla których podstawowym narzędziem sprzedaży jest marketing bezpośredni, w tym telemarketing lub direct mailing. Zasobem, który umożliwia tym firmom sprzedaż własnych produktów lub usług, jest teleadresowa baza danych. Polski rynek baz danych ...
-
Ale wizytówka!
00:04 12.01.2004
Jest mała. Waży gram. Kosztuje grosze. Do jej prezentacji nie potrzebujesz rzutnika. Działa na lądzie, na wodzie i w powietrzu o każdej porze dnia i nocy. I to jak działa! Wizytówka to Twoje podstawowe i najtańsze narzędzie w komunikacji marketingowej. To właśnie wizytówki są ...
-
CRM dla dużych i małych
12:47 09.01.2004
Głównym celem wdrożeń CRM jest utrzymanie i zwiększenie sprzedaży. Aby móc zrealizować tę ideę, każde przedsiębiorstwo potrzebuje stworzenia indywidualnej koncepcji, tylko dla siebie. Inaczej będzie wyglądał CRM dla firm działających w układzie B2B, a zupełnie inaczej dla ...
-
Nowe inwestycje w Internet to będą...
01:05 07.01.2004
Swego czasu pisałem na temat przydatności różnych technologii do tworzenia rozwiązań informatycznych wspomagających poszczególne procesy biznesowe. Było dość dawno, ponad dwa lata temu. Napisałem wtedy, że technologie webowe nie wyprą tradycyjnych systemów zdalnego dostępu do ...
-
Kilka słów prawdy o dziennikarzach
01:07 05.01.2004
Jeszcze niedawno doświadczenia w mediach były podstawowym kryterium rozpoczęcia pracy w public relations. Wychodzono z prostego założenia, że ktoś kto zarabiał na chleb jako dziennikarz z łatwością znajdzie wspólny język z kolegami po fachu. Dzisiaj coraz trudniej jest znaleźć w ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
00:03 02.01.2004
Wieloma cechami można określać marketing - jaki jest, jaki być powinien. Jedną z nich bez wątpienia jest szeroko rozumiana kreatywność i innowacyjność - dostosowanie nowych rozwiązań do istniejących potrzeb. Jednak, skupiając się jedynie na tym obszarze, kreowalibyśmy się jako ...
-
Siła internetowego gadgetu
00:03 31.12.2003
Przyszli, zobaczyli, ale czy wynieśli ze spotkania coś co sprawi, że będą o Tobie pamiętać dłużej niż przez następny kwadrans? W tradycyjnym marketingu obdarowałbyś ich małym prezentem: długopisem, kalendarzem, podkładką pod myszkę; czymś, co oprócz swej funkcji użytkowej ...
-
Skuteczna strona WWW firmy
00:01 29.12.2003
Pierwszym krokiem podczas tworzenia własnego serwisu WWW przedsiębiorstwa, jeszcze na etapie jego planowania, jest znalezienie przez osoby odpowiedzialne za projekt internetowy, odpowiedzi na proste pytanie, otóż: "W jakim celu tworzymy nasz serwis?" Odpowiedź na to pytanie musi się pojawić ...
-
Skuteczne i dochodowe ministrony
00:02 26.12.2003
W ostatnim artykule napisałem o ministronach jako alternatywie dla PRZEDsprzedaży. Zapowiedziałem, że kolejny artykuł również będzie im poświęcony. Oto 5 czynników decydujących o sukcesie (skuteczności i opłacalności) partnerskich ministron: dobór grupy docelowej, dobry i atrakcyjny ...
-
Dużo zwolnień, dużo przyjęć
00:02 24.12.2003
Ostatnie miesiące nie były zbyt dobre dla banków i osób zainteresowanych pracą w instytucjach finansowych. Nawet ci, którzy w nich już pracują, nie mogą być pewni zachowania miejsca pracy. Przez ostatnie kilka lat banki łączyły się lub przejmowały mniejszych konkurentów ...
-
Marka i reputacja
12:28 22.12.2003
Na firmowym spotkaniu wigilijnym zapytałem prezesa dużej spółki giełdowej co spędza sen z jego powiek. Odpowiedź była błyskawiczna, "Duży kryzys zaufania do firmy". Średni czas zarządzania firmą jest teraz krótszy niż przed kilkoma laty. 5 lat to wieczność. Główną przyczyną ...
-
Jak kobiety kupują
00:26 19.12.2003
Kobietom najbardziej zależy na wiecznej tajemnicy. Gdzie ja to ostatnio słyszałem? Jeśli tak jest naprawdę, niezmiernie trudno będzie połączyć 10 najważniejszych kobiecych pragnień (jak na przykład, prawdziwa miłość, systematyczny pedicure i muskularne ramiona - przypadkowy wybór z ...
-
Jak było i co nas czeka, czyli 2003/2004
09:27 17.12.2003
Ten artykuł to kilka wniosków, małe podsumowanie roku oraz plany i prognozy na rok przyszły. Starałem się tym razem skupić główne na ogólnych trendach i wybranych danych liczbowych tak by mieli Państwo materiał do tworzenia własnych planów. Do tego kilka komentarzy na temat ...
-
Moda na ACCA
00:16 15.12.2003
Ponad 500 osób w Polsce ma już dyplom ACCA, poświadczający zdobycie wiedzy przydatnej w pracy w zarządzaniu - nie tylko finansami, ale wszystkimi sferami działalności przedsiębiorstw. Minimum dwa lata nauki, 14 egzaminów, wszystko w języku angielskim - to czeka tych, którzy zdecydują ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
12:46 12.12.2003
Koniunktura w listopadzie była nadal dobra, choć firmy wskazywały, że mają mniej zamówień z zagranicy niż przed miesiącem. Sytuacja – choć ciągle daleka od dobrej, systematycznie się poprawia. Pozytywnym sygnałem jest również utrzymujący się wzrost produkcji przemysłowej ...
-
Temat i adres w e-mailingu
12:15 10.12.2003
David Ogilvy, jeden z najsłynniejszych ludzi reklamy, powiedział kiedyś, "Średnio biorąc pięć razy więcej ludzi czyta nagłówki niż resztę tekstu. Kiedy piszesz nagłówek, wydajesz 80 centów ze swojego dolara". Ten cytat idealnie pasuje, gdy mowa o tworzeniu nagłówka e-maila. Do ...
-
Ministrony zamiast PRZEDsprzedaży?
23:57 08.12.2003
Wiele razy w listach i na Forum PP.info pojawiało się pytanie o alternatywy dla PRZEDsprzedaży. Wielu potencjalnych Partnerów nie może lub nie chce poświęcać odpowiedniej ilości czasu i wysiłku na tworzenie własnych serwisów www i e-zinów zmiast tego chcąc jak najszybciej zacząć ...
-
Czy powstanie alternatywa dla Windows?
01:04 05.12.2003
Rządy trzech azjatyckich krajów - Japonii, Chin oraz Korei Południowej poinformowały niedawno o planowanym projekcie, którego celem ma być stworzenie systemu operacyjnego alternatywnego wobec Windows. Na podstawie informacji serwisu "The Wall Street Journal Online", który powołuje się na ...
-
Markowe wydarzenia
00:14 03.12.2003
Gdy branding urósł do rangi strategicznego celu firm, event marketing wypracowuje sobie coraz silniejszą pozycję pośród najczęściej stosowanych narzędzi promocji. Przede wszystkim pozwala na kreatywne i skuteczne realizowanie celów związanych z zarządzaniem marką.
-
Pytania i odpowiedzi
01:08 28.11.2003
Sesja pytań i odpowiedzi na zakończenie prezentacji lub wystąpienia powinna być wykorzystana do powtórzenia i wzmocnienia Twoich celów i myśli. Z tego powodu powinno Ci zależeć na zachęcania ludzi do zadawania pytań. Jednak wiele osób z ulgą wita ciszę po usłyszeniu, "Czy są jakieś ...
-
Krótki list o zabijaniu
01:57 26.11.2003
Ten przewrotny tytuł tylko pozornie jest przenośnią. Tym razem będziemy mówić faktycznie o zabijaniu ale nie ludzi a własnych inwestycji mimo, że będzie o pracownikach a raczej ich zwalnianiu i tym co po nich zostaje a raczej właśnie ginie. Czymże jak nie inwestycją jest ponoszenie ...