-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
... fali badania, pod koniec maja, na drugie miejsce przesunął się Polsat wyprzedzając WOŚP. Należy nadmienić, że pomimo faktu, że ponad 60% Polaków słyszało o inicjatywach marek, których celem jest wsparcie działań związanych z walką z wirusem, tylko co dziesiąty Polak jest w stanie wskazać konkretną ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... nie wygasła, a jej ekonomiczne konsekwencje są odczuwalne od niedawna. Niemniej według szefów marketingu kolejne lata przyniosą duże zmiany w ich podejściu. 60% z nich uważa, że znaczący wpływ na marketing będzie miało komercyjne uruchomienie sieci 5G. Większe możliwości Internetu przyniosą rozwój projektów np ...
-
Powstaną mega-inwestycje w Polsce za blisko 300 mld zł
... znacząca rozbudowa w krótkim okresie nie jest możliwa. Aktualna wartość portfela zamówień 20 największych firm budowlanych jest obecnie najwyższa w historii i przekracza 60 mld zł. Niedobór zamówień odczuwają natomiast małe i średnie firmy budowlane, specjalizujące się w realizacji inwestycji mieszkaniowych, niemieszkaniowych oraz samorządowych. To ...
-
Jak korzystnie przelewać pieniądze do Polski pracując za granicą?
Praca za granicą i wysyłanie pieniędzy do domu to nie jedyna możliwość otrzymywania wynagrodzenia w walucie obcej. Coraz więcej osób pracuje dla zagranicznych firm, mieszkając w Polsce. Epidemia koronawirusa pokazuje nam, że obecność w biurze nie jest wcale tak potrzebna, jak nam się jeszcze pół roku temu wydawało, a część specjalistów nie musi ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
... na kupowanie kosmetyków przez internet? Ponad dwie trzecie konsumentów uważa, że zakupy kosmetyków w internecie są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas. Zdaniem 60 proc. w sieci tego typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu. Według ...
-
Kolejny trojan niszczy cyberbezpieczeństwo Polski
... się: sieć duńska (18,9), fińska (22,3) oraz belgijska (23,8). Na drugim biegunie zestawienia uplasowała się sieć bośniacka z indeksem zagrożeń wynoszącym 60,4. Spory udział w bieżącej sytuacji naszego kraju ma tym razem trojan zdalnego dostępu – Agent Tesla, który zidentyfikowany został w 13,5% polskich przedsiębiorstw ...
-
Hays: jak wygląda nowe oblicze normalności na rynku pracy?
... 46% respondentów badania. RYNEK KOMPETENCJI Jak wynika z raportu „Nowe oblicze normalności”, plany zatrudnienia nowych pracowników w roku 2020 zadeklarowało 47% firm, a 60% organizacji przewiduje, że wyniki sprzed pandemii ponownie zacznie osiągać w perspektywie 12 miesięcy. W obliczu skali zmian wywołanych przez Covid-19 firmy będą ...
-
Wybory prezydenckie 2020: głos 16 tys. Polaków bez znaczenia, co poszło nie tak?
... prawidłowo wypełniając formalności. Dokument pozbawiony jest również elementów wizualnych, grafik czy schematów. Stanowi jedynie ścianę tekstu. – Ludzki mózg przetwarza obrazy 60 000 razy szybciej niż tekst, a 90% informacji przekazywanych do mózgu ma charakter wizualny. Dlatego to, jak wygląda dokument jest kluczowe ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
... 14% przez 4-6 godzin, a 9% nawet dłużej niż 6 godzin w ciągu doby. Najwięcej czasu z komórką spędzali – co nie będzie zaskoczeniem – najmłodsi respondenci. 60% osób w wieku 18-24 lata korzystało z niej ponad 4 godziny dziennie. Ten czas jest widocznie skorelowany z wiekiem i spada wraz z większą liczbą lat ...
-
Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
... analizy ocen wystawianych sklepom w Google Maps. Na podium sklepów z najlepszą oceną klientów znalazły się Rossmann, Lidl oraz Dino. Analiza dotyczy 60 000 sklepów i wystawionych im ocen w Google Maps. Najlepiej oceniane sklepy Wśród sklepów z największą liczbą opinii (powyżej 100 tys.) najlepiej ocenianymi ...
-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
... zainteresowaniem Internautów. Porównując popularność tych fraz w marcu do stycznia widać 77% wzrostu. Co ciekawe oszczędności szukali głównie mężczyźni, którzy stanowią 60% grupy. *Analizę przeprowadzono za okres styczeń-czerwiec 2020 za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą ...
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... także wniosek, że konsumenci, którzy nie wyjadą na wakacje, najwięcej czasu spędzą na spotkaniach w sieci z rodziną i przyjaciółmi. Odpowiedziało tak aż 60 proc. ankietowanych. 30 proc. odbędzie kursy e-learningowe, a 29 proc. skorzysta z programów do ćwiczeń w domu. W ciągu najbliższego miesiąca prawie jedna trzecia ...
-
Praca za granicą znowu popularna. 2/3 Polaków chce wyjechać jak najszybciej
... za granicą. Jak wynika z raportu OTTO Work Force, większość zainteresowanych pracą za granicą Polaków wcześniej pracowała na terenie naszego kraju (60% względem 40% zatrudnionych wcześniej poza granicami Polski). Warto podkreślić, że respondenci, którzy wcześniej pracowali za granicą, nie wskazali jednego, wiodącego ...
-
Cyberbezpieczeństwo: ogromna skala ataków na OT
... poważny problem, biorąc pod uwagę charakter pracy i strategiczne znaczenie obiektów przemysłowych. Wśród najczęstszych rodzajów zagrożeń wymieniane było użycie złośliwego oprogramowania (60%), phishing (43%), ransomware (37%), ataki typu DDoS (27%) oraz wewnętrzne naruszenia bezpieczeństwa informacji (18%). CISO zajmą się bezpieczeństwem OT? Osoby ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... ,9%) przyznała, że jadła zdrowiej, a co czwarta osoba (24,5%) spożywała mniej mięsa. Ankietowani wskazywali też na częstsze gotowanie w domu od podstaw (60,1%) i regularne jadanie posiłków (46,3%). Co oznaczają dla nas zdrowe nawyki żywieniowe? Jest to przede wszystkich jedzenie większych ilości: warzyw (75 ...
-
Finanse Polaków: bez oszczędności, wakacji, ale z wydatkami
... . Polaków pozytywnie ocenia sytuację gospodarczą kraju, a 33 proc. deklaruje ocenę negatywną. Ocenę pozytywną częściej wydają mężczyźni (38 proc.), osoby w wieku 60+ (49 proc.), a także badani z wykształceniem podstawowym (48 proc.) oraz mieszkańcy wsi i małych miast (39 proc.). Negatywne opinie częściej prezentują kobiety ...
-
Euler Hermes: nadchodzi fala niewypłacalności
... globalne ożywienie gospodarcze będzie wymagać więcej czasu, niż oczekiwano, wzrost może być silniejszy nawet o +50 punktów procentowych do 60 punktów procentowych. Wprowadzenie dodatkowych środków pomocowych lub przedłużenie obowiązywania istniejącego wsparcia dla przedsiębiorstw mogłoby ograniczyć niewypłacalność w perspektywie krótkoterminowej ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... formy zakupów w porównaniu z ich tradycyjną formą. Najchętniej decydujemy się na metodę buy online, pick up in store podczas zamawiania odzieży (60 proc.), elektroniki (55 proc.) i książek (53 proc.). Warto jednak zwrócić uwagę, że aż 38 proc. badanych zadeklarowało gotowość do zakupu ...
-
MŚP: nowe inwestycje pomimo kryzysu, ale głównie w średnich firmach
... o wydawanie pieniędzy. Nowe maszyny na szczycie listy życzeń Najliczniejszą grupę stanowią przedsiębiorcy planujący w najbliższym czasie zakup nowego sprzętu i maszyn. To 60% spośród wszystkich, którzy zamierzają inwestować. W głównej mierze swoje środki na ten cel chcą przeznaczyć firmy z branży budowlanej i produkcyjnej. Kolejne wskazania ...
-
Jakie inwestycje planują najbogatsi ludzie świata?
... koronawirusa (styczeń-luty 2020 r.), inwestorzy informowali, że są najmniej zadowoleni z punktów kontaktowych związanych ze spersonalizowanymi informacjami lub usługami, a ponad 60 proc. HNWI zgłaszało niezadowalające doświadczenia podczas prób dostępu do informacji o nowych ofertach zarządzania majątkiem lub informacji rynkowych. Najzamożniejsi ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... jest nie tylko normą, ale niemalże warunkiem przetrwania. Najbardziej rozwinięty pod względem e-commerce jest szeroko pojęty sektor turystyczno-wypoczynkowy. W 2019 r. ponad 60% europejskich hotelarzy i ponad 50% operatorów imprez turystycznych sprzedawało swoje usługi w cyfrowych kanałach dystrybucji. Warto przy tym zwrócić uwagę, że w obu ...
-
Rynek pracy: pracownicy 50+ lojalni, ale niechętni zmianom
... % baby boomers badanych przez Pracuj.pl. Różnorodne wyzwania 50+ w obliczu pandemii Według danych GUS w I kwartale 2020 roku aktywnych zawodowo było 60% Polaków w wieku 50-64 lat. Stopa bezrobocia w tej grupie w pierwszych trzech miesiącach roku wynosiła zaledwie 2,5%, co stanowiło jeden z najlepszych wyników w Unii ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... temu takiej odpowiedzi udzielało dwa razy więcej Polaków. Niemal czterech na dziesięciu respondentów pojawia się w miejscu pracy już codziennie, a ponad 60 proc. czuje się tam bezpiecznie. Widać więc, że także w tym obszarze następuje odmrożenie, a pracodawcy zrobili wiele, by umożliwić pracownikom komfortowy ...
-
JLL: polskie magazyny z wynikiem, jakiego nie ma nikt w Europie
... , gdzie buduje się prawie 400 000 mkw. Na kolejnych miejscach znajdują się okolice Warszawy, Trójmiasto i Wrocław. Co ważne, więcej niż 60% powierzchni w budowie jest już zabezpieczona umowami najmów. Utrzymujący się trend spadkowy udziału powierzchni budowanej spekulacyjnie można tłumaczyć nie tylko pandemią ...
-
Gospodarstwa domowe w pandemii: nastroje niezłe, ale tniemy inwestycje
... możliwość oszczędności w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Za nieprawdopodobną uznaje taką możliwość 58 proc. pytanych. Na brak możliwości oszczędzania częściej wskazują kobiety (60 proc.), osoby starsze (62 proc.) oraz osoby z wykształceniem podstawowym (67 proc.). Z kolei blisko połowa osób z wyższym wykształceniem (49 proc.) zgłasza ...
-
Monitor Philips 279C9
... Display Port 1.4, dwa HDMI 2.0 oraz 4-portowy HUB USB 3.2. Monitor Philips 279C910-bitowy wyposażono w panel IPS o rozdzielczości 3840 x 2160 px i częstotliwości odświeżania 60 Hz. Charakteryzuje się on szerokimi kątami widzenia (178/178 stopni), dobrym pokryciem palety kolorów sRGB (109%) i czasem reakcji na poziomie 5 ms ...
-
GUS: w sierpniu 2020 nastroje polskich konsumentów znowu pikowały
... go jako umiarkowany, a 27,2% jako znaczny. Dla 16,2% respondentów obecna sytuacja nie mała żadnego wpływu na odpowiedzi. Spośród osób pracujących (60,6% respondentów), zdecydowaną obawę utraty pracy lub zaprzestania prowadzenia własnej działalności odczuwa 4,6% respondentów. W przypadku wariantów odpowiedzi „możliwe” i „raczej nie” odsetek ...
-
Czy "Dobry Start" wystarcza na wyprawkę szkolną?
... urządzeń elektronicznych. Wielu rodzicom ten czas uświadomił, że dzieci potrzebują nowoczesnego, sprzętu do nauki – dodaje Magda Maślana. Przybory – nowe i funkcjonalne 60 proc. rodziców przyznaje, że co roku kupuje w całości nowe przybory szkolne. Tylko co 3. badany deklaruje, że częściowo korzysta z używanych wcześniej ...
-
Dekarbonizacja w Polsce? Na pewno nie w 2050 r.
... wśród krajów UE i na 6. miejscu na świecie w zestawieniu ETI jest Austria. Wysoką pozycję w rankingu kraj ten zawdzięcza znacznemu udziałowi hydroenergetyki (60 proc.). Wśród pozostałych źródeł dominują gaz (14 proc.) i wiatr (9 proc.). Austrię wyróżnia niższa emisyjność w porównaniu z Danią czy Finlandią (85,1 g CO2/kWh ...
-
Rynek pracy: bezrobocie uderzy na przełomie roku?
... dofinansowania na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, dofinansowania wynagrodzeń pracowników dla MMŚP z Europejskiego Funduszu Społecznego i mikropożyczki dla przedsiębiorców, a 60,31 mld zł - subwencje z Tarczy Finansowej PFR. Ten bilans już niebawem może się zmienić, bo po wakacjach z rynku pracy znikną ...
-
Dzienne zużycie wody w Polsce to 92 l/os. Pośrednio zużywamy 40 razy więcej
... litrów. Jakie zużycie wody generuje produkcja poszczególnych produktów spożywczych? Różnice w śladzie wodnym wybranych produktów spożywczych są znaczące. Przykładowo, jedno jajko (60 g) ma ślad wodny w wysokości 196 litrów wody, 1 kg pomarańczy już 560 l, natomiast 1 kg sera aż 3178 l. Im bardziej złożony produkt ...
-
6 kroków do wdrożenia firmy w Przemysł 4.0
... nie spodziewał kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, prawie połowa polskich firm produkcyjnych zamierzała zwiększyć nakłady na rozwój systemów informatycznych. Natomiast 60% przedsiębiorstw deklarowało, że inwestycje te mają na celu zwiększenie produktywności. Wciąż jednak wiele osób odpowiedzialnych za wdrażanie nowych rozwiązań w zakładach ...
-
Będzie trudniej o pracę w IT. Koniec złotej ery informatyków?
... Services - przed zespołami IT stawiane będą jeszcze wyższe oczekiwania w obszarze zapewnienia ciągłości biznesowej i dostosowania się do zmieniającej się gospodarki. Ponad 60% firm z sektora skupia się na ulepszeniu komunikacji online, produktów oraz usług. Oceniamy, że po krótkim spowolnieniu dynamiki zatrudnienia, obecny stan ...
-
GUS: w II kw. 2020 rynek pracy pod silnym wpływem pandemii
... . O ile w takich sekcjach jak Informacja i komunikacja tą formą pracy z powodu pojawienia się choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV-2 zostało objętych niemal 60% pracujących, to w sekcji Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle z tej formy pracy korzystało ok. 6% pracujących w tej sekcji ...
-
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
... . I okazało się, że: dla 73 proc. pytanych HTML nie jest językiem programowania dla 64 proc. tester nie jest programistą dla 60 proc. React to framework. (dla 40 proc. to biblioteka) W pracy muzyka i styl casual Kwarantannę trwającą od marca i ostatnie miesiące pandemii ...