-
GUS: koniunktura konsumencka lepsza, ale daleka od ideału
... go jako umiarkowany, a 26,3% jako znaczny. Dla pozostałych respondentów obecna sytuacja nie mała żadnego wpływu na odpowiedzi. Spośród osób pracujących (60,9% respondentów), zdecydowaną obawę utraty pracy lub zaprzestania prowadzenia własnej działalności odczuwa 4,4% respondentów. W przypadku wariantów odpowiedzi „możliwe” i „raczej nie” odsetek ...
-
Po osiągnięciu wieku emerytalnego chcemy dalej pracować?
... , autorka projektu ciekaweliczby.pl Wśród badanych Polaków 55% pracuje, a 45% nie pracuje. Najwięcej pracujących respondentów jest wśród wyborców Koalicji Obywatelskiej (60%), natomiast wśród wyborców Prawa i Sprawiedliwości pracuje 53% elektoratu. Co ciekawe, najmniej pracujących osób jest wśród wyborców Lewicy (46%). Warto pamiętać ...
-
Wrocławski rynek biurowy z szansą na odbicie?
... mkw. Ze wspomnianego we wstępie raportu wynika, że w I połowie 2020 roku na rynku biurowym we Wrocławiu podpisano umowy na ponad 60 000 mkw. powierzchni. Niestety już w II połowie roku aktywność najemców znacznie spowolniła. Ten rok, mimo bardzo dobrej pierwszej połowy, również ...
-
Transformacja cyfrowa: polskie firmy w awangardzie
... ich mniej dojrzali konkurenci stawiają nacisk na innowacyjność (66 proc. vs. 44 proc.), wzrost (53 proc. vs. 43 proc.) i klientów (60 proc. vs. 53 proc.). Z drugiej strony, tradycyjne organizacje większą wagę przykładają do redukcji kosztów (40 proc. vs. 20 proc.). Jeśli ...
-
GG ma już 20 lat. Kto jeszcze go używa?
... piąta osoba ma od 31 do 40 lat, a 18,6% to Polacy w wieku 41-50 lat. 11% użytkowników należy do grup 50+ i 60+, a 1,4% to seniorzy po 70-tce. Gadu gadu a czas leci… Co piąty ankietowany korzysta z GG od samego początku: od 20 lat. 58 ...
-
Rynek pracy w "nowej normalności". Co mówią pracownicy?
... niż miało to miejsce w kwietniu, kiedy to tego rodzaju obawy formułowało 44% pracowników. Dziś odsetek ten sięga 32%. Podobny spadek (z 60% do 45%) notują obawy przed obniżką pensji oraz zmianą warunków zatrudnienia. Optymizmem mogą napawać również dane odnośnie ofert pracy. Pod ...
-
Chmura obliczeniowa coraz popularniejsza, ale brakuje ekspertów i kompetencji
... to najczęściej wykorzystywane źródła wiedzy do podnoszenia kompetencji chmurowych w firmach – na ten ruch decyduje się 67 proc. wszystkich firm. Z kolei 60 proc. woli zwrócić się po pomoc w tym zakresie do dostawcy lub operatora chmury obliczeniowej. Wśród innych wskazywanych źródeł wiedzy, wykorzystywanych ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji
... większość przebadanych banków błyskawicznie zareagowało na wprowadzone ograniczenia dotyczące zachowania społecznego dystansu i sprawnie dostosowało się do wzmożonego reżimu sanitarnego. 60 proc. zamknęło lub skróciło czas pracy placówek, 11 proc. zrezygnowało z wybranych metod otwierania rachunków, a 6 proc. w ogóle zaprzestało oferowania nowych ...
-
Nie ma żadnej pandemii koronawirusa! Ilu Polaków to koronasceptycy?
... koronawirusa, uważając go za wymysł polityków, mediów i firm farmaceutycznych. Największa rzesza osób traktujących pandemię jako istotne zagrożenie to wyborcy KO (60%), ale wcale nie mniej jest ich wśród sympatyków Lewicy (57%) oraz Prawa i Sprawiedliwości (54%). Na przeciwnym biegunie znajdują się wyborcy ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
... był największy, produkcja sprzedana dużych i średnich przedsiębiorstw spadła o ok. 50 proc. rok do roku, natomiast wolumen produkcji mebli drewnianych o ponad 60 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Negatywne prognozy w takiej sytuacji rynkowej zakładały zmniejszenie wartości produkcji sprzedanej w całym 2020 r. o ponad 40 proc. - Uruchomienie ...
-
Pora na dezinwestycje. Powodem pandemia i działalność konkurencji
... Deloitte pokazuje też, że do najważniejszych kwestii wymagających przygotowania przed zaoferowaniem aktywów na rynku należą: opracowanie wyodrębnionych sprawozdań finansowych (60 proc.), przeprowadzenie szczegółowej analizy wyceny (57 proc.), zbadanie potencjalnych wersji umowy (50 proc.), rozważenie możliwości podatkowych i prawnych (41 proc ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... Operacyjny Top-Key. Zmiany widać było również w danych dotyczących czasu spędzanego w obiektach handlowych. O ile przed lockdownem, średnio w centrach handlowych odwiedzający spędzali 60 - 70 minut, to w okresie największych obostrzeń było to już tylko 40 – 45 minut. Po zniesieniu ograniczeń klienci znów chętniej przebywają ...
-
Katowice przyspieszają. Biura i magazyny przyciągają inwestorów
... w całkowitym popycie (64%) stanowiły nowe umowy, ekspansjom przypadło 21%, a renegocjacjom 15%. Umowy typu pre-let w projektach w budowie lub planowanych stanowiły niemal 60% całkowitego popytu, co wskazuje na duże zainteresowanie najemców nowymi projektami. Potwierdzeniem dużego zainteresowania ze strony najemców jest także liczba transakcji ...
-
Biura w Warszawie: w oczekiwaniu na dawny popyt
... podaż biur na podnajem. Obecnie w stolicy na zainteresowane nim firmy czeka ok. 118 000 mkw. tego typu przestrzeni, z czego ok. 60% przypada na centralne części miasta. Istnieją jednak pewne ograniczenia związane z podnajmem biur, tj. w zakresie wykończenia, długości trwania umowy czy też ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy bardziej świadome i odpowiedzialne
... innych użytkowników. Drugą najbardziej powszechną metodą są aplikacje sprzedaży odzieży i obuwia pomiędzy konsumentami (aplikacje Pre-owned typu Peer-to-Peer). Skorzystało z nich ponad 60% użytkowników platform recommerce. Konsumenci są także otwarci na testowanie i korzystanie z wypożyczalni ubrań, rozwiązanie to jednak dopiero zdobywa popularność ...
-
Nieruchomości komercyjne: kto inwestuje w Polsce i dlaczego nie Polacy?
... z Singapuru, Węgier, USA, Czech, i Niemiec. Polscy inwestorzy wypadli na tym tle bardzo blado - odpowiadali bowiem za zaledwie 1,4% ulokowanego kapitału (niespełna 60 mln zł). Dlaczego niektóre kraje inwestują u nas częściej, a inne rzadziej lub w ogóle? Czy w tym obszarze zaznaczają się jakieś prawidłowości? Dlaczego ...
-
Marketing w gamingu. Czy gracze to dobry target dla reklamy?
... . Przebadani przez Havas Media Group wskazali dwie główne bariery wejścia na ten rynek: jego wizerunek (83,3% respondentów) oraz brak know-how (60%). W pierwszym przypadku marketerom chodziło przede wszystkim o to, że gaming nie pasuje do wizerunku firmy, na której rzecz pracują. Marketerzy popisali ...
-
Polacy a problemy współczesnego świata. Koronawirus na 1. miejscu
... z ulotkami dołączanymi do leków, zamierza poświęcić 55% badanych. 9% Polaków nie zamierza wprowadzać żadnej z tych zmian. W czasie pandemii z telemedycyną zetknęło się 60% respondentów, korzystających z tego typu świadczeń osobiście lub czynili to ich najbliżsi. Pozytywnie tę formę ocenia 62% badanych. Zrównoważony świat po ...
-
Odroczony termin płatności? Tak, jeśli to my mamy zapłacić
... dostrzegalna jest w co 10. przypadku. Preferowany i najchętniej wyznaczany termin odroczenia płatności to 14 dni. Niektóre firmy z chęcią przystaną również na 60 dni, ale pod warunkiem, że to one są płatnikami. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentują się stosowane i preferowane terminy ...
-
Mały biznes w obliczu pandemii. Jak sobie radzi?
... i mniejszymi dochodami (ponad 30% wskazań) - mówi Agnieszka Porębska-Kość, Członek Zarządu Nest Banku. Jak mały biznes poradził sobie w obliczu COVID-19? Ponad 60% mikroprzedsiębiorstw przyznaje, że nie przygotowywali się na kryzys przed wybuchem pandemii COVID-19. W obliczu nowej, ekstremalnej sytuacji, firmy musiały podjąć szybkie ...
-
Biurowce w oczekiwaniu na najemców. Coraz więcej pustostanów
... wzbogacił się o 50 000 m kw., a całkowite zasoby w mieście przekroczyły 1,2 mln m kw. W Trójmieście od początku roku ukończono 6 inwestycji i oddano do użytku 60 300 m kw., a w budowie znajduje się prawie 200 000 m kw. W porównaniu do tych miast poznański rynek wyróżnia się ostrożnością. Od początku ...
Tematy: biurowce, powierzchnie biurowe, biura, czynsz najmu, wynajem biura, nowe inwestycje, Łódź, Kraków, Wrocław, Katowice, Poznań, Trójmiasto -
Pandemia zmienia oblicze biura. Czego oczekują najemcy?
... , ale powinna zmienić się ich funkcja, ponieważ ich pracownicy mają nowe oczekiwania wobec biura. Kluczowe wnioski płynące z tej ankiety to: 60% najemców jest przekonanych, że potrzebuje nowej strategii dotyczącej miejsca pracy, 40% przewiduje, że obłożenie biura będzie mniejsze i potrzebuje w biurze więcej ...
-
Ochrona środowiska kuleje. Polacy nie inwestują w działania proekologiczne
... Spośród osób, które w ostatnich trzech latach zdecydowały się przeprowadzić inwestycję w działania proekologiczne, wymagającą nakładów w wysokości co najmniej 1 tys. zł, najwięcej (60%) wybrało budowę systemu zbierającego wodę deszczową. 40% ankietowanych zdecydowało się na wymianę źródła energii bądź ogrzewania, a także stworzenie instalacji ...
-
Ceny ubezpieczeń o 20% w górę. Rekord, który nie zaskakuje
... tych polis wyniósł ponad 100%. W Stanach Zjednoczonych, gdzie ponad 90% klientów tego sektora doświadczyło podwyżki cen, stawki D&O wzrosły o blisko 60%. Ceny ubezpieczeń w komentarzach ekspertów Niepewność związana z COVID-19 i doświadczenia szkodowe z różnych linii spowodowały, że utrzymujący się od trzech lat trend wzrostowy ...
-
Czy sektor MŚP przetrwa kolejny lockdown? Co 4. firma nie wie, co będzie
... . mikro, małych i średnich i przedsiębiorstw. Według szacunków miało to być nieznacznie więcej – 350 tys. Za pośrednictwem banków Fundusz wypłacił im ponad 60,5 mld zł, z czego mikroprzedsiębiorstwa otrzymały 18,7 mld zł, a małe i średnie firmy 41,8 mld. Badanie zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor przez ...
-
Biurowce w Łodzi: za nami paradoksalny rok, co potem?
... vs. absorpcja Jak wynika z najświeższych danych Colliers International, od początku bieżącego roku do połowy listopada podpisano umowy dotyczące wynajmu około 60 tys. mkw., co już teraz jest wynikiem o przeszło 6 tys. mkw. wyższym od uzyskanego w całym minionym roku. Biorąc pod uwagę, że ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... było przeciwnego zdania. Zachowania konsumentów a pandemia Jak wynika z najnowszych badań, podczas pandemii zakupowe zachowania konsumentów są w większym stopniu przemyślane. Ponad 60 proc. ankietowanych deklaruje, że stara się kupować bardziej odpowiedzialnie, a ponad połowa (51,5 proc.) zwraca większą uwagą na cenę. W praktyce może ...
-
GUS: w listopadzie konsumenci znowu bez optymizmu
... ,8% określiło go jako umiarkowany, a 42,9% jako znaczny. Dla 9,3% respondentów obecna sytuacja nie mała żadnego wpływu na odpowiedzi. Spośród osób pracujących (60,1% respondentów), zdecydowaną obawę utraty pracy lub zaprzestania prowadzenia własnej działalności odczuwa 11,6% respondentów. W przypadku wariantów odpowiedzi „możliwe” i „raczej nie ...
-
GUS: ceny produktów rolnych o blisko 4% niższe niż rok temu
... 1 dt pszenicy płacono 84,62 zł, tj. mniej zarówno w porównaniu z wrześniem br. (o 0,3%), jak i z październikiem roku ubiegłego (o 3,7%). Za żyto w skupie płacono 60,24 zł za dt, tj. o 7,2% więcej niż we wrześniu br. oraz o 10,5% więcej w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku. W obrocie targowiskowym ...
-
Rynek pracy: prawie 1/2 specjalistów i menedżerów widzi poprawę swojej sytuacji
... . Jest to jednak o 10 punktów procentowych mniej niż w 2019 roku. Pośród respondentów oceniających swoją pozycję zawodową jako korzystniejszą są prawnicy (60%) oraz przedstawiciele branży IT (58%). Natomiast 44% respondentów zadeklarowało brak poprawy swojej sytuacji zawodowej na rynku pracy. Jeżeli chodzi o podwyżki ...
-
Jak budować zaufanie do sztucznej inteligencji?
... 65 proc. menedżerów zdawało sobie sprawę z tego, że niektóre używane przez nich systemy AI dyskryminowały różne grupy społeczne. Ponadto, blisko 60 proc. organizacji zostało z tego powodu poddanych kontroli prawnej, a 22 proc. spotkało się z negatywną reakcją klientów spowodowaną decyzją podjętą przez systemy ...
-
Zatory płatnicze firm rosną. To negatywny wpływ pandemii
Kolejny miesiąc pandemii zwiększa zatory płatnicze firm - wynika z cyklicznego badania wśród MSP dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Dane z IV kwartału 2020 roku wskazują, że niemal połowa firm miała problemy z nieterminowym regulowaniem zobowiązań przez ich zleceniodawców. Najgorsza sytuacja była w handlu. Wspomniane we wstępie badanie ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
... naszych respondentów zapowiada, że w najbliższych tygodniach ograniczy korzystanie z miejskich autobusów, tramwajów, czy metra, podczas gdy miesiąc temu odpowiedziało tak prawie 60 proc. ankietowanych – mówi John Guziak, Partner, lider ds. Kapitału Ludzkiego w Deloitte Polska. Mimo, że oddala się wizja kolejnego lockdownu, niezauważalnie ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... potrzebował na to do tej pory zwykle 6-7 lat. Teraz osiągnął je w rok. Wartość transakcji online szacuje się na ponad 60 mld zł, co oznacza wzrost 20 proc. rok do roku. Choć z najnowszego raportu IAB po dwóch kwartałach tego roku wynika ...
-
Nowe technologie 2021. 6 prognoz Cisco
... również samodzielnie zarządzać czasem pracy, nawet gdy biura będą otwarte. A co z osobami, ktόre nie pracują w środowisku biurowym – czyli ponad 60% populacji zatrudnionych? W handlu detalicznym trend przeniesienia działalności z przestrzeni offline do online utrzymuje się już od jakiegoś czasu, a COVID-19 jedynie te ...