-
Wakacje dla singli. Dlaczego coraz częściej wyjeżdżamy solo?
... podróżowania nie jest jeszcze bardzo popularna wśród naszych rodaków. „Dzięki wynikom naszego badania widzimy, że najchętniej w pojedynkę podróżują osoby w wieku 18-22 lat. Nie jest to ... . Podróżowanie w pojedynkę może także pozwolić nam otworzyć się na świat. Wyniki badania potwierdziły, że wakacje dla singli powodują, iż stajemy się bardziej otwarci ...
-
Urządzenia mobilne, czyli cyberbezpieczeństwo nieujarzmione
... . To ranking najczęściej użytkowanych urządzeń mobilnych w naszym kraju - wynika z badania zrealizowanego przez F-Secure. Jak prezentuje się ich cyberbezpieczeństwo? Okazuje ... Wśród respondentów zauważalna jest chęć zadbania o kwestie bezpieczeństwa. Z badania wynika, że większość Polaków (66%) używających smartfonów i tabletów chciałoby lepiej ...
-
Sztuczna inteligencja zarobi dla firm przeszło 1 bln USD
... trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek siłę, która mogłaby go powstrzymać. Coraz większy wpływ na nasze życie wywiera również sztuczna inteligencja. Ostatnie badania Salesforce dowodzą, że wykorzystanie tej ostatniej w rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, obsługę klienta i marketing przełoży się na zintensyfikowanie rozwoju gospodarczego. Szacuje się ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2014-2016
... samochodowymi, sekcja H – Transport i gospodarka magazynowa, sekcja J – Informacja i komunikacja, sekcja K – Działalność finansowa i ubezpieczeniowa, dział 71 – Działalność w zakresie architektury i inżynierii; badania i analizy techniczne, dział 72 – Badania naukowe i prace rozwojowe, dział 73 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej.
-
Usługi chmurowe oczami MŚP
... (31 proc.), hosting stron WWW (29 proc.), moc obliczeniowa (22 proc.) oraz analityka biznesowa (21 proc.). Informacje o badaniu Głównym celem badania ,,Użytkowanie usług chmurowych w przedsiębiorstwach działających w Polsce” było określenie poziomu użytkowania przez firmy usług chmurowych oraz stosunku osób odpowiedzialnych w organizacjach za ...
-
4 główne trendy w HR 2018
... determinuje kierunek prac działów HR, jest m.in. testowanie nowych rozwiązań rekrutacyjnych oraz podejmowanie starań w kierunku uzyskania większej transparentności w procesie rekrutacji. Z badania zrealizowanego przez GoldenLine wynika również, że w bieżącym roku rekruterom coraz trudniej będzie się obyć bez direct search, a brak strategii employer ...
-
Jak obcokrajowcy szukają pracy w Polsce?
... są także stoiska z ulotkami jedynie w języku polskim. Organizacje wspomagające (NGO) Badania pokazują, że dla części cudzoziemców naturalnym miejscem, do którego kierują kroki w ... rekrutacji kandydatów zza granicy warto działać na kilku płaszczyznach poszukiwań. Badania Monster Talent Sourcing Services pokazały, że obcokrajowcy szukający pracy w ...
-
Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku
... brakuje również w naszym kraju. Jak objawia się zakupowy spryt Polaka? Z badania zrealizowanego przez PAYBACK Opinion Poll wynika, że są to zakupy online, korzystanie ... to pojęcie, o którym słyszał już niemal co drugi Polak (47% respondentów badania PAYBACK). Dla większości osób jest ono tożsame z kupowaniem w sieci (65%) bądź też bardziej ogólnie – ...
-
Smart living to dla Polaków wciąż zagadka
... jeszcze do świadomości Polaków, jest lifehacking, czyli stosowanie różnorodnych metod w celu ułatwienia sobie życia. Zetknęło się z nim zaledwie 22% uczestników badania PAYBACK Opinion Poll. Większość z nich (78%) utożsamia lifehacking z wykorzystywaniem narzędzi i usług, które umożliwiają oszczędność czasu i zwiększają wygodę życia. Brak ...
-
Dlaczego specjaliści decydują się na zmianę pracy?
... trzeci badany (31%) deklaruje, że w pracy trzymają go satysfakcjonujące zarobki. Badania potwierdzają trendy w rozwoju kadr, które obserwujemy od co najmniej kilku lat ... , Talent Acquisition & Employer Branding Manager w Grupie Pracuj. Praca: ważna, ale nie najważniejsza Badania Pracuj.pl pokazują, że specjaliści są bardzo otwarci na zmianę pracy, a ...
-
W czym pomógłby faktoring?
... zdecydowała się na faktoring. Opóźniony spływ należności to poważny problem współczesnego biznesu - uważa 67 proc. respondentów przebadanych na potrzeby najnowszego badania Polskiego Związku Faktorów. Niewiele mniejszy jest odsetek tych, którzy za problematyczne uważają wydłużone terminy płatności oraz niewypłacalność kontrahentów. Tego rodzaju ...
-
Nie ignoruj customer experience
... deklaruje, że w ich firmach istnieje zintegrowane i scentralizowane podejście do zarządzania doświadczeniami klientów. Z drugiej strony wyniki badania potwierdzają świadomość wagi odpowiedniego zarządzania customer experience - badania wskazują, że jest ono istotnym czynnikiem wyróżniającym organizację na tle konkurencji (87%) i przyznają, że ma ...
-
30% Polaków nie wie czym jest phishing
... oznacza? Okazuje się, że Polacy wciąż nie do końca wiedzą, co oznacza phishing. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Nest Banku* wynika, że ponad 30% z nas nie ... , 8,6% uważa, że jest to kradzież danych, a ponad 6% utożsamia go z oszustwem internetowym. – Wyniki badania pokazują, że wielu Polaków zna poprawne znaczenie słowa phishing. Na ...
-
Jak Polacy radzą sobie z niedzielami bez handlu?
... z rozrywek czy usług gastronomicznych zlokalizowanych na terenie centrów handlowych. Jak pokazują badania zrealizowane przez SW Research i Danae wpływ tych zmian na nasze życie jest ... każdej ze stron. Mały biznes traci w niedziele bez handlu Jak wynika z badania ilościowego przeprowadzonego przez SW Research, około 45 proc. Polaków uważa, że ...
-
Automatyzacja nie zastąpi pracowników magazynów
... przez Zebra Technologies Corporation 2024 Warehousing Vision Study. Raport opracowany na podstawie badania przygląda się strategiom menadżerów operacyjnych i IT w zakresie modernizacji magazynów i centrów dystrybucyjnych. Jak wynika z badania, perspektywicznym celem strategii firm jest dziś możliwość sprostania wymogom narzuconym przez gospodarkę ...
-
Jacy są polscy gracze?
... wyniki są zaprzeczeniem często pojawiającej się opinii, że grami wideo interesują się wyłącznie najmłodsi i nieposiadający siły nabywczej konsumenci. – Dane z badania, które przeprowadziliśmy we współpracy z Mobile Institute, wyraźnie pokazują, że pewne stereotypy i skojarzenia dotyczące branży gier i esportu nie mają uzasadnienia w rzeczywistości ...
Tematy: gry komputerowe, gry online, gry internetowe, gry sieciowe, gracze, gry wideo, streaming, e-sport -
Leasing wzmaga chęć rozwoju firmy?
... zaczęły odchodzić od finansowania rozwoju z własnych środków. Jeszcze w 2016 roku korzystało z nich 83 proc. przedsiębiorców planujących rozwój firmy, w najnowszej edycji badania Santander Leasing taką deklarację składa już jedynie 49 proc. respondentów. - Mimo zmieniających się nastrojów przedsiębiorców, ponad połowa polskich firm zatrudniających ...
-
BrandZ: najcenniejsze fast foody świata
... konsumentów, którzy reprezentują przeszło 50 rynków z całego świata. W tegorocznej edycji badania liderem kategorii fast food okazał się McDonald’s. Umiejętne wykorzystanie ... rynku, dzięki czemu osiągają świetne wyniki”. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: Dobra luksusowe to najszybciej rosnąca kategoria (+ ...
-
Innowacje jedyną drogą transformacji cyfrowej?
... 36 proc. liderów z przedsiębiorstw rozwijających się cyfrowo i aż 81 proc. respondentów z przedsiębiorstw na zaawansowanym etapie transformacji. To jeden z kluczowych wniosków z badania Deloitte. Różnice widać także w tym, ile poszczególne przedsiębiorstwa wydają na innowacje. Aż 74 proc. dyrektorów i menedżerów z firm dojrzałych cyfrowo deklaruje ...
-
BrandZ: najcenniejsze marki odzieżowe 2019
... konsumentów, którzy reprezentują przeszło 50 rynków z całego świata. W tegorocznej edycji badania liderem kategorii odzieżowej okazał się Nike, któremu udało się obronić pozycję ... i oferujące coś odmiennego i szczególnego”. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: Dobra luksusowe to najszybciej rosnąca kategoria (+ ...
-
Employer branding i inne tendencje na rynku pracy
... się wyższym wykształceniem mieszkańcy dużych miast, w przeważającej mierze pracujący. Autorzy badania podzielili je na 3 obszary tematyczne: poszukiwanie pracy i rekrutacje, pracę, pożegnanie z ... znaczenie i warto podejść do nich poważnie. Tymczasem aż 16% respondentów badania jest przekonanych, że to laurki wystawiane przez HR-owców lub opłacone ...
-
Cyfrowe usługi finansowe. Polacy korzystają z nich najczęściej
... płacenia, tzw. wearables, jak inteligentne zegarki czy opaski fitness. Z badania Mastercard wynika, że ponad co czwarty konsument (27%) chciałby płacić ... konsumentów. Cyfrowe usługi nie miałyby racji bytu bez podłączonych do sieci urządzeń. Według badania Mastercard, do najpopularniejszych z nich zaliczają się dziś smartfony (93%), laptopy (91%), ...
-
Cyberbezpieczeństwo w przemyśle. Świadomość zagrożeń to za mało
... na zwycięską walkę z atakami hakerów. Co więcej, w nadchodzących 12 miesiącach 55% badanych nie planuje wdrożenia narzędzi ochronnych. Jak czytamy w komunikacie z badania, cyberbezpieczeństwo przemysłowych systemów sterujących (Industrial Control Systems, ICS) jest zagrożone z powodu braku współpracy między środowiskami IT i OT. 51% respondentów ...
-
Trener personalny i dietetyk rozchwytywani na początku roku
... zgłasza się do specjalistów w zakresie treningu i żywienia. Jak czytamy w komunikacie z badania, styczeń jest miesiącem, w którym karnety na siłownię sprzedają się zdecydowanie ... wskazana przez 18% klientów, a dalej zwiększenie masy mięśniowej (13%). Z badania wynika również, że spośród osób, które w ubiegłym roku korzystały z pomocy dietetyka, ...
-
Życie w kwarantannie: pora na e-commerce i usługi online
... streaming video oraz zdalne zajęcia fitness - to niektóre aktywności, które szczególnie zaskarbiły sobie sympatię "uwięzionych" w domach Polaków - wynika z badania zrealizowanego dla Mastercard. Z badania zleconego przez Mastercard wynika, że w ostatnich tygodniach internet stał się zdecydowanie ulubionym miejscem na zakupy. 2 na 3 Polaków zgodnie ...
-
Dyrektorzy finansowi o pandemii: 2/3 nie dostrzega pogorszenia płynności finansowej
... jest przekonanych, że z podejmowaniem ryzyka należy się wstrzymać, a aktywność skupiać przede wszystkim na cięciu kosztów - czytamy w komunikacie z opracowanego przez Deloitte badania „CFO Survey 2020 – spring edition”. Paweł Spławski, Partner w zespole ryzyka finansowego, Deloitte, przyznaje, że rodzimi CFO byli jednymi z pierwszych, którzy ...
-
Gry mobilne: zaskakujące dane o graczach
... innym świecie – Ponadto kobiety są cierpliwymi i wyrozumiałymi odbiorcami. Na przykład badania przeprowadzone w USA pokazują, że mamy – gracze doceniają niektóre reklamy nowych produktów ... z nich przyznało, że są pytane przez znajomych o rekomendację reklamowanego w grach produktu. Badania są po to, by czerpać z nich dane, analizować i lepiej ...
-
Znamy Najlepsze Miejsca Pracy na Świecie 2020. Triumf Cisco i DHL
... nad Wisłą oddziałów. Na potrzeby najświeższej, 10. już edycji badania dokonano analizy aż 3,3 mln anonimowych ankiet, przesłanych przez pracowników reprezentujących ... świata badanie środowiska pracy. Pod względem udziału poszczególnych państw, bieżąca edycja badania nie przynosi zaskoczeń - niezmiennie najliczniejszą reprezentacją firm w TOP 25 może ...
-
Mniej faktur w sektorze MŚP
... narciarskie to problemy nie tylko tych firm, ale także w sposób pośredni - ich dostawców. Z badania „Płynność finansowa MŚP w pandemii” wynika, że 34,4% firm z sektora MŚP ... pandemią COVID-19. Są to głównie firmy średnie i te działające w branży produkcyjnej. Z badania wynika, że 38,8% przedsiębiorców nie potrafi określić, czy i jak zmieniła się ...
-
Stres w pracy: gdzie zgubiliśmy work-life balance?
... wcześniejsze lata. Pandemia COVID-19 wzmocniła wiele kwestii generujących stres, mogących rodzić niepewność. Badania wskazują, że obawy o utratę pracy czy rozwój zawodowy dotykały wielu ... relacje w zespole. Podobne inicjatywy wdrożyły w tym czasie m.in. Shell Business Operations, ING Bank Śląski, BNP Paribas, Pfizer, Citi, Capgemini, Grupa Pracuj czy ...
-
Aon: pandemia wymusza zmiany w zarządzaniu ryzykiem
... EMEA, Global Risk Consulting, Aon. Informacje o badaniu Nowe badanie internetowe Reprioritizing Risk and Resilience for a Post-COVID-19 Future jest uzupełnieniem Globalnego Badania Zarządzania Ryzykiem i zostało przeprowadzone w ostatnim kwartale 2020 roku z udziałem ponad 500 uczestników z organizacji różnej wielkości w 41 krajach na całym świecie ...
-
Ochrona zdrowia bez pracowników? Pomogą nowe techologie?
... czasochłonność ich wdrożenia i jak najlepszego dopasowania do konkretnej sytuacji (49 proc.). Badania pokazują, że chociaż podmioty świadczące usługi opieki zdrowotnej korzystają z ... z terenów wiejskich lub zamieszkujące lokale socjalne, gorzej zarabiające i z niepełnosprawnościami. Z badania Deloitte przeprowadzonego w 2019 roku na grupie 12 tys. ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... modelu obecnie. W drugiej kolejności znaleźli się tradycyjni pracownicy biurowi, a w trzeciej – pracownicy społeczni i fizyczni. Nowa rzeczywistość na horyzoncie Jak przekonują autorzy badania, kryzys i rewolucja wywołana przez COVID-19 skłoniła pracowników do spojrzenia na nowo na ich priorytety w pracy i oczekiwania wobec sposobów jej wykonywania ...
-
EY: internet nam szkodzi, zmęczenie cyfrowe coraz powszechniejsze
... Polska nie różni się tutaj od państw Europy Zachodniej czy Ameryki Północnej. Z badania przeprowadzonego przez EY na początku roku w Polsce wynika, że w dobie ... wraz z luzowaniem restrykcji Polacy będą wracać do kanałów offline – dodaje Marcin Bartoszewski. Z badania EY wynika również, że obecnie ankietowani obawiają się szkodliwego wpływu Internetu ...
-
Biznes patrzy na Łódź. W czym tkwi jej atrakcyjność inwestycyjna?
... jako miejsca do życia. Łódź wychodzi obronną ręką z pandemii Trzecia edycja badania pokazuje, że Łódź, mimo pandemii straciła niewiele. Średnia ocena wynosi 6,6 punktu ... Łódzki rynek biurowy charakteryzuje duży przyrost powierzchni biurowej w porównaniu do poprzedniej edycji badania. Całkowita jej podaż to około 580 tys. m2 na koniec 2020 r., a ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei