-
Doing Business: historyczny wynik Polski w rankingu
... firmy. W ciągu roku awansowaliśmy z 45. na 32. miejsce, najwyższe w historii, jednak po części tak duży skok wynika ze zmiany metodologii badania. Gdyby zastosować identyczną metodologię do zeszłorocznego rankingu, to Polska zanotowała by spadek o 2 pozycje. Polska znalazła się w tegorocznym rankingu Banku Światowego ...
-
Rynek nieruchomości w Europie: trendy 2015
... ” – mówi Jean Rossi, partner w kancelarii PwC Legal stojący na czele praktyki ds. rynku nieruchomości. Zielone budownictwo Ponad 70% respondentów tegorocznego badania przyznaje, że zrównoważony rozwój jest częścią ich strategii biznesowej. Wydaje się, że „zielone” inwestycje są czynnikiem wspierającym biznes oraz ułatwiającym ...
-
Projekty budowlane nadal poza harmonogramem i budżetem
... projektem, który sprawiał problemy. To jeden z głównych wniosków wypływających ze zrealizowanego przez KPMG International badania ”2015 Global Construction Project Owner’s Survey: Climbing the curve”. Jak wskazują respondenci badania, obecnie mniej niż 1/3 projektów udaje się zrealizować na czas i w ramach przewidzianego budżetu. Przekroczenia ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP III kw. 2015
... kwartale br., co pozwala stwierdzić, że kondycja finansowa MŚP ulega poprawie. Z badania wynika, że wpływ na taki odczyt „Barometru EFL” ma przede ... prognozowana na trzeci kwartał regeneracja płynności finansowej w wielu firmach. Szczegółowe wyniki badania ujawniają też, że to mali i średni przedsiębiorcy są „lokomotywą”, napędzającą obecny wzrost ...
-
Usługa Wi-Fi calling – sposób na tanie rozmowy za granicą
... kraju, zmianie ulegają ich zwyczaje dotyczące korzystania z usług operatorów komórkowych. W celu uniknięcia wysokich rachunków dzwonią znacznie rzadziej – 75% respondentów badania zadeklarowało, że wykonuje mniej połączeń głosowych niż podczas pobytu w swoim kraju. 88% z nich korzysta z ogólnodostępnych hot-spotów w celu połączenia z internetem ...
-
Leasing transportu ciężkiego zyskuje
... .) będzie powiązany z odbudową gospodarki strefy euro (wzrost PKB o 1,8 proc. r/r wg EBC) i prognozowaną dynamiką eksportu krajowego, w tym do Niemiec. Wyniki badania koniunktury branży leasingowej, zrealizowane przez ZPL wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych pokazują, że w ostatnim kwartale roku, firmy leasingowe ...
-
Bezpieczeństwo firmowych danych to fikcja?
... zmiana kursu akcji spółki, nowe produkty konkurencji podobne do własnych prototypów, zmiana zachowania klienta czy kontrahenta etc. Aż 58% respondentów badania, którzy doświadczyli znaczącego incydentu bezpieczeństwa przyznało się, że został on zidentyfikowany przez biznes lub stronę trzecią. Przeszkody w realizowaniu polityki bezpieczeństwa ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... kryteriów i opiera się tylko o własną ocenę. Tam, gdzie wskaźniki są stosowane, są to najczęściej wskaźniki sprzedażowe. - Tak jak w poprzedniej edycji badania są to najbardziej zaskakujące wnioski, pokazujące, że tak naprawdę w większości działów marketingu i PR firmy działają intuicyjnie a podejmowane decyzje nie wynikają ...
-
Nowe technologie rujnują przyjaźń?
... dotyczące społecznych efektów cyfryzacji oraz jej wpływu na potencjalnie większe zagrożenie cyberprzestępczością. Raport z wyników badania jest dostępny na stronie http://www.kaspersky.com/amnesia. Przy okazji publikacji wyników badania Kaspersky Lab przypomina o quizie dostępnym na oficjalnym blogu firmy – Kaspersky Daily. Dzięki niemu każdy ...
-
Netflix w mediach: popularność większa niż myślisz
... czytamy na łamach serwisu AntyWeb.pl w tekście poświęconym popularności serwisu w Polsce. Wyniki badania popularności Netfliksa przeprowadzone przez Gemius sugerują, że serwis cieszy się ... z aplikacji, która dla wielu użytkowników jest głównym miejscem "binge watchingu". Z badania IMM wynika natomiast, że wśród polskich odbiorców dominują pozytywne ...
-
Co zrobić, żeby przetrwać? Wyzwania placówek bankowych
... . – Zastosowanie internetu rzeczy i technologii noszonych może być sposobem na wzmocnienie lojalności pokolenia, które określamy mianem digital natives. Jak wynika z ubiegłorocznego badania Business Insider, 62 proc. przedstawicieli pokolenia Y widzi wartość w korzystaniu z usług oddziałów bankowych, mimo, że robi to rzadziej niż inne grupy ...
-
5 błędów, których należy się wystrzegać wysyłając newsletter
... zgodę na subskrypcję. Dość znaną praktyką jest, aby kierować mailing do wszystkich osób, które posiadamy w bazie, jednak nie tędy droga. Badania wskazują, że nie ilość a jakoś wysyłki wpływa na konwersję. Idealna lista subskrybentów powinna zawierać tylko osoby zainteresowane. Lepiej zaadresować mailing ...
-
Branża leasingowa I-III kw. 2016 r.
... finansowania nieruchomości na koniec trzeciego kwartału 2016 r. wyniosła 0,5 mld zł i była o połowę niższa niż przed rokiem. Koniunktura branży leasingowej Wyniki badania koniunktury branży leasingowej, zrealizowanego przez ZPL wśród osób odpowiedzialnych ze sprzedaż w firmach leasingowych pokazują, że badane firmy w IV kwartale br ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
... całości wydatków. Najczęściej reklamowanymi produktami okazały się konta oraz kredyty. Według badania przeprowadzonego przez MasterCard w 10 krajach europejskich wynika, że 85% z nas ... o prawie 7% mniej na promocję. Największymi reklamodawcami z kategorii banki były: ING Bank Śląski, mBank i Bank Zachodni WBK. Wśród instytucji finansowych najwięcej ...
-
Cyberbezpieczeństwo w firmach: brakuje spójności
... na bezpieczeństwo. Najbardziej istotne zagrożenia to szkodliwe oprogramowanie oraz phishing - wskazują respondenci 19. już edycji Światowego Badania Bezpieczeństwa Informacji firmy doradczej EY. W tegorocznej edycji badania zatytułowanej „Droga do cyberbezpieczeństwa: wykrywaj, chroń, reaguj” wzięło udział 1735 firm z całego świata. Połowa z nich ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 14/2017
... wolnego miejsca na przyulicznym parkingu? Badania prowadzone na przestrzeni lat w różnych krajach mówiły nawet o 8 minutach. Te same badania wskazywały, że około 30 proc. ... Donalda Shoupa, profesora planowania przestrzennego miast z Uniwersytetu w Kalifornii, który prowadził badania w USA, same miasta są winne takiego stanu rzeczy. W sytuacji, ...
-
3 najważniejsze kroki w aktywacji kampanii omnichannel
... oraz jej zachowań cross-channelowych, to w sferze przekazywania wiadomości i treści marketingowych we wszystkich kanałach omnichannel radzą sobie całkiem dobrze. Większość uczestników badania uznała, że ogólnie jest pewna swoich umiejętności organizowania procesu wielokanałowej komunikacji. 40 proc. z nich określiło te umiejętności jako „dość dobre ...
-
Nadchodzi era freelancera
... . Powyższe stwierdzenia to najważniejsze wnioski, do których prowadzi lektura opracowanego przez EY raportu „Nowy trend w formule zatrudnienia. Era freelancera”. Autorzy badania przeprowadzonego pośród pracodawców i pracowników przyjrzeli się, na czym polega fenomen alternatywnych form zatrudniania, w tym pracy „na żądanie”. Trendy zmierzające do ...
-
Polska w czołówce krajów przyjaznych cloud computing
... i mocnej sieci. Choć niemal wszystkie kraje nieustannie pracują nad poprawą dostępu do szerokopasmowego Internetu, powodzenie tych działań pozostaje niespójne. Celem badania BSA Global Cloud Computing Scorecard, poddającego analizie środowiska prawne i ramy regulacyjne 24 krajów uwzględnionych w zestawieniu, jest dostarczenie wiarygodnych danych ...
-
Najlepsze lotniska na świecie. Polska w ogonie
... na podium zajęło japońskie lotnisko – Haneda Airport. Tym samym czołówka najlepszych lotnisk wygląda zupełnie inaczej niż poprzednio. Przypomnijmy, w poprzedniej edycji badania na "pudle" znalazły się: Singapore Changi, Munich International Airport oraz Hong Kong International Apt. Zwycięzcami w kategorii „Punktualność” okazały się porty ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej VI 2018
... najbliższe miesiące będą czasem poszukiwań nowych inwestycji. To niektóre wnioski, jakie płyną z najnowszej odsłony badania Deloitte „Maintaining momentum. Private Equity Confidence Survey Central Europe”. Poprzednie edycje badania stanowią dobitny dowód na to, że oceny formułowane przez inwestorów związanych z funduszami private equity obecnych ...
-
Większe zatrudnienie = więcej leasingu
... , które znajdują się dopiero na starcie swojej rynkowej kariery i nie posiadają wystarczającej ilości środków własnych. Do odmiennych wniosków prowadzą jednak badania. „Leasing Index” wskazuje np., że korzystanie z leasingu jest powiązane z wielkością zatrudnienia. Im ta ostatnia jest większa, tym firma chętniej sięga ...
-
Omni zakupy. W sieci i stacjonarnie
... społecznościowe, a 40% ankietowanych nie ma ulubionego miejsca na zakupy. Raport został opracowany na bazie badania zrealizowanego przez Mobile Institute. Partnerstwo merytoryczne nad projektem objęły Visa oraz Przelewy24. "Z tegorocznego badania i raportu wynika, że w sieci kupuje 57% internautów. To wzrost względem poprzedniego roku o 5 punktów ...
-
Co możemy zyskać na design thinking?
... wynika, że spopularyzowana przez amerykańską firmę konsultingową IDEO filozofia kreatywnego rozwiązywania problemów przeżywa obecnie swój złoty wiek. 78 proc. uczestników badania przyznało, że w ciągu ostatnich dwóch lat penetracja design thinking w ich firmach uległa zwiększeniu. Prawie 30 proc. zanotowało znaczący progres w implementacji ...
-
Jak inteligentna automatyzacja wpływa na procesy biznesowe?
... pracowników, jak również pojawienie się trendu przeszkalania pracowników do nowych umiejętności, stało się już rzeczywistością na rynku zgodnie z deklaracjami respondentów badania KPMG. Warto też podkreśli aspekt dopiero rosnącej dojrzałości rynkowej technologii automatyzacji i braku wielu doświadczeń w tym obszarze, co wpływa na różnicowane ...
-
Branża leasingowa w I poł. 2019 r.
... zdania na ten temat. Wydaje się, że wiedza na temat wymienionych modeli mobilności nie jest dzisiaj wystarczająco szeroka i powszechna. Wyniki badania koniunktury branży leasingowej Ostatni pomiar koniunktury pokazuje, że ankietowane firmy leasingowe oczekują nieznacznego wzrostu zatrudnienia, ale też pogorszenia jakości portfela ...
-
Polski leasing na 5. miejscu w Europie
... w krajobraz krajowych inwestycji, a jego znaczenie może wzrastać w kolejnych latach za sprawą zaufania, jakim obdarzają go polscy przedsiębiorcy. Jak pokazują wyniki badania Komisji Europejskiej z 2018r. w krajach UE średnio 47% firm wytypowało leasing jako najbardziej istotne źródło finansowania. W Polsce leasing jest ważny dla ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
... i elektrycznych rośnie z miesiąca na miesiąc, tak jak ich podaż na rynku – podsumowuje Daniel Mirkiewicz, analityk PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W XII edycji badania Top Marka to Volkswagen okazał się liderem zestawienia marek samochodów popularnych, gromadząc 2 157 704 pkt. Siłę drugiego w rankingu brandu, Toyoty ...
-
Leasing w obliczu COVID-19. Spowolnienia ciąg dalszy?
... okresie. Do lutego utrzymywały się też relatywnie dobre wyniki koniunktury wśród firm przemysłowych (ujemny odczyt -1,1 pkt. dotyczy już marca); a badania NBP wskazywały na wykorzystanie mocy produkcyjnych w polskich firmach mocno przekraczające barierę 80 procent: dokładnie 83,6% na koniec IV kw. 2019 ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... , szósta już odsłona raportu Salesforce „State of Marketing”. Opracowanie tradycyjnie już skupia się na najświeższych i najbardziej aktualnych tendencjach marketingowych. Autorzy badania poświęcają swą uwagę nie tylko najgorętszym trendom, ale również pochylają się nad kierunkami, w których ewoluuje marketing. I wprawdzie dziś rynek marketingowy ...
-
Usługi w chmurze = cyberbezpieczeństwo + ciągłość procesów biznesowych
... firmy w Polsce 2019 rok okazał się być najbezpieczniejszym pod względem liczby zarejestrowanych przez firmy incydentów bezpieczeństwa w porównaniu z dwoma poprzednimi edycjami badania. W zeszłym roku przynajmniej jeden cyberincydent zanotowała nieco więcej niż połowa badanych organizacji (54% wskazań). Oznacza to spadek o 14 p.p. w stosunku do ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
... Śląski. Tym, co w największym stopniu determinuje kierunek i metody naszych działań w zakresie finansów, jest panująca niepewność – uważa komentująca wyniki badania Maria Rotkiel. Zrealizowane przez ING Bank Śląski badanie pokazało, że wybuch pandemii skłonił Polaków do zmiany nawyków finansowych - z deklaracji respondentów wynika, że dziś ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
... utrwalenia? Oto, co udało się ustalić w ramach analizy przeprowadzonej przez ING Bank Śląski. Bankowość elektroniczna na fali wzrostowej Wybuch pandemii przyniósł ... profil zaufany – mówi Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego. Ewolucja, nie rewolucja, zwyczajów zakupowych Z badania GFK wynika również, że stopniowo będziemy wracali ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
... , o łącznej wartości 624,9 mln zł (+55,9 proc. dynamika r/r) Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w ostatnim kwartale roku, ankietowane firmy spodziewają się ...
-
Zrównoważony rozwój i zmiany klimatyczne. Co mogą zrobić banki?
... wpływu w zakresie zrównoważonego rozwoju i znacząco zwiększa swoje zaangażowanie w kwestie ekonomiczne, społeczne czy dotyczące ładu korporacyjnego. Już teraz trzy czwarte respondentów badania Deloitte wskazuje, że zamierza zwiększyć nakłady na inicjatywy dotyczące klimatu. Banki mogą też inspirować i motywować klientów i partnerów biznesowych do ...