-
Najszybszy internet mobilny w IV 2020. Orange znowu nr 1
... testów. Podobnie jak w poprzednich miesiącach pomiary były najczęściej wykonywane w zasięgu Play (30,29% wszystkich testów) oraz Orange (30,23%). Pozostałe badania zostały przeprowadzone przy użyciu usług Plusa (21,57%) i T-Mobile (17,91%). Średnia szybkość pobierania danych: Orange Dotychczasowa dominacja T-Mobile pod ...
-
HRK: pracodawcy egzamin z pandemii zdali lepiej niż menedżerowie
... na duchu, zadbania o dobrą atmosferę pracy, brak zrozumienia, wsparcia. Jednym słowem menedżerom w tak trudnej sytuacji zabrakło empatii. – Wyniki naszego badania mogą sugerować, że szkolenia menedżerskie koncentrują się w niewystarczającym stopniu na udzielaniu emocjonalnego wsparcia pracownikom w trudnych, kryzysowych czasach. Przełożeni pewniej ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... w życiu konsumentów i ułatwiać im wybór” – powiedziała Doreen Wang, zajmująca stanowisko Global Head of BrandZ w firmie Kantar. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: W tym roku marka MasterCard po raz pierwszy weszła do pierwszej dziesiątki marek (Top 10) dzięki dobrym ...
-
ZPL: leasing pod wpływem COVID-19, wartość finansowania spadła o 24%
... koniunktury (produkcja tworzyw sztucznych i obróbka metali, poligrafia, sprzęt budowlany). Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w trzecim kwartale br., ankietowane firmy ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
... rozrywkowa dla dzieci, teraz stara się przekonać reklamodawców, że znajdą tam pożądaną grupę odbiorców oraz odpowiednie narzędzia i formaty reklamowe. Tymczasem badania pokazują, że na chińskiej platformie prawie 70 proc. osób to dzieci poniżej 13. roku życia. Ekosystem Tik Toka jest przyjazny ...
-
Zdrowie psychiczne w mediach. Kto i jak mówi na ten temat?
... wrażliwości. Jak podchodzą do niej media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza analiza przygotowana przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Jak czytamy w komunikacie z badania, w okresie od 1 stycznia 2019 do 30 czerwca 2020, prasa, internet, radio i telewizja poświęciły zdrowiu i chorobom psychicznym106 tys. materiałów, które – jak ...
-
Firmy w pandemii. Jak sobie radzą? Gdzie trwa rekrutacja pracowników?
... z branży opakowań, logistyki kontraktowej i przemysłu ciężkiego – mówi Paulina Błaszczyk, Managing Consultant w Michael Page. Nowi e-klienci w nowych e-czasach Jak wynika z globalnego badania KPMG, w ostatnich miesiącach wyłonił się nowy obraz konsumentów, którzy nie tylko ograniczają swoje wydatki, ale też znacznie chętniej korzystają z nowych ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... i rejestrowania zwrotów, co stanowi często pierwszy krok do optymalizacji tego procesu. Efekty przyjętej przez sprzedawców polityki zwrotów widać w innej części badania. W niemal wszystkich dużych sklepach średni koszt obsługi jednego zwróconego zamówienia zamyka się w 3 zł, podczas gdy u większości małych sprzedawców to kwota ...
-
Cyberzagrożenia w 2021 roku. Prognozy od Bitdefender
... w zabezpieczeniach. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy staną się one furtką dla wielu ataków. 2. Ataki na firmware wejdą do głównego nurtu Liczne badania pokazują, że cyberprzestępcy wykazują rosnące zainteresowanie nie tylko systemami operacyjnymi czy usługami, ale również oprogramowaniem układowym, czyli firmware’m. Najczęściej kojarzy ...
-
Rynek pracy kobiet. Pandemia szansą czy zagrożeniem?
... momentu luzowania obostrzeń COVID-owych i odmrażania wielu procesów rekrutacyjnych, systematycznie rośnie, obecnie klarując się na poziomie ponad 40% - tłumaczy Magdalena Rogóż. Z badania Randstad wynika ponadto, że od marca 2020 roku kobiety większą uwagę zaczęły kierować w stronę obszarów związanych z rynkiem badań medycznych i medycyny ...
-
Szczepionki Pfizer/BioNTech i AstraZeneca najpopularniejsze w mediach
... zaszczepiono w Polsce pierwszą osobę, do 26 marca 2021 roku, ukazało się w mediach ponad 5 mln informacji na temat szczepień. Na potrzeby badania przeanalizowano ponad 1 100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, w tym najważniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Najwięcej ...
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
... są „influencerami”? Czy najbardziej aktywni w social mediach są najmłodsi parlamentarzyści? Którą partię reprezentują najbardziej aktywni politycy? Kluczowe wnioski z badania: Parlamentarzyści są „influencerami” Na wszystkich trzech platformach średnie wskaźniki zaangażowania (tj. stosunku komentarzy/ polubień/udostępnień do całkowitej liczby osób ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2021. Triumfuje branża IT
... 93 firmy. Wyróżniono 39 firm w trzech kategoriach. Aż 21 firm znalazło się na liście po raz pierwszy. Choć najnowsza edycja badania miała miejsce w niełatwym czasie pandemii, to i tak aż 84% pracowników wyróżnionych firm przyznało, że pracują w świetnych miejscach pracy. W metodologii Great ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... wzrost swojej wartości – cała kategoria urosła o 34% dzięki temu, że marki te świadomie kształtowały swoją reputację. Wybrane kluczowe wnioski z tegorocznego badania dla sektora odzieży i artykułów luksusowych: Kluczowymi motorami wzrostu okazały się: dywersyfikacja kanałów komunikacji (np. transmisje strumieniowe na żywo), grywalizacja i modele ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
... . Z naszych obserwacji wynika, że wielu przedsiębiorców z sektora MŚP po wybuchu pandemii zauważyło zwiększenie problemów z terminowym płaceniem przez kontrahentów. Najnowsze wyniki badania KoronaBilans MŚP pokazują, że 60 proc. firm w pandemii skarży się, że ich kontrahenci nie płacą w terminie. Dodatkowo 44 proc. wskazuje ...
-
Aplikacje randkowe: miłość z dreszczykiem
... – 17% respondentów przyznaje, że padło ofiarą stalkingu w mediach społecznościowych ze strony osoby, z którą nie udało się „dopasować”. Oto wybrane wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Kaspersky, pokazujące zagrożenia, na jakie mogą być narażone osoby randkujące w internecie: Osoba, z którą nie dopasowałem(-łam) się ...
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
... w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ranking YouGov Recommend 2021 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym zadajemy m.in. pytanie o chęć polecania marek. W tym roku po raz pierwszy ukazuje się ranking YouGov Recommend dla ...
-
Kaspersky: phishing żeruje na pandemii, na co uważać?
... , także tych związanych z pandemią, należy dokładnie sprawdzać, czy informacje pochodzą z oficjalnego źródła – powiedział Aleksiej Marczenko, szef zespołu odpowiedzialnego za badania dotyczące filtrowania treści w firmie Kaspersky. Jak przechytrzyć phishing? Użytkownikom, którzy nie chcą paść ofiarą phishingu, badacze z firmy Kaspersky zalecają ...
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
... głównie za sprawą serwisu TVN należała do Ewy Leniart – wojewody podkarpackiej, kandydującej w wyborach na prezydentkę Rzeszowa. Wniosek, który płynie z naszego badania jest jednoznaczny: im więcej kobiet będzie w polityce, tym więcej będzie ich w mediach. Wzrost obecności kobiet w głównych serwisach informacyjnych może mieć ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Innowacyjność Polski rozczarowuje
... innowatora) i Małopolska (umiarkowany innowator –). Wysoka samoocena Co ciekawe, w oczach samych przedsiębiorców ich poziom innowacyjności wygląda znacznie lepiej. Z badania Ayming* przeprowadzonego wśród firm prowadzących działalność B+R wynika, że w porównaniu do konkurencji międzynarodowej połowa z nich ocenia stopień swojej innowacyjności na ...
-
Praca zdalna: najpopularniejsze słuchawki i headsety
... . wyświetleń. Najbardziej rozpraszają nas cudze dźwięki z tła Odgłosy płynące z otoczenia są jedną z kwestii, które przeszkadzają podczas wideokonferencji. Z danych uzyskanych z badania zleconego przez ClickMeeting wynika, że najbardziej rozpraszającą dla 66 proc. ankietowanych jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania online, którzy nie wypowiadają ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: co przyniesie 2022 rok?
... . Czynnik ten pozostawił w tyle takie wskaźniki, jak spowolnienie gospodarcze (68%) i potencjalne dalsze restrykcje związane z pandemią COVID-19 (66%). Wyniki globalnego badania przeprowadzonego wśród inwestorów wskazują, że pomimo trudnego okresu, nastąpił znaczny wzrost optymizmu i apetytu na inwestowanie w nieruchomości w 2022 roku. Prawie trzy ...
-
Najczęściej cytowane media 2021. Onet liderem
... wypowiadał się o zakwalifikowaniu do tzw. „pierwszej grupy” dodatkowych grup zawodowych na szczepienie przeciwko COVID-19. Często cytowano także doniesienia dotyczące wyników badania w sprawie niesprawności karabinków „Grot” przeznaczonych dla Wojska Polskiego. Radio RMF FM było cytowane niemal 45 tys. razy, a Wp.pl - 43 ...
-
Najlepsi pracodawcy w branży handlowej, czyli YouGov Reputation 2022
... handlowej są najbardziej atrakcyjnymi pracodawcami w Polsce. Oto wyniki rankingu YouGov Reputation 2022. Ranking YouGov Reputation 2022 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym znajdziemy m. in. pytanie o ocenę firmy jako pracodawcy. Ocena reputacji pracodawcy oparta jest o dwa pytania: „W których firmach był ...
-
Walka ze zmianami klimatu: banki zredukują emisję CO2?
... jest skomplikowany. Istnieją metodologie ujęte w Porozumieniach Paryskich PACTA czy inicjatywie SBTi, które są stopniowo implementowane i wykorzystywane. Bez ujednoliconego systemu badania i zarządzania danymi, sektor będzie miał duże trudności z realizacją ambitnych obietnic zielonej transformacji, które już złożył – mówi Irena Pichola, lider ...
-
LinkedIn, Microsoft i DHL najczęściej wykorzystywane przez hakerów w II kw. 2022
... hakerów była platforma społecznościowa LinkedIn. Udział ataków z wykorzystaniem LinkedIna w całości ataków phishingowych spadł z 52% w pierwszym kwartale do 45% w kwartale drugim. Badania Check Pointa wykazały jednocześnie, że portale społecznościowe nadal są instytucjami, pod które najczęściej podszywają się hakerzy. Na drugim miejscu tym ...
Tematy: ataki hakerów, phishing, ataki phishingowe, hakerzy, cyberprzestępcy, Microsoft, DHL, Amazon, LinkedIn, Adidas -
Warszawa 62. na liście zrównoważonych miast
... pod uwagę w ramach rankingu obejmują m.in. narażenie środowiska naturalnego na klęski żywiołowe, dostępność mieszkań i równowagę między życiem prywatnym i zawodowym. Nasze badania wykazały, że koszty życia i utrzymania w bardzo wielu miastach na świecie szybko stają się lub już są zbyt wysokie. Miasto, które ...
-
Czy streaming zupełnie wypiera kino?
... 18 do 24 lat) – 39% respondentów z tej grupy wiekowej deklaruje, że było w kinie w ciągu ostatnich trzech miesięcy do momentu realizacji badania. Dlaczego Polacy rzadziej chodzą do kina? Trzy główne przyczyny to odzwyczajenie, korzystanie z platform streamingowych oraz zbyt drogie bilety. Niektórzy zwracają ...
-
Klienci chcą, aby banki angażowały się w zrównoważony rozwój
... oczekujemy nie tylko, że będą działać w sposób etyczny i zrównoważony, ale też, że i nam pomogą w byciu odpowiedzialnymi konsumentami. 70 proc. respondentów badania Kearney oczekuje od banków, by część swoich zysków inwestowały w działania społeczne, 60 proc. by zmniejszały swój ślad węglowy, a 62 proc ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2022. Na podium Rzeczpospolita, RMF FM oraz Wirtualna Polska
... 91 materiałów. Wydawnictwa Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy, łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie ...
-
Profilowanie klientów - czemu służy i czy jest legalne?
... , czy firmy powinny mieć tak łatwy dostęp do wielu szczegółowych danych o swoich klientach. Z drugiej jednak strony – taka jest cena personalizacji. Badania pokazują, że współcześni klienci wolą otrzymywać zindywidualizowane niż przypadkowe oferty. A jeśli chcemy korzystać z dopasowanych do naszych potrzeb rabatów, ofert czy ...
-
4 najważniejsze trendy w cyberbezpieczeństwie 2023
... opartych wykorzystują podstawione podmioty lub włamują się do systemów legalnych organizacji. Następnie przejmują kontrolę nad rozwiązaniami AI i używają ich do badania możliwości złośliwego oprogramowania, które planują wykorzystać.
-
Jakie zmiany w globalnych łańcuchach dostaw w 2023 roku?
... oparta na partnerskiej współpracy i wymianie międzynarodowej, w ramach bloków państw współpracujących ze sobą również w innych dziedzinach, np. wewnątrz UE i NATO. Z badania ABB wynika, że 70 proc. amerykańskich firm produkcyjnych planuje utworzenie lub przeniesienie zdolności produkcyjnych, swoich klientów lub potencjalnych nabywców bliżej ...
-
System kaucyjny w Polsce - czy warto go wprowadzić?
... z innych krajów są obiecujące dla Polski i w połączeniu z optymistycznymi nastrojami Polaków, prognozują sukces. Blisko 88 proc. Polaków deklaruje przychylność pomysłowi – wynika z badania ARC Rynek i Opinia 2022. Takie rozwiązanie z powodzeniem rozwija się już w 11 krajach europejskich. Według danych portalu kaucyjny.pl, kraje z najwyższym ...
-
Aktywność fizyczna Polaków spada od trzech lat
Polacy są coraz mniej aktywni fizycznie. Nasze ulubione sporty to jazda na rowerze, bieganie oraz spacery i wędrówki - wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. W 2022 roku odsetek osób aktywnych fizycznie był o 10 p.p. niższy niż 4 lata temu. Do czasu pandemii ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei