-
Urząd Skarbowy czy oszust? Uwaga na phishing
... . Lepiej poświęcić chwilę na dodatkową weryfikację otrzymanej wiadomości niż później mierzyć się z konsekwencjami wycieku danych osobowych czy utraty pieniędzy. O badaniu Badanie „Skala i metody cyberataków na polskich internautów" zostało zrealizowane w listopadzie 2024 r. metodą CAWI przez ośrodek Biostat na zlecenie firmy Sophos. Ankietą ...
-
10 najlepiej i najgorzej ocenionych zawodów 2025
... jako godnych szacunku, a kogo jako oderwanych od realnych potrzeb – i tym samym odsłania głębsze napięcia, oczekiwania i przemiany zachodzące w społeczeństwie. Nota metodologiczna: Badanie przeprowadzono w dniach 22-23.04.25 techniką CAWI przez instytut badawczy SW Research na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 16-80 lat.
-
Wdrożenia sztucznej inteligencji w energetyce: są korzyści i są bariery
... brak standardów jakości danych wskazywane są jako główne wyzwanie przez 58% respondentów. O raporcie: Seria raportów „Intelligent industries” powstała w oparciu o badanie KPMG International, łączące metody ilościowe i jakościowe. W jego ramach przeprowadzono pogłębione wywiady z ekspertami z obszaru technologii, regulacji i biznesu oraz z doradcami ...
-
Depresja to milionowe straty w gospodarce, a wellbeing to inwestycja nie benefit
... , raport UCE Research i ePsycholodzy.pl pokazuje, że absencja związana z epizodami depresyjnymi kosztowała polską gospodarkę około 2,8 mld zł w 2023 roku. Z kolei badanie Poradni Harmonia (Grupa Lux Med) wykazało, że aż 63% pracowników deklaruje obniżony nastrój, a 65% odczuwa niepokój. Potwierdzają to także dane ...
-
Quishing w Polsce: jak fałszywe kody QR wyłudzają dane użytkowników smartfonów
... online, które pozwalają wyświetlić pełny adres URL zakodowany w grafice, a także korzystać z wyspecjalizowanych aplikacji do skanowania, zamiast standardowych skanerów w aparacie smartfona. Badanie zostało przeprowadzone w pierwszej połowie tego roku metodą CAWI wśród 1500 dorosłych Polaków przez IMAS International.
-
Sztuka mówienia "nie" w pracy. Lekcja produktywności zespołowej bez stresu od Davida Allena
... . Gdyby 10 procent ludzi w naszym społeczeństwie czuło się zestresowanych lub przytłoczonych, moglibyśmy uznać, że jest to ich problem. Jeśli jednak badanie Gallupa, o którym wspomnieliśmy wcześniej, pokazuje, że 79 procent ankietowanych pracowników nie wykazuje zaangażowania, a inne badania konsekwentnie donoszą, że ludzie czują ...
-
Agentic AI w marketingu: nowe możliwości, stare problemy z zaufaniem
... pięć firm rzeczywiście eksperymentuje z Agentic AI, mimo że aż trzy czwarte wczesnych użytkowników tej technologii deklaruje pełne wykorzystanie jej możliwości. Badanie wyróżnia trzy poziomy dojrzałości w podejściu do Agentic AI. Obserwatorzy dopiero rozważają jej wdrożenie w perspektywie dwóch lat, Planiści - w ciągu roku, a Praktycy ...
-
Największe zagrożenia w internecie według Polaków: phishing, kradzież tożsamości i dezinformacja
... w domach rodzinnych. Co czwarty badany jest też za zakazem używania smartfonów w szkołach. Badanie „Postawy Polaków wobec cyberbezpieczeństwa 2025” zrealizował SW Research na zlecenie ... metodą CAWI na próbie 1008 dorosłych internautów (18–65+ lat). Badanie jest częścią projektu „Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni”, który od 2017 roku wspiera ...
-
Marketing bez budżetu. Tak robi 6 na 10 mikrofirm
... planują i finansują swoje budżety marketingowe. Odpowiedzi na te pytania przynosi najnowsze badanie NFG „Marketing w skali mikro – co działa i ile to kosztuje”. Z perspektywy ... ma być tania, prosta i skuteczna. Jeśli nie działa — odpada. O badaniu: Ogólnopolskie badanie „Marketing w skali mikro – co działa i ile to kosztuje” zostało zrealizowane ...
-
Nowy sposób badania e-skuteczności
... internauci na reklamowanej witrynie i czy nastąpiła realizacja założeń marketingowych kampanii (Post Click Analysis). W trakcie trwania kampanii przeprowadzane jest również badanie ankietowe online dla dwóch grup respondentów rekrutowanych z populacji użytkowników witryn internetowych, na których wyświetlana jest kampania. Pierwszą grupę stanowią ...
-
Monitorowanie jakiego nie było
... innych serwisów (np. opis produktu na stronach producenta). Skrypty jako nieodzowne wsparcie Do stosunkowo prostych i bardzo skutecznych zarazem narzędzi uzupełniających badanie logów są skrypty przekierowujące tzw. redirectory. Skrypty te służą do śledzenie ruchu "wychodzącego", gdyż nie jest on rejestrowany w logach systemowych ...
Tematy: -
Win 98 i IE 5.x najpopularniejsze
... : 26% i 23%) - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Global eMarketing. Trzecia pod względem liczebności użytkowników kombinacja to Windows 98 i IE 6.x (15%). Badanie pozwala również na wyciągnięcie wniosku, że użytkownicy polskich witryn niechętnie eksperymentują z przeglądarkami, zadawalając się zazwyczaj wersją otrzymaną wraz z systemem ...
-
Doradca ze sztuczną inteligencją
... internetowego Ster-Projektu było umożliwienie gościom odwiedzającym strony łatwe i szybkie pozyskiwanie kompletnych informacji o spółce, a także gromadzenie informacji z otoczenia firmy, a co najważniejsze badanie rynku i oczekiwań klientów.
-
E-klient - zachowania nabywców
... oraz jak najlepsze dostosowywanie oferty do ich wymagań. Marketing wypracował także pewne strategie pozwalające walczyć o lojalność klientów internautów. Przypisy [i] Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą I-Metria w czerwcu 2002 r. Bibliografia 1. Gregor B., Stawiszyński M.: "E-commerce", Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002 ...
-
Inżynieria socjalna w spamie
... przeprowadzania ataków typu ‘phishing’. Z raportu Clearswift wynika, że w wiadomościach rozpoznanych jako 'scam' w ostatnich tygodniach wielokrotnie pojawiała się marka eBay Jednak badanie potwierdza, że Citibank jest wciąż największą ofiarą w tym zakresie – niemal 50 proc. e-maili rozpoznanych jako 'scam' występuje w przebraniu tego amerykańskiego ...
-
Skuteczny e-mail marketing
... % odpowiedzi, telewizję za skuteczniejszą uznało 39% ankietowanych). Dopiero trzecią i czwartą pozycję zajęły odpowiednio radia i gazety. Promocja, produkt i marka To samo badanie pokazuje, jakie e-maile Anglicy otwierają najchętniej. Na pierwszym miejscu znalazły się wszelkie komunikaty na temat zniżek (27% odpowiedzi). W drugiej kolejności ...
-
Raport: ERP w bankach
... w elastyczną architekturę zorientowaną na usługi, wspierającą integrację sprawi, że standardowe oprogramowanie ERP stanie się coraz bardziej atrakcyjne dla banków. "Nasze badanie jest na dzień dzisiejszy najbardziej wnikliwą analizą wykorzystania systemów ERP w międzynarodowym sektorze bankowym – mówi profesor doktor Dirk Schiereck, z Katedry ...
-
Atrakcyjna Polska
... prawnych, daleko nam do Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale wraz ze Szwajcarią i Słowacją zajmujemy trzecie miejsce. Ciekawe wyniki przynosi również inne badanie, przeprowadzone przez Ernst & Young wyłącznie w Niemczech. 19 procent małych i średnich przedsiębiorstw niemieckich deklaruje chęć przeniesienia swojej produkcji w związku z rozszerzeniem ...
-
Kto kupuje on-line?
... internet. Nielsen//NetRatings określa klientów wydających więcej pieniędzy na zakupy online, niż wynosi średnia, mianem „Najwartościowszych Kupujących” (MVP (Most Valuable Purchasers). Badanie prowadzone było pod kątem dwojakiego rozróżnienia klientów: tych, którzy wydają w sieci dużo lub mało, oraz tych którzy robią zakupy online ...
-
Najpopularniejsze marki odzieżowe
... , że w rankingu popularności marek prowadzą marki odzieży sportowej jest jednocześnie potwierdzeniem, że młodzi ludzie cenią sobie przede wszystkim wygodę." O badaniu Badanie Fashion Trend realizowane jest metodą CAWI na kwotowo-losowej próbie osób w wieku 15-35 lat. Każdego dnia w badaniu bierze udział co najmniej ...
-
Kadra zarządzająca w mediach I 2006
... "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu ...
-
Kadra zarządzająca w mediach II 2006
... "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu ...
-
Branża PR w mediach III 2006
... dużą liczbę materiałów poświęconych PR-owi miały wpływ liczne kontrowersje związane z wejściem w życie ustawy o lobbingu oraz doniesienia o wizerunkowych problemach prezydenta Kaczyńskiego. Badanie przekazów o branży PR w marcu 2006 roku objęło 198 materiałów. 89 z nich dotyczyło lobbingu w kontekście wejścia w życie regulującej go ustawy. W 43 ...
-
Kadra zarządzająca w mediach III 2006
... "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów, bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu ...
-
Honda najbardziej odpowiedzialna społecznie
... Indie i Chiny działalność firm motoryzacyjnych w ramach CSR-u (ang. Corporate Social Responsibilities) jest wyżej oceniana niż w zachodnich krajach o dużej tradycji biznesowej. "Badanie pokazało, że społecznie odpowiedzialny biznes odgrywa coraz większą rolę. Przyczynia się do zwiększania zysków i podnosi wartość rynkową firmy. W rezultacie, wiele ...
-
Branża PR w mediach IV 2006
... o 92 przekazy mniej niż w zeszłym miesiącu. Na spadek liczby materiałów poświęconych PR-owi miało wpływ zakończenie publicznej debaty na temat lobbingu. Badanie przekazów o branży PR w kwietniu 2006 roku objęło 106 materiałów. W przeciwieństwie do poprzednich miesięcy brakowało wśród nich jednego wiodącego tematu, np ...
-
Kadra zarządzająca w mediach IV 2006
... "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu ...
-
Najbardziej ufamy premierowi
... szefa Samoobrony wzrosło bowiem o 5 punktów procentowych, zaś w przypadku Romana Giertycha o 4 punkty procentowe. O 6 punktów procentowych wzrosło również zaufanie do ministra sprawiedliwości. Badanie CBOS zostało przeprowadzone w dniach od 2 do 5 czerwca na 1041-osobowej, reprezentatywnej próbie losowej dorosłych Polaków.
-
Kadra zarządzająca w mediach V 2006
... "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu ...
-
Branża PR w mediach VI 2006
... 94 materiały o branży PR, to tyle samo, co w maju. Wydarzeniem miesiąca było ogłoszenie rankingu agencji public relations przygotowanego przez Home&Market. Badanie przekazów o branży PR w czerwcu 2006 roku objęło 94 materiały. Najwięcej artykułów o PR ukazało się w prasie - stanowiły one 79 z 94 ujętych ...
-
Kadra zarządzająca w mediach VI 2006
... "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu ...
-
Wynagrodzenia na świecie 2007
... , a inflacja wyniesie 5,5 proc. Zdaniem specjalistów, europejska gospodarka jest podzielona na rozwijające się rynki wschodnie oraz bardziej dojrzałe gospodarki zachodnie. Badanie pokazało, że pracownicy w wielu krajach Europy Wschodniej mogą generalnie spodziewać się większych korzyści z podwyżek wynagrodzeń, niż ich koledzy z Europy Zachodniej ...
-
Bezpieczeństwo w sieci wg MySpace
... ustawiane jako “prywatne”, ograniczając dostęp innych członków do danych osobistych takich osób. Niestety opcję tę można łatwo zmienić. W 2006 roku badanie przeprowadzone przez Insight Research Group dla Common Sense Media, ujawniło, że aż 85 proc. rodziców uważa Internet za niebezpieczny dla ...
-
Czym jest podcasting, blog i VOD?
... jest ze słowem podcasting, o którym nigdy nie słyszała jedna czwarta brytyjskich internautów, a kolejne 35 proc. nie zna znaczenia tego słowa. Badanie zostało przeprowadzone wśród osób, które codziennie korzystają z internetu.
-
Branża PR w mediach X 2006
... stanowią 64% wszystkich publikacji. Wśród nich na pierwszym miejscu znalazł się Puls Biznesu, który zamieścił 24 artykuły poświęcone branży PR. Badanie informacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR objęło aż 143 publikacje i wykazało, że osobą najczęściej cytowaną w październiku w związku z public ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei