-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
... . Badano m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... . Badano m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej ...
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
... i potwierdzenie transakcji. Mniej finezyjni oszuści sprzedają bezwartościowe podróbki znanych marek. Osobną kategorię stanowią przestępstwa wyłudzenia danych osobowych. W trakcie trwania ... oraz to czy sklep podaje adres i kontakt do siebie (56,6 proc.). To badanie pokazuje, że ciągle nie dbamy o bezpieczeństwo swoich danych i swoich pieniędzy. ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... przypadkach po 19 proc.). Obok takich kwestii jak personalizacja czy ekologiczne podejście marek, zarówno na zakupach online, jaki i w sklepach stacjonarnych, ważnym czynnikiem pozostaje również ... zakupy online w ponad 3000 e-sklepów oraz na aukcjach internetowych. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów ...
-
Duty free: dlaczego nie chcemy kupować w sklepie bezcłowym?
... cenowa była jak dotąd kluczowym elementem propozycji wartości firm segmentu travel retail. Badanie Kearney ujawniło jednak, że ponad 50 proc. podróżnych nie postrzega lotniskowych cen ... podstawie badań i pogłębionych wywiadów, które Kearney przeprowadził wśród kadry kierowniczej punktów handlowych i marek obecnych na lotniskach, a także na podstawie ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy droższy o 13% niż rok temu
... bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce. Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z rożnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... dostępnych w obszarze CBEC oraz badania firm. Badanie przeprowadzone zostało na próbie 88 sklepów internetowych. Opinie zebrano metodą CAWI, wykorzystując responsywne ankiety elektroniczne. Dane zostały zebrane w grudniu 2023 i styczniu 2024 roku. Publikacja zwiera również liczne business cases marek, które z powodzeniem e-sprzedaja produkty lub ...
-
Co czeka Chiny, czyli chińska gospodarka w roku smoka
... z poziomu 30% i 40%-50% w 2008 r., ale nadal jest on dosyć wysoki. Najnowsze kwartalne badanie PBOC (Bank Ludowy Chin – bank centralny) pokazuje, że odsetek respondentów, którzy ... i XPeng, stały się nowymi, dobrze znanymi siłami w Chinach. Na rynku krajowym sprzedaż marek krajowych odnotowała CAGR na poziomie 23,4% w ciągu ostatnich trzech lat i ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... z pozoru niewielkie, drastycznie przekładają się na strategie cenowe i marketingowe wszystkich marek działających na polskim rynku. W branży wartej kilkadziesiąt miliardów złotych ... 62 proc.). Najmniej istotne jest dla Millenialsów i Generacji Z (po 45 proc.). Badanie gfknewron Consumer jest oparte na powtarzanych co kwartał wywiadach na grupie 1000 ...
-
Politycy w social mediach: posłowie czy już influencerzy?
... zajmuje profil Romana Giertycha (KO, ponad 530 tys. obserwujących). Ranking Top20 zamyka Marek Jakubiak (Kukiz15) z liczbą obserwujących na poziomie 139 tys. Wskazani top politycy ... Małgorzata Derek, prawnik z zespołu Public Affairs w agencji PRCN. Metodologia badania: Badanie przeprowadzone było w terminie od 12 do 18 marca 2024 roku. Zebrano ...
-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
... angażują swoje zmysły w miejscach sprzedaży. Zrozumienie tych motywacji i reakcji behawioralnych, jest kluczem do tworzenia wpływowych momentów w sklepie. Połączenie emocjonalne: Jedno badanie wykazało, że 70% emocjonalnie zaangażowanych konsumentów wydaje do dwóch razy więcej na marki, wobec których są lojalni, w porównaniu do mniej ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... typu komunikatów z nieufnością, a 63% zgadza się ze stwierdzeniem, że większość marek traktuje działania ekologiczne jedynie jako sposób na poprawę wizerunku, a ... konkurencyjną, zaufanie klientów i będą mogły lepiej dostosować się do rosnących wymagań ekologicznych. Badanie VI edycji EKObarmetru (SW Research, czerwiec 2024) przeprowadzono w dniach ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja: jak przygotować na nią biznes?
... zainteresowanie liderów transformacji, pytających: gdzie można zastosować Gen AI? Coroczne badanie Capgemini Research Institute, w którym udział wzięło ponad 800 globalnych przedsiębiorstw, przyniosło zaskakujące ... naprawdę ważne – wykorzystując swoją wiedzę, kreatywność i intuicję, wspierani przez inteligentne technologie. Marek A. Sowa, Starszy ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
... . Badano m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... 10% jeśli nie są a drogie. Jednakże angaż polskich konsumentów w aktywności prospołeczne marek jest znikomy i rok do roku spada. Konsumenci zdają się oczekiwać ... zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Badanie przeprowadzone zostało na próbie 1974 internautów oraz 555 menedżerów w e-firmach. ...
-
Polacy oblewają test z cyberbezpieczeństwa?
... bieżąco sprawdzać, czy informacje, na które trafiamy są wiarygodne – mówi Marek Jasiukiewicz, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa z Santander Consumer Banku. Wśród Polaków, którzy ... wiedzy o rozwijających się technikach oszustów i metodach zabezpieczania danych. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od ...
-
Parki handlowe deklasują centra
... Paribas Real Estate Poland. Tradycyjne zakupy kontra te w świecie cyfrowym Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” realizowane wspólnie przez agencję ... zmiana wymaga z kolei przemyślenia strategii SEO, aby uwzględnić widoczność marek na platformach społecznościowych. Pokolenie Z preferuje także zakupy mobilne i korzystanie z ...
-
Z jednej strony lęk o kradzież tożsamości, a z drugiej?
... również te umożliwiające identyfikację – w zamian za spersonalizowane oferty i promocje od marek, z którymi wcześniej mieli kontakt. W przeciągu roku odsetek pozytywnych odpowiedzi wzrósł aż o 8 ... Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych w Kancelarii EY Law. O badaniu Badanie - EY Future Consumer Index - śledzi zmieniające się nastroje i ...
-
Deregulacje w mediach klasycznych i społecznościowych
... Monitorowania Mediów porównał dane nt. medialności tematu deregulacji do popularności takich marek jak Orlen czy Robert Lewandowski z pierwszych 4 tygodni od ... komentarzy, reakcji oraz udostępnień treści związanych z deregulacją. Kluczowe wątki w przekazach medialnych Badanie IBRIS[1] pokazuje, że aż 73% Polaków oczekuje zmniejszenia biurokracji. ...