-
Na zakupy online najczęściej po obuwie, płacimy szybkim przelewem
... . Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... była również najbardziej zainteresowana nowymi sklepami, które powstawały w ramach marek wchodzących dopiero do Polski. Przyglądając się bliżej wynikom pod kątem ... dotarcia do konsumentów, dla których świat rzeczywisty i cyfrowy przenikają się wzajemnie. Badanie Inquiry opierało się na ankiecie przeprowadzonej wśród klientów centrów handlowych na ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... produkcji żywności, ale również z rosnących kosztów transportu, pracy i pakowania. Przeprowadzone niedawno badanie wśród europejskich firm zajmujących się produkcją żywności i napojów przyniosło ... , że jej ceny będą prawdopodobnie rosły w szybszym tempie niż w przypadku marek, gdzie inne koszty są bardziej elastyczne (reklama, wydatki na promocję ...
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
... m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... używamy również do kupowania po przekierowaniu do sklepów internetowych konkretnych marek. Najchętniej kupujemy odzież i obuwie (takie zakupy zadeklarowało 46% korzystających z ... Marketing w Shoper. LIVE COMMERCE STABILNIE, DRIVEREM POZOSTAJĄ CENY I EKSPOZYCJA PRODUKTU Badanie Fundacji Kobiet e-biznesu wskazuje również na utrzymującą się pozycję ...
-
Second hand w internecie: dlaczego kupujemy rzeczy używane?
... się od niepotrzebnych rzeczy, dając im nowe życie w rękach nowego właściciela - mówi Marek Skomorowski, Head of C2C/Classifieds w Allegro Lokalnie. Jak pokazują wyniki badania, robiąc zakupy ... że jest to sektor, który będzie dynamicznie się rozwijał w kolejnych miesiącach. Badanie Online Resale in Poland 2021 zostało zlecone przez Allegro Lokalnie i ...
-
Euro w Polsce: dyskusje wśród Polaków nie cichną, są za czy przeciw?
... , kiedy kontrowersyjnego wywiadu udzielił prezes Narodowego Banku Polskiego, Adam Glapiński. Czekamy na kolejne badanie pokazujące, jak wyglądały dyskusje w sieci m.in. o wejściu Chorwacji do strefy euro - mówi Marek Tatała, ekonomista, Dyrektor Zarządzający Fundacji Wolności Gospodarczej. W internecie bardziej widoczne pozytywne opinie o euro ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... ograniczonych możliwości zakupowych i pesymistycznych nastrojów Polaków jest zwiększone zainteresowanie zakupami produktów marek własnych sklepów – 26% respondentów chce częściej kupować tego typu produkty, to ... szerokim zasięgiem objęło ono obszar całego kraju oraz wszystkie grupy społeczne. W skali globalnej badanie EY Future Consumer Index ...
-
Czy smartfony i aplikacje rządzą życiem młodych Polaków?
... wykorzystując technologie mobilne, takie jak aplikacje sklepów i marek, aby kupować taniej. W obliczu wyzwań makroekonomicznych, uczestnicy przeprowadzonego przez ... vs Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej" powstał w oparciu o badanie ilościowe wykonane metodą CAWI na ogólnopolskim panelu on-line. Dobór ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
... . Badano m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... . Badano m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej ...
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
... i potwierdzenie transakcji. Mniej finezyjni oszuści sprzedają bezwartościowe podróbki znanych marek. Osobną kategorię stanowią przestępstwa wyłudzenia danych osobowych. W trakcie trwania ... oraz to czy sklep podaje adres i kontakt do siebie (56,6 proc.). To badanie pokazuje, że ciągle nie dbamy o bezpieczeństwo swoich danych i swoich pieniędzy. ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... przypadkach po 19 proc.). Obok takich kwestii jak personalizacja czy ekologiczne podejście marek, zarówno na zakupach online, jaki i w sklepach stacjonarnych, ważnym czynnikiem pozostaje również ... zakupy online w ponad 3000 e-sklepów oraz na aukcjach internetowych. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów ...
-
Duty free: dlaczego nie chcemy kupować w sklepie bezcłowym?
... cenowa była jak dotąd kluczowym elementem propozycji wartości firm segmentu travel retail. Badanie Kearney ujawniło jednak, że ponad 50 proc. podróżnych nie postrzega lotniskowych cen ... podstawie badań i pogłębionych wywiadów, które Kearney przeprowadził wśród kadry kierowniczej punktów handlowych i marek obecnych na lotniskach, a także na podstawie ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy droższy o 13% niż rok temu
... bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce. Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z rożnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... dostępnych w obszarze CBEC oraz badania firm. Badanie przeprowadzone zostało na próbie 88 sklepów internetowych. Opinie zebrano metodą CAWI, wykorzystując responsywne ankiety elektroniczne. Dane zostały zebrane w grudniu 2023 i styczniu 2024 roku. Publikacja zwiera również liczne business cases marek, które z powodzeniem e-sprzedaja produkty lub ...
-
Co czeka Chiny, czyli chińska gospodarka w roku smoka
... z poziomu 30% i 40%-50% w 2008 r., ale nadal jest on dosyć wysoki. Najnowsze kwartalne badanie PBOC (Bank Ludowy Chin – bank centralny) pokazuje, że odsetek respondentów, którzy ... i XPeng, stały się nowymi, dobrze znanymi siłami w Chinach. Na rynku krajowym sprzedaż marek krajowych odnotowała CAGR na poziomie 23,4% w ciągu ostatnich trzech lat i ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... z pozoru niewielkie, drastycznie przekładają się na strategie cenowe i marketingowe wszystkich marek działających na polskim rynku. W branży wartej kilkadziesiąt miliardów złotych ... 62 proc.). Najmniej istotne jest dla Millenialsów i Generacji Z (po 45 proc.). Badanie gfknewron Consumer jest oparte na powtarzanych co kwartał wywiadach na grupie 1000 ...
-
Politycy w social mediach: posłowie czy już influencerzy?
... zajmuje profil Romana Giertycha (KO, ponad 530 tys. obserwujących). Ranking Top20 zamyka Marek Jakubiak (Kukiz15) z liczbą obserwujących na poziomie 139 tys. Wskazani top politycy ... Małgorzata Derek, prawnik z zespołu Public Affairs w agencji PRCN. Metodologia badania: Badanie przeprowadzone było w terminie od 12 do 18 marca 2024 roku. Zebrano ...
-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
... angażują swoje zmysły w miejscach sprzedaży. Zrozumienie tych motywacji i reakcji behawioralnych, jest kluczem do tworzenia wpływowych momentów w sklepie. Połączenie emocjonalne: Jedno badanie wykazało, że 70% emocjonalnie zaangażowanych konsumentów wydaje do dwóch razy więcej na marki, wobec których są lojalni, w porównaniu do mniej ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... typu komunikatów z nieufnością, a 63% zgadza się ze stwierdzeniem, że większość marek traktuje działania ekologiczne jedynie jako sposób na poprawę wizerunku, a ... konkurencyjną, zaufanie klientów i będą mogły lepiej dostosować się do rosnących wymagań ekologicznych. Badanie VI edycji EKObarmetru (SW Research, czerwiec 2024) przeprowadzono w dniach ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja: jak przygotować na nią biznes?
... zainteresowanie liderów transformacji, pytających: gdzie można zastosować Gen AI? Coroczne badanie Capgemini Research Institute, w którym udział wzięło ponad 800 globalnych przedsiębiorstw, przyniosło zaskakujące ... naprawdę ważne – wykorzystując swoją wiedzę, kreatywność i intuicję, wspierani przez inteligentne technologie. Marek A. Sowa, Starszy ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
... . Badano m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... 10% jeśli nie są a drogie. Jednakże angaż polskich konsumentów w aktywności prospołeczne marek jest znikomy i rok do roku spada. Konsumenci zdają się oczekiwać ... zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Badanie przeprowadzone zostało na próbie 1974 internautów oraz 555 menedżerów w e-firmach. ...
-
Polacy oblewają test z cyberbezpieczeństwa?
... bieżąco sprawdzać, czy informacje, na które trafiamy są wiarygodne – mówi Marek Jasiukiewicz, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa z Santander Consumer Banku. Wśród Polaków, którzy ... wiedzy o rozwijających się technikach oszustów i metodach zabezpieczania danych. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od ...
-
Parki handlowe deklasują centra
... Paribas Real Estate Poland. Tradycyjne zakupy kontra te w świecie cyfrowym Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” realizowane wspólnie przez agencję ... zmiana wymaga z kolei przemyślenia strategii SEO, aby uwzględnić widoczność marek na platformach społecznościowych. Pokolenie Z preferuje także zakupy mobilne i korzystanie z ...
-
Z jednej strony lęk o kradzież tożsamości, a z drugiej?
... również te umożliwiające identyfikację – w zamian za spersonalizowane oferty i promocje od marek, z którymi wcześniej mieli kontakt. W przeciągu roku odsetek pozytywnych odpowiedzi wzrósł aż o 8 ... Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych w Kancelarii EY Law. O badaniu Badanie - EY Future Consumer Index - śledzi zmieniające się nastroje i ...
-
Deregulacje w mediach klasycznych i społecznościowych
... Monitorowania Mediów porównał dane nt. medialności tematu deregulacji do popularności takich marek jak Orlen czy Robert Lewandowski z pierwszych 4 tygodni od ... komentarzy, reakcji oraz udostępnień treści związanych z deregulacją. Kluczowe wątki w przekazach medialnych Badanie IBRIS[1] pokazuje, że aż 73% Polaków oczekuje zmniejszenia biurokracji. ...
-
E-commerce: sztuczna inteligencja, zakupy mobilne i nowe wyzwania dla sklepów online
... , rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu, IAB Polska oraz Akademią Leona Koźmińskiego i Centrum Badań Mediów i Społeczeństwa ALK. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano ...
-
Jak sprawić, by AI mówiło o Twoim e-sklepie? Raport TrustMate o rewolucji w e-commerce
... the Guardian ‘Existential crisis’: how Google’s shift to AI has upended the online news model. Badanie Pew Research Center potwierdza, że użytkownicy, którym wyświetlono Przegląd AI, są niemal o połowę mniej skłonni ... które pochodzą z wiarygodnych źródeł. To właśnie one kształtują dziś cyfrowy krajobraz rekomendacji i decydują o widoczności marek ...
-
Sztuka mówienia "nie" w pracy. Lekcja produktywności zespołowej bez stresu od Davida Allena
... lub przytłoczonych, moglibyśmy uznać, że jest to ich problem. Jeśli jednak badanie Gallupa, o którym wspomnieliśmy wcześniej, pokazuje, że 79 procent ankietowanych pracowników nie ... procesu ustalania priorytetów. Chodzi o to, aby robić mniej, ale lepiej. – Marek Aureliusz Innym sposobem, w jaki liderzy mogą wspomagać pracowników w mówieniu „nie”, są ...


Ceny mieszkań w Polsce spadają, Warszawa mniej dostępna niż Bruksela