-
Mikrofirmy zabierają głos. Jacy są polscy mikroprzedsiębiorcy?
... na wynajem (30%), a mniej domu czy mieszkania letniskowego (27%). Wśród marek użytkowanych pojazdów dominuje Audi – 10% (i samochodów tej marki jest zdecydowanie więcej niż ... przyczyny to wiek (6%) oraz brak zleceń, klientów (6%) i możliwości rozwoju (4%). O badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na ...
-
Chińskie auta w Polsce?
... – komentuje Piotr Sowiński z TNS OBOP Rys.1 Czy słyszał(a) Pan(i) o samochodach nowych marek produkowanych w Chinach? Wyniki badania TNS Omnimas pokazują, że 10% ... dostępnymi samochodami, powinny mieć samochody produkowane w Chinach, aby zachęcić Pana(ią) do zakupu? Badanie omnibusowe, sondaż (OMNIMAS) zrealizowane w okresie 29.09.2005 – 3.10.2005 na ...
-
Centra handlowe: bogata oferta najważniejsza
... zarówno mieszkańcy wsi, jak i dużych miast. Bogata oferta sklepów znanych marek została uznana za znaczący atut głównie przez osoby w wieku od 25 do ... dr Magdalena Wieczorkowska, socjolog z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Informacje o badaniu Badanie Omnibus-Online zostało przeprowadzone na zlecenie spółki Fabryka Biznesu, inwestora Centrum Handlu, ...
-
Kadra zarządzająca w social media I 2012
... W PGNiG, do czasu rozstrzygnięcia konkursu na prezesa, obowiązki szefa pełni Marek Karabuła, dotychczasowy wiceprezes. Z kolei PGE kieruje tymczasowo Paweł Skowroński, ... po latach w nowej, społecznościowej odsłonie w ramach projektu Kompas Social Media. Badanie wykonano na podstawie 2 322 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014
... roku) wśród 14 kluczowych sektorów analizowanych w ramach badania najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100. Zwycięzcą tegorocznego rankingu okazał się Nike ... wycen rankingu BrandZ w instytucie Millward Brown Optimor. Informacje o rankingu BrandZ Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
... nie zrezygnowały z komunikacji, dbając o to, by w trudnych chwilach być jeszcze bliżej konsumentów. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2020 r. monitorowano w Polsce ok. 200 ...
-
Wypalenie zawodowe częstsze u menedżerów
... W trudnych czasach od polskich menedżerów wymaga się też innych specyficznych umiejętności. Badanie Talent Club pokazało, że najważniejsze są elastyczność w podejściu do problemu oraz ... w szkolenia, coaching i zarządzanie karierą pracowników szlifuje ich umiejętności funkcjonowania w kryzysie” – powiedział Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy ...
-
Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci?
... również wobec samych sklepów. Badanie pokazuje, że do najważniejszych cech sklepu według kupujących należą: czystość oraz przejrzysta aranżacja półek (obie cechy 87%), szeroka oferta produktów premium, bogactwo asortymentu i różnorodność kategorii (wszystkie po 86% wskazań), a także wybór oraz dostępność marek i produktów (84%). Atrakcyjne ...
-
Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?
... appkami swoich ulubionych sklepów i marek. Niezaprzeczalnym sukcesem w tej dziedzinie może cieszyć się m.in. Biedronka, która przyciągnęła w ten sposób kilka milionów użytkowników w ciągu około pół roku. – komentuje Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2022 było ...
-
Outdoor w badaniu Mediapanel
... nowe ścieżki dla wyboru efektywnych strategii komunikacyjnych - potwierdzają zgodnie Marek Kuzaka (AMS), Filip Hołowczyc (Clear Channel Poland), Michał Ciundziewicki (Jet Line), ... realizowany przez Gemius stał się nowym standardem rynkowym. Badanie Mediapanel to cross-mediowe badanie oparte na jednym źródle. Dzięki włączeniu reklamy zewnętrznej do ...
-
Polacy nie zważają na bezpieczeństwo w sieci
... europejskiego badania dotyczącego bezpieczeństwa w sieci, przeprowadzonego za pośrednictwem portalu MSN. Badanie przeprowadzono na grupie ponad 10 000 osób w 27 krajach, w tym ponad 500 ... dalszych działań służących ochronie cyfrowego stylu życia.” - powiedział Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w polskim oddziale Microsoft. - „ ...
-
Studenci a kariera w finansach
... group zrealizowany przy współpracy merytorycznej z portalem KarierawFinansach.pl oraz firmą szkoleniową BPP Professional Education. Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 1 października 2011 roku do 31 grudnia 2011 roku ... są pracą w branży finansowej. Celem było zbadanie postrzegania przez grupę docelową poszczególnych branż oraz marek ...
-
Prywatność w sieci wg internautów
... , że to na nich spoczywa przede wszystkim obowiązek chronienia własnej prywatności. Marek Troszyński z Centrum Badań nad Nowymi Mediami Collegium Civitas dodaje – coraz ... , miejscu zamieszkania internautów oraz częstotliwości korzystania z sieci (według NetTrack MillwardBrown). Badanie przeprowadzono w okresie od 29 maja do 7 czerwca 2013 roku. W ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
... nie chce rezygnować 58% badanych. To jeden z wniosków, które niesie za sobą badanie zrealizowane przez Antal i Corees Polska. Co jeszcze udało się ustalić? Z ... z biura. Kancelarie prawne całkowicie decydują się na pracę w modelu hybrydowym - podkreśla Marek Ciunowicz, CEO w Corees Polska. (R)Ewolucja biur postępuje Biuro zdaniem badanych pracowników ...
-
Product placement po polsku
... to m.in. TVN24, Seat, Nutella, VW i Audi. W ekspozycji brandów przoduje TVN. Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach telewizyjnych pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach emitowanych w telewizji TVN (773). Łączny czas ponad 2,7 tys. sekund ekspozycji ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2009
... Piąta Aleja pozostaje niezmiennie najbardziej atrakcyjną lokalizacją zarówno dla marek luksusowych, jak i z górnego segmentu i potrafią one zgodnie ze sobą koegzystować w ... dochodach, wciąż znajduje się na pierwszym miejscu w planach ekspansji międzynarodowych marek na rynek niemiecki, co tłumaczy wzrost czynszów w ostatnich dwunastu miesiącach”. ...
-
Marketing kobiecy ma w Polsce przyszłość?
... wymagającymi klientkami. Mężczyźni mają zaś wyższe oczekiwania odnośnie dopasowania produktów i marek do ich płci. Takie są wyniki Raportu "Płeć Konsumenta w Marketingu" ... metoda doskonała i w przyszłości warto wyjść poza deklaracje badanych, jednak to badanie daje pierwszy obraz polskiego konsumenta względem działań gender marketingowych” – mówi ...
-
Promocja w social media? Konsumenci woleliby coś innego
... marek funkcjonujących w mediach społecznościowych? Przede wszystkim inspiracji. Na tę dość ... powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Badanie zrealizowano na dwóch grupach: (1) konsumentów, gdzie zebrano opinie 1637 Polaków, w tym 1022 korzystających regularnie z ...
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
... badanie pojawił się przy okazji projektu Nienieodpowiedzialni.pl. Jaki zatem jest polski konsument? Czy kupuje odpowiedzialnie? Czy obchodzi go odpowiedzialność społeczna marek i ich ... w zakresie decyzji finansowych oraz świadomość społecznego postrzegania marek. Respondentów pytano również o ich własną odpowiedzialność konsumencką. Jeden z ...
-
E-maile nakręcają zakupy
... na pozyskiwanie nowych klientów. Potwierdzeniem słuszności tych przekonań może być chociażby badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, z którego wynika, że na ... firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK. Promocje e-mailowe większym wabikiem na kobiety ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą ... (TV, Internet i telefon). Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe nakłady na reklamę w telewizji, radiu i ...
-
Koronawirus: komitet audytu w dobie epidemii
... znaczenia nabiera działalność komitetu audytu, na którym spoczywa już nie tylko badanie sprawozdań finansowych, ale również ścisła współpraca z zarządem tak, aby ... sytuacji szybko zmieniających się warunków zewnętrznych i niepewności jest absolutnie kluczowe – mówi Marek Gajdziński, partner, szef działu audytu w KPMG w Polsce. Zachowanie ciągłości ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... z klientem. Rezultaty ankiet złożyły się na raport „Omnichanel – z ewolucji w rewolucję”. Oto, co udało się ustalić. Badanie objęło swoim zasięgiem przedstawicieli polskich oraz zagranicznych sieci i marek działających na polskim rynku handlu detalicznego. Najliczniejszą grupę badanych stanowili przedsiębiorcy z branży gastronomii, zdrowia i urody ...
-
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
... sferze zakupów. Mężczyźni częściej przywiązują się do marek i trudniej promocją zachęcić ich do zmian. Kobieca część konsumentów chętniej "poluje" na ... taką formą promocji – mężczyźni są nieznacznie silniej reprezentowani. Informacje o badaniu: BTL Monitor to badanie promocji sprzedaży w Polsce. ARC Rynek i Opinia realizuje je cyklicznie od 2001 r. ...
-
Satysfakcja z pracy menedżera: co ma wpływ?
... są żywą reklamą firmy i stanowią o jej wartości” – powiedział Marek Smolarz Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska. Charakterystyka respondentów badania nt ... , prawie 12% w śląskim, a ponad 10% w dolnośląskim. Informacje o badaniu Badanie Talent Club zostało przeprowadzone metodą ankiety internetowej w miesiącach czerwiec-sierpień 2008 r. ...
-
Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?
... u płci przeciwnej uplasowała się dopiero na 10 miejscu z wynikiem 15%. Ponadto badanie pokazuje, iż panie są trzykrotnie aktywniejsze w poszukiwaniu, jak również częściej ... wymagania – wiele z nich wskazało na samochód, oczywiście w większości padały nazwy luksusowych marek, podobnie jak w przypadku odzieży, butów i torebek: sukienki, bluzki, ...
-
Najpopularniejsze marki w Polsce 2011
Już po raz siódmy miesięcznik Reader's Digest przeprowadził badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najczęściej wybieranych i kupowanych marek w Polsce. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się m.in. Samsung, Orange, Canon, PKO BP, Winiary oraz mBank. Tegoroczna, siódma już edycja badania ...
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
... wpływ na rozwój tej branży, ma być coraz większa rola dyskontów. Przeprowadzone badanie wskazuje również, że Polacy są tradycjonalistami – nie obawiąją się ... 60 krajach świata, zarówno na rynku unijnym jak i krajów trzecich – mówi Marek Przeździak, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco ...
-
Coraz częściej dbamy o jakość życia
... kompleksowy i zrównoważony potrafią zadbać o jakość życia. Są zmiany i to na lepsze Badanie pokazało, że ponad połowa badanych w ciągu ostatnich lat porzuciła niezdrowe nawyki ... i z coraz większym zaangażowaniem dbamy o nie na co dzień – podsumowuje badanie Marek Staniszewski, CSO Havas Worldwide w Polsce. – W takim podejściu istotną rolę mogą ...
-
Randstad Award po raz ósmy. Triumfuje Samsung
... w szczególności docenili oferowane przez zwycięzców wynagrodzenia, a także reputację marek oraz otwartość na nowe technologie. W ramach ósmej już edycji Randstad ... projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii. Dziś obecne jest już w 30 krajach i ...
-
Najgorętsze serwisy zakupowe przed świętami
... wśród e-kupujących coraz to większą popularnością. Potwierdza to również badanie Gemius/PBI, z którego wynika, że podczas tegorocznego Czarnego Piątku najpopularniejsze serwisy ... mediaexpert.pl (ponad 1,1 mln odwiedzających). Top 5 zamykają serwisy grupy LPP (właściciel marek Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay) - 597 tys. użytkowników oraz empik ...
-
Sklepy internetowe wychodzą z garażu
... jeszcze trendy panują we współczesnym polskim e-commerce? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie, które Shoper zrealizował na potrzeby Raportu 2018 “Multiwyzwania”. Wprawdzie ... istnieje od 2011 r. i specjalizuje się w ofercie odzieży sportowej znanych marek. Zaczynał jednak od sprzedaży… używanych telefonów komórkowych na jednym z serwisów ...
-
Stacja paliw najlepsza na kawę na mieście
... przeważnie udajemy się nie do kawiarni, ale na stację paliw. Wśród marek wymienianych spontanicznie jako miejsca z kawą najczęściej wskazujemy na Orlen, McDonald’s oraz Starbucks ... na mieście – komentuje Dominika Czubatka z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (ankiety on-line na panelu badawczym epanel ...
-
Ulga B+R dobrze oceniana, ale mało popularna. Dlaczego?
... mogą przyczynić się do znacznego wzrostu innowacyjności danej firmy – dodaje Marek Dalka, Menedżer Działu Innowacji, Ulg i Dotacji w Ayming Polska. ... Popardowski, Project Manager w Dziale Innowacji, Ulg i Dotacji w Ayming Polska. Informacje o badaniu * Badanie przeprowadzone metodą CATI wśród 30 przedsiębiorstw, które rozliczyły ulgę B+R w latach ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... tym polu przynoszą największe zyski? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsze, międzynarodowe badanie firmy Salesforce. Ze względu na to, że potrzeby rynkowe i konsumenckie ulegają ... to, że równie dynamicznie zmianie ulegają dziś oczekiwania ludzi wobec firm i marek. W najnowszym badaniu Salesforce już kolejny raz wskazuje na bardzo istotny fakt ...