-
Przemysł: jak budować przewagę konkurencyjną?
... płatności (7,4 proc.). Coraz więcej polskich firm przemysłowych ma świadomość, że pozycję rynkową buduje się dzięki nowoczesnemu parkowi maszyn i urządzeń. Automatyzacja redukuje koszty i zwiększa efektywność operacyjną przedsiębiorstwa. Dwa pierwsze aspekty najczęściej wskazane przez badanych dotyczyły wysokiej jakości produktów i niskich cen ...
-
Jaki rynek pracy przyniesie nowy rok?
... zgłasza największe zapotrzebowanie na ręce do pracy. Co więcej plany rekrutacyjne firm z tego sektora uwzględniają zatrudnienie pracowników na większą skalę ... usług dla biznesu pozostaje na relatywnie podobnym poziomie. Pracodawcy w trzech z siedmiu badanych sektorów będą poszukiwać większej liczby pracowników niż rok temu, przed wybuchem pandemii. ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... 22% konsumentów uznało, że poprawione doświadczenie użytkownika jest lepsze niż poprzednie. Najważniejsze są dla nich kwestie bezpieczeństwa – 55% klientów szuka firm i marek oferujących bezpieczniejsze zakupy w pandemii. Co ciekawe, mimo rozkwitu sektora e commerce, Europejczycy tęsknią za relacjami osobistymi, także tymi doświadczanymi w trakcie ...
-
Pracownicy potrzebni od zaraz. Największy od 15 lat niedobór talentów
... , a rok wcześniej - zaledwie co drugi. W skali globu problem ten zgłasza 69% firm. Polska plasuje się w TOP10 krajów, w których o talenty jest najtrudniej. ... W wywiadzie wzięli udział pracodawcy z 43 krajów i terytoriów. W Polsce grupa badanych liczyła 550 uczestników, reprezentujących 7 sektorów gospodarki – budownictwo, finanse/usługi ...
-
GIG economy w Polsce: czy GIGerzy to przyszłość rynku pracy?
... od 2 do 3 projektów dla różnych podmiotów – najczęściej firm w Polsce. Co istotne, taka współpraca może ... firm, w których pracownicy często przez lata wykonują te same zadania, w efekcie czego narażeni są na wypalenie zawodowe. JDG to jednak nie tylko same zalety. Dla 43% samozatrudnionych problemem jest brak stabilności finansowej, 36% badanych ...
-
Nawet 50 dni potrzeba firmom na wykrycie cyberataku
... je w blisko połowie badanych w 2021 r. przypadków. Dla porównania, tylko co dwudziesty atak nastąpił w wyniku złamanych bądź nielegalnie pozyskanych danych uwierzytelniających. W swoim badaniu eksperci Sophos wyróżnili grupy IAB (Initial Access Brokers), zajmujące się wyłącznie pozyskiwaniem danych dostępowych do systemów firm, a następnie ...
-
Powtarzające się ataki ransomware. Jakie są czynniki ryzyka?
... : Z badania Barracuda Networks wynika, że organizacje, które zostały wielokrotnie zaatakowane, częściej deklarowały zapłacenie okupu, by odzyskać zaszyfrowane dane. Aż 42% firm, które zostały dotknięte atakiem ransomware trzy lub więcej razy, zapłaciło cyberprzestępcom okup. Zrobiło tak 34% przedsiębiorstw zaatakowanych dwukrotnie i 31% takich ...
-
5 głównych trendów regulacyjnych w zakresie sztucznej inteligencji
... na wspieranie tych zadań w ciągu najbliższych 18 miesięcy, z czego blisko połowa firm – w sposób znaczny. Takie podejście nie powinno dziwić, gdyż głównym motywatorem (63%) ... systemów AI przed ich wdrożeniem oraz na bieżąco monitorują zmiany w prawie. Tylko 8% badanych przyznało, że nie wie, jakie regulacje mają zastosowanie do sztucznej ...
-
Jak generatywna sztuczna inteligencja zmienia twarz biznesu?
... nowoczesną, skalowalną infrastrukturę zostało uznane za najważniejszy obszar ulepszeń dla firm umożliwiający przyspieszenie innowacji. Większość decydentów IT (82%) twierdzi, ... chęć uczenia się, kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia. Zrównoważony rozwój: Wśród badanych 42% uważa, że "napędzanie innowacji zrównoważonych dla środowiska" jest ...
-
4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą. Gdzie przyjął się najlepiej?
... pracy testowano również w Wielkiej Brytanii w 2022 r., a 51 proc. biorących udział w pilotażu firm zdecydowało się wprowadzić takie rozwiązanie na stałe. W wyniku tego eksperymentu 82 proc ... powinna być standardem, a nie zgadza się z tym jedynie 13 proc. badanych. Dzięki dostępności nowoczesnych narzędzi online, w tym platform do organizacji spotkań ...
-
Telemarketing w Polsce - wyniki badania konsumentów
... %, zbyt wysoką cenę – 17%, a także preferowanie innych form sprzedaży – 9%. Najliczniejsza grupa spośród badanych osób – 26% uważa, że firmy powinny komunikować się z konsumentami przez telefon, ... respondentów dotyczące godzin, w jakich najchętniej odbieraliby telefony komercyjne od firm - w przyjętych ramach pomiędzy 9:00 a 22:00 - wydają się nie ...
Tematy: -
Silna marka ciągle ważna
... silniejszą konkurencją firm azjatyckich i ogólnie słabą globalną sytuacją ekonomiczną, coraz większego rozpędu nabiera walka pomiędzy firmami świadczącymi usługi IT na rynku. ... aż w trzech spośród czterech kategorii. "Poza IBM, żadna inna firma nie posiadała aż tak dominującej roli we wszystkich badanych kategoriach" – powiedziała Christine Adams, ...
Tematy: badania marki, marka -
Wpływ IT na rozwój gospodarki
... 19 milionów ludzi w tych krajach jest zatrudnionych w ponad 356 000 firm zajmujących się sprzedażą, produkcją lub dystrybucją sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz ... roku ekosystem firmy Microsoft stanowił więcej niż jedną trzecią zatrudnienia i przychodów podatkowych w badanych krajach. Ponadto na każdy dolar przychodu Microsoft w tym ...
-
Kadra zarządzająca w mediach III 2005
... nie czyni. W moim przekonaniu znacząca większość polskich firm nie docenia wagi prowadzenia działań z zakresu public relations”. Większość badanych materiałów, bo aż 85% spośród ... Mediów przygotował również podsumowanie I kwartału 2005, zawierające wypowiedzi szefów firm lub inne przekazy o nich opublikowane w prasie, radiu i telewizji. W ...
-
Korzyści z zarządzania aplikacjami
... , że 51 procent europejskich firm stosuje rozwiązania do Zarządzania Aplikacjami od co najmniej dwóch lat. Zdecydowana większość - 70 procent - dyrektorów ds. informatyki biorących udział w badaniu jest zadowolona z uzyskanego zysku z inwestycji. Niepokojący natomiast jest fakt, iż 15 procent badanych, którzy zainwestowali w Zarządzanie Aplikacjami ...
-
Branża IT: firmy a handel internetowy w sektorze B2B
... jako najważniejszą funkcjonalność – wymienia 23 proc. ankietowanych.” Stosunkowo niewiele firm (ok. 3 proc.) docenia takie możliwości wirtualnego handlu, jak: negocjowanie cen w sieci, pobieranie duplikatów faktur w formacie PDF czy aukcje internetowe. Tylko 1 proc. badanych chce kontaktu on-line w formie elektronicznego czatu z handlowcem. Badanie ...
-
Pośrednictwo kredytowe I-VI 2007
... ze środków własnych, uczestniczyło łącznie 35 firm (wobec 37 w analogicznym okresie roku ubiegłego). W badanej zbiorowości 31 podmiotów pośredniczyło w udzielaniu kredytów i pożyczek od banków, a 4 udzielały pożyczek ze środków własnych (przed rokiem odpowiednio 33 i 4). Spośród badanych podmiotów 9 to jednostki, które rozpoczęły działalność ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... chęć podążania za europejskimi i światowymi trendami. Ponadto, dobre perspektywy wzrostu ma przed sobą markowa odzież średniego i średnio-wyższego segmentu cenowego – zdaniem badanych firm odzież reprezentująca adekwatne połączenie ceny i dobrej jakości. Wraz z rosnącymi płacami coraz więcej osób będzie skłaniać się ku zakupom takich ubrań ...
-
Call center lubiane przez Polaków
... obsługi oferowanej przez call center. Jest to ważną przestrogą dla firm i organizacji oferujących taką możliwość kontaktu. Działania zmierzające do poprawy jakości pracy ... zaś 46% spotkało się z dużym zakresem kompetencji konsultanta. Niemniej jednak większość badanych uważa, że usługodawcy powinni częściej organizować szkolenia dla konsultantów, ...
-
Innowacyjność MSP a rządowe wsparcie
... Sprawne Państwo, jedynie 13% badanych małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wspierających przedsiębiorczość, a ok. 70% nie ma świadomości, że takie programy istnieją. Dane te są o tyle niepokojące, że zapotrzebowanie na dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania deklaruje większość właścicieli firm w Polsce. Jak pisze autor ...
-
Średnie firmy mrożą wydatki na ochronę IT
... prewencyjne działania związane z bezpieczeństwem informatycznym. Jednak niemal taka sama liczba firm (67%) poświęca więcej, niż dzień roboczy na usuwanie skutków ataków na ... średniej wielkości wzrosła o 322% w porównaniu z 2008 r.; 71% dyrektorów ds. informatyki w badanych przedsiębiorstwach średniej wielkości uważa, że skuteczny atak na ich ...
-
Efektywność pracy a nowa era zarządzania
... na zlecenie firmy Regus wśród 1130 przedsiębiorców, 83% firm dostrzega potrzebę zmiany w sposobie zarządzania miejscem pracy. Coraz śmielej mówi się o ... bazującym na społecznościach internetowych wypowiedziało się z kolei prawie 80% badanych. Z badań wynika także, że 40% firm wprowadza zmiany, by usprawnić pracę zespołową. „Stoimy u progu nowej ery w ...
-
Prywatyzacja energetyki: Polacy przeciwni
... do prywatnych inwestorów z Polski, a 14% najchętniej widziałaby je w rękach pracowników firm energetycznych. Tylko 7% respondentów uważa, że zakłady energetyczne powinny być ... zmiany dostawcy, niewiele się zmieniło. Wówczas o takiej możliwości słyszało tylko 20% badanych, z których aż 68% nie rozważało nawet takiej zmiany. Dziś nadal praktyczna ...
-
Branża produkcyjna: co wpływa na jej konkurencyjność?
... odpowiednio dostosowane i uwzględniają kulturowe różnice między krajami oraz wielkość firm określoną na podstawie rocznych przychodów w dolarach amerykańskich. Azjatyckie giganty, ... Francja). Jedynym krajem Unii, oprócz Polski, którego konkurencyjność, w opinii badanych, powinna się poprawić w ciągu następnych pięciu lat, jest Hiszpania.” Według ...
-
Polski freelancer 2010
... usług freelancingu ma pozytywny wpływ na gospodarkę, gdyż zwiększa konkurencyjność firm i podnosi sprzedaż”. „Każdy dzień może przynieść coś nieoczekiwanego.” Do ... definicji freelancera było osobiste poczucie przynależności do tej grupy i samookreślanie się badanych tym mianem. W kwestionariuszu ankiety przygotowanym przez www.infakt.pl znalazło się ...
-
Polskie firmy a rozwój pracowników
... ze środków unijnych, prowadzenie przez pracowników szkoleń wewnętrznych. Liczba dni szkoleniowych w roku przypadająca na jednego pracownika wśród większości badanych firm nie przekracza ośmiu. Nieliczne przedsiębiorstwa oferują 12 dni szkoleniowych. Doświadczenia przedsiębiorców pokazują, że oparcie działań rozwoju pracowników na modelu ...
-
Co czwarty polski pracownik jest nieuczciwy
... firm? Na pytanie „Co najczęściej podkradasz z biura?” odpowiedziało w ankiecie Praca.pl 3268 respondentów. Blisko 77% ankietowanych odpowiedziało, że nie podkrada z biura nic, gdyż kraść nie wolno. Pozostała 1/4 pracowników, podkrada różne dobra – najczęściej wynosi się z biura artykuły biurowe (11,75% badanych ...
-
Polscy internauci a firmy w social media
... i uczestnictwa w dyskusjach. Internauci najczęściej decydowali się na „polubienie” profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i ... respondentów Facebook to przede wszystkim komunikacja i rozrywka, a nie zakupy. Prawie połowa badanych po prostu nie widziała jeszcze na Facebooku ani jednego sklepu, z ...
-
Bezpieczeństwo w sieci 2010
... korzystali z serwisów społecznościowych w pracy. Źródłem największego zagrożenia dla firm - jak okazało się podczas badania - jest Facebook. I to źródłem nieustannie rosnącym. ... społecznościowe w branży MSP. Oficjalne konto ma tu 69 procent badanych firm. Co czeka nas ze strony internetowych przestępców w najbliższych miesiącach? Największe ...
-
Polski biznes a wirtualny doradca
... ” – podkreśla dr Karolina Kuligowska. 60 proc. biorących udział w badaniu firm uznało, że dzięki uruchomieniu wirtualnego asystenta poprawił się poziom ... telefonicznych, gdyż może rozmawiać on-line z wieloma użytkownikami w tym samym czasie. W badanych przedsiębiorstwach wirtualny doradca przeprowadził średnio 500 rozmów dziennie. Czas najdłuższej ...
-
Dzienniki ogólnopolskie a sondaże wyborcze
... (34). Okazało się, że 10% publikacji ukazało się na pierwszych stronach badanych dzienników, a aż 20% na stronach drugich. 23 września był dniem, w którym ... zaskakujących wyników sondaży oraz różnic między nimi (zarówno w czasie, jak i między wynikami różnych firm badawczych) zrodziła się dyskusja na temat ich poprawności. Zastrzeżenie, co do ...
-
Polacy a firmowe strony www
... proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa ... reklamy najbardziej irytują konsumentów przy przeglądaniu stron internetowych firm. Informacje o badaniu Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron ...
-
Top Employers Polska 2012
... pracownicy cieszą się wyjątkowymi warunkami pracy i perspektywami rozwoju. Nagrody przedstawicielom wyróżnionych firm wręczył David Plink, Prezes Instytutu CRF. Oto laureaci: ... informacje o ofercie poszczególnych firm. Znak certyfikacji świadczy o tym, że organizacja dobrze dba o swoich pracowników w obszarze badanych praktyk HRM”. Instytut CRF ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
... dziale konsultingu Deloitte. Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że połowa polskich firm (49%) nie posiada w swoich strukturach osoby, oddelegowanej wyłącznie do ... pełni zintegrowaną z wizją rozwoju biznesu i planami marketingowymi. 43% badanych deklaruje, że ich działania w mediach społecznościowych są częścią strategii marketingowej ...
-
Prywatne urządzenia mobilne w pracy coraz powszechniejsze
... powstał na podstawie rozmów z dyrektorami najwyższych szczebli z ponad 850 firm z Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wskazuje, że już 78% firm pozwala pracownikom na używanie prywatnych urządzeń w celach związanych z pracą. Spośród badanych firm prawie połowa odnotowała przypadki kradzieży danych lub naruszenia bezpieczeństwa. Co ...