-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... chęć podążania za europejskimi i światowymi trendami. Ponadto, dobre perspektywy wzrostu ma przed sobą markowa odzież średniego i średnio-wyższego segmentu cenowego – zdaniem badanych firm odzież reprezentująca adekwatne połączenie ceny i dobrej jakości. Wraz z rosnącymi płacami coraz więcej osób będzie skłaniać się ku zakupom takich ubrań ...
-
Call center lubiane przez Polaków
... obsługi oferowanej przez call center. Jest to ważną przestrogą dla firm i organizacji oferujących taką możliwość kontaktu. Działania zmierzające do poprawy jakości pracy ... zaś 46% spotkało się z dużym zakresem kompetencji konsultanta. Niemniej jednak większość badanych uważa, że usługodawcy powinni częściej organizować szkolenia dla konsultantów, ...
-
Innowacyjność MSP a rządowe wsparcie
... Sprawne Państwo, jedynie 13% badanych małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wspierających przedsiębiorczość, a ok. 70% nie ma świadomości, że takie programy istnieją. Dane te są o tyle niepokojące, że zapotrzebowanie na dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania deklaruje większość właścicieli firm w Polsce. Jak pisze autor ...
-
Średnie firmy mrożą wydatki na ochronę IT
... prewencyjne działania związane z bezpieczeństwem informatycznym. Jednak niemal taka sama liczba firm (67%) poświęca więcej, niż dzień roboczy na usuwanie skutków ataków na ... średniej wielkości wzrosła o 322% w porównaniu z 2008 r.; 71% dyrektorów ds. informatyki w badanych przedsiębiorstwach średniej wielkości uważa, że skuteczny atak na ich ...
-
Efektywność pracy a nowa era zarządzania
... na zlecenie firmy Regus wśród 1130 przedsiębiorców, 83% firm dostrzega potrzebę zmiany w sposobie zarządzania miejscem pracy. Coraz śmielej mówi się o ... bazującym na społecznościach internetowych wypowiedziało się z kolei prawie 80% badanych. Z badań wynika także, że 40% firm wprowadza zmiany, by usprawnić pracę zespołową. „Stoimy u progu nowej ery w ...
-
Prywatyzacja energetyki: Polacy przeciwni
... do prywatnych inwestorów z Polski, a 14% najchętniej widziałaby je w rękach pracowników firm energetycznych. Tylko 7% respondentów uważa, że zakłady energetyczne powinny być ... zmiany dostawcy, niewiele się zmieniło. Wówczas o takiej możliwości słyszało tylko 20% badanych, z których aż 68% nie rozważało nawet takiej zmiany. Dziś nadal praktyczna ...
-
Branża produkcyjna: co wpływa na jej konkurencyjność?
... odpowiednio dostosowane i uwzględniają kulturowe różnice między krajami oraz wielkość firm określoną na podstawie rocznych przychodów w dolarach amerykańskich. Azjatyckie giganty, ... Francja). Jedynym krajem Unii, oprócz Polski, którego konkurencyjność, w opinii badanych, powinna się poprawić w ciągu następnych pięciu lat, jest Hiszpania.” Według ...
-
Polski freelancer 2010
... usług freelancingu ma pozytywny wpływ na gospodarkę, gdyż zwiększa konkurencyjność firm i podnosi sprzedaż”. „Każdy dzień może przynieść coś nieoczekiwanego.” Do ... definicji freelancera było osobiste poczucie przynależności do tej grupy i samookreślanie się badanych tym mianem. W kwestionariuszu ankiety przygotowanym przez www.infakt.pl znalazło się ...
-
Polskie firmy a rozwój pracowników
... ze środków unijnych, prowadzenie przez pracowników szkoleń wewnętrznych. Liczba dni szkoleniowych w roku przypadająca na jednego pracownika wśród większości badanych firm nie przekracza ośmiu. Nieliczne przedsiębiorstwa oferują 12 dni szkoleniowych. Doświadczenia przedsiębiorców pokazują, że oparcie działań rozwoju pracowników na modelu ...
-
Co czwarty polski pracownik jest nieuczciwy
... firm? Na pytanie „Co najczęściej podkradasz z biura?” odpowiedziało w ankiecie Praca.pl 3268 respondentów. Blisko 77% ankietowanych odpowiedziało, że nie podkrada z biura nic, gdyż kraść nie wolno. Pozostała 1/4 pracowników, podkrada różne dobra – najczęściej wynosi się z biura artykuły biurowe (11,75% badanych ...
-
Polscy internauci a firmy w social media
... i uczestnictwa w dyskusjach. Internauci najczęściej decydowali się na „polubienie” profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i ... respondentów Facebook to przede wszystkim komunikacja i rozrywka, a nie zakupy. Prawie połowa badanych po prostu nie widziała jeszcze na Facebooku ani jednego sklepu, z ...
-
Bezpieczeństwo w sieci 2010
... korzystali z serwisów społecznościowych w pracy. Źródłem największego zagrożenia dla firm - jak okazało się podczas badania - jest Facebook. I to źródłem nieustannie rosnącym. ... społecznościowe w branży MSP. Oficjalne konto ma tu 69 procent badanych firm. Co czeka nas ze strony internetowych przestępców w najbliższych miesiącach? Największe ...
-
Polski biznes a wirtualny doradca
... ” – podkreśla dr Karolina Kuligowska. 60 proc. biorących udział w badaniu firm uznało, że dzięki uruchomieniu wirtualnego asystenta poprawił się poziom ... telefonicznych, gdyż może rozmawiać on-line z wieloma użytkownikami w tym samym czasie. W badanych przedsiębiorstwach wirtualny doradca przeprowadził średnio 500 rozmów dziennie. Czas najdłuższej ...
-
Dzienniki ogólnopolskie a sondaże wyborcze
... (34). Okazało się, że 10% publikacji ukazało się na pierwszych stronach badanych dzienników, a aż 20% na stronach drugich. 23 września był dniem, w którym ... zaskakujących wyników sondaży oraz różnic między nimi (zarówno w czasie, jak i między wynikami różnych firm badawczych) zrodziła się dyskusja na temat ich poprawności. Zastrzeżenie, co do ...
-
Polacy a firmowe strony www
... proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa ... reklamy najbardziej irytują konsumentów przy przeglądaniu stron internetowych firm. Informacje o badaniu Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron ...
-
Top Employers Polska 2012
... pracownicy cieszą się wyjątkowymi warunkami pracy i perspektywami rozwoju. Nagrody przedstawicielom wyróżnionych firm wręczył David Plink, Prezes Instytutu CRF. Oto laureaci: ... informacje o ofercie poszczególnych firm. Znak certyfikacji świadczy o tym, że organizacja dobrze dba o swoich pracowników w obszarze badanych praktyk HRM”. Instytut CRF ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
... dziale konsultingu Deloitte. Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że połowa polskich firm (49%) nie posiada w swoich strukturach osoby, oddelegowanej wyłącznie do ... pełni zintegrowaną z wizją rozwoju biznesu i planami marketingowymi. 43% badanych deklaruje, że ich działania w mediach społecznościowych są częścią strategii marketingowej ...
-
Prywatne urządzenia mobilne w pracy coraz powszechniejsze
... powstał na podstawie rozmów z dyrektorami najwyższych szczebli z ponad 850 firm z Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wskazuje, że już 78% firm pozwala pracownikom na używanie prywatnych urządzeń w celach związanych z pracą. Spośród badanych firm prawie połowa odnotowała przypadki kradzieży danych lub naruszenia bezpieczeństwa. Co ...
-
Spowolnienie gospodarcze potęguje nadużycia
... nadużyciami gospodarczymi. W Polsce jednak wciąż istnieje problem komunikacji między kadrą menedżerską a pracownikami. Dwie trzecie badanych zauważa silne zaangażowanie kierownictwa wyższego szczebla w politykę antykorupcyjną. Niespełna 60% polskich firm posiada tego rodzaju politykę, a mniej niż 30% szkoli pracowników w tym zakresie oraz stosuje ...
-
Sektor TMT - prognozy 2013
... Klimek, Starszy Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte. „W co najmniej dziesięciu krajach badanych przez Deloitte, telewizory hybrydowe znajdują się już w ponad 30 proc ... 2011. Korzystanie z własnych komputerów w pracy zawodowej. W 2013 r. nieznacznie wzrośnie liczba firm stosujących politykę „własnego komputera” (BYOC - Bring Your Own Computer), ...
-
Koniunktura gospodarcza wg finansistów IV kw. 2012
... na stopniowy powrót optymizmu, ale zdaniem respondentów nie można jeszcze mówić zdecydowanie o trwałej poprawie trendów w światowej gospodarce. Dokonana przez badanych ocena kondycji firm, w których pracują jest najsłabsza od końca 2011 roku. Tzw. wskaźnik nastrojów, czyli różnica pomiędzy odsetkiem ankietowanych widzących poprawę, a tych ...
-
Etyka w biznesie: brakuje specjalistów
... miejscu pracy, przeprowadzonego przez Crido Taxand, Pracodawców RP i ICAN Institute. 75% przedstawicieli firm - specjalistów i menedżerów - uważa, że firmy w Polsce często lub wręcz ... , BHP, jak również systemów zarządzania i praktyk dyscyplinujących. W tym kontekście tylko 2% badanych stwierdziło, że zasady w tych obszarach nigdy nie są łamane w ...
-
Roboty przemysłowe zyskują na znaczeniu
... większości przypadków odnotowały wymierne korzyści ekonomiczne. I tak: ponad 84 proc. zwiększyło skalę produkcji, 79 proc. firm zauważyło spadek kosztów produkcji, 58 proc. podniosło rentowność, a 37 proc. badanych firm zaczęło zwiększać sprzedaż za granicą. Jednocześnie większość, bo niemal 80 proc. przedsiębiorców zadeklarowało, że roboty ...
-
Utrata pracy nie przeraża
... utrzymać obecny poziom miejsc pracy. Pozytywnie należy również odbierać zapowiedzi 11,7% firm, które planują w najbliższym kwartale zwiększyć poziom zatrudnienia. Wśród przedsiębiorców, planujących dodatkowe rekrutacje w najbliższych miesiącach, 60% badanych deklarowało chęć zatrudnienia pracowników niższego szczebla. Dla nas to wyraźny sygnał ...
-
Handel detaliczny przed wyzwaniami
... obecnie udoskonalanie narzędzi zapewniających klientom wysoki komfort zakupów we wszystkich kanałach Badanie opiera się na internetowej ankiecie przeprowadzonej na zlecenie firm Accenture i hybris przez analityków z Forrester Consulting. Wzięło w nim udział ponad 1500 klientów robiących zakupy za pośrednictwem wielu kanałów sprzedaży i 256 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 34/2014
... , a uzyskane przez nie przychody stanowiły 79,2 proc. przychodów z całokształtu działalności badanych przedsiębiorstw wobec 74,7 proc. przed rokiem. Według MG w 2014 r. eksport wzrośnie o 9 proc. (do ... być ich efekt pośredni, czyli spadek nastrojów wśród konsumentów i firm w Polsce czy Niemczech. – Jest realne zagrożenie związane z ograniczeniem ...
-
Klienci B2B a e-commerce
... % firm z segmentu B2B zgadza się, że strategia omni-channel jest niezbędna by osiągnąć długoterminowy sukces, gdyż wpływa na wzrost sprzedaży i zysków. Ponadto, 85% badanych uważa ... Interactive na region Ameryki Północnej odpowiedzialny za przekształcenia i operacje cyfrowe. „Dla firm, oznacza to, że nie tylko muszą wykorzystać technologie cyfrowe ...
-
Zagrożenia mobilne w 2015 r.: firmy muszą uważać
... . Jakie będą największe zagrożenia roku 2015? Złośliwe oprogramowanie zero-second – wysyłanie przez hakerów złośliwego oprogramowania, które niszczy sieci korporacyjne (73% badanych w 2014 roku firm miało sieci zainfekowane botami – to wzrost o 10% w porównaniu z rokiem 2013); Wgryzanie się w płatności mobilne – nieautoryzowane włamania do systemów ...
-
Rzetelna firma przeważnie z Wielkopolski
... Kostecki. Mazowsze – źle myślimy, ale chcemy współpracować Regionem najgorzej ocenionym przez badanych okazało się Mazowsze. Wszystkie cechy dostały tu dość niskie cenzurki w ... , które w zestawieniu cech było mocnym średniakiem, a pod względem atrakcyjności firm z regionów, uplasowało się na pierwszym miejscu. – I właśnie ten wynik pokazuje, że ...
-
Outsourcing usług IT: Polska liderem w Europie
... redukcja kosztów usług IT jest drugim najważniejszym celem biznesowym dla firm. Bardziej dojrzałe organizacje coraz częściej decydują się na transformację lokalnych ... do modelu centrów usług wspólnych (CUW), działających – w przypadku firm międzynarodowych – w ramach globalnych centrów usług biznesowych. To coraz popularniejszy trend, który będzie ...
-
Polska gospodarka wrzuca niższy bieg
... dyrektorów finansowych - wspólnego projektu firm Grant Thornton oraz Euler Hermes. Okazuje się bowiem, że odsetek badanych, którzy optymistycznie oceniają perspektywy ekonomiczne ... pracy będą rosnąć. W konsekwencji uważają, że w najbliższym czasie rentowność ich firm będzie pod podwójną presją – zarówno przychodową, jak i kosztową – komentuje Tomasz ...
-
Ataki hakerskie w bankach. To już nie są przelewki
... Na drugiej pozycji niezmiennie plasują się nadużycia wewnątrz firm, których doświadcza obecnie już niemal połowa badanych. Być może jednak już wkrótce na ... przynajmniej jedno narzędzie informatyczne w celu ograniczenia zjawiska nadużyć. Rośnie też liczba firm, które jednocześnie korzystają z wielu różnorodnych technik analitycznych do wykrywania i ...
-
Cyberbezpieczeństwo w firmach: świadomość jest, realizacji brak
... Cisco wśród menedżerów i specjalistów IT z największych polskich firm i instytucji publicznych wyraźnie wynika, że większość firm w dalszym ciągu jest niewystarczająco zabezpieczona. ... siłą napędową rozwoju Świadomość wyzwań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa IT wśród badanych przez Cisco ekspertów IT idzie w parze ze świadomością jego ...
-
Ataki hakerskie droższe niż inwestycja w cyberbezpieczeństwo
... Mellon University School of Computer Science wykazało, że 21 procent badanych użytkowników ignorowało ostrzeżenia o phishingu wyświetlane przez przeglądarki internetowe. Z kolei badanie ... Wspólne badanie przeprowadzone przez IBM i Ponemon Institute wykazało, że wśród 350 firm na całym świecie, które doświadczyły naruszenia danych w 2015 r., średni ...
-
Jak zostać królem customer experience?
... firmami wyśrubowane wymagania odnośnie dbałości o pozytywne doświadczenia konsumentów. Wiele firm z sektora, obserwując intensywny rozwój sprzedaży w kanale online, bardzo ... doradczych w KPMG w Polsce. Personalizacja odgrywa w Polsce nieco mniejszą rolę niż w innych badanych przez KPMG krajach. Także mniejsze znaczenie oczekiwań (czy klient wie, ...