-
Nowy zakład Mabion w Konstantynowie Łódzkim
Mabion SA - polska firma biotechnologiczna, rozwijająca i wprowadzająca na rynek specjalistyczne leki biopodobne najnowszej generacji - uzyskała pozwolenie na budowę Kompleksu Naukowo-Przemysłowego Biotechnologii Medycznej. Obiekt powstanie w Konstantynowie Łódzkim na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wartość inwestycji wyniesie ok. ...
-
Najpopularniejsze media wg interneutów
Stacja TVN, radio RMF FM, dziennik Gazeta Wyborcza oraz tygodnik Newsweek to ulubione media internautów - wynika z trzeciej fali badania "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" zrealizowanego przez firmę Gemius SA we współpracy w IAB Polska. Celem zrealizowanego w listopadzie 2005 roku badania było określenie zwyczajów ...
-
Adobe Open Source Media Framework
Firma Adobe Systems przedstawiła dwa nowe narzędzia platformy Adobe Flash z otwartym dostępem do kodu źródłowego dla programistów, przedsiębiorstw multimedialnych i wydawców. Narzędzie Open Source Media Framework (OSMF) będące częścią projektu Strobe, umożliwia tworzenie odtwarzaczy multimedialnych zoptymalizowanych pod kątem platformy Adobe Flash ...
-
Otwarto ośrodek biomedyczny Nickel BioCentrum
... , tzw. cleanroom’ów o klasie czystości B, C i D. Budynek NBC składa się z 3 segmentów – dwa z nich przeznaczone są na biura, trzeci stanowi wyspecjalizowaną strefę Bio. W ośrodku, oprócz powierzchni biurowych, profesjonalnie wyposażonych pomieszczeń wspólnych, tzw. core facilities (zmywalni, chłodni, magazynu, pomieszczeń analiz oraz wirówek) oraz ...
-
Branża medyczna u progu fuzji i przejęć
... w Chile, Hong Kongu czy Polsce, gdzie firma przejęła sieć przychodni Lux Med. Niemal połowa firm farmaceutycznych jako przyczynę aktywności na rynku M&A wskazała ... mogą być wciąż wysokie oczekiwania cenowe sprzedających, bazujące na sprzedaży Lux Med do Bupa pod koniec roku 2012” – podsumowuje Maciej Dałecki, Wicedyrektor w Dziale Doradztwa ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
W pierwszych trzech kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej były o 14% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego i wyniosły niemal 670 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 18% tej sumy pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu. Ulubionym medium reklamodawców okazała się ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
W I półroczu br. wydatki, które branża e-commerce przeznaczyła na reklamę, okazały się o 8% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największe budżety pochłonęła reklama w Internecie, która pozostaje ulubionym medium reklamodawców z tego sektora. Najhojniejszy w badanym okresie okazał się sklep internetowy Bon Prix, który wydał na ...
-
Czy w dobie internetu telewizja dla dzieci ma jeszcze sens?
Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach telewizja powoli zacznie tracić popularność, ustępując miejsca mediom cyfrowym. Tymczasem okazuje się, że jej pozycja jest niezachwiana i to nawet w przypadku najmłodszych konsumentów, którzy od urodzenia obracają się w świecie internetu, gier i aplikacji. Z badania zrealizowanego przez Cartoon ...
-
10 wskazówek, jak rozpoznać fałszywych znajomych w social mediach
... antywirusowego ESET. Jak rozpoznać „fałszywych przyjaciół” w social mediach? Top 10 wskazówek ekspertów ESET: Nietypowy życiorys. Fałszywe konta mogą mieć opisy i bio, które są pobierane z innych miejsc, kopiowane i łączone. Często prowadzi to do błędów językowych. Zwróć także uwagę m.in. na literówki, nadmierne ...
-
Ulubione media internautów
Polscy internauci są aktywnymi odbiorcami mediów - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius. Najchętniej oglądanym przez nich kanałem telewizyjnym jest TVN, najczęściej słuchaną stacją radiową RMF FM, a do ulubionych tytułów prasowych należą Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Claudia. Warto pamiętać także o tym, że zarówno kobiety, jak i ...
-
Specjalistyczne sieci franczyzowe w natarciu
... w sprzedaży) jest pasja. Bogatą ofertę w tej grupie uzupełniają systemy oferujące zdrową żywność, np. Żółty Cesarz – sieć wegetariańskich sklepów z żywnością BIO oferująca także biokosmetyki i publikacje poświęcone zdrowemu żywieniu. Franczyzobiorca Żółtego Cesarza nie musi być wegetarianinem, ale - jak informuje centrala - „istotne jest ...
-
Statystyki polskiego Internetu - VII 2004
... ) – ponad 150 tys. - odwiedziło serwis mediweb.pl. Na drugim miejscu znalazł się serwis medyczny resmedica.pl, a kolejną pozycję zajmuje zdrowie.med.pl. Kategoria: Produkty zasięgowe W zestawieniu tzw. produktów zasięgowych w rankingu lipcu rekordową liczbę internautów zgromadziła sieć MAXreach – blisko 5 mln użytkowników (real ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
Multiscreening to nadal niezgłębiony w pełni obszar, na który użytkownicy nowych technologii wkraczają chętnie, a nieco ostrożniej czyni to szeroko pojęta branża komunikacyjna. Do kogo docierać i gdzie szukać multi-ekranowych odbiorców komunikatów reklamowych, czy PR-owych – dokładnie wskazuje kompleksowy monitoring mediów, obejmujący zarówno nowe ...
-
Polskie media a mocne alkohole
Okazuje się, że mimo wielu ograniczeń dotyczących form promocji alkoholu, mocniejsze trunki są stale obecne w mediach. I to na wysokim poziomie. Nazwy wódek pojawiały się w mediach średnio tysiąc razy miesięcznie! Sprawdził to Instytut Monitorowania Mediów biorąc pod lupę ponad 60 marek alkoholi obecnych na polskim rynku. Trunki w mediach ...
Tematy: media, prasa, internet, media społecznościowe, monitoring mediów, mocne alkohole, alkohole, whisky, wódka -
Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013
Dom mediowy Lowe Media bada to jakie spoty reklamowe najbardziej lubią Polacy. Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga by Lowe Media dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w październiku. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania. Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii ...
-
Błaszczykowski i Milik detronizują Lewego
Na chwilę przed pierwszym gwizdkiem i meczem z Portugalią o półfinał Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2016, w IMM przyjrzeliśmy się bliżej medialnej sile rażenia polskich piłkarzy biorących udział w Euro. Pod względem liczby wzmianek mecz wygrywa Arkadiusz Milik. Natomiast najwięcej emocji wśród internautów wzbudza obecny król strzelców – Jakub ...
-
Polski Internet a "afera solna"
Chleba i igrzysk zażądaliby internauci, gdyby nie fakt, że chleb wzbudza obecnie pewną nieufność wśród konsumentów, choć oczywiście nie tak poważną, jak na przykład kiełbasa. "Interes przedsiębiorcy ważniejszy niż zdrowie konsumenta!", "Gdzie był Sanepid?", "Czy zjedliście już porcję SOLI DROGOWEJ w swojej ulubionej wędlince?" - wyjątkowo gorące ...
-
Popularność radia i telewizji w Internecie
Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci - wynika z badania Gemius "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów przez internautów." Telewizja tradycyjnie… Według raportu ...
-
Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011
Rebranding Ery wyniósł prezesa PTC Miroslava Rakovskiego na pierwsze miejsce w rankingu bossów polskiej gospodarki w social media. Oznacza to, że w mediach społecznościowych był najczęściej komentowanym spośród prezesów największych polskich przedsiębiorstw branż: telekomunikacyjnej, bankowej, ubezpieczeniowej i energetycznej. Na drugim miejscu ...
-
Najbogatsi Polacy w mediach VII 2011
Aż czterech z dziesięciu czołowych przedsiębiorców w Polsce stroni od mediów - dowiadujemy się z raportu "Najbogatsi Polacy" przygotowanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". O pozostałych w mediach mówi się raczej niewiele. Czy to ich przemyślana strategia? I dlaczego dziennikarze nie interesują się osobami, od decyzji których zależy często ...
-
Polscy studenci w Internecie
Studenci to dla mediów temat-rzeka, w końcu to przyszłość narodu, oczko w głowie polityków - głównie w okresie wyborów. To również zbiorowa ofiara kryzysu ekonomicznego, zestawiana z innym pojęciem - bezrobociem. Studenci imprezują i pomieszkują w izbach wytrzeźwień, ale też piszą listy w słusznych sprawach, działają wolontariacko-zarobkowo oddają ...
-
Kadra zarządzająca w social media I 2012
Najbardziej medialnym "Bossem polskiej gospodarki" stycznia był Maciej Witucki - szef Telekomunikacji Polskiej. Nadal silną pozycję w rankingu mają przedstawiciele branży energetycznej - pełniący obowiązki szefów PGNiG Marek Karabuła i PGE Paweł Skowroński znaleźli się odpowiednio na drugim i czwartym miejscu pod względem liczby wystąpień w ...
-
Contact center a media społecznościowe
Rośnie rola mediów społecznościowych (social media) we wszystkich dziedzinach naszego życia. Potwierdzają to tegoroczne badania firmy Connect Assist. Wynika z nich, że aż 80% Brytyjczyków w wieku 18-24 lat i 73 proc. w wieku 25-34 lat korzysta z social media w celu uzyskania porad dotyczących życia prywatnego, kwestii finansowych i zakupowych. To ...
-
Ulubione sklepy Polaków
Nasze ulubione sklepy? Nie zawsze to o nich mamy najwięcej informacji. W mediach najczęściej występuje Biedronka, pomimo że to Allegro wygrało w badaniu najchętniej wybieranych miejsc zakupów - wynika z analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Jeszcze inaczej sytuacja wygląda w social media, gdzie sami decydujemy, o czym piszemy i czym dzielimy ...
-
W mediach coraz ciszej o szczepieniach przeciwko COVID-19?
W ostatnich trzech miesiącach minionego roku rodzime media nieco rzadziej dostarczały nam wzmianek odnośnie szczepień przeciwko COVID-19 - wynika z najnowszej odsłony badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Na wysokim poziomie utrzymała się popularność szczepionek Pfizer i BioNTech. W swoich przekazach media tradycyjne najczęściej powoływały się ...
-
Czerwona biotechnologia w 2009r.
Obecnie sektor biotechnologii znajdującej zastosowanie w farmacji i medycynie (tzw. "czerwonej biotechnologii") rozwija się w Polsce w umiarkowanym tempie, wynika z raportu firmy PMR "Innowacje biotechnologiczne w przemyśle farmaceutycznym w Polsce 2009". W 2008 r. przychody tego sektora spadły nawet w porównaniu do poprzedniego roku, co było ...
-
Stypendium z Internetu
Atrakcyjna oferta czeka na polskich naukowców biomedyków na witrynie internetowej www.wspieramymedycyne.org.pl Za jej pośrednictwem zainteresowani mogą ubiegać się o zagraniczne stypendium naukowe. To niepowtarzalna możliwość dokształcenia i doskonalenia umiejętności w najlepszych światowych ośrodkach badawczych. Ze względu na trudną sytuację ...
-
Sektor MSP w USA: IT a kryzys finansowy
Spowolnienie gospodarki w USA wpłynęło znacząco na priorytety małych i średnich przedsiębiorstw (ang. small and medium business - SMB) oraz ich plany dotyczące zakupów technologii - wykazała najnowsza analiza przedsiębiorstwa IDC, zajmującego się badaniem rozwoju technologii informacyjnych (ang. Information Technology - IT) w przedsiębiorstwach i ...
-
Nowoczesne przedsiębiorstwa a strategie innowacji
Wprowadzony w 2007 r. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka ma być remedium na zaległości w dziedzinie rozwijania innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Z danych GUS wynika, że duże przedsiębiorstwa zainwestowały w 2007 r. 16 mld w innowacje, a MŚP - 3 mld. Alokacja środków UE zakłada przeznaczenie średnio 65% budżetu PO IG na wsparcie ...
-
Sektor TMT - nowe technologie górą
W 2011 r. tradycyjne komputery PC będą stanowić mniej niż 50% urządzeń komputerowych sprzedawanych w skali globalnej. Zapotrzebowanie na nowoczesne technologie będzie rosło najszybciej wśród przedsiębiorstw - to one zakupią 25 % wszystkich tabletów. Szczególnie zainteresowane nimi będą podmioty z sektora handlu detalicznego oraz ochrony zdrowia. W ...
-
Firmy popularyzują Intranet 2.0
Międzynarodowe stowarzyszenie IABC (International Association of Business Communicators) wraz z firmą Prescient Digital Media przeprowadziło badania wewnętrznych sieci firmowych. Wyniki opracowania wskazują, że 61% przedsiębiorstw używa przynajmniej jednego narzędzia mediów społecznościowych w komunikacji wewnętrznej. Najbardziej popularnym wśród ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę modową. Z analizy wynika, że najwięcej w marketing, podobnie zresztą jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, zainwestowali producenci odzieży. Tuż za nimi uplasowała się kategoria "zegarki i biżuteria" i to własnie ona ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę e-commerce. Z analizy wynika, że najczęściej reklamowaną grupą dóbr były - co nie jest właściwie żadnym zaskoczeniem - odzież i obuwie. Budżety reklamowe okazały jednak sporo mniejsze niż przed rokiem. Reklamodawcy wydali o ...
-
Real-time marketing w działaniach e-mail marketingowych
Real-time marketing (RTM) to działania realizowane w czasie rzeczywistym, wykorzystujące aktualnie popularną sytuację lub wydarzenie do komunikacji z odbiorcami marki. RTM nie jest pojęciem nowym, jednak dopiero rozwój social media pozwolił mu na zyskanie niebywałej popularności w działaniach marketingowych. Czy jest on jednak zarezerwowany tylko ...
-
Zabezpiecz domowy Internet Rzeczy
Internet Rzeczy znalazł się właśnie pod obstrzałem hakerów. Biorąc jednak pod uwagę coraz to większą ilość podłączanych do niego urządzeń, to zainteresowanie cyberprzestępczego półświatka nie jest niczym zaskakującym. Z siecią połączone są bowiem już nie tylko telewizory, liczniki mediów czy klimatyzacja, ale również urządzenia medyczne czy " ...